Juneteenth: یک روز شادی و درد و در حال حاضر اقدام ملی

توسط AARON موریسون و کت استافورددر فقط در مورد هر سال دیگر Juneteenth تعطیلات, جشن روز در سال 1865 که همه سیاه

توسط NASERINEWS در 30 خرداد 1399

توسط AARON موریسون و کت استافورد

در فقط در مورد هر سال دیگر Juneteenth تعطیلات, جشن روز در سال 1865 که همه سیاه بردگی مردم آموخته بودند آزاد شده از اسارت آزاد خواهد بود مشخص شده توسط آفریقایی خانواده ها در سراسر کشور با یک cookout, یک رژه جامعه جشنواره روح تفسیر "بالابر Ev'ry صدا و آواز خواندن."

اما در سال 2020 به عنوان coronavirus ravishes سیاه امریکا به طور نامتناسبی به عنوان عدم اطمینان اقتصادی ساخته شده توسط این بیماری همه گیر سويه سیاه pocketbooks و به عنوان خشونت پلیس همچنان به نابود سیاه و سفید, خانواده Juneteenth است بعد از اعتراض.

Red velvet cake, کبابی دنده و پانچ میوه اختیاری هستند.

برای بسیاری از آمریکایی های اخیر در اعتراض به خشونت پلیس رانده اند آگاهی خود را از Juneteenth اهمیت است.

"این یکی از اولین بار پس از دهه 60 که در آن تقاضای جهانی این بین نسلی تقاضای چند نژادی تقاضا برای تغییرات سیستماتیک" گفت: کرنل استاد دانشگاه Noliwe Rooks یک تبعیض نژادی ، "وجود دارد این است که برخی از درک و اذعان در این نقطه است که وجود دارد چیزی در DNA از کشور است که به بازگشت نیست."

روز جمعه جشن مشخص خواهد شد از ساحل به ساحل با راهپیمایی و تظاهرات از نافرمانی مدنی همراه با عبارات از شادی در وجود به خصوص زمان آسیب زا برای کشور است. و مانند در سراسر کشور تظاهرات که به دنبال پلیس درگیر مرگ و میر مردان و زنان سیاه در مینه سوتا, کنتاکی و جورجیا Juneteenth جشن به احتمال زیاد به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از چند نژادی.

"من فکر می کنم در این سال در حال رفتن به هیجان انگیز را سفید مردم جشن می گیرند با ما که ما هستیم" گفت: 35 سال کهنه سرباز ارتش David J. Hamilton سوم که سازمان Juneteenth مارس و اعتراض از طریق عمدتا ایالات متحده و مهاجر در محله بروکلین شهر نیویورک.

همیلتون که سیاه است گفت: در این سال اولین درمان "Juneteenth با همان هیاهو به عنوان چهارم جولای یا روز یادبود."

در تولسا, یک روز جلوتر از برنامه ریزی کمپین انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه برای دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن, برگرد., Al Sharpton و تیفانی Crutcher خواهر دوقلو نوجوان سیاه پوست کشته شده توسط یک افسر پلیس شهر در سال 2016 برنامه ریزی سخنرانی اصلی در مورد عواقب ناشی از تبعیض نژادی. آنها بزرگداشت برگزار خواهد شد در Greenwood منطقه در محل شناخته شده به عنوان سیاه و سفید وال استریت که در آن ده ها تن از بلوک های سیاه و سفید متعلق به کسب و کار نابود شدند توسط یک اوباش در مسابقه مرگبار شورش نزدیک به یک قرن پیش است.

در واشنگتن و در سراسر کشور و فعالان همسو با سیاه زندگی مهم جنبش برگزار خواهد شد حضوری و مجازی حوادث به جشن تاریخ سیاه و آزادی مبارزه و تقویت تماس های خود را برای defunding پلیس در پی بالا-پروفایل افغانستان از آمریکایی های آفریقایی تبار.

به عنوان روز پنج سازمان با حرکت به صورت سیاه و سفید زندگی می کند گفت: آنها تا به حال ثبت نام بیش از 275 Juneteenth های آخر هفته سراسر 45 متحده از طریق وب سایت خود را.

Rashawn ری دیوید روبنشتاین همکار در سازمان های غیر انتفاعی سیاست عمومی موسسه بروکینگز گفت: در حال حاضر بسیاری مشاهده Juneteenth به عنوان یک فرصت برای آموزش و پرورش و به فشار برای از بین بردن نژادپرستی ساختاری.

"رفتن وجود دارد به عنوان بسیاری از مردم که در حال رفتن به پایین در فشار برای غرامت" ری گفت. "وجود دارد بدون هیچ دلیل که چرا مردم سیاه و سفید شده اند تنها در ایالات متحده به طور سیستماتیک مورد تبعیض قانونی توسط دولت فدرال و دریافت غرامت."

Juneteenth نشانه روز در 19 ژوئن 1865 که اتحادیه سربازان گفت بردگی آمریکایی های آفریقایی تبار در گالوستون تگزاس که جنگ داخلی به پایان رسید و آنها آزاد بودند. رهایی اعلام شد بردگان را در جنوب در سال 1863 بود اما اجرا در بسیاری از مکان ها تا زمانی که پس از پایان جنگ داخلی در سال 1865.

روز به رسمیت شناخته شده است در 47 ایالت و ناحیه کلمبیا با توجه به ملی Juneteenth رعایت بنیاد. هاوایی, داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی تنها هستند متحده بدون به رسمیت شناختن رسمی. و آن است که هنوز رتبهدهی نشده است یک تعطیلات فدرال. در آن زمان حدود 18 سال پس از ترور کشیش مارتین لوتر کینگ جونیور قبل از تولد او مشاهده شد به عنوان یک تعطیلات فدرال.

هنوز هم بیشتر کارگران از شاید همیشه در تاریخ خواهد شد و باید این روز را روز جمعه: Nike NFL توییتر و تلفن همراه خود را پرداخت شرکت خدمات مربع همراه با یک تعداد انگشت شماری از رسانه ها اعلام کرده اند که برنامه ای برای مشاهده Juneteenth به عنوان یک شرکت تعطیلات. روز چهارشنبه در نیویورک رژیم صهیونیستی است. اندرو کومو یک فرمان اجرایی را امضا شناخت Juneteenth به عنوان یک پرداخت تعطیلات برای کارمندان دولت.

لغو برده داری در آمریکا به دنبال داشت تولد Jim Crow تبعیض جدا کردن صندلی بسیاری از آمریکایی های سیاه و سفید و فقیر redlined محله با تحت ذوات مدارس. پس از عبور از برجسته حقوق مدنی حمایت در دهه 1960 دهه از جرم حبس و سیاست تبعیض فرسوده فرصت های اقتصادی و ثبات برای مردم و خانواده ها است. در تمام طول خشونت پلیس بوده است ثابت سیاه و سفید آمریکایی را تجربه کنند. و در حال حاضر COVID-19 کشتار مردم سیاه و سفید در بیش از سه برابر نرخ که در آن جان مردم سفید.

خیلی سیستمیک نژاد پرستی و جنایات بازدید در سیاه و سفید آمریکایی ها بدون پاسخ مانده اند. این هفته برابر عدالت ابتکار که در سال 2015 فهرست هزاران نفر از نژادی ترور lynchings از مردم سیاه با سفید اوباش افزود: نزدیک به 2000 بازسازی دوران lynchings تایید کرد بین سال های 1865 و سال 1876 آوردن تعداد کل مستند lynchings به حدود 6,500.

"ما همچنان سکوت در مورد تاریخچه نژادی و بی عدالتی است و سوخت بسیاری از مشکلات فعلی اطراف خشونت پلیس, جرم, حبس, نژادی و نابرابری و متفاوت تاثیر COVID-19" گفت: برایان استیونسون مدیر مساوی عدالت ابتکار.

"ما نیاز به یک دوره جدید از حقیقت و عدالت در امریکا" او در بیانیه ای گفت. "ما باید بپذیریم ما سابقه طولانی نژادی و ظلم و ستم و سپس ترمیم آسیب این تاریخ را ایجاد کرده است — از جمله فرض خطرناکبودن می شود که اختصاص داده شده به مردم توسط پلیس و دیگران است."

Juneteenth نیز می آید در زمانی که ملت در سیاسی چهارراه و رای دهندگان ماده بنیانگذاران LaTosha براون گفته است که در شکل دادن به یک سیاسی تعریف لحظه پیش از انتخابات ماه نوامبر.

"این تنزل ارزش از زندگی ساخته شده است به این سیستم آمریکایی به این نکته که ایده ها در اطراف دموکراسی اعمال نمی به ما راه همان است که آنها اعمال می شود به مردمی سفید" براون گفت: اضافه کردن رای دهندگان خواستار تغییر دهید.

"پس Juneteenth یک جشن رویداد اما ما در حال جشن این کشور است. ما در حال جشن خود ما آزادی و توانایی خود ما به صورت آزاد و تابآوری از مردم است."

___

استافورد و موریسون اعضای AP نژاد و قومیت تیم. دنبال موریسون در توییتر در https://www.twitter.com/aaronlmorrison. دنبال استافورد در توییتر در https://twitter.com/kat__stafford.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب