کولر آبی: سیاه و نویسندگان حک کردن یک محل - سه شنبه, 11 Jun 2020 PST

آمریکایی آفریقایی تبار بردگان آورده عملکرد بسیاری از سنت ها به امریکا و نفوذ که تا به حال در آمریکا هنر بی حد

توسط NASERINEWS در 22 خرداد 1399

آمریکایی آفریقایی تبار بردگان آورده عملکرد بسیاری از سنت ها به امریکا و نفوذ که تا به حال در آمریکا هنر بی حد و حصر. سیاه, تئاتر در آمریکا قبل از قرن 19 توسط خنیاگر نشان می دهد که برجسته سیاه و سفید شخصیت های انجام شده توسط سفید پوستان در blackface انجام شده و برای مخاطبان است.

پس از جنگ داخلی آفریقایی آمریکایی ها ایجاد کرده بود بیشتر راههای و جامعه که در آن به نوشتن و تولید و عمل در نقش های ایجاد شده در درجه اول برای مخاطبان است.

اولین و شناخته شده بازی نوشته شود توسط یک شخص سیاه و سفید در آمریکا است که تصور می شود James Brown 's "پادشاه Shotaway," نوشته شده در سال 1823. یکی از اولین به طور گسترده ای موفق با این نسخهها کار از یک نمایشنامه نویس شد آنجلینا جوش Grimké 's "راشل" که تولید شد و در سال 1916. رنسانس هارلم آمد و پس از مدت کوتاهی و تئاتر رونق. در ادامه به یادگیری در مورد برخی از نمایشنامه نویسان که حک شده جای خود را در جهان از هنرهای نمایشی در آمریکا در قرن 20.

لورن Hansberry یک نمایشنامه نویس و نویسنده شناخته شده بازی "کشمش در آفتاب" اولین درام توسط یک زن آمریکایی آفریقایی تبار به تولید برای برادوی است. در سال 1958 Hansberry بودجه مطرح شده و برای تولید آن و قادر به باز کردن آن را در مارس سال 1959 در Ethel Barrymore تئاتر. درام یک باهوشتر روانی مطالعه که به بررسی درگیری و شخصیتهای طبقه کارگر سیاه خانواده در شیکاگو است. او در سن 34 پس از نبرد با سرطان لوزالمعده بود و تنها قادر به پایان یکی دیگر از بازی "ثبت نام در سیدنی Brustein پنجره."

Langston Hughes شاعر نمایشنامه نویس, رمان نویس و فعال اجتماعی که شد از رهبران رنسانس هارلم با اوایل نوآوری در موسیقی جاز شعر. در طول جنبش حقوق مدنی هیوز همچنین نوشت: یک ستون هفتگی در شیکاگو مدافع این شهر آفریقایی روزنامه. او برای اولین بار منتشر شده در سال 1921 در بحران است که مجله رسمی از NAACP و تاسیس شد و در سال 1910 با W. E. B. Du Bois به عنوان سردبیر. که شعر "سیاه پوست صحبت می کند از رودخانه" بود و بعد گنجانده شده در کتاب شعر "خسته بلوز" و آن امضای خود شعر. برخی از عمده نمایشنامه شامل "خود ارضایی" "قاطر استخوان" که نوشته شده بود با زورا نیل Liquid و "مشکل در جزیره" نوشته شده با ویلیام گرانت هنوز .

آدرین کندی یک نمایشنامه نویس از چندین جشن درام مانند "محرومیت از خواب مجلسی" و "Funnyhouse از یک Negro" که نمایش خود را با استفاده از بیان از طریق سورئالیسم و برنده دو Village Voice Obie جوایز در سال 1964 در "برجسته بازی" و دیگری برای "بهترین جدید آمریکا بازی کند." او نیز داده شده است یک عمر Obie به عنوان به خوبی. او محبوب دیگر نمایشنامه شامل "جغد پاسخ" و "موش جرم است."

Amiri Baraka (که قبلا به عنوان شناخته شده Leroi جونز ) یک نویسنده درام, داستان, شعر و مقاله به عنوان به خوبی به عنوان موسیقی انتقاد. برخی از او به طور گسترده ای شناخته شده اشعار "موسیقی: بازتاب در موسیقی جاز و بلوز" "موسیقی جدید, جدید شعر" و "کتاب راهب." بهترین شناخته شده نمایشنامه شامل "توالت" "غسل تعمید" و "در هلندی." Baraka سبک است که مقابله و او هرگز ترس از شوک اجتماعی و تفسیر ثابت از ویژگی های از کار خود را.

Ntozake Shange یک نمایشنامه نویس و شاعر با کار متمرکز بر روی ایده های در مورد فمینیسم و نژاد و قدرت. او بهترین و شناخته شده برای او اولین بازی "برای رنگی دختران که باید در نظر گرفته خودکشی/وقتی رنگین کمان است Enuf" که برنده یک Obie و جایزه تونی در سال 1977. این یک choreopoem است که با استفاده از یک سری از 20 شعر طراحی به موسیقی به بافت هم داستان از دست دادن توانمندی و عشق با استفاده از شخصیت های که تنها به عنوان رنگ.

لسلی لی یک نمایشنامه نویس و استاد شناخته شده برای اکتشاف خود را از ارزش های خانوادگی و غرور در این آثار به عنوان "اولین نسیم تابستان" بود که نامزد دریافت جایزه تونی و برنده یک Obie جایزه در سال 1975 و "رنگی مردم زمان" که ویژه Angela Bassett و Samuel L. Jackson . اولیه خود را تجربه تئاتر آغاز شده و در الن استوارت La Mama تجربی تئاتر باشگاه در شرق ایجاد کرد. بازی خود را در "مرثیه از ملکه" تولید شد وجود دارد.

Suzan-لری پارک یکی از قوی ترین نیروهای سیاه, فرهنگی, طنز و نمایشنامه نویس فیلمنامه نویس و نوازنده است. او اولین زن برنده جایزه پولیتزر است که او دریافت کرد و در سال 2002 برای بازی در "Topdog/Underdog." او اولین تولید بازی بود "شرط بندی بر روی گرد و غبار فرمانده" که زد به صورت سه شب در یک نوار در منهتن پایین سمت شرق به نام ایستگاه گاز. او طنز شناخته شده است به فشار مرزهای و باعث می شود برای نافذ کار می کنند.

بازی های "365 پخش/365 روز" تلفیقی از 365 نمایشنامه نوشته شده است با موفقیت در 365 روز و انجام شده توسط بیش از 700 تئاتر در سراسر جهان است.

قطار مغز

آزمون دانش خود را با سوال چیزهای بی اهمیت

آنچه که مشهور ترین Instagram followers با بیش از 220 میلیون ؟

Ariana Grande

Dwayne 'The Rock' Johnson

Beyoncé

کریستیانو رونالدو

روز دوشنبه پاسخ: ترگود مارشال

Insta-معروف

Instagram تبدیل به یک محل تجمع برای هنرمندان سراسر جهان برای به اشتراک گذاشتن کار خود است.

در اینجا است که یک لیست سیاه هنرمندان در Instagram که شما می توانید بررسی کنید.

@monicaahanonu: مونیکا Ahanonu یک تصویرگر آزاد. او به تازگی ایجاد شده چند اثر به صورت سیاه و سفید زندگی مهم جنبش از جمله پرتره از Breonna تیلور و جورج فلوید. کار او ویژگی های پر جنب و جوش رنگ های انتزاعی با استفاده از اشکال و ترکیب اغلب شامل چهره های برجسته و رویدادهای جاری.

@artofmere_: واتسون صرف است هائیتی-هنرمند آمریکایی مستقر در شهر نیویورک است. کار خود را مخلوط اعتقاد به عالم ارواح با رئالیسم مدرن و روز این برنامه شامل تصاویر و تضمینی از غرور روابط و تجارب است. او هنر صنایع و بافتنی نگاه به آن, اما اغلب ایجاد شده با استفاده از Microsoft رنگ.

@queenbemonyei: Queenbe Monyei است که یک تصویرگر که اغلب نمایش روز به روز تعامل لحظه های از انعکاس, و, نشاط بخشی, متن طرح مورد سلامت روان و مراقبت از خود است. از طریق تصاویر از هر روز کار خود را تناقض قطاری از تفاوت های ظریف از آمریکایی آفریقایی تجربه. او همچنین به تازگی ایجاد پرتره از Ahmaud Arbery, Breonna تیلور و جورج فلوید.

@kaceykal: KaCeyKal ایجاد تصاویر و گرافیک اغلب متمرکز بر انتزاعی تصاویر از بدن زن فراخوانی قدرت و بازیگوشی با استفاده از حالت است که تقریبا مانند یک طراحی رقص هنگامی که به دنبال در چندین با هم. او با استفاده از طیف گسترده ای از بافت رنگ های جسورانه و اغلب با استفاده از رسانه های مخلوط.

@temi.کوکر: Temi کوکر است که یک عکاس و طراح گرافیک. او اغلب رسانه های مخلوط پرتره ترکیب عکس های سیاه و سفید با عناصر گرافیکی ایجاد شده با ردیف هایی از جسورانه, رنگ, الگوهای, انتزاعی, شکل.

@theebouffants: Kendra شیک پوش یک هنرمند است که کار کشت خشخاش رنگارنگ و پر از یوزپلنگ و یوزپلنگ نسخه قابل چاپ. او مخلوط سیاه زنانگی گلم و بازیگوشی همه در یک و کار او این است که پر از گیلاس قرمز و آدامس بادکنکی صورتی.

گوش کردن

بلوز سرچشمه در جنوب عمیق و birthed بود از اختلاط آفریقایی موسیقی سنت و spirituals و همچنین آفریقایی کار آهنگ ها. آن شناخته شده است در سراسر جهان برای خود تماس-و-پاسخ الگوی. آن گنجانیده شده, کار, آهنگ, field hollers فریاد و شعارهای شنیده می شود در حالی که بردگان انجام کار خود را.

بلوز ابداع تکراری اثر در موسیقی مدرن است که ما با عشق تماس بگیرید "شیار." این امر منجر به نوآوری از جاز و راک اند رول و ریتم و بلوز برای همیشه لطفا برای تغییر موسیقی چشم انداز آمریکایی است.

اگر شما جدید به, بلوز, در اینجا یک لیست پخش به شما آغاز شده با آهنگ های که شما می توانید جریان آنلاین.

• "Mannish Boy" - Muddy Waters

• "عبور جاده بلوز" - رابرت جانسون

• "مرگ نامه بلوز" - پسر خانه

• "نیمه شب مخصوص" - شکم سرب

• "ماه در حال افزایش است" - جان لی هوکر

• "Rowdy بلوز" - بچه Bailey

• "سرب مداد بلوز" - جانی معبد

• "آبی که من می بود" - تامی McClennan

• "شیطان کردم من زن" - جست و خیز جیمز

• "قهوه بلوز" - می سی سی پی, John Hurt

• "خیابان راه رفتن" - سانی پسر نلسون

• "فراری بلوز" - Ma Rainey



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب