روش های بسته بندی کردن وسایل در اسباب کشی

  پیش درآمد         مطمئناً یکی از سخت ترین کارها جمع آوری و بسته بندی و

توسط NASERINEWS در 4 فروردین 1401

 

پیش درآمد

 

      مطمئناً یکی از سخت ترین کارها جمع آوری و بسته بندی وسایل منزل در زمان جابجائی منزل است . ولی چنانچه با کمی حوصله و استفاده از تجربیات دیگران بعلاوه دراختیار گرفتن وسایل مورد نیاز مثل جعبه یا کارتن های محکم ، پلاستیک های حباب دار ، چسب پهن و مقداری طناب یا ریسمان تاحدّ زیادی از سختی کار ، کم خواهد شد . در ادامه سعی می گردد بهترین روش ها را تقدیم حضورتان کنیم .

 

دسته بندی وسایل مهم

 

کلیه وسایل منزل را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد :

-        وسایل آشپزخانه

-        وسایل شکستنی تزئینی

-        وسایل اتاق پذیرایی و مبلمان

-        لوازم برقی

-        وسایل اتاق خواب مثل تخت و کمد

-        لوستر و وسایل شبیه به آن

مهمترین اتفاقی که در زمان بسته بندی وسایل ممکن است روی دهد برای وسایل شکستنی است . جهت جلوگیری از این اتفاق به موارد زیر توجه کنید :

 

انتخاب مکان مناسب

 

درجائی وسایل شکستنی را بسته بندی کنید که رفت و آمد کمتری دارد . وسایل را در هنگام بسته بندی در کف زمین قرارندهید ، برای مثال از میز محکمی استفاده کنید ، ازجهت موقعیت هم در محلی مستقر شوید که رفت و آمد افرادی که درحال کار و کمک کردن هستند کمتر باشد .

 

دوری از جریان باد و امثال آن

 

چنانچه در زمان بسته بندی وسایل درجریان باد قرارگیرند امکان کثیف شدن آنها وجود دارد که در این صورت باعث می گردد تا بعداز بازکردن وسایل نیاز به تمیز کردن داشته باشید .

 

آماده کردن کارتن و جعبه

 

به تعداد لازم کارتن و یا جعبه های محکم در اندازه های متفاوت تهیه کنید تا براساس اندازه ظروف و وسایل چیدمان نمایید . کارتن ها را زیادتر از حدّ معمول سنگین یا سبک قرارندهید چون علاوه براینکه انتقال آنها دشوار خواهد شد ، ممکن است درحین جابجائی پاره شوند .

گوشه ها و زوایای کارتن ها را با دقت بیشتری محکم کنید . چسب پهن و ریسمان وسیله خوبی برای اینکار است . با کلیک بر روی لینک مربوطه می توانید بهترین کارتن اثاث کشی را تهیه کنید.

 

نایلون حباب دار و روزنامه

 

حتماً مقداری روزنامه تمیز و نایلون حباب دار تهیه نمایید تا هم ظروف و وسایل شکستنی را در آنها قراردهید و هم دربین ظروف و وسایل از آنها استفاده کنید تا در اثر برخوردهای احتمالی بایکدیگر دچار صدمه ، شکستگی و ترک برداشتن نشوند .

 

بسته بندی مبلمان

 

کمتر منزلی وجود دارد که تعدادی مبل یا کاناپه نداشته باشد . بهترین وسیله برای محافظت از آنها ورقه های ابر است که به صورت ورقه ای و رول در ضخامت های گوناگون به فروش می رسد .

پایه ها و قسمت های سفت مبل ها را بوسیله ابر پوشش داده و توسط چسب پهن یا ریسمان محکم کنید . البته به جای ابر می توان از پارچه های ضخیم نیز استفاده کرد .

درخصوص بسته بندی و محافظت از مبلمان ها چنانچه از قیمت بالائی برخوردار هستند و می خواهید بدون هیچ حادثه ای حتی کوچک ترین خراش جابجا شوند ، استفاده از نایلون های حباب دار به این صورت که تمامی نقاط مبل و حتی سایر وسایل مثل ماکروفر ، ماشین لباسشوئی ، قاب عکس ها و سایر وسایل مشابه را کاملاً توسط نایلون های حباب دار بپوشانید و بوسیله چسب پهن یا ریسمان محکم کنید تا درحین جابجائی ورقه ها و لایه های آن ازیکدیگر جدا نشوند .

 

نکات ریز ولی مهم

 

-        اگر مستأجر هستید و هرچند سال مجبور به جابجائی می باشید کارتن ها ، جعبه ها و نایلون های حباب دار را تا حدامکان نگهداری کنید تا در نوبت های بعدی استفاده نمایید .

-        درخصوص نحوه جابجائی فرش ها ، آنها را لوله کنید و تاحد امکان از تا کردن بپرهیزید . درصورتیکه فرش ها لوله نمی شوند تعداد چندفرش را بایکدیگر و روی هم تا نکنید و فقط از یک فرش استفاده نمایید .

-        محتویات داخل کارتن ها را به این صورت که متعلق به آشپزخانه ، پذیرایی ، خواب و غیره هستند را روی کارتن ها بنویسید .

-        در زمان بسته بندی ، مراقب وسایل کوچک باشید چون آنها به راحتی گم می شوند . تا می توانید آنها را در یک جعبه یا کارتن قرارداده و روی کارتن موضوع محتویات آن را درج کنید .

-        از گونی و امثال آن برای جابجائی وسایل استفاده نکنید .

-        از بعضی وسایل منزل مانند لگن های پلاستیکی برای قراردادن بعضی از ظروف و وسایل می توانید استفاده نمایید .

-        در زمان بسته بندی وسایلی مانند یخچال و فریزر ، ماشین های لباسشوئی و ظرف شویی و امثال آنها حتماً وسایل مربوط به آنهامثل شلنگ ها ، ارتباطات برقی و غیره را تاحد امکان از آنها دور و جدا نکنید بلکه در کیسه یا کارتن و یا درصورت امکان ازطریق نصب و وصل کردن در داخل یا بدنه آن قراردهید . اگر وسایل جانبی را در کارتن یا جعبه قرارمی دهید حتماً فهرست آنان را روی جعبه بنویسید .

-        برای جابجائی و حمل وسایل از کارگران باتجربه استفاده نمائید چون ممکن است یک کارگر یا مؤسسه ناوارد صدمه ای جدی به وسایلتان وارد آورد .

 

-        برای بسته بندی وسایلتان به مقدار کافی از نایلون حباب دار ، ابر ، کارتن ، چسب پهن و ریسمان استفاده نمائید . مسلماً اگر کوچک ترین حادثه ای به وسایل شما وارد شود هزینه آن قابل مقایسه با چند متر نایلون یا چسب نیست .

-        اگر می خواهید به شهر دیگری وسایلتان را منتقل کنید ، حتماً از ماشینی استفاده نمایید که امکانات ضروری مثل مسقف بودن ، محکم بودن بدنه ، تجربه در چیدمان صحیح وسایل و راننده باتجربه را داشته باشد .

-        از جعبه ها و کارتن ها ئی با بدنه ضعیف و نازک استفاده نکنید . کارتن های محکمی در بازار موجود هستند که می توانید با بهای کمی خریداری نمایید ، نمونه آنها جعبه های میوه موزهای وارداتی هستند .

-        در زمان بسته بندی وسایلی مانند یخچال و فریزر مطمئن شوید وسایل داخل آن تخلیه شده است و قفسه های داخلی محکم هستند . درضمن تمامی برفک ها تمیز شده اند .

 

درخاتمه

 

تذکر چند مورد ضروری به نظر می رسد :

-        وسایل را با دقت جمع آوری نموده و از صرف هزینه برای خرید وسایلی مانند نایلون حباب دار ، چسب پهن ، ابر ، پارچه و امثال آن دریغ نکنید .

-        حمل وسایل را به کارگران و مؤسسات حمل بار با سابقه خوب و تجربه زیاد بدهید .

-        درهنگام جابجایی مراقب کار کردن کارگران در موقع جابجائی وسایل باشید تا آن را به دیوارهای محل تردد نزنند تا مجبور به دادن خسارت بشوید

                                                                                               تمام                  

   

    

آخرین مطالب