کولر آبی: شاعران به خواندن در یک زمان از درگیری های سیاسی - Thu, 16 Jul 2020 PST

در زمان درگیری های سیاسی از نگاه مردم به متفکران رهبران یاران و به ویژه هنرمندان است. نه تنها هنرمندان ضبط و e

توسط NASERINEWS در 26 تیر 1399

در زمان درگیری های سیاسی از نگاه مردم به متفکران رهبران یاران و به ویژه هنرمندان است. نه تنها هنرمندان ضبط و expressively منعکس کننده ایده ها از زمان, اما آنها می تواند ارائه دهد بشریت و هدایت و شفا است. در اینجا چند از شاعران به دنبال الهام تطهیر و ترمیم در طول این زمان.

سونیا سانچز: زمانی که سانچز متولد شد و در سال 1934 در بیرمنگام آلاباما او از مادر به هنگام زایمان. او زندگی می کردند با بستگان و تا سال 1943 زمانی که او نقل مکان کرد به هارلم. سانچز دارای لیسانس علوم سیاسی و او بعد از مطالعه شعر با لوئیس Bogan و تشکیل نویسندگان کارگاه در روستای گرینویچ. او فعال سیاسی در دهه 60 و در ادامه به آموزش سیاه, مطالعات دوره های آموزشی در آنچه در حال حاضر دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو در سال 1968 و 1969. سانچز نویسنده دیگر یک دوجین کتاب شعر از جمله "صبح هایکو" "لرزش شل پوست من: جدید و منتخب اشعار" "آیا خانه خود را به شیرها?" "Homegirls & Handgrenades," "من یک زن: جدید و منتخب اشعار" "ما یک BaddDDD مردم" و "بازگشت به خانه." او همچنین چاپ چندین نمایشنامه و کتاب های کودکان.

نیکی جیووانی: جیووانی بزرگ میان او و مادرش کتابخانه غنی و پر Langston Hughes, Richard Wright, John هرشی و Paul Laurence Dunbar. متولد شد و در ناکسویل در ایالت تنسی و بزرگ با مادر بزرگ او کمک کرد که جیووانی پرورش قدردانی برای او میراث و فرهنگ آفریقایی آمریکایی. او اولین جلد منتشر شده بودند الهام گرفته شده توسط او در پاسخ به ترور برجسته حقوق مدنی رهبران از جمله مالکوم ایکس و مارتین لوتر کینگ جونیور و Medgar Evars و همچنین ترور رابرت کندی. جیووانی احساس نیاز فوری به منظور بالا بردن آگاهی به plights مبارزات و حقوق آمریکایی های سیاه و سفید. او نویسنده متعدد مجموعه شعر و کتاب های کودکان از جمله سیاه و سفید "قضاوت" سیاه و سفید "احساس, سیاه, صحبت," "اشعار عاشقانه" "بلوز برای تمام تغییرات: جدید اشعار" "گلدوزي سیاه چشم نخود: اشعار و نه کاملا اشعار" "همراهی دستیارش" و "دوچرخه: Love Poems."

جریکو قهوه ای: قهوه ای بود speechwriter برای شهردار نیواورلئان قبل از او رفت و به کسب درجه دکتری در رشته ادبیات و نوشتن خلاق است. او نویسنده "سنت" است که منتشر شد در سال 2019 و برنده 2020 Pulitizer جایزه شعر به عنوان به خوبی به عنوان فینالیست برای 2019 ملی کتاب در جایزه شعر. کار خود را "عهد جدید" را دریافت Anisfield-Wolf کتاب جایزه کتاب خود "لطفا" دریافت 2009 آمریکا جایزه کتاب.

Aracelis Girmay: متولد و بزرگ شده در سانتا آنا کالیفرنیا Girmay نوشته شده است کار می کند که به گواه دست دادن تحول و اتصال از ساحل به ساحل. او خود را به دست آورده لیسانس در کانکتیکات و به کالج رفت و دنبال کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه نیویورک است. او در حال حاضر ساکن در شهر نیویورک است. Girmay این مجموعه شعر شامل "سیاه و سفید ماریا" و "دندان." او کمک هزینه تحصیلی اعطا شد از موقوفه ملی برای هنر در سال 2011 و در سال 2015 دریافت Whiting جایزه شعر.

Haki Madhubuti: متولد در لیتل راک آرکانزاس Madhubuti فعال بوده است در ادبیات و عدالت اجتماعی از '60s. او خدمت در ارتش از 1960-63 و بعدها درگیر در هنر جنبش است. Madhubuti منتشر کرده است بیش از 20 کتاب شعر, مقالات و غیرداستانی. او شعر سیاسی متهم شده و کار می کند در آیه و تجربی اشکال. پیدا کردن کار خود را در مجموعه های "گریه نکن, جیغ," "زمینه: انتخاب اشعار Haki R. Madhubuti/ Don L. Lee" "قلب عشق: عروسی & Love Poems," "قتل حافظه به دنبال اجداد" و "زلزله و طلوع ماموریت: شعر و مقاله از تجدید."

رابرت هیدن: هیدن مطرح شد در دیترویت و با تجربه پر سر و صدا در دوران کودکی. او با حضور در شهر دیترویت دانشگاه و بعد از دانشگاه ایالتی وین. او اولین کتاب شعرش با عنوان "شکل قلب در گرد و غبار" منتشر شد در سال 1940 در سن 27 سالگی. هیدن تحت مطالعه قرار W. H. Auden در دانشگاه میشیگان شد که جدایی ناپذیر به هیدن توسعه به عنوان یک نویسنده. هایدن در ادامه برای به دست آوردن به رسمیت شناختن بین المللی در 1960s. او نوشت: نه مجموعه شعر و همچنین مقالات و کتاب های کودکان. کار دیگر او شامل "مجله آمریکایی," "زاویه صعود: جدید و منتخب اشعار" "شب گل سرئوس," "کلمات در عزاداری زمان" "منتخب اشعار" "یک تصنیف از یاد" "رقم از زمان" و "شیر و آرچر."

برخی دیگر از شاعران به کاوش شامل: ژوئن اردن Srikanth Reddy, Leslie Silko, Canisia Lubrin واندا کلمن فرد Moten, Jorie گراهام کریگ سانتوس پرز و Audre Lorde.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن