ثبت برند چه مزایایی دارد

سایت ثبت نام برند تجاری تولید کنندگان و صاحبان مشاغل همواره برای محصولات خود، اسمی را انتخاب می کنند که بعد ا

توسط NASERINEWS در 8 خرداد 1400

سایت ثبت نام برند تجاری

تولید کنندگان و صاحبان مشاغل همواره برای محصولات خود، اسمی را انتخاب می کنند که بعد از شناخته شدن توسط بازار هدف (مشتریان ) ، شناخته و مطرح می شود. ثبت برند ثبت ملل اولین اقدام برای شروع فعالیت تجاری، چه تولیدی و چه خدماتی، انتخاب و ثبت علامات تجاری است. این نام تجاری خدمات یا محصولات شما را از رقبا متمایز می کند و مشتریانتان شما را به آن نام خواهند شناخت.

 

ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند ثبت ملل در حقیقت هر شرکتی که اقدام به گزینش و ثبت علامت تجاری می کند محصولات خود را متمایز از سایر محصولات مشابه بازار می نماید. تمایزی که به هنگام دیدن یا شنیدن نام آن علامت تجاری می تواند یاد آور خصوصیات و ویژگی های مخصوص آن محصول باشد.

 

بنابراین ثبت علامت تجاری تنها داشتن یک نام یا یک علامت نیست بلکه معیاری برای شناساندن شما در بازارهای ملی و جهانی است.

ثبت برند ثبت ملل تجاری

بعد از انتخاب نام تجاری اولین کاری که باید انجام دهید ثبت برند ثبت ملل یا علامت تجاری شماست. ثبت برند ثبت ملل یعنی اینکه شما آن نام تجاری را در سامانه اداره مالکیت معنوی کشور ( که متولی ثبت علائم تجاری در ایران است ) به ثبت برسانید تا رسمیت یابد و هیچ شخص یا شرکتی بعدا نتواند از آن علامت یا نام در حوزه فعالیت شما، استفاده کند.

 

گام اول چیه؟

 ثبت برند ثبت ملل و لوگو

گام نخست در ثبت برند ثبت ملل و لوگو این است که بدانید اصلا این ثبت برند ثبت ملل چه مراحلی دارید، مدارک لازم جهت ثبت برند ثبت ملل کدامند؟ هزینه ثبت برند ثبت ملل چقدر است؟ مدت زمان ثبت برند ثبت ملل و علائم تجاری چقدر است؟

 ثبت برند اشخاص حقیقی

ثبت برند ثبت ملل با دانستن اینهاست که تازه تصمیم می گیرید اصلا برند ثبت کنید یا نه، شاید اصلا مدارک لازم برای ثبت را در اختیار نداشته باشید.

 

ما در موسسه ثبت کاج، علاوه بر مشاوره قبل از اقدام به ثبت برند ثبت ملل و لوگو، نکات لازم در مورد انتخاب برند یا طراحی لوگو و علامت تجاری را نیز یاد آور می شویم تا در کنار داشتن برندی ثبت برند ثبت ملل خلاقانه و جذاب کسب و کار بی نظیری را رقم بزنید.

 

مراحل ثبت برند ثبت ملل

در اینجا در 11 مرحله ما تمامی مراحل ثبت برند ثبت ملل را برای شما خیلی واضح توضیح می دهیم.

 

1) انتخاب نام برند

ثبت برند ثبت ملل جذابترین مرحله همین انتخاب نام و علامت است. در صورتی که با یک نام در حال فعالیت هستید و قصد دارید همان را ثبت کنید باید به مراحله دوم بروید.

 

اما در صورتی که هنوز نام تجاری خود را انتخاب نکرده اید باید به دو نکته توجه کنید:

 

این نام نباید قبلا ثبت شده باشد

قابلیت ثبت داشته باشد. یعنی جزو نام هایی که قابلیت ثبت ندارند، نباشد. در ادامه این دسته از نام ها را ذکر کرده ایم.

2) استعلام نام قبل از ثبت

ثبت برند ثبت ملل بعد از انتخاب نام برند، شاید از نظر خودتان برندی که برای شرکت یا واحد صنعتی، تولیدی یا خدماتی خود در نظر گرفته اید برند تک و منحصر به فردی باشد و تا به حال مشابه به آن را ندیده باشید؛ اما شما نمی توانید این ادعا را داشته باشید که تمام برندهای ثبت شده در حوزه فعالیت خود را جهت مشابهت با برند خودتان، بررسی و به این نتیجه رسیده اید که نام که انتخاب کرده اید تک است.

آماده کردن مدارک مورد نیاز

در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت برند ثبت ملل به ادامه همین متن بروید تا به طور مفصل از توضیحات مربوطه برای جمع آوری مدارک مورد نیاز استفاده کنید. اسکن این مدارک باید ابتدا هنگام نام نویسی در سایت اداره مالکیت بارگذاری گردد.

 

فقط بعد از تایید اولیه برند در سایت است که باید نسخه فیزیکی مدارک را تحویل اداره ثبت بدهید و تا قبل از آن نیاز نمی باشد.

ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت

ثبت برند ثبت ملل پس از آماده سازی مدارک لازم در حقیقت آغاز پروسه ثبت برند ثبت ملل تجاری از اینجا شروع می شود که وارد وب سایت مالکیت معنوی کشور می شوید. با ورود به بخش ثبت نام باید اقدام به ثبت نام با وارد کردن مشخصات اولیه نمایید.

 

بعد از نام نویسی اولیه جهت تایید حساب کاربری در سایت اداره مالکیت معنوی، ثبت برند ثبت ملل باید با یک برگه که سایت اداره به شما می دهد به یکی از دفترخانه های اسناد رسمی مراجعه و گواهی امضا جهت تایید حساب دریافت نمایید و سپس با بارگذاری آن در سایت، نام کاربری و کلمه عبور دریافت نمایید

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن