آرام باشید، تهاجم روسیه قریب الوقوع نیست

[ad_1] مسکو برنامه ریزی برای حمله را رد کرده است، اما حدود 100000 سرباز را در نزدیکی اوکراین جمع آوری کرده و

توسط NASERINEWS در 6 بهمن 1400
[ad_1]

مسکو برنامه ریزی برای حمله را رد کرده است، اما حدود 100000 سرباز را در نزدیکی اوکراین جمع آوری کرده و در حال برگزاری رزمایش نظامی است.

کیو، اوکراین: رهبران اوکراین روز سه شنبه به دنبال این بودند که به ملت اطمینان دهند که تهاجم روسیه همسایه قریب الوقوع نیست، حتی با وجود اینکه آنها اذعان کردند که این تهدید واقعی است و محموله ای از تجهیزات نظامی آمریکا را برای تقویت دفاع خود دریافت کردند.

مسکو برنامه‌ریزی برای حمله را رد کرده است، اما در هفته‌های اخیر حدود 100000 سرباز را در نزدیکی اوکراین جمع‌آوری کرده است و در حال برگزاری رزمایش‌های نظامی در چندین مکان در روسیه است. این امر باعث شده است که ایالات متحده و متحدانش در ناتو برای آماده شدن برای یک جنگ احتمالی عجله کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه «به ایجاد نیرو در امتداد مرز اوکراین ادامه می‌دهد» و این حمله «بزرگ‌ترین تهاجم از زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود». دنیا را تغییر خواهد داد.»

چندین دور دیپلماسی با ریسک بالا نتوانسته است پیشرفتی را به همراه داشته باشد و تنش ها در این هفته بیشتر شد. ناتو گفت که بازدارندگی خود را در منطقه دریای بالتیک تقویت می کند و ایالات متحده دستور داد 8500 سرباز در حالت آماده باش بالاتر برای استقرار احتمالی در اروپا به عنوان بخشی از "نیروی واکنش" اتحاد در صورت لزوم. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز گفت که آماده اعزام نیرو برای محافظت از متحدان ناتو در اروپا است.

بایدن گفت: ما هیچ قصدی برای استقرار نیروهای آمریکایی یا نیروهای ناتو در اوکراین نداریم و افزود که در صورت تهاجم، عواقب اقتصادی جدی برای پوتین از جمله تحریم‌های شخصی به همراه خواهد داشت.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در نمایش اتحاد اروپا در برلین، خواستار کاهش بحران شدند.

شولز گفت که او خواستار «گام‌های روشنی از روسیه است که به کاهش تنش کمک می‌کند». ماکرون که گفته بود روز جمعه تلفنی با پوتین صحبت خواهد کرد، افزود: اگر تجاوز صورت گیرد، انتقام خواهد گرفت و هزینه آن بسیار بالا خواهد بود.

آمریکا و متحدانش تهدید کرده‌اند که اگر مسکو ارتش خود را به اوکراین بفرستد، تحریم‌هایی مانند هرگز اعمال نکرده‌اند، اما جزئیات کمی ارائه کرده‌اند و گفته‌اند که بهتر است پوتین را حدس بزند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده به خانواده های تمام کارکنان آمریکایی در سفارت آمریکا در کیف دستور داده است که کشور را ترک کنند و گفته است که کارکنان غیر ضروری سفارت می توانند کشور را ترک کنند. بریتانیا نیز اعلام کرد که برخی دیپلمات ها و وابستگان خود را از سفارت خود خارج می کند و به خانواده های کارکنان دیپلماتیک کانادا نیز گفته شده است که سفارت خود را ترک کنند.

با این حال مقامات اوکراینی به دنبال آرام کردن این پروژه هستند. رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در دومین سخنرانی تلویزیونی خود برای ملت در چند روز اخیر از اوکراینی ها خواست وحشت نکنند.

او گفت: «ما آنقدر قوی هستیم که همه چیز را تحت کنترل داشته باشیم و هرگونه تلاش برای بی‌ثباتی را از مسیر خارج کنیم.»

وی گفت: تصمیم ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، آلمان و کانادا برای خروج برخی از دیپلمات‌ها و وابستگان خود از کیف "لزوما نشانه تشدید تنش اجتناب‌ناپذیر نیست و بخشی از یک بازی پیچیده دیپلماتیک است." "ما با شرکای خود به عنوان یک تیم واحد کار می کنیم."

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع، به پارلمان گفت که «از امروز، هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم» روسیه به زودی حمله خواهد کرد و خاطرنشان کرد که نیروهای این کشور آن‌چه را که او گروه جنگی می‌نامد تشکیل نداده‌اند تا به زور از مرز عبور کنند.

او گفت: نگران نباش، خوب بخواب.

با این حال، در مصاحبه ای اواخر دوشنبه، او اذعان کرد که "سناریوهای مخاطره آمیز" ممکن است.

روسیه گفته است که اتهامات غرب مبنی بر برنامه ریزی برای حمله، صرفاً پوششی برای تحریکات برنامه ریزی شده خود ناتو است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، بار دیگر آمریکا را به "تنش افزایی" در اطراف اوکراین، کشور شوروی سابق که تقریباً هشت سال است با روسیه درگیر بوده، متهم کرد.

مسکو درخواست‌های غرب برای عقب‌نشینی نیروهایش از مناطق نزدیک اوکراین را رد کرده و گفته است که در پاسخ به آنچه که اقدامات «خصمانه» ایالات متحده و متحدانش می‌خواند، آنها را در هر کجا که لازم باشد در خاک خود مستقر کرده و آموزش خواهد داد. هزاران نیروی نظامی از مناطق نظامی جنوب و غرب روسیه روز سه شنبه در تمرینات آمادگی در این مناطق در مانورهایی با موشک های اسکندر و ده ها هواپیمای جنگی شرکت کردند.

در سال 2014، پس از برکناری رئیس جمهور دوست کرملین در کیف، مسکو شبه جزیره کریمه اوکراین را ضمیمه کرد و از شورش جدایی طلبان در مرکز صنعتی شرقی این کشور حمایت کرد. درگیری بین نیروهای اوکراینی و شورشیان مورد حمایت روسیه بیش از 14000 کشته برجای گذاشته است و تلاش ها برای دستیابی به توافق متوقف شده است.

در آخرین بن‌بست، روسیه از غرب تضمین می‌خواهد که ناتو هرگز اوکراین را به‌عنوان عضو نخواهد پذیرفت و این ائتلاف سایر اقدامات، مانند استقرار نیروها در کشورهای بلوک شوروی سابق را محدود خواهد کرد. برخی از اینها، مانند تعهد عضویت، برای ناتو شروع کننده نیستند، و یک بن بست ظاهراً حل نشدنی ایجاد می کنند که بسیاری از ترس ها فقط می تواند به یک جنگ ختم شود.

مسکو اوکراین را متهم به جمع آوری نیرو در نزدیکی مناطق تحت کنترل شورشیان برای بازپس گیری آنها با زور کرده است - اتهاماتی که کیف آن را رد کرده است.

تحلیلگران می گویند که رهبران اوکراین بین تلاش برای آرام کردن کشور و اطمینان از دریافت کمک کافی از غرب در صورت تهاجم گیر افتاده اند.

ولودیمیر فسنکو، تحلیلگر سیاسی، گفت: «برنامه‌های کرملین شامل تضعیف اوضاع در داخل اوکراین، برانگیختن هیستری و ترس در میان اوکراینی‌ها است و مقامات کیف مهار این گلوله برفی را به طور فزاینده‌ای دشوار می‌دانند.

آندری چکونوفسکی، ساکن کیف، گفت که اوکراینی‌ها هشت سال است که با تهدید حمله روسیه زندگی می‌کنند، "و من فکر می‌کنم این واقعیت که ما اکنون نگران هستیم با بازی‌های دیپلماتیک مرتبط است."

این بحران مانع از تجمع گروه زیادی از مردم در خارج از مجلس نشد و خواستار تغییر در مقررات مالیاتی کشور و حتی درگیری با پلیس در مقطعی شد.

سایر اوکراینی ها با احتیاط نگاه می کنند.

"البته ما از تجاوز و جنگ می ترسیم که منجر به فقیر شدن بیشتر اوکراینی ها شود. اما ما مجبور خواهیم شد که بجنگیم و از خود دفاع کنیم.» من آماده مبارزه هستم، اما تمام خانواده ام آن را نمی خواهند و در تنش زندگی می کنند. هر روز اخبار بیشتر و بیشتر ما را می ترساند.»

قرار دادن نیروهای مستقر در ایالات متحده در روز دوشنبه برای اروپا در حالت آماده‌باش، کاهش امید در غرب به عقب‌نشینی پوتین را نشان می‌دهد.

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که هنوز در حال شناسایی حدود 8500 سرباز آمریکایی است که برای استقرار احتمالی در اروپا در حالت آماده باش بالاتر قرار گرفته‌اند، و گفت در صورت نیاز می‌توان از تعداد بیشتری نیز استفاده کرد. جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی، گفت که ایالات متحده هنوز در حال "مشاوره فعال" با متحدان در مورد توانایی هایی است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشند.

به گفته معاون وزیر دفاع هانا مالیار، به عنوان بخشی از کمک های امنیتی جدید 200 میلیون دلاری که از سوی ایالات متحده به اوکراین ارسال شده است، محموله ای شامل تجهیزات و مهمات روز سه شنبه وارد اوکراین شد.

کریستینا کوین، کاردار ایالات متحده در اوکراین در فرودگاه گفت: اگر روسیه حمله کند، "ما مواد دفاعی بیشتری را در اختیار اوکراینی ها قرار خواهیم داد، فراتر از آنچه قبلا ارسال کرده ایم."

و اجازه دهید تاکید کنم که سربازان روسی که به دستور کرملین به اوکراین اعزام می شوند با مقاومت شدیدی روبرو خواهند شد. کوین گفت که ضررهای روسیه سنگین خواهد بود.

اقدامات ایالات متحده با سایر اعضای ناتو برای تقویت حضور دفاعی در شرق اروپا هماهنگ می شود. دانمارک در حال ارسال یک ناوچه و هواپیماهای جنگی F-16 به لیتوانی است. اسپانیا چهار فروند جنگنده به بلغارستان و سه کشتی به دریای سیاه برای پیوستن به نیروهای دریایی ناتو می فرستد و فرانسه آماده اعزام نیرو به رومانی است.

به گفته دو مقام ارشد دولت که به خبرنگاران در مورد تلاش‌ها برای کاهش اثرات سرریز اقدام نظامی احتمالی توضیح داده‌اند، تیم امنیت ملی بایدن با چندین کشور اروپایی، کمیسیون اروپا و تامین‌کنندگان جهانی بر روی طرح‌های اضطراری در صورت قطع انرژی روسیه کار می‌کند. مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا در مورد رایزنی ها صحبت کنند.

در صورت نیاز، اروپا به تامین گاز طبیعی در شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیا و ایالات متحده نگاه خواهد کرد. به گفته یکی از مقامات، این تلاش مستلزم «حجم‌های نسبتاً کمتر از منابع متعدد» برای جبران قطعی روسیه است.

آخر

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن