جاهای دیدنی پاریس فرانسه

  جاهای دیدنی پاریس پاریس فرانسه و جاهای گردشگری پاریس به گزارش https://online-real-estate.ir  

توسط NASERINEWS در 11 دی 1400

 

جاهای دیدنی پاریس پاریس فرانسه و جاهای گردشگری پاریس

به گزارش https://online-real-estate.ir

 

 

 جاهای دیدنی پاریس

موزه لوور پاریس پاریس فرانسه

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های دنیا است. این موزه که بزرگ‌ترین موزه‌ی هنری پاریس فرانسه و یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های تاریخی این کشور محسوب می‌شود، در شهر پاریس واقع شده است. در این موزه بالغ بر ۳۸ هزار اثر هنری مختلف و متنوع مربوط به دوره‌ی پیش از تاریخ تا قرن ۲۱ موجود است. تمامی این آثار در فضایی بالغ بر ۷۲ هزار متر مربع جمع‌آوری شده‌اند. لوور در سال ۲۰۱۷ میلادی توانست جمعیتی حدود هشت میلیون نفر را جذب کند و جایگاه مهمی از فهرست پربازدیدترین موزه‌های جهان را به خود اختصاص دهد. این موزه در قلعه‌ی لوور برپا شده است. ساخت این قلعه در اواخر قرن ۱۲ و تا اوایل قرن ۱۳ میلادی به دستور فیلیپ دوم صورت گرفت. با گذر روزها و سال‌ها، تغییرات مختلفی در ساختار این قلعه پدید آمد تا امروز که به یکی از پربازدیدترین و تاریخی‌ترین موزه‌های جهان تبدیل شده است. در این موزه‌ آثاری ارزنده همچون تابلوی «مونالیزا» اثر «لئوناردو داوینچی»، «لوح حمورابی» و قسمتی بزرگ از اشیای باارزش تمدن‌های اسلامی به‌خصوص ایران نگهداری می‌شوند.

برج ایفل

برج ایفل که نماد شهر پاریس و کشور پاریس فرانسه به حساب می‌آید، از مهم‌ترین سازه‌های فلزی دنیا است که تا سال ۱۹۳۰ میلادی به‌عنوان بلندترین سازه دنیا شناخته می‌شد. این جاذبه گردشگری معروف در سال ۱۹۹۱ میلادی به‌همراه مناطق اطرافش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. جذابیت برج فقط به نمای آن خلاصه نمی‌شود و رستوران‌هایی همچون ژول ورن، سوغاتی‌فروشی‌های متعدد و سکوهای بازدید با چشم‌انداز شهر زیبای پاریس، آن را به اولویت اول گردشگران پاریس فرانسه تبدیل کرده‌اند. در ادامه این مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پاریس به دست آورید.

کاخ اپرای گارنیه

کاخ اپرای گارنیه با بنای نئوباروک، به‌عنوان محل برگزاری نمایش‌های اپرا و باله طراحی شده است. این ساختمان توسط چارلز گارنیه، به سبک ناپلئون سوم و بین سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵ ساخته شد. نمای این بنا دارای ستون‌های کلاسیک و هشت مجسمه است که نمادهای افسانه‌ای شمرده می‌شوند: شعر، موسیقی، شعر کوتاه حماسی، از بر خوانی، ترانه، نمایش و رقص. در ایوان مجسمه‌های آهنگسازانی مانند هالوی، میربیر، روسینی، اوبر، اسپونتینی، بتهوون و موزارت را می‌توان دید. این بنا در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر بسیار باشکوه ساخته شده است. بسیاری از فضاهای بنا را به راهروهای بزرگ با ورودی راه‌پله‌های سنگ مرمر و چراغ‌های طلاکاری‌شده‌ی فراوان اختصاص داده‌اند. سقف تالار سخنرانی با رنگ‌های قرمز و طلایی توسط چاگال نقاشی و تزئین شده است. سالن‌ها نیز به زیبایی با طلاکوب و نقاشی روی گچ سقف‌ها زینت داده شده‌اند.

بلوار شانزلیزه پاریس

شانزلیزه جاهای گردشگری پاریس

تاریخی‌ترین بلوار پاریس، تا قرن ۱۶ میلادی زمین مردابی متروک بود. شانزلیزه به واسطه‌ی Rond-Point des Champs-Elysées، به عنوان تقاطع، به دو قسمت تقسیم می‌شود. پایین‌ترین قسمت شانزلیزه، در نزدیکی Place du Concorde یک پارک بزرگ به نام باغ شانزلیزه و موزه‌ی هنرهای زیبای Petit Palais قرار دارد. بخش بالایی که تا طاق پیروزی ادامه می‌یابد، در هر دو طرف پر از مغازه‌های لوکس، هتل، رستوران، کافه، سینما و تئاتر است. این منطقه‌ی شلوغ که پر از گردشگر است، مکان تجمع و گذراندن اوقات فراغت برای پاریسی‌ها نیز هست. شانزلیزه به دلیل داشتن مغازه‌های مشهور و معتبر همچون Maison Laduree، مغازه‌ای شیرینی‌پزی که شهرت خود را مدیون سالن متعلق به ۱۸ و شیرینی‌های بسیار خوشمزه است. علاوه بر مغازه‌های شیک، رستوران‌های بسیار مشهوری در این خیابان وجود دارد که می‌توانید شام را آنجا نوش جان کنید. اگرچه همواره شانزلیزه با تصویری لوکس، گران و زیبا به تصویر کشیده می‌شود اما جاهایی هم هست که گردشگران و دانشجویان با بودجه‌ی کم، بتوانند آنجا غذا بخورند، مثل Quick، Starbucks، H&M و مک‌دونالد.

آرامگاه اسکار وایلد

آرامگاه اسکار وایلد (Oscar Wilde’s Grave) در گورستان پرلاشز پاریس قرار دارد و آشکارا درخشان‌ترین ستاره در آسمان پرلاشز است. اسکار وایلد، این نویسنده مشهور، اکنون زیر یک اثر هنرى بزرگ با نقش فرشته آرامیده و بقایاى رنگ به‌جا مانده از بوسه‌های بازدیدکنندگان روی تندیس و انواع یادگارها و دسته‌هاى گل در کنار گورش قابل مشاهده هستند. این قطعه از آثار وایلد روی سنگ قبر وی به چشم می‌خورد: «و آنان که او را نمى‌شناخته‌اند بر او مى‌گریند افسوس که آن ظرف جسمانی، دیر زمانى است درهم شکسته است. براى سوگوارانش او مردى رانده و مطرود است و براى راندگان و مطرودان است که همیشه سوگوارى مى‌کنند

 

دیزنی لند پاریس

دیزنی‌ لند پاریس، یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های اروپا است که در حومه‌ی شهر پاریس قرار دارد. گردشگری سینمایی این فرصت را به توریست‌ها داده‌ است تا بتوانند از نزدیک با داستان‌ها، قهرمان‌ها و شاهزاده‌های کارتونی آشنا شوند. کجارو، برای لحظاتی گردشگران را در سفری مجازی به این امپراتوری رویایی همراهی می‌کند. تاریخچه دیزنی لند پاریس با نام «دیزنی اروپا» (Euro Disney)، در سال ۱۹۹۲ میلادی شروع به کار کرد، اما مورد استقبال و حمایت روشنفکران فرانسوی قرار نگرفت. آن‌ها معتقد بودند که پارک برگرفته از مدل دیزنی آمریکایی، فرهنگ پاریس فرانسه را به نابودی می‌کشاند. به همین خاطر نامش را به دیزنی‌ لند پاریس تغییر دادند و فرهنگ پاریس فرانسه را در این جاذبه ترکیب کردند. هم‌‌اکنون دیزنی‌لند پاریس یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی اروپا و البته بهترین دیزنی لندهای دنیا محسوب می‌‌شود. مجموعه‌ تفریحی دیزنی‌ لند پاریس دارای هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه، مراکز خرید، زمین گلف، دریاچه دیزنی و بخش‌های تفریحی است و در سال ۲۰۰۲ میلادی «پارک استودیو والت دیزنی» (Walt Disney Studio Park) به این مجموعه اضافه شد تا گردشگران با بازدید از محیط تولید فیلم‌های انیمیشنی دیزنی، نحوه‌ساخت فیلم‌ها را حس کنند.

دیزنی لند پاریس

کلیسای نوتردام که شاهکار معماری گوتیک است، در قلب پاریس، در Ile de la Cite (جزیره‌ای در رودخانه‌ی سن) و نزدیک Latin Quarter قرار دارد. Ile de la Cite جزیره‌ای در رودخانه‌ی سن است که مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس محسوب می‌شود. در این بخش کوچک، رومی‌ها شهری به نام لوتتیا را ساخته بودند و از قرن ۶ تا ۱۴، پادشاهان پاریس فرانسه در آن زندگی می‌کردند. کلیسای نوتردام در سال ۱۱۶۳، توسط پادشاه لوئیس ششم (سنت لوئیس) و اسقف Maurice de Sully ساخته شد. ساخت این بنا بیش از ۱۵۰ سال طول کشید. این کلیسا در ابتدا به سبک گوتیک اولیه ایجاد شد و بعدها اجزای دیگری همچون بخش غربی و شبستان کلیسا به آن اضافه شد که نشان‌دهنده‌ی تغییر به سبک بالای گوتیک بود. گردشگران در همان ابتدا مبهوت تزئینات نمای ساختمان، با مجسمه‌های زیاد، ستون‌های قوسی و عجیب آن می‌شوند. حتما از ۲۱ شخصیت در گالری پادشاهان بازدید کنید که سر خود را در دوران انقلاب از دست داده‌اند. امروزه این سرها در موزه‌ی Cluny به نمایش گذاشته شده‌اند. عصر دوشنبه، ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۹، کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت و در اثر این آتش سوزی مناره مخروطی کلیسا تخریب شده و سقف آن آسیب جدی دیده است.

 

اتاق مخفی برج ایفل

اتاق مخفی برج ایفل یک آپارتمان مخفی برای طراحی این برج گوستاو ایفل بوده است. اتاق‌های مخفی در بالاترین نقطه خانه در انیمیشن‌های دیزنی را به خاطر دارید؟ اتاق سیندرلا جایی بود که کسی به آن دسترسی نداشته باشد. باید بگوییم که افسانه دیزنی به حقیقت پیوسته است و در بالای معروف‌ترین برج دنیا چنین اتاق مخفی قرار دارد. گوستاو ایفل، طراح مشهور برج ایفل در بالاترین نقطه برج اتاقی مخصوص به خود طراحی کرده است.

فرودگاه شارل دوگل پاریس فرانسه

فرودگاه شارل دوگل پاریس فرانسه به‌عنوان اصلی‌ترین فرودگاه پاریس فرانسه، در سال ۲۰۱۶ با ۶۶ میلیون مسافر، رکورد زد.این فرودگاه در لیست ۱۰ فرودگاه پر رفت‌وآمد جهان قرار دارد.

آخرین مطالب