بازسازی ساختمان قدیمی در تهران

بازسازی ساختمان قدیمی با تخصص بالا انجام تعمیرات و مرمت خانه های قدیمی را بازسازی ساختمان (اینجا کلیک کنید) م

توسط NASERINEWS در 25 اسفند 1399

بازسازی ساختمان قدیمی با تخصص بالا

انجام تعمیرات و مرمت خانه های قدیمی را بازسازی ساختمان (اینجا کلیک کنید) می گویند. در بسیاری از موارد بازسازی با نوسازی اشتباه گرفته می شود اما باید دانست در نوسازی یک ساختمان قدیمی به طور کامل تعمیر می شود که سبب تغییر کامل ساختمان خواهد شد اما هدف از بازسازی افزایش مقاومت یک ساختمان قدیمی است که عموم مردم تفکیکی برای این دو واژه قائل نیستند.

بازسازی ساختمان

 

اهمیت بازسازی در چیست؟

بسیاری از افراد به علت خاطره داشتن از یک خانه حاضر به ترک آن نیستند اما شرایط زندگی در آن خانه بسیار دشوار و از نظر مقاومتی و زیبایی مستهلک شده است در این مورد گزینه ی بازسازی ساختمان قدیمی به هر گزینه ی احتمالی برتری دارد.

نباید از هزینه ها و مشکلات زندگی در خانه های قدیمی غافل شد که در بسیاری از موارد به علت عدم وجود امکان فروش، صاحبخانه بهترین گزینه را بازسازی می بیند و اقدام به آن می کند. در بسیاری از مواقع هزینه های بازسازی منطقی تر از فروش یا تعویض خانه است. اصولا بازسازی برای خانه های بالاتر از 20 سال امری ضروری تلقی می شود.

در بسیاری از شهرها و کلانشهرها که قیمت خانه ها سر به فلک کشیده است تعویض یک ساختمان قدیمی به ساختمانی نوساز به علت کمبود بودجه امکان پذیر نیست بنابراین بازسازی ساختمان گزینه ای مناسب است و باید عایق بندی را نیز در ساختمان جدی گرفت.

تعمیرات ساختمان

قبل از بازسازی ساختمان باید چه چیزهایی را در نظر گرفت

1-   بسته به نوع ساختمان قدیمی، سطوح متفاوتی را برای بازسازی در نظر گرفته شده است. بسته به عمر ساختمان و کیفیت آن تعیین می شود که ساختمان تخریب و یا فقط بازسازی شود. به صورت کلی بهبود یک ساختمان قدیمی  از نظر زیبایی ظاهری، سطح رفاهی و کیفیت زیر بنا هدف اصلی بازسازی است که این امر سبب افزایش ارزش یک ساختمان قدیمی می شود.

خیلی ها فقط تبلیغات می کنند و کارشان نصب پرچم تبلیغاتی است اما کار را به خوبی انجام نمی دهند.

2-   دومین نکته در بازسازی یک ساختمان برآورد مالی آن است که باید قبل از آغاز به کار محاسبه و پیش بینی شود.

3-   از نظر شهرداری بعضی از بازسازی ها نیاز به مجوز دارد که باید به بررسی این مورد نیز پرداخت.

4-   داشتن یک نقشه جامع از مجموع تغییراتی که قرار است اجرا شود ضروری است. باید با تکیه بر نقاط ضعف و قوت ساختمان، میزان مرمت و یا تخریب را در نقشه اجرایی کرد تا نوع نازک کاری نیز مشخص شود.

تشخیص ترکیدگی لوله 

بازسازی ساختمان قدیمی در تهران

تهران با جمعیتی بالغ بر ده میلیون نفر، سومین کلانشهر پرجمعیت خاورمیانه است. باید دانست که این شهر مملو از جمعیت بر روی گسل های خطرناکی قرار گرفته است و همواره مورد تهدید زلزله قرار دارد. تغییر اقلیم و فرونشست زمین از خطرات دیگری است که تهران را تهدید می کند.

ساختمان قدیمی در جای جای این شهر پخش شده است که مالکین آنها بسته به امکانات مالی برای نجات از خطرات احتمالی به گزینه های متفاوتی فکر می کنند، اما بازسازی ساختمان در تهران گزینه ی انتخابی بسیاری از ساکنان ساختمان ها در این کلانشهر است که دلایل آن می تواند دل نکندن از محله قدیمی، کمبود بودجه مالی و یا ... باشد

بنابراین جهت ایمنی بخشیدن به ساختمان و همسو با آن جهت ارتقای ارزش ساختمان باید به عملیات بازسازی اقدام نمود.

منبع

آخرین مطالب