بهینه سازی پیستون های چدنی با استفاده از آلیاژ آلومینیم

معمولاً گوشه و کنار احتراق بر روي تاج پیستون تعبیه مي شود. همین سه قطعه دائما کلیدی یکدیگر در اصطکاک میباشند و

توسط NASERINEWS در 23 دی 1400
معمولاً گوشه و کنار احتراق بر روي تاج پیستون تعبیه مي شود. همین سه قطعه دائما کلیدی یکدیگر در اصطکاک میباشند و معمولا بر اثر کارکرد بالای موتور فرسوده می شوند. همین دو دسته شامل رینگهای فشاری و رینگهای روغنی است. رینگ پیستون یا حلقه موتور بر حسب کاری که انجام میدهد و همینطور محل قرارگیری آن ها روی پیستون به دو نوع تقسیم میشوند. یاتاقان های انتهای بزرگ با روغن اخذ شده ذیل فشار از نحوه گذرگاه های میل لنگ روغن کاری می شوند. پیستون های بزرگتر و فشار گاز بخش اعظم اقتدار بیشتری را تأمین می کند. یکی دیگر از نشانه های ضعیف شدن پیستون و حلقه و یا این که گشاد شدن بوش، کاهش شدن اقتدار موتور است. همین قطعه یکی از قطعات موتوری کلیدی خوردروهایی مثل هیوندای سانتافه، هیوندای توسان و سایر خودروهای ایجاد شده توسط مرکز فروش پیستون در تبریز بقیه خودروسازیها است. اما همین ماشین تشنهٔ سوخت و مصرفش فراوان است. در رخ زیاد بودن لقی بایستی حلقه را تعویض نمود و یا این که در شکل سایش بسیار سیلندر تعمیرات واجب را برای سیلندر در نظر گرفت . ضروری به ذكر هست كه طبق شكل (4) بايد بين پيستون و سيلندر نيز لقي مناسبي را در نظر گرفت تا در صورت تغيير ابعاد پيستون و سيلندر به دليل تغيير دما ، پيستون باطن سيلندر گير نكنند. اگر علاوه بر خروج دود آبی از اگزوز، صدای غیر عادی در کارکرد موتور وجود داشته باشد، و یا اینکه موتور بد عمل نماید (تک کارکند)، احتمال شکستن حلقه پیستون را نیز می بایست در لحاظ گرفت. موتور چرخشی نرم، توده و جور و پر اقتدار و صدای آن سوای صداگیر زیاد بلند است. بعضی میگویند صدای منحصر به فرد به فرد این موتورها مشابه صدای پاره شدن قالی است. درصورتیکه متوجه دود غلیظی شدید که آبی-خاکستری یا این که سفید- خاکستری می زند، نشان دهنده همین می باشد که ماشین به روغن سوزی افتاده است. رییس هیات ادله شرکت پیستون ایران حیاتی اشاره به رکورد تاریخی تولید بیش از 5میلیون پیستون در 74 گونه در سال 1398 تاکید دارد: امروز دانش در شرکت، نهادینه هست و ما می توانیم بدون اتکا به شرکت ها و متخصصین خارجی، مراحل دوچندان پیچیده طراحی و روش اندازی خطوط ساخت را اساسی مهندسین و پژوهشگران شرکت پیستون کشور ایران انجام دهیم. 1. وارد آوردن فشار بیش از حد به موتور. جنس همین رینگها از چدن خاکستری است. در قبلی کل پیستون ها اساسی تاجی صاف طراحی میشدند البته امروزه بسته به جور موتور همین سطح طراحی متمایز دارد. اکثر زمان ها اشخاصی که از ماشین های شخصی خود به کارگیری می نمایند تا به امروز اهمیت مشکلات مختلفی در آنان مواجه شدهاند. پیستونها به شکل سه گوش چیده شدهاند و به رخ چرخشی حرکت میکنند. همین پیستونها عمدتا در اتومبیلهای سواری و سبک به کار گیری میگردد. چطور از پیستونها نگهداری کنیم؟ مهم کارگزاری خارج از مرکز گژن پین پیستون نوعی حرکت نوسانی انجام می دهد و بر یک طرف آن نسبت به طرف دیگر فشار بیشتری وارد می شود. زمانی که پیستون و رینگ و بوش ماشین جراحت ببیند، فشار کاهش پیدا می کند. 4. استعمال از رینگ نامرغوب می تواند به محفظه بوش آسیب برساند. از مزایای آلومینیوم می توان به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در علیه آلومینیوم حساس معایبی زیرا قیمت بالا و انبساط فراوان می باشد . 2. جذب بیشترین نیروی حاصل از انفجار (بدون این‌که نیروی همین انفجار از کنار پیستون فراروگریز کند) و انتقال آن به شاطون و نهایتا به میل لنگ. 4. حلقه مانع از انتقال حرارت حاصل از انفجار به روغن موتور می شود. هنگام تعویض پیستون ماشین، یک‌سری فاکتور هزینه آن را تعیین می کند. ابتدایی ترین آن یک دامنه تام یا این که دامنه جامد می باشد که پیستون لوله ای کلاسیک است. همین تیغهها که به اینوار معروف هستند، جهت تقویت دامنه در آن به فعالیت میروند. در این دسته پیستون، برشی تام در دامنه ایجاد میگردد تا از عکس العمل میللنگ اهمیت آن پرهیز شود. به این مراد پیستون اهمیت حرکات خویش نخست باعث ورود هوا و یا این که ترکیب هوا و سوخت به داخل سیلندر می‌شود (در زمان حرکت به سمت پایین) ، سپس سبب ساز فشرده شدن ترکیب مذکور می گردد و در ضمن به نحو راضی بودن منتخب از نشت کردن گازها جلوگیری می کند (در هنگام حرکت رو به بالا) ، پس از کار احتراق انرژی آزاد شده بوسیله پیستون جذب شده و حیاتی یاری شاتون به میل لنگ منتقل میگردد. عمل رینگ پیستون متراکم، پرهیز از نشت گاز از کنار پیستون در زمانه جرم و اقتدار آن است. فقط یک مکانیک اصلی تجربه می توان این کار سخت را انجام دهد و یک سری ساعت زمان می برد. فعالیت چسبندگی همین رینگها به دیواره سیلندر در واقعیت به ادله نیرویی میباشد که از انبساط رینگها و فشار احتراق در زمانه سوختن سوخت در پشت پیستون به وجود میآید. اگر از نوشتن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید داده ها بیشتری در گزینه سایت کمپانی پیستون سازی تبریز لطفا از ورقه ما بخواهید.
آخرین مطالب