Trudy روبین: آیا درس برای این لحظه از میدان تحریر و هنگ کنگ?

فیلادلفیا — به عنوان من تماشا جوانی تظاهرکنندگان پور به خیابان ها در اعتراض به خشونت پلیس و قتل جورج فلوید, من

توسط NASERINEWS در 22 خرداد 1399

فیلادلفیا — به عنوان من تماشا جوانی تظاهرکنندگان پور به خیابان ها در اعتراض به خشونت پلیس و قتل جورج فلوید, من نمی تواند کمک به یادآوری گذشته تظاهرات برای عدالت من می خواهم شاهد در خارج از کشور.

از "قدرت مردم" در فیلیپین در سال 1986 به اروپای شرقی شورش در برابر حکومت اتحاد جماهیر شوروی در اواخر دهه 1980; از تظاهرات توده ای علیه کرملین سرکوب در مسکو بیش از سه دهه گذشته به محبوب فردی گری از یک کرملین کلون در کیف در سال 2014; از قیام های بهار عربی به فرانسوی زرد جلیقه تحولات به تظاهرات طرفداران دموکراسی در هنگ کنگ: من به تماشای افراد ابراز خشم بیش متکبر حاکمان پلیس سرکوب رسمی فساد و بی تفاوتی را از خود مردم است.

البته در مقایسه با زمان ایالات متحده اعتراضات شدید محدودیت. در بسیاری از این شورش و هدف این بود که به سرنگونی حاکمان سرکوبگر و یا سیستم در یک لحظه تاریخی زمانی که این رژیم تا به حال تضعیف شده است.

اما با وجود این بسیاری از, فرهنگی, تاریخی و سیاسی تفاوت دو تا از این شورش خالی از سکنه فکر من در طول هفته گذشته. هر دو از آنها را سازماندهی شده توسط فعالان جوان از طریق رسانه های اجتماعی: اولین میدان تحریر شورش در مصر که در سال 2011 آغاز شد و دوم, ادامه اعتراضات در هنگ کنگ است.

مصر شورش در یکی آشکار مقایسه برانگیخته شد در سال 2011 زمانی که پلیس به ضرب و شتم به مرگ یک زن 28 ساله و وبلاگ نویس به نام خالد گفت که در اعتراض به فساد پلیس در اسکندریه.

درخشان سازماندهی تاکتیک توسط گروهی از جوانان مصری techies از طریق Facebook — از جمله یادبود صفحه به نام "ما همه خالد سعید" — منجر به صلح آمیز سرنگونی رئیس جمهور حسنی مبارک.

جالب بود به تماشای چگونه این رهبران جوان نقشه برداری از یک استراتژی برای پراکنده کردن نیروهای پلیس و محور Cairenes از کار و upper-class مناطق برای پیوستن به راهپیمایی. آنها با استفاده از این لحظه به اتحاد مصر با تغذیه رژیم فساد و قوم و افزایش قیمت مواد غذایی و آمرانه رفتار پلیس که شهروندان بدون مراجعه کنند.

و آن شخص به تماشای مصریان از کلاس های مختلف آموزش, ادیان و رنگ پوست مارس در کنار یکدیگر توسط ده ها هزار نفر به میدان التحریر به نام کرامت و عدالت است. من هرگز فراموش نخواهم کرد که یک راننده تاکسی به من گفتن او احساس مانند "خر" قبل از این تحول اما ایستاده با همکار مصریان او در نهایت احساس افتخار به مصر.

هنوز میدان التحریر انقلاب شکست خورده و مصر در حال حاضر تحت حکومت یک دیکتاتور نظامی اوضاع وخیم است که بدتر از مبارک. و رهبران جوان از میدان تحریر هستند یا در زندان و تبعید و یا تلاش برای حفظ از چشم.

چند تا از شورش رهبران به من گفت بزرگترین ضعف بود و ناتوانی خود را به ترجمه خود را سازماندهی به مهارت های سیاسی تاثیر است. آنها مایل و یا قادر به سازماندهی ضعیف و کمتر تحصیل در مناطق روستایی و شهری مصر به یک جنبش.

به جای متحد کردن پشت سر یک نامزد ریاست جمهوری آنها تقسیم حمایت خود را از بین چند که فعال اخوان المسلمین نامزد محمد مرسی به دقت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2012 است. یکی 25 ساله رهبر بعد به من گفت: بیش از قهوه در افسانه روشنفکران " کافه Riche در مصر "اخوان المسلمین موفق به رسیدن به قدرت به دلیل لیبرال" اشتباه است."

زمانی که مرسی شد سرکوبگر جوان فعالان دوباره تلاش برای سرنگون کردن دولت او با تظاهرات جمع آوری صدها هزار امضا خواستار او فردی گری. دوباره آنها موفق به سازماندهی کسانی که امضا کنندگان به یک جنبش سیاسی. مقامات نظامی در زمان استفاده از خستگی با ادامه تحولات و صحنه کودتا.

در هنگ کنگ تظاهرات نیز حول خشونت پلیس و قانونی و بی عدالتی است. جرقه بود که پکن تلاش برای جلوگیری از استقلال این سرزمین دادگاه که تحت عمل "یک کشور دو سیستم" چارچوب است. این سیستم اجازه می دهد تا هنگ کنگ برای حفظ آزادی (تا 2047) که محروم هستند به چینی در سرزمین اصلی از جمله حق جمع آوری و محدود حق رای.

تحت فشار از پکن پلیس هنگ کنگ ترک کردن سخت تظاهرات با هزاران نفر از بازداشت همراه با ضرب و شتم. معترضان سپس خواستار رسیدگی به خشونت پلیس همراه با وعده حق رای همگانی. اما یک اقلیت عصبانی جوان مردم نیز شروع به استفاده از خشونت فوق العاده فروشگاه های که صاحبان دلسوز به پکن و پرتاب بطری آتش زا به سوی اتومبیل های پلیس.

دروغ tarring همه تظاهرکنندگان به خشونت و کمک خاموش شدن در طول COVID-19 پکن در حال حاضر تایید شدیدی قانون امنیت است که در معرض هنگ کنگ تظاهر به جدی مجازات است. "یک کشور دو سیستم" است که تقریبا مرده است.

دوباره متن و سیاست در مصر و هنگ کنگ بسیار متفاوت از اعتراضات در اینجا. در عین حال زمانی که من فکر می کنم از آنچه که افراد جوان به دست آورد و از دست داد در قاهره و هنگ کنگ در اینجا چیزی است که به ذهن من می آید: مصر تراژدی ما را به یاد این نیاز به صورت متمرکز و منسجم مطالبات سیاسی با حد وحدت به عنوان ممکن است در یک لحظه تاریخی هنگامی که یک ملت باز است به تغییر.

و هنگ کنگ مبارزه باید به ما یادآوری می کنند که ما ناقص و تاکید کرد سیستم — که ظاهرا شامل حق رای همگانی (اگر ما می توانید آن را نگه دارید) — هنوز هم دارای امکان تغییر از جمله تعمیرات اساسی از پلیس.

ما در مصر و یا هنگ کنگ و این لحظه ای است برای اثبات ما هنوز در ایالات متحده است.

Trudy روبین یک و سرمقاله نویس-عضو هیئت مدیره برای Philadelphia Inquirer, P. O. Box 8263 فیلادلفیا, بهبهان. 19101. آدرس ایمیل خود را است trubin@phillynews.com.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب