آثار و مجسمه در حال سقوط است. اما چه می آید بعدی ؟

TIERRA AMARILLA, N. M. — شهر گرد و خاکی از Tierra Amarilla perches در سایه Sangre de Cristo کوه. در اینجا پنج

توسط NASERINEWS در 19 تیر 1399

TIERRA AMARILLA, N. M. — شهر گرد و خاکی از Tierra Amarilla perches در سایه Sangre de Cristo کوه. در اینجا پنج دهه پیش این ضعیف شمال نیومکزیکو جامعه دیدم یکی از مهمترین درگیری های خشونت آمیز در حقوق مدنی تاریخچه زمانی که مسلح مکزیکی آمریکایی دامداران حمله به یک دادگاه در یک نزاع بر سر زمین کمک های مالی. آن شوکه ملت و کمک به ماشه Chicano جنبش است.

امروز وجود دارد تقریبا هیچ چیز در شهر به افتخار این لحظه تاریخی به جز گرافیتی هنر در رها شده در ایستگاه گاز و یک جمله در یک نشانگر است. نیز وجود دارد تقریبا هیچ هنر عمومی در مورد این رویداد در هر نقطه.

به عنوان آثار تاریخی و مجسمه های پاییز در سراسر ایالات متحده فعالان و شهرهای کوچک در سمت چپ تعجب چه باید بکنید با فضاهای خالی که یک بار افتخار تاریخی چهره های وابسته به مؤتلفه ژنرال و فاتحان اسپانیایی. آنها همچنین در حال بحث چگونه به یاد داشته باشید حقوق مدنی آمار و ارقام و حوادث در مناطق که در آن آنها فراموش شده اند.

این فرصت را به reimagine فضاهای ایجاد کرده بحث: که تاریخ باید در ایالات متحده در حال حاضر افتخار و چرا ؟ باید هر چیزی رفتن در آن خالی تریبون در تمام ؟

برخی از طرفداران می گویند بناهای تاریخی به اواخر در کنگره ایالات متحده باربارا اردن یا مکزیکی رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا دولورس هورتا باید جایگزین سقوط مجسمه. دیگران می گویند در جنگ جهانی دوم دریایی گروهبان. میگل, Trujillo, Sr. عضو Isleta پوبلو که شکایت کرد به آمریکایی های بومی حق رای در نیومکزیکو و یا برده های سابق-تبدیل-طرفدار الغای برده داری Olaudah Equiano باید بناهای ساخته شده در خود را افتخار. کریستی Symington مستقر در لندن مجسمه ساز در حال حاضر ایجاد یک تصویر از Equiano که برخی از طرفداران می گویند باید تکرار شود در حال حاضر فضاهای خالی.

"من تقریبا فکر می کنم پایه فقط باید به سمت چپ وجود دارد (خالی) گفت:" برگرد. راب W. Lee یک کشیش ارشد از Unifour کلیسا در نیوتن کارولینای شمالی و نسل مؤتلفه ژنرال رابرت E. Lee که در حال حاضر صحبت کردن در برابر مؤتلفه بناهای تاریخی.

لی گفت که او می بیند سرنگونی مؤتلفه مجسمه با موضوع زندگی گرافیتی به عنوان یک حرکت برای اصلاح, سیاه زندگی از سفید برتری. "من فکر می کنم آن را بسیار زیبا" لی گفت. "ترک آن را دوست دارم."

برت چاپمن, Tulsa, اوکلاهما, وکیل و نوادگان ایستاده خرس های زیر آسمون کبود رئیس و رهبر جنبش حقوق مدنی گفت که او می خواهم برای دیدن سقوط مجسمه های جایگزین تا حد زیادی ناشناخته عدالت اجتماعی طرفداران. "بسیاری از مردم وجود دارد ما می توانیم افتخار است که نشان می دهد چگونه ما غلبه بر ظلم و ستم" چپمن گفت. "این می تواند یک فرصت برای ما برای یادگیری و منعکس کند."

روز شنبه معترضان در بالتیمور پایین کشیده مجسمه کریستف کلمب و آن را انداخت و به شهرستان درونی بندر. که به دنبال قسمت های دیگر از مؤتلفه و استعماری اسپانیا مجسمه سرنگون شدن در ماه گذشته توسط تظاهرکنندگان و یا مقامات پس از دستور حذف آنها.

این نیز منجر به مجسمه ای از رئیس جمهور جورج واشنگتن و Ulysses S. Grant گرفتن تخریب.

که داده می شود برخی از حامیان ضد نژادپرستی تظاهرات مکث. منتقد فرهنگی توماس Chatterton ویلیامز نویسنده از "خود پرتره سیاه و سفید گفت:" او درک نیاز به حذف مؤتلفه بناهای اما ناراحت کننده است با این خرابکاری از مجسمه گرامیداشت پدران بنیانگذار آمریکا و اتحادیه جنگ داخلی ارقام است.

"اوباش در خیابان پاره کردن Ulysses S. Grant مجسمه های واقعا سرد چشم" ویلیامز گفت. "ما باید درک متن (از تاریخ). اما پاک کردن این افراد از حوزه عمومی به نظر می رسد مانند یک جاده بد به پایین به من."

ونسا Fonseca-چاوز, دستیار استاد زبان انگلیسی در دانشگاه ایالتی آریزونا و نویسنده کتاب آینده "میراث استعماری در Chicana/o ادبیات و فرهنگ: به دنبال از طریق لوله شکل نما" گفت: او می تواند دیدن فضاهای تجلیل از افرادی که معروف است.

"چه در مورد افرادی که زندگی و تنفس در حال حاضر ساخته شده است که این جای آنچه در آن است امروز؟" Fonseca-چاوز گفت. "نه یک فرد معروف شده است. فقط ما هستند. من فکر می کنم که می تواند یک راه طولانی بروید."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن