درخواست دکتر جهان: چگونه چتر نجات کار می کند ؟ - Sun, 07 Jun 2020 PST

چگونه چتر نجات کار می کند ؟ – Lucas, 11, Alberta عزیز لوکاس آیا شما تا به حال دمیده در یک پف کرده سفید قاصدک?

توسط NASERINEWS در 18 خرداد 1399

چگونه چتر نجات کار می کند ؟ Lucas, 11, Alberta

عزیز لوکاس

آیا شما تا به حال دمیده در یک پف کرده سفید قاصدک? نفس خود را می فرستد و ده ها تن از دانه پراکندگی هواپیمای بی موتوری پرواز به فرود نرم در جایی جدید است.

نگاه از نزدیک در یکی از آن دانه و شما خواهید دید یک آشنا ، کوچک مسافری (دانه) یک wispy دایره بالا کمک می کند که در آن شناور به آن مقصد بعدی.

چتر نجات کار زیادی مانند قاصدک – دانه با استفاده از همان نیروهای نامرئی در اطراف ما. نیکلاس Cerruti یک استاد فیزیک در دانشگاه ایالتی واشنگتن, به من کمک کرد یاد بگیرند که چگونه.

هوا در اطراف شما پر است از چیزهای کوچک به نام مولکول های. شما نمی توانید آنها را ببینید اما شما به طور مداوم در bumping به آنها. این درست است برای شما و برای هر شی در حال حرکت بر روی زمین است.

"به عنوان یک شی حرکت را از طریق هوا به آن نیاز دارد را به حرکت هوا در اطراف آن" چروتی توضیح داد.

تصور کنید که شما یک قطعه از کاغذ. عنوان مقاله آبشار به آن برخورد مولکول های هوا. مولکول های گزاف گویی کردن کاغذ و هر یک از دیگر. تداوم آنها تولید یک نیروی. عنوان مقاله آبشار مولکول های هوا فشار در برابر آن در جهت مخالف است. این نیرو را کند می کند کاغذ حرکت.

دانشمندان این "مقاومت هوا" و یا "کشیدن." گرانش می کشد همه چیز را بر روی زمین آن است که آیا یک فرد پریدن از یک هواپیما و یا یک مقاله در حال سقوط از دست خود را. اما کشیدن کار می کند که در برابر کشش کاهش آن را.

برخی از اشیاء سقوط سریع تر از دیگران به دلیل تولید آنها کمتر بکشید. "یک مثال کلاسیک از یک پنی و پر" چروتی گفت. "اگر شما یک پنی و پر در همان زمان پر رها خواهد شد در نرخ آهسته تر."

پر می کشد تا فضای بیشتری از یک پنی درست مثل یک فرد طول می کشد تا فضای بیشتری با چتر نجات. با سطح بیشتر برای کار در برابر هوا می دهد یک بزرگتر در مقابل فشار گرانش را بکشید. به همین دلیل کسی که با یک چتر نجات می افتد آهسته تر از کسی بدون.

چتر نجات کار با ایجاد تعداد زیادی از کشیدن. همان ایده به نظر می رسد در طبیعت: در دانه قاصدک, پرنده, بال, و بیشتر. "پرواز سنجاب پوست بین پاهای خود است که توسعه مانند یک چتر نجات" Cerutti گفت. "به جای سنجاب حذف از درخت آنها می تواند سرش."

هر سال Cerruti و فیزیک و نجوم باشگاه آزمون این ایده ها با حذف تنبل کدو تنبل را از بالای یک ساختمان بلند.

"معمولا ما با استفاده از چتر نجات بر روی کدو تنبل به عنوان یک شوخی," او گفت:. "ما شما را یک کار بسیار کوچک و با چتر نجات در, و آن را نمی کند آن را بسیار. اما ما انجام شده است یک افت تخم مرغ چند سال گذشته. با استفاده از چتر نجات واقعا آهسته تخم مرغ و آن را می تواند به زمین با خیال راحت."

شما می توانید سعی کنید این را خودتان در خانه. درخواست یک فرد برای کمک به شما در پیدا کردن یک فیلتر قهوه یا کیسه های پلاستیکی و رشته است.

سعی کنید اتصال خود را "چتر نجات" به مختلف اشیاء کوچک: یک عمل شکل مداد یا پنی.

هنگامی که شما آنها را رها کردن آنها آهسته پایین ؟ می تواند به شما کمک کند خود را مسافر سقوط به یک فرود نرم? سعی کنید آن را و ببینید که چه کار می کند!

خوشحال تجربه

دکتر جهان

درخواست دکتر جهان یک پروژه از دانشگاه ایالتی واشنگتن. ارسال یک سوال در askdruniverse.wsu.edu/ask.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن