تاریخچه وب جهان گستر - Mon, 22 Jun 2020 PST

در تاریخ 23 ژوئن 1980 – 40 سال پیش فردا – انگلیسی دانشمند کامپیوتر Tim Berners-Lee از CERN, آزمایشگاه فیزیک د

توسط NASERINEWS در 2 تیر 1399

در تاریخ 23 ژوئن 1980 – 40 سال پیش فردا – انگلیسی دانشمند کامپیوتر Tim Berners-Lee از CERN, آزمایشگاه فیزیک در سوئیس شروع به کار بر روی یک پروژه به نام او پرس و جو. این کار را در نهایت تکامل به ابرمتن HTML و شبکه جهانی وب است.

تیم برنرز-لی در سال 2000 (ویلیام Plowman/AP)

در سال 1980 سرن محل می توان برای برش لبه تحقیقات کامپیوتری. وجود دارد مقدار زیادی از دانشمندان مشغول به کار وجود دارد در بسیاری از سیستم های مختلف – بسیاری از, در واقع, که های داده شد دشوار است.

اینترنت وجود داشته اما نه در یک فرم ما می شناسیم امروز. چه شد به نام arpanet به سرعت در حال رشد بود اما عمدتا توسط دانشگاهیان برقراری ارتباط از طریق تایپ فرمان در تابلوهای اعلانات. در سراسر جهان وجود دارد چندین سیستم عامل های مختلف در استفاده مشترک چند برنامه و یا سند های متنی ،

برنرز-لی ایده بود برای ایجاد یک سیستم است که کار بر روی سیستم های مختلف و شامل چه Berners-Lee به نام "hyperlink"." یک کاربر می تواند انتخاب کنید یک لینک و گرفته شده را به یک فایل دیگر با داده های بیشتر.

این چیزی بود که درگذشته انجام داد. اما آن را انجام نمی, و آن را کاملا به اندازه کافی: آیا این قابلیت ترکیب تصاویر برای یک چیز.

اما آن را به عنوان یک پیش نویس برای برنرز-لی دستیابی به موفقیت های بزرگ یک دهه بعد: HTML یا زبان نشانه گذاری ابرمتن است که می تواند بر روی هر کامپیوتر برای ایجاد صفحات از اطلاعات است. حتی مهمتر از این صفحات حاوی لینک به صفحات در صفحات دیگر میزبانی بر روی کامپیوتر به نام سرور و تمام ارتباط از طریق رشد اینترنت است.

نتیجه این خواهد بود که یک "وب" اطلاعات است. از این رو نام: شبکه جهانی وب است.

1989

آوریل 12: برنرز-لی از سرن پیشنهاد یک پروژه به منظور توسعه یک زبان است که لینک های کامپیوتری مبتنی بر دانش در سراسر جهان است. این امر تبدیل به HTML و در نتیجه شبکه تبدیل شده بود امروز شبکه جهانی وب است.

1990

Dec. 25: Berners-Lee آغاز می شود توزیع کار خود را در شبکه جهانی وب است.

1991

Aug. 6: Berners-Lee پست ها اولین بار در جهان در سایت در سرن.

Dec. 9: محاسبات با کارایی بالا و ارتباطی عمل می کنند – همچنین به عنوان شناخته شده گور لایحه پس از سن. ال گور که به معرفی قانون – منجر به اتصال شبکه های موجود به چه می شود شناخته شده به عنوان "شاهراه اطلاعات." گور لایحه نیز فراهم می کند کمک های مالی برای توسعه موزاییک تبدیل خواهد شد که برای اولین بار در جهان محبوب استفاده از مرورگر وب است.

1993

مارس 22: مرکز ملی ابر برنامه های کاربردی در دانشگاه ایلینوی باعث موزاییک به صورت رایگان در دسترس بر روی وب سایت خود را. به زودی بیش از 5000 نسخه های دانلود شده در هر ماه.

1994

برنرز-لی تأسیس کنسرسیوم شبکه جهانی وب در MIT. او هنوز هم به عنوان مدیر آن از استانداردهای وب, 26 سال بعد.

Jan. 11: رهبران در دولت, دانشگاه, ارتباطات و سرگرمی, صنایع, برگزاری اجلاس در UCLA. گور سخنران اصلی برای سراسر کشور-تلویزیونی کنفرانس خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی در شاهراه اطلاعات و برای دولت و صنعت به اطمینان حاصل شود که مدارس قلاب کنید تا به سرعت و دسترسی جهانی باشد.

ژانویه: یک جفت از دانشگاه استنفورد دانش آموزان ایجاد "جری و دیوید راهنمای برای شبکه جهانی وب است." دو ماه بعد آنها تغییر نام خود را به یاهو!

جولای 5: جف بزوس ایجاد یک آنلاین سفارش پستی کتاب خرده فروش او تماس Cadabra – همانطور که در "ابرا cadabra." وکیل mishears نام به عنوان "جسد" یک سال بعد بزوس تغییر نام به آمازون. این شرکت به نوبه خود سود برای اولین بار در سال 2001.

Oct. 13: یک تیم از موزاییک توسعه دهندگان رهبری Marc Andreessen راه اندازی یک به روز رسانی نسخه تجاری از موزاییک به نام نت اسکیپ.

Oct. 21: اولین رسمی کاخ سفید سایت راه اندازی در whitehouse.gov. کاربرانی که در نوع whitehouse.com دریافت به تعجب بی ادب: یک سایت پورنو در حال حاضر گرفته شده که آدرس.

1995

مرداد: از NCSA از طریق خود نرم افزار تجاری arm, دوربین کوچک, مجوز موزاییک به مایکروسافت است. یک نسخه اصلاح شده می شود اینترنت اکسپلورر.

1996

ژانویه: دو تا دکتری در دانشگاه استنفورد ایجاد یک موتور جستجوی مبتنی بر روابط بین لینک به جای چند بار یک کلمه به نظر می رسد در یک صفحه وب. در اصل به نام "Backrub" این موتور مجبور کردن دانشگاه سرورهای با محبوبیت رو به رشد آن. آن را بعد از تغییر نام خود را به گوگل.

جولای: اولین نسخه عمومی از مرورگر اپرا – نسخه 2.0 – معرفی شده توسط این فیلتر شکن شرکت اسلو, نروژ.

جولای 17: رئیس جمهور بیل کلینتون نشانه یک مدیر اجرایی به منظور درخواست از همه سازمان های فدرال به استفاده از فناوری اطلاعات به داده های در دسترس عموم است.

1998

فوریه: Netscape ایجاد پروژه موزیلا خواهد شد که ایجاد یک منبع باز مرورگر.

ممکن است: وزارت دادگستری ایالات متحده در فایل یک دادگاه حقوق بشر اروپا علیه مایکروسافت استدلال این شرکت با سوء استفاده از موقعیت خود به عنوان بزرگترین سیستم عامل ناخواسته در اینترنت اکسپلورر با ویندوز. این مورد نمی تواند حل و فصل شود تا اواخر سال 2001.

نوامبر: AOL خرید نت اسکیپ برای $4.2 میلیارد دلار است. ناموفق در تلاش خود را برای پول با Netscape, AOL discontinues پشتیبانی از مرورگر چهار ماه بعد.

1999

مارس 9: در مصاحبه با سی ان ان Wolf Blitzer, Gore نشان میدهد او ایجاد اینترنت. نظرات خود را به طور گسترده ای مورد تمسخر طول 2000 انتخابات ریاست جمهوری است.

2000

مارس: هزاران نفر از وب سایت های مبتنی بر راه اندازی شرکت های رفته, عمومی صادر سهام مطرح شده و میلیون ها نفر از سرمایه وجوه – که به نوبه خود فشار نزدک کامپوزیت بازار شاخص را به بالا. عنوان خبر گزارش شده است که تعداد کمی از این "نقطه-coms" در واقع تبدیل سود انفجار حباب و سقوط بازار سخت است.

ممکن است 4: اینترنت ویروس ILOVEYOU است که راه اندازی در فیلیپین و به سرعت گسترش می یابد از طریق کاربران ویندوز, حذف داده ها و آلوده کردن بیش از 50 میلیون رایانه در سراسر جهان است. پنتاگون و سازمان سیا به طور موقت قطع شبکه های خود را از وب.

سپتامبر. 14: گور pokes سرگرم کننده خود را اظهار غلط و با خواندن یک لیست بالا 10 در "Late Show With David Letterman." شماره 9 در لیست: "به یاد داشته باشید, امریکا, من به شما اینترنت. و من می توانم آن را به دور!"

2001

جولای 11: Napster یک سایت محبوب برای مبادله فایل های موسیقی در فرمت mp3 است که دستور تعطیل ایالات متحده دادگاه تجدید نظر برای نقض کپی رایت. در اوج خود بیش از 57 میلیون کاربر در حال استفاده از این سرویس است.

2002

افزایش کاربر تولید محتوا وبلاگ ها و ویکی نوید شروع از چه می آید به نام "web 2.0 است."

2003

ژانویه: اپل راه اندازی خود را بومی مرورگر Safari.

2004

Feb. 4: مارک زوکربرگ راه اندازی به "Facebook" – آن را به عنوان شناخته شده پس از آن – به عنوان یک شبکه اجتماعی برای دانشگاه هاروارد. ماه آینده گسترش آن به هشت سایر دانشگاه ها عمدتا در شمال شرقی.

2004

فوریه: موزیلا – که تبدیل به یک سازمان غیر انتفاعی در سال 2003 انتشار آن مرورگر وب فایرفاکس.

2005

Feb. 14: سه پی پال کارکنان ایجاد YouTube – یک میزبان برای ارسال ویدئو – پس از ناموفق جستجو برای فیلم از جانت جکسون را بدنام سوپر باول "کمد لباس خرابی."

2006

سپتامبر. 26: Facebook وسیعتر استخر آن از کاربران شامل هر کسی که بیش از سن 18 سالگی.

2008

سپتامبر: گوگل کروم منتشر شد برای PC. نسخه مک به شرح زیر ژوئن آینده.

2009

ژوئن 3: مایکروسافت خود را راه اندازی موتور جستجو بینگ برای رقابت با گوگل است که تحت سلطه بازار برای موتورهای جستجو.

2011

مارس 29: عروسی سلطنتی پرنس ویلیام و کیت میدلتون است livestreamed 72 میلیون بیننده.

2015

Feb. 26: پس از طولانی بحث عمومی در کمیسیون ارتباطات فدرال رای به منع اینترنت حامل از ارائه نابرابر خدمات – به خصوص از نظر سرعت و پهنای باند به کاربران است. این می شود شناخته شده به عنوان "بی طرفی خالص." دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن دولت پشت رول آن مقررات در سال 2017.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب