ترکیه را متهم به پنج سازمان ملل از تشکیل "اتحاد شیطانی' - سه شنبه, 12 مارس سال 2020 PST

آنکارا – ترکیه در روز سه شنبه متهم یونان قبرس و مصر و فرانسه و امارات متحده عربی به دنبال تشکیل یک "اتحاد شیطا

توسط NASERINEWS در 23 اردیبهشت 1399

آنکارا – ترکیه در روز سه شنبه متهم یونان قبرس و مصر و فرانسه و امارات متحده عربی به دنبال تشکیل یک "اتحاد شیطانی" پس از این کشورها با صدور یک اعلامیه مشترک محکوم آنکارا سیاست در شرق مدیترانه و لیبی.

در به شدت دقت بیانیه ترکی سخنگوی وزارت امور خارجه همی Aksoy گفت: پنج کشور دنبال شد و در منطقه "هرج و مرج و بی ثباتی" در شرق مدیترانه و به خطر انداختن لیبی' "امید برای دموکراسی برای بی پروا تجاوز از دیکتاتورها."

وزرای امور خارجه پنج کشور برگزار تلفنی روز دوشنبه برای بحث در مورد وضعیت در شرق مدیترانه که ترکیه شده است حفاری برای پتانسیل هیدروکربن رسوب در یک منطقه دریایی که در قبرس و منحصر به فرد حقوق اقتصادی و همچنین وضعیت در لیبی.

سال گذشته در ترکیه امضا رقابت مرز دریایی طرح مقابله و همچنین یک توافقنامه همکاری نظامی بین المللی به رسمیت شناخته شده دولت در طرابلس.

ترکیه می گوید این قرارداد کمک های مالی اقتصادی آن حقوق به یک نوار زیادی از شرق دریای مدیترانه و مانع از هر گونه انرژی-پروژه های مرتبط از حرکت رو به جلو بدون آنکارا رضایت. یونان و قبرس اعتراض کرده اند این توافق گفت: این contravenes قوانین بین المللی و نقض بر حقوق خود در این منطقه است.

پنج سازمان ملل را محکوم کرد آنچه به آنها گفته بود ترکیه ششم تلاش در کمتر از یک سال به "غیر قانونی انجام عملیات حفاری در قبرس دریایی مناطق."

ترکیه به رسمیت نمی شناسد قومی تقسیم قبرس به عنوان یک دولت و ادعای زیادی از آن منطقه انحصاری اقتصادی به خود را دارد. این اعزام کشتی جنگی-همراهی کشتی های خاموش قبرس برای حفاری گاز اصرار دارد که این اقدام برای حفاظت از منافع خود و کسانی که از ترکیه به این منطقه منابع طبیعی است.

قبرس تقسیم شد در سال 1974 زمانی که ترکیه حمله کرد و پس از کودتا توسط حامیان اتحاد با یونان است. کینگ قبرسی دولت به رسمیت شناخته شده است تنها توسط ترکیه است.

پنج نیز در اعتراض به توافق نامه امضا شده با لیبی در سازمان ملل-حمایت دولت به عنوان تخطی از قانون بین المللی و سازمان ملل تحریم تسلیحاتی لیبی.

"(این) وزیران به شدت محکوم کرد ترکیه دخالت نظامی در لیبی و خواست ترکیه را به طور کامل احترام تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد و برای جلوگیری از هجوم جنگجویان خارجی از سوریه به لیبی. این تحولات را تشکیل می دهند یک تهدید برای ثبات لیبی در آفریقا و همچنین در اروپا" به پنج سازمان ملل اعلام کرد.

در پاسخ وزارت امور خارجه ترکیه متهم یونان و قبرس اجتناب از گفت و گو با ترکیه و گسله مصر برای حفاظت از حقوق و منافع مردم خود را دارد. آن را نیز به اتهام امارات متحده عربی از پیوستن به دیگران از خصومت علیه ترکیه و سرزنش فرانسه به اتهام به دنبال عمل به عنوان یک "حامی" به داد.

"ما در این کشورها به عمل در خط با عقل سلیم قوانین بین المللی و شیوه های" گفت: Aksoy ترکیه سخنگوی وزارت امور خارجه. "صلح و ثبات در منطقه را می توان با صادقانه و واقعی گفت و گو نه از طریق اتحاد از شر است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب