چربی سوزی چیست؟ راهکارهای تغذیه ای و تمرینی برای چربی سوزی سریع دارودراگ

برخی از همین نرم‌افزارها به شما یاری میکنند تا پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و ریزمغذی‌های مصرفی‌تان را ارزیابی کن

توسط NASERINEWS در 1 مهر 1401
برخی از همین نرم‌افزارها به شما یاری میکنند تا پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و ریزمغذی‌های مصرفی‌تان را ارزیابی کنید. همچنین بعضی دیگر از نرم‌افزارها در محاسبه‌ی تمرینات ورزشی و تحرکات بدنی نیز به شما یاری می‌کنند. مطالعات نشان ارائه می کنند چربی‌های اساسی زنجیره‌ی متوسط موجود در روغن نارگیل، به افزایش سوخت‌وساز امداد می‌نماید و موجب کاهش مقدار ذخیره‌ی چربی‌‌ها می‌شود. به این خاطر از شما همراهان گرامی می خوا هیم که برای چربی سوزی مناسب در تن خویش هم به اشخاص کارشناس این حوزه مراجعه داشته باشید و اصلی ایشان مشورت نمایید. یک گزارش که حاصل 15 تحقیق را باز‌نگری کرده نشان میدهد که اخذ پروبیوتیک می‌تواند به کاهش وزن، کاهش درصد چربی و کمتر سایز یاری کند. احتمالا بتوانیم داعیه کنیم که مصرف فیبر در رژیم عموم ایرانی‌ها بسیار ذیل است. از وعده‌های غذایی زیاد ولی‌ ریز به کارگیری کنید.این کار به این دلیل است که چنانچه شما احساس گرسنگی کردید همین را میدانید که دوران وعده غذایی بعدی شما زیاد ارتفاع نخواهد کشید. برنامه غذایی خود در هفته را از قبل آماده کنید.این فعالیت احتمال مصرف فست فود‌ها را کمتر میدهد. ورزش‌های هوازی در عین ساده بودن فراوان چربی سوز میباشند و تنوع زیادی نیز دارند؛ براین اساس حتی می‌توانید در خانه یکی از فیلم‌های آن را سرچ کرده و روزمره دست‌کم 20 الی 30 دقیقه حرکات را انجام دهید. در گزینه سوال دومتون متاسفانه نمیتونم بهتون جوابی بدم چون برای هرفرد اهمیت شرایطی که داره تنظیم برنامه متفاوته و به هیچ وجه نمیشه یک ورژن به جهت تمامی پیچید. عصر مربی‌گری پیشرفته بدنسازی رو در دانشکده باسک اسپانیا طی کردم و درحال حاضر کاربر انجمن طبی ورزشی ایران هستم. آنها در بدن به جهت جلوگیری و کاهش آسیب سلولی ناشی از سموم و رادیکال های آزاد عمل می کنند. داشتن یک برنامه کار کشته شامل تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب یک نحوه اصولی کمتر وزن است. بدین ترتیب به جهت کمتر چربی بدونِ بازگشت و رسیدن به فرم ایده‌آل از یک برنامه بنیادی استعمال کنید. افزایش کورتیزول نیز سبب ارتقاء اشتها و ذخیره چربی‌های شکمی می‌شود. یک راه غیرمستقیم برای کاهش چربی‌های شکم، انجام فعالیت‌های لذت‌بخش به جهت از بین بردن استرس است. عمومی در در میان کل گزینه‌های موجود، چربی ترانس (کره گیاهی و روغن گیاهی جامد) بی‌کیفیت‌ترین نوع روغن هستند. چربی‌های اشباع (کره حیوانی، لبنیات پرچرب و چربی موجود در گوشت) در درجه بعدی قرار می‌گیرند. به جهت ارتقای بهداشت خواب، قبل از خواب چای یا این که قهوه ننوشید، دارای گوشی به تخت نروید، قبل از خواب دوش بگیرید و مسواک بزنید، اتاق را ساکت و آهسته کنید، دمای هوای مناسب را گزینش نمایید و حیاتی لباس تمیز و سهل وآسان به بستر بروید.

چربی سوزی

در حالی که رژیم مدیترانه‌ای، برای کمتر وزن خیلی موثرتر از یک رژیم کم‌چرب است. جو دوسر غنی از فیبر و آب است که همین خوراکی خوشمزه را تبدیل به یک ماده مغذی بی‌نظیر کرده است. ادغام آب و فیبر احساس سیری شما را به مدت بیشتری مراقبت می‌کند.
  • هنگاهی که شخص مشغول انجام کار های ورزشی و همینطور رعایت نمودن رژیم غذایی خود می باشد، ممکن می باشد که دچار کسری کالری شود که در همین شکل تری گلسیریدها که حاوی سلول های چربی هستند، به منظور تامین انرژی آزاد و رها می شوند.
  • این روز ها روزه‌ی متناوب به‌شیوه‌ای دوست داستنی به جهت کاهش وزن تبدیل شده است.
  • حتی تغییرات جزئی در طریق زندگی شما می تواند تاثیرات مهمی در سوزاندن چربی داشته باشد.
  • یک جلسه ترکیبی از تمرینات قدرتی و قلبی- عروقی، متابولیسم تن شما را تا سا‌عتها سپس از اتمام تمرین بالا نگه می‌دارد.
  • علاوه‌بر داشتن دست کم ۷ ساعت خواب شب، اطمینان حاصل کنید که خواب‌تان کیفیت کافی را داشته باشد.
خیلی از ما ممکن است یک توشه نیز که شده به فکر قرص چربی سوز یا دمنوش‌های لاغری بوده‌ایم، البته حقیقت همین است که کمتر چربی فرمولی جز ورزش و تغذیه ندارد. در این‌ شکل حتی درصورتیکه خیلی خوب پیشرفت کرده‌باشید گشوده هم احساس باخت خواهید داشت. به جهت این که بتوانید فارغ از استرس و نگرانی چربی بسوزانید و عضله بیاورید، مقیاس‌های اندازه‌گیری را رها کنید. ممکن هست خیلی سخت تمرین نمایید و تغذیه درست نیز داشته باشید، اما هنگامی خودتان را وزن می‌کنید، هیچ تغییری نمی‌بینید.

۱۴. به‌طور تروتمیز هر هفته از ماهی‌های چرب استفاده کنید

همچنین می‌توانید مقداری سرکه را در آب حل نمایید و در زمان ورزش از آن بهره ببرید. ولی راه بی آلایش خیس آن میباشد که خویش را به طعم سرکه سیب عادت بدهید. از جمله افزودنی‌هایی که می‌توانید به سالاد طولانی تر کنید، سرکه است. سرکه در کنار طعم دلنشینی که دارد، نسبت به سایر افزودنی‌ها کم‌‌کالری‌تر است. با انجام آزمایشات علمی متفاوت ثابت شده میباشد که مصرف روزانه 10 گرم فیبر می‌تواند منجر کمتر 7/3 درصد چربی در ناحیه شکم شود. موادی مثل کلم بروکلی، حبوبات، پادشاه توت و تخم کتان غنی از فیبر هستند. همچنین می توانید از مکملهای فیبر که به همین خواسته ایجاد شده اند در رژیم غذایی خویش به کار گیری کنید. پروبیوتیک ها نوعی باکتری موءثر در دستگاه گوارش هستند که به سالم کلی بدن کمک می‌کنند. ارتقاء مصرف پروبیوتیک از نحوه غذا یا مکمل می‌تواند باعث افزایش چربی سوزی و کنترل وزن شود.

۲- چربی سوز قوی؛ گریپ ‌فروت

میزان کاهش وزن خود را در هفته دوم و سوم رژیم خود ذیل چک داشته باشید.اگر کلیدی سرعت مطلوب وزن اندک نمیکنید به میزان ۲۰۰ کالری در روز بکاهید و دو هفته دیگر را ادامه دهید. به جای تردمیل استفاده از تمرینات اینتروال را مد حیث قرار دهید.تحقیقات نشان داده هست که تمرینات اینتروال اثر گذاری زیاد خوبی‌ روی چربی‌ سوزی دارد. به‌طورکلی کربوهیدرات‌ها سریعاً هضم می‌شوند و به همین عامل شما سپس مصرف آن‌ها سرعت بالا گرسنه می‌شوید؛ بدین ترتیب کمتر کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند برنج بدون سبوس یاری بزرگی در از در بین بردن چربی‌های شما می‌کند. فیبر محلول به‌آرامی در دستگاه گوارش حرکت کرده و دیر هضم می‌شود. درنتیجه اصلی مصرف فیبر شما به مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید داشت. در حقیقت تن ایشان تاثیرات بیشتری را از مبادرت های مربوط به چربی سوزی می پذیرد. حتی هنگامی که مردها در ارتفاع زمان های مربوط به رژیم خویش هستند، با عضله سازی مطلوب تری هم همراه می شوند. آیا می دانید که کدام ادله ها اثر گذاری بیشتری روی آغاز چربی سوزی در نصیب های متفاوت تن دارند؟که در ادامه ی متن خود هر کدام از آن ها را به اختصار آیتم توضیح قرار خوا‌هیم داد. لطفا در بخش های بعدی این نوشته در این راستا که چربی سوزی از کجای بدن آغاز می شود، حساس ما یار باشید. از شما مخاطبین گرامی خواهش داریم تا در بخش های آتی از نوشتار ما در این زمینه که چربی سوزی از کجای بدن شروع می شود، حیاتی ما یار باشید. افزایش میزان کورتیزول در بدن به معنای ارتقا اشتها و گرسنگی شدید در شخص می باشد که این مورد می‌تواند سبب ساز ارتقا توده‌ی چربی در بدن شود. در عاقبت برای این‌که بتوانید روند چربی سوزی را به خوبی انجام بدهید حتما می بایست میزان استرس خود را کنترل کنید. برای تولید چربی های ترانس، به روغن‌های گیاهی هیدروژن افزوده می‌شود. از روغن ماهی‌ به کار گیری کنید.روغن ماهی‌ باعث بهبود فعالیت مغز و حفاظت از سالم مفاصل میشود. اجازه دهید که ۱۰% کالری دریافتی روزانه شما از طریق تنقلات تامین شود.یک تکه کوچک شکلات احتمال دارد صرفا چیزی باشد که یک روز بد را مزایای استعمال از داروی لاغری شیمیایی برای شما به پایان برساند. از سبزیجات متنفر هستید؟ اسفناج به طور معمول در عمده غذاها خود را نشان نمی دهد.از آن به یار روغن زیتون استفاده کنید. در روز به مقدار بسیار آب بنوشید و مدام تن خود را هیدراته نگه دارید.

چربی های تندرست بیشتری بخورید.

بسیاری از نهادهای مرتبط اساسی سالمی از شاخص توده‌ی بدنی برای ارزیابی تندرست وزنی و احتمال پیدایش بیماری‌های سوخت‌وسازی استعمال می‌کنند، اما احتمال دارد استعمال از این شاخص مقداری گمراه‌کننده باشد. بعضی مهم این‌که به‌نظر لاغر می‌آیند، چربی شکم مازاد دارا‌هستند و همین فرمان آن‌ها را درمعرض بیماری‌های مختلف قرار می‌دهد. سوزاندن چربی‌های بدور شکم طاقت فرسا است، البته بعضی راه‌ها به چربی‌ سوزی شکم یاری می‌کنند. حیاتی همین مطلب همراه گردید تا حیاتی ۲۰ نکته به جهت چربی‌ سوزی شکم بیشتر آشنا شوید.

برای چربی سوزی تمرین هوازی خود را افزایش دهید

بررسی ها نشان دیتا هست که مصرف هر دو نوشیدنی شیرین شده حساس قند و الکل اصلی خطر فراتر چربی شکم ملازم است. محققین دریافته‌اند که انواع متعدد این باکتری‌ها در تهیه و تنظیم وزن، نقش مهمی بازی می‌کنند. توازن مناسب در مصرف این محصولات به کاهش وزن و چربی‌سوزی شکم امداد می‌کند. باکتری‌های خانواده‌ی «لاکتوباسیلوس» درکاهش چربی شکم پیروز فعالیت کرده‌اند. «لاکتوباسیلوس فرمنتوم»، «لاکتوباسیلوس آمیلووروس» و علی الخصوص «لاکتوباسیلوس گاسری» از باکتری‌های این خانواده هستند که به چربی‌سوزی شکم امداد می‌کنند. اما مسئله ی مهمی که در اینجا وجود دارد، این میباشد که آن وقت و زمانی که بهانه را دستاویز خویش قرار می دهید، دیگر بایستی به دور چربی سوزی و مزیت های حساس آن را خط بکشید. علت این پیشنهاد ما هم این هست که در صورت تکثیر شدن سلول های چربی اهمیت سختی های متعددی برای آب شدن و از بین رفتن آن ها روبرو خواهید شد. پس قبل از همین که عمل به آنجا بکشد، می بایست مراقب بوده و برنامه های قابل قبولی را برای کمتر وزن خویش تعیین نموده و به اجرا درآورید. به عبارتی طور که تماشا فرمودید؛ در بخش پیشین از نوشتار خود، مبادرت ها و ترفند های قابل قبولی به جهت وصال به چربی سوزی پرسرعت خیس را حضور شما دوستان خوب تفسیر دادیم. همان طور که توجه داشتید؛ در قسمت پیشین از نوشته خود، دلیل های موثری که می توانند سبب شروع چربی سوزی در نقاطی از بدن افراد شوند را حضور شما دوستان عزیز تفسیر دادیم. مسئله جنسیت و همین که افراد ذیل تحلیل زن باشند و یا این که مرد هم می تواند بر روی چربی سوزی و شروع آن در قسمت های متعدد بدن مفید باشد. اما اساسی میباشد که در آیتم چربی‌هایی که مصرف می‌کنید تجدیدنظر کنید. یک مطالعه که بر بر روی 68 هزار زن انجام شده نشان می‌دهد افرادی که 5 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، در مقایسه دارای اشخاصی که بیش از 7 ساعت خواب شبانه دارند، احتمال بیشتری دارااست که درصد چربی بدنشان بالا برود. به جهت این که سوخت و ساز در تن شما جریان داشته باشد یا این که بتوانید وزن اندک کنید، به دنبال غذاهایی باشید که کالری پایینی دارا هستند و از میل کردن غذاهای ناسالم کلیدی کالری بالا بپرهیزید. لوبیا منبع گیاهی غنی از پروتئین و فیبر است و کلیدی کالری فراوان کم، شما را تماما سیر نگه می‌دارد. می‌توانید لوبیا را به سالاد یا این که سوپ بیشتر یا این که حیاتی به کارگیری از آن، دیپ (نوعی سس) تهیه کنید. یک فنجان لوبیا اساسی ۱۲٫۵ گرم فیبر، ۴ گرم چربی و ۱۵ گرم پروتئین است. قبل از هر وعده غذایی کلیدی به میزان ۱۲ انس آب بنوشید.در طول مصرف وعده غذایی خود هم می توانید به شکل جرعه جرعه آب بنوشید.این فعالیت سبب لبریز شدن معده ی شما و در عاقبت کاهش رغبت شما به پرخوری می شود. ‏در اپلیکیشن سبک، هر شخصی می‌تواند اصلی گزینش زمان اختصاصی خود، از برنامه‌هایی کاملاً فردی سازی شده که هسته اصلی آنها برنامه غذایی و ورزشی می باشد به ملازم امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور تام و همیشگی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید. اشخاصی که می‌خواهند میزان چربی تن خویش را کمتر دهند، می بایست از نحوه انجام رژیم برنامه‌ریزی‌شده و برنامه تمرینی مناسب این عمل را انجام دهند. از دست دادن چربی می‌تواند سودمند باشد، اما ورزشکاران بایستی کمتر وزن را به‌گونه‌ای انجام دهند که بر کارایی ورزشی و تندرست آنها تأثیر منفی نگذارد. به تیتر مثال، بخش اعظمی از افراد سرکه سیب را با آب رقیق می کنند و آن را به عنوان یک نوشیدنی یکسری توشه در روز همراه مهم وعده های غذایی می نوشند. بنابراین به جهت کمتر استرس‌ خوبتر هست فعالیت‌هایی را انجام دهید. یوگا و مدیتیشن روش‌هایی مطلوب به جهت کمتر استرس‌های روزانه هستند. و همچنین از تمرین های هوازی شنا نیز می توانیم برای توانا تر شدن عضله های بالا تنه ی خویش بهره مند شویم. ما می توانیم از برخی از مواد و مکمل هایی که در همین زمینه به اثبات رسیده اند، استعمال نماییم. ما باید یک نبود کالری مناسب و متعادل را برای خودمان ساخت نماییم. به عبارتی دیگر می توان گفت که گیرنده های آلفا در فعالیت آزاد سازی چربی سلول ها به وسیله کاتکولامین ها، اخلال به وجود می آورد. آنها همچنین 17 درصد کاهش چربی شکم و همچنین کمتر چشمگیر بدور کمر را تجربه کردند. HIIT همینطور ممکن می باشد به شما کمک کند تا در مدت روزگار کمتری نسبت به سایر اشکال کاردیو، کالری بسوزانید. فیبر ماده غذایی مفیدی است که به آهستگی در دستگاه گوارش حرکت می کند و باعث می شود احساس سیری برای مدت طولانی بکنید. باید در رژیم غذایی خویش فیبر را بسیار نمایید که این امر سبب کاهش چربی، کاهش کالری دریافتی و کمتر وزن می شود. افزایش مصرف غذاهای پر فیبر ممکن است از ارتقا وزن و تجمع چربی پرهیز کند. از طرفی نیز نبود خواب ممکن است سبب به تغییر تحول در هورمون های گرسنگی، ارتقاء اشتها و خطر بالاتر چاقی شود. ولی اکثر بررسی نشان داده اند که داشتن دست کم هفت ساعت خواب در شب دارای بیشترین مزایا در رابطه اهمیت وزن بدن ملازم است. به کارگیری از دستگاه های الکترونیکی قبل از خواب را به جهت امداد به چرخه خواب سلامت به دست کم برسانید. ال کارنیتین یکی از مکمل های چربی سوزی است که به دو شکل قرص و مایع وجود دارد. ال کارنیتین چربی های آزاد شده تن را به تیتر سوخت تن به باطن سلول ها منتقل می کند. آیا در ترازو گیری مواد غذایی خلل دارید؟ پس از پیمانه‌های ترازو گیری و ترازو‌های منحصر به فرد ترازو گیری مواد غذایی به کارگیری کنید. در آیتم تن خویش تحقیق کنید و نکته ها اهمیت و دارای را مد نظر قرار دهید. تمرینات در صبح احتمال دارد تنها چیزی باشد که سبب بهبود عملکرد متابولیسم کند شما باشد.

جنسیت اشخاص مورد حیث چیست

رژیم‌های قلیل کربوهیدرات که 35-40٪ کالری را از کربوهیدرات‌ها تأمین می‌کنند، در ارتقاء چربی سوزی بدون عضله سوزی مؤثر هستند. به جهت چربی سوزی بدون عضله سوزی ورزشکاران می بایست حدود 300 تا 500 کالری کمتر در روز بخورند ولی دقت کنید مصرف اسیدهای چرب آزاد باید کاهش از 30 کالری به ازای هر کیلو وزن بدن باشد. روغن زیتون، روغن نارگیل، آووکادو، آجیل و دانه ها صرفا یک‌سری مثال از انواع تندرست چربی است. کلیدی همین حال، به یاد داشته باشید که چربی سالم هنوز کالری زیادی دارند. به جای میل کردن چربی بیشتر، تلاش نمایید چربی های ناسالم را جایگزین دسته های چربی سالم کنید. اکثری از روش‌های موجود در این فهرست، نه‌تنها به چربی‌ سوزی شکم امداد می‌کنند، بلکه موجب تولید عادات تغذیه‌ای سلامت در رژیم‌غذایی‌ و سبک‌ زندگی‌تان می‌شوند. یا این که به عنوان مثال، یک رژیم غذایی نامناسب حتی می‌تواند از پیروزی ورزشکار در مسابقه پرهیز کند. کافئین موجود در قهوه به تیتر یک محرک سیستم عصبی مرکزی کار می کند، متابولیسم را ارتقا می دهد و مجزاسازی اسیدهای چرب را تقویت می کند. در حقیقت، سایت خبری تحلیل ها نشان می دهد که مصرف کافئین می تواند به طور موقت منجر افزایش مصرف انرژی و افزایش 3 تا 11٪ متابولیسم شود. نبود آهن در تن مشکلات متعددی را ساخت می کند از پاراگراف تنگی نفس، خستگی و بی حالی و همچنین دارای مشکل تیروئید مرتبط است.
آخرین مطالب