واقعی دنیای اقتصاد: چرا استفاده از زور به ندرت پاسخ

اقتصاد مطالعه چگونه انسان پاسخ به مشوق هنگامی که تصمیم گیری در مورد خود اختصاص منابع کمیاب است. یک دهه قبل از

توسط NASERINEWS در 18 خرداد 1399

اقتصاد مطالعه چگونه انسان پاسخ به مشوق هنگامی که تصمیم گیری در مورد خود اختصاص منابع کمیاب است. یک دهه قبل از من تا به حال در زمان econ البته من آموخته برخی از اصول اولیه از من گروهبان جوخه:

ادوارد Lotterman

"خوب به یاد داشته باشید یک چیز است," او گفت: "یک مرد مرده می سازد بسیار سخت بالش. نمی شلیک حتی به هوا اگر شما واقعا نمی نیاز به. قفل یک مجله با 10 دور و لازم نیست هر کسی در مجلسی گرد. من به شما می آیند در سراسر چک کردن. اگر شما یک دور در اتاق زمانی که من بپرسید برای دیدن قطعه خود شما و خود را رهبر تیم ملی دچار مشکل می شود. ما در اینجا به کشتن مردم, ما اینجا برای بازگرداندن آرامش و نظم است."

آن شب از 5 آوریل سال 1968 حدود 24 ساعت پس از ترور کشیش مارتین لوتر کینگ جونیور من 17 ساله خصوصی در 82nd Airborne Division. ما در جنوب خیابان کاپیتول در واشنگتن ایستاده در نزدیکی نیمه غارت مغازه مشروب فروشی برخی از ما به گارد برای سه روز آینده. محله آرام بود اما به ما نگاه شمالی ما شاهد مایل به قرمز براق از شعله های آتش در قسمت زیرین پایین ابرها و دود دست خوش پیشامد میشه گذشته کاپیتول.

ما نوجوان greenhorns ایستاده بود در ترس از گروهبان Shep. او تنها مرد من هر ملاقات کرد که تا به حال ساخته شده شش مبارزه با جهش از جمله دلخراش آنهایی که در سیسیل و نرماندی. او جایزه های رزمی پیاده نظام را نشان در سه جنگ تا به حال دو بنفش قلب یک ستاره نقره و سه برنز ستاره.

از همه مهمتر او یک رهبر طبیعی. او صالح, صادق, مفید و بدیهی است که مراقبت در مورد کسانی که او منجر شده است. او هرگز صدای خود را هرگز "مشاوره" هر کسی publicly. یک کنتاکی تپه-کشور کلاس مدرسه ترک تحصیل او عقل درست و تا به حال یکپارچگی عمیق.

به عبارت دیگر او یک فرد بهتر از بسیاری از ما رهبران ملی از جمله رئيس جمهور ما است.

او می دانست که پروس نظامی نظریه کارل فون Clauswitz گفت که هدف از جنگ است "به وادار یک دشمن به ما خواهد کرد." که ممکن است شامل قریب به اتفاق نیروی مرگبار.

اما گروهبان. Shep همچنین قابل درک است که ناآرامی های مدنی حتی از جمله غارت و سوختن است نه جنگ. با داشتن مقدار زیادی از پلیس و حتی سربازان اطراف در چنین شرایطی در واقع ممکن است کمک به برقراری نظم. اما بودن "به شدت مسلح" امید بستن به "عمل به جای واکنش نشان می دهند" و یا به دنبال به "تسلط بر فضای نبرد" در یکی از شهرهای ما خواهد همه چیز را بدتر مسلما غم انگیز بدتر و نه بهتر.

تئوری اقتصادی در فون Clauswitz زمان به دنبال بریتانیا متفکر جرمی بنتام به فرض که مردم به دنبال لذت و اجتناب از درد است. افزایش درد ناشی از برخی از فعالیت و شما را کاهش دهد که فعالیت. این است که چگونه هر فرد منطقی واکنش نشان می دهند و انسان ها موجودات عاقل.

نظامی متفکران فرض همان در دهه 1920 هنگامی که چگونه پیش بینی غیرنظامیان را در واکنش به بمباران هوایی. "بمب افکن همیشه از طریق دریافت" و ترس و وحشت شهروندان خواهد نیروی خود را دولت به دنبال صلح است. که به نظر می رسید به کار در نگه داشتن بدوی استعماری مردم در خط.

زمانی که قبایل عراق آسیب دیده, انگلیسی-خود نفت, خطوط لوله, نیروی هوایی سلطنتی عمده آرتور هریس دستور بمب گذاری در نزدیکترین روستای بدون در نظر گرفتن هر کس تا به حال در واقع انجام می شود ، خرابکاری متوقف شد اما عمیق خشم شد و تولید — و کسانی که بیرون آمد و در برابر نیروهای ایالات متحده در منطقه که برخی از 80 سال بعد.

دولت بریتانیا می ترسید بمباران آلمان در طول حمله رعد اسا در جنگ جهانی دوم را له غیر نظامی و روحیه. آن انجام شده بسیار راز سنجی احساسات عمومی. این reveled که پس از حملات وحشتناک مثل آتش بمباران کاونتری در سال 1940 حمایت عمومی از جنگ در واقع افزایش و نه کاهش یافته است. به عبارت دیگر مخالف زودتر فرض ثابت کرد درست است. که همچنین در مورد آلمان و ژاپن در طول مراحل اولیه متفقین بمباران این کشور است.

در اواخر جنگ که استفاده از incendiaries برای ایجاد یک طوفان است که به طور کامل سوزاندن مایل مربع از یک شهر و کشتن دهها هزار نفر از شهروندان در یک شب, واکنش خستگی و ناامیدی است. اما هرگز غیرنظامیان افزایش یافت تا خود را در برابر دولت. و نفرت از دشمن خود را عمیق تر.

یک گاهی اوقات می شنود که اگر تنها ما تا به حال "گرفته دستکش" در ویتنام در دهه پیش و یا غیره در افغانستان در حال حاضر ما می تواند را کشته اند به اندازه کافی دهقانان را به رهبران خود شکایت برای صلح است. این ها مزخرف است. بله یکی می تواند در سطح شهرها و کشتن مردم — به عنوان رژیم اسد و روسیه و نیروی هوایی آمریکا انجام داده اند, در سوریه بیش از پنج سال گذشته — اما اگر کسی می خواهد عملکرد ملت و اقتصاد است که در بسیار کم است و نه خصمانه و سپس نابودی کامل است غم انگیز شکست.

کوتاه مدت ناآرامی های مدنی و دراز مدت مسلح شورش همیشه پیچیده هستند.

برای اولین بار در ایالات متحده وجود دارد اغلب بسیاری از کاملا صلح آمیز تظاهرکنندگان اعمال حقوق قانونی خود. برخی عمیقا متعهد فعالان ممکن است بر این باورند که از زمان تظاهرات مسالمت آمیز گذشته است و خشونت توجیه شده است. وجود دارد و اراذل و اوباش خراب برای مبارزه. ممکن است بدبینانه غارتگران است. ممکن است تحریک از هر دو افراط و دیدن به دامن زدن به شورش است که کلید خود را به هذیان. ترکیبی از این می تواند متفاوت باشد از محل به محل و ساعت به ساعت. چگونه اجرای قانون واکنش نشان می دهد می توانید به سرعت در حال تغییر برخی از مردم از یک گروه به دیگری. رفتار در گروه های در طول هرج و مرج است که به شدت ضربه و موضوع را به پیشنهاد از آنچه که دیگران انجام می دهند. در موارد بی شمار در سراسر طیف گسترده ای از شرایط مردم نه رفتار عقلانی در همه.

این وضعیت نیز بسیار واکنشی به اقدامات انجام شده توسط اجرای قانون مقامات و یا نیروهای نظامی موظف به حفظ نظم. بی خشونت هرگز نتایج در جمعیت بالا بردن دست خود را در تسلیم شدن و تبدیل به بی سر و صدا در فایل سمت خانه.

اقتصاد دارای بینش خاص نشان می دهد از تسلیحات سنگین. تام شلینگ کردم نوبل در سال 2005 کار خود را در تئوری بازی در دفاع استراتژیسازی. اعتبار یک تهدید کلیدی است. ما می تواند تهدید به از بند باز کردن موشک های قاره در مسکو اگر یک سرباز اتحاد جماهیر شوروی اخراج یک تپانچه به آمریکا بازرسی در دیوار برلین اما هیچ کس نمی خواهد که به طور جدی. من گردان می گرفته اند 81 mm خمپاره Browning .50 کالیبر اسلحه و ماشین آلات و flamethrowers به دی سی, اما همه شناخته شده اند که ما هرگز از آنها استفاده کنید.

بنابراین این ایده که "مسلح" فدرال آمريکا خواهد گاو داد و بیداد کن تظاهرکنندگان و یا خشونت غارتگران به صلح آمیز عقب نشینی است و یک توهم است. اما اجازه دادن به خشم منجر شما به رایت کردن یک آرایشگاه محله یا مواد غذایی به پیشرفت نیست هر کسی منافع خود یا. وجود دارد بسیاری از صداهای دلیل در هر دو طرف است که می تواند کمک به ما برای درک بهتر هر یک از دیگر اگر ما تنها به آنها گوش دهید. اجازه ندهید عوامفریبی سیاسی از هر گونه اجبار آنها را غرق کردن.

St. Paul اقتصاددان و نویسنده ادوارد Lotterman را می توان در رسید stpaul@edlotterman.com.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن