آموزش زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟ دریابید که چقدر طول می کشد تا به زبان انگلیسی روان صحبت کنید با آمار در

توسط مدیر سایت در 27 خرداد 1402

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟ دریابید که چقدر طول می کشد تا به زبان انگلیسی روان صحبت کنید با آمار در چند ساعت!

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟ بیایید یک چیز را از ابتدا روشن کنیم - شما هرگز از یادگیری یک زبان دست نمی کشید . همیشه کلمات و عبارات جدیدی برای یادگیری وجود خواهد داشت.

انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولاً به این دلیل که دانستن همه چیز در مورد زبان غیرممکن است و ثانیاً، حتی اگر همه چیز را بدانید، مرتباً عبارات جدیدی ظاهر می شود. (اگر عاشق یادگیری زبان انگلیسی zabannew هستید، این خبر عالی است، منبع بی پایانی از لذت خواهید بود!)

بنابراین، اجازه دهید سوال را کمی تغییر دهیم:

    چقدر طول می کشد تا یاد بگیرید که انگلیسی را روان صحبت کنید؟

به عنوان مثال، تا زمانی که به سطحی برسید که برای درک مکالمات تلفنی کافی باشد؟ یا چه مدت می توانید فیلم ها را بدون زیرنویس تماشا کنید و همزمان با درک محتوای زبان مادری خود، آنها را درک کنید؟ برای رسیدن به هر سطح اروپایی چقدر زمان نیاز دارید؟
به جای سالها در ساعت بشمارید

من مطمئن هستم که شما "سالها" را صرف یادگیری زبان انگلیسی کرده اید، اما این تخمین واقعی از سطح انگلیسی شما نیست. مهم نیست که به مدت ده سال در مدرسه بدون صحبت کردن انگلیسی بخوانید.

در اینجا یک مقایسه کوتاه برای نشان دادن دلیل این چنین است. تصور کنید که دارید نواختن گیتار را یاد می گیرید - اگر ساز خود را پنج سال پیش خریده اید، اما چهار تا از آنها را در اتاق زیر شیروانی سپری کرده اید، منصفانه نیست که بگوییم پنج سال است که نواختن را یاد گرفته اید، آیا این اتفاق خواهد افتاد. ?

تخمین دقیق تری از پیشرفت ما در انگلیسی این است که بر حسب ساعت بشماریم .

این یک شانس است، زیرا محققان حتی در مورد این موضوع چقدر جدی هستند. قبل از صحبت در مورد بزرگسالان، به خاطر داشته باشید که یک کودک بین 12000 تا 15000 ساعت را صرف یادگیری زبان مادری خود می کند [منبع - Diane Larsen-Freeman (1991)]. این چیزی است که باید در نظر داشته باشید وقتی می بینید که عدد بالا کمی زیاد است.
برآورد رسمی
برآوردهای ایالات متحده (FSI،

Foreign Service Institute (FSI)شعبه ای از وزارت خارجه آمریکا وجود دارد که به تدریس زبان های خارجی شهرت دارد. اگر یک دیپلمات به دلیل تغییر وضعیت خود مجبور به یادگیری زبان شود، اینطور استFSIچه کسی به آنها آموزش خواهد داد اگر جیمز باند آمریکایی بود، احتمالاً در آنجا تحصیل می کرد (یا اگر نه،Defense Language Instituteمعادل نظامی FSI، جایی که او ممکن است با جیسون بورن ملاقات کند!)

FSIدر سال 1946 تاسیس شد و هر ساله بیش از 2000 نفر را به بیش از 60 زبان آموزش می دهد.  یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه بسته به سطح دانش آموز و هدفی که می خواهند به آن برسند، آموزش از 8 تا 44 هفته طول می کشد. دوره ها به صورت یک دوره گروهی با سرعت شدید (حداقل چهار ساعت در روز) برگزار می شود و از دانش آموز انتظار می رود که به اندازه زمان فردی خود (حداقل سه ساعت در روز) روی مهارت های زبانی خود کار کند. ) بله این یعنی هفت ساعت تمرین در روز! هدف این است که دانش‌آموز مهارت‌های عملی خود را توسعه دهد، زیرا از زبان مشخصی برای کار استفاده می‌کند.

آنچه در مورد آن نیز جالب استFSIاین است که بسیاری از دانش آموزان او بیش از یک زبان می دانند (به طور متوسط، آنها دو یا سه زبان می دانند). این بدان معنی است که ما در مورد افراد باتجربه صحبت می کنیم که این آمار را قابل اعتمادتر می کند .

در یکی از گزارش های خود،FSI برآوردهای زیر را برای رسیدن به سطحی به اندازه کافی برای کار در یک زبان (در سطح S-3) به ما ارائه دهیدFSIمقیاس، که در سیستم اروپایی CEFR C1 یا حتی فقط B2 خواهد بود):

یادگیری انگلیسی چقدر طول می کشد

منبع: *درس های آموخته شده از پنجاه سال تئوری و عملی در آموزش زبان رسمی*، فردریک اچ جکسون و مارشا ای. کاپلان

این بدان معنی است که اگر قبلاً به یکی از زبان های رده I (فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و غیره) صحبت می کنید، با توجه به اینکه این زبان ها املای آوایی ندارند، یادگیری زبان انگلیسی برای شما آسان تر خواهد بود. آنها واژگان زیادی را به اشتراک می گذارند. شما به حدود 600 ساعت زمان نیاز دارید تا به خوبی انگلیسی صحبت کنید تا بتوانید در آن کار کنید.
برآوردهای اروپایی (ALTE،

اما به همین جا بسنده نکنیم. احتمالاً همه شما درباره ^ چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) ^ شنیده اید.

بنابراین، چقدر طول می کشد تا به هر یک از سطوح CEFR در زبان انگلیسی برسیم؟

یادگیری انگلیسی چقدر طول می کشد

منبع: *انجمن آزمایش کنندگان زبان در اروپا ( ALTE )* نقل شده در *راهنمای مقدماتی CEFR برای معلمان زبان انگلیسی*، انتشارات دانشگاه کمبریج

در اینجا همان جدول در قالب متن آمده است، چقدر طول می کشد تا انگلیسی را یاد بگیرید:
 

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟ (در ساعت)

مقادیر نشان داده شده در جدول تجمعی هستند. اگر در حال حاضر در سطح B2 زبان انگلیسی هستید، برای رسیدن به سطح C1 بین 100 تا 300 ساعت زمان نیاز دارید.Guided Learning Hoursیعنی زمان صرف شده در کلاس یا انجام تکالیف.

اگر فکر می کردید برای یادگیری زبان انگلیسی به چند ساعت کلاس نیاز دارید، بالاخره پاسخی دارید!

به عبارت دیگر، بر اساس این تخمین ها، اگر به عنوان یک شروع تازه شروع کنید، بین 1000 تا 1.200 ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی تا سطح C2 نیاز دارید.
برآورد شخصی

    What gets measured gets managed. (Peter Drucker)

من کاملاً معتقدم که با نگه داشتن گزارش فعالیت هایمان می توانیم پیشرفت کنیم. به ما این امکان را می دهد که همه چیز را در چشم انداز نگه داریم. یک راه خوب برای شروع، اندازه گیری کارهایی است که انجام داده ایم. من از سال 2013 به کارهایی که شما به زبان روسی و مجارستانی انجام می دهید توجه کرده ام و می توانم حدس بزنم که قبل از آن چه می کردم.

 

چقدر طول می کشد تا یک زبان یاد بگیریم؟

اگر به برآوردهای ارائه شده توسطFSI، می بینیم که برای یادگیری زبان مجارستانی یا روسی تقریباً دو برابر بیشتر از یادگیری انگلیسی یا فرانسوی زمان نیاز دارید. و اگر تخمین‌های انگلیسی را توسط CEFR دو برابر کنیم، به این معنی است که ۷۰۰ تا ۸۰۰ ساعت برای رسیدن به B1 در مجارستانی، یا ۳۶۰ تا ۴۰۰ ساعت برای رسیدن به A2 در روسی. این بدان معنی است که من فقط کمی کمتر از میانگین تعداد ساعت هستم. برای تایید این موضوع باید یکی از تست های رسمی را انجام دهید. اما، در کل، تجربه من این را تایید می کند FSI و ALTE با حدس زدن ، می توانم بگویم آنها قابل اعتماد هستند.

آیا می خواهید سطح خود را در مقیاس CEFT آزمایش کنید تا بدانید برای رسیدن به این یا آن سطح چقدر زمان نیاز دارید؟ می توانید از این سند استفاده کنید:
سطح خود را حفظ کنید

همه این تخمین ها ممکن است دلسرد کننده به نظر برسند، بالاخره چه کسی می خواهد به یک چالش 1000 ساعته متعهد شود؟ چه کسی مطمئن است که آنها به اندازه کافی به اهداف خود پایبند خواهند بود بدون اینکه بیش از حد دلسرد شوند؟ در زمانی که به نظر می رسد همه چیز بسیار سریع پیش می رود و توانایی ما برای تمرکز ضعیف و ضعیف تر می شود، تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.

خبر خوب این است که برای لذت بردن از آن نیازی به تسلط بر زبان انگلیسی ندارید!

من قبل از برقراری ارتباط با افراد بومی در زندگی واقعی، سال ها انگلیسی نوشتاری را تمرین می کردم. در آن زمان، می‌توانستم ساختن وب‌سایت، استفاده از فتوشاپ، ویرایش بازی‌های ویدیویی و حتی خواندن اولین کتاب‌هایم به زبان انگلیسی را یاد بگیرم. به طور خلاصه، من می توانم از بسیاری از فعالیت های غنی لذت ببرم ! می‌دانستم انگلیسی‌ام کامل نیست، اما می‌دانستم که می‌توانم کارهای مفیدی با آن انجام دهم. علاوه بر این، من نمی توانم همه این کارها را به زبان فرانسوی انجام دهم (اطلاعات مورد نیاز من هنوز به زبان مادری من در دسترس نبود).

اگر به مثال مجارستانی برگردم ، با سطح A1-A2 ، می توانم با ده ها نفر ملاقات کنم و ماجراهای فراموش نشدنی را تجربه کنم. این به من اجازه داد تا به سرعت همه چیز را به زبان مجارستانی انجام دهم. مطمئناً سخت بود (گاهی اوقات حتی سخت)، اما به روشی واقعاً هیجان انگیز چالش برانگیز بود. این به من کمک کرد تا خاطراتی بسازم که برای یک عمر دوستشان خواهم داشت، و الهام بخش من شد تا سه سال بعد به کشور مجارستان نقل مکان کنم - چیزی که در آن زمان برنامه ریزی نمی کردم و اگر از سطح خودم خجالت می کشیدم هرگز اتفاق نمی افتاد. از مهارت های زبانی

یکی از یافته هاFSIاین است که:

 

در هر صورت، اگر می خواهید نتیجه بگیرید، باید زمانی را صرف تمرین انگلیسی کنید. آیا برای کارکردن زبان انگلیسی به 600 ساعت تمرین نیاز دارید؟ آیا برای تسلط بر زبان انگلیسی به 1000 ساعت زمان نیاز دارید؟ کمتر؟ بیشتر؟ سوال واقعا آنقدر مهم نیست.

شما باید زمانی را برای استفاده از زبان صرف کنید ، و با توجه به این نکته، کسانی که ترجیح می‌دهند این کار را بدون شمارش ساعت انجام دهند، دارای مزیت هستند. اگر چیزی را دوست دارید، به قیمت آن فکر نکنید.

سرمایه گذاری هایی را بپذیرید که به موقع هستند و منعکس کننده هستند. این به شما کمک می کند با آرامش بیشتری به مسائل نزدیک شوید و احساس گناه نکنید. شما حتی پس از فارغ التحصیلی از مدرسه به زبان انگلیسی تسلط ندارید؟ این کاملاً رایج است، تقریباً طبیعی است. تقصیر تو نیست. هیچ مشکلی با شما نیست، فقط همین طور است. چیزهای خوب زمان می برد.

هنگامی که قبول کردید که باید زمان زیادی را صرف کار کردن بر روی زبان انگلیسی خود کنید ، انتخاب نحوه سرمایه گذاری زمان خود آسان تر می شود.

آیا می خواهید:

    وقت خود را در کلاس بگذرانید؟
    وقت خود را صرف مطالعه کنید؟
    وقت خود را صرف صحبت با زبان مادری کنید؟
    وقت خود را صرف تماشای برنامه های تلویزیونی کنید؟

... هر انتخابی که داشته باشید، حق شرکت دارید. هر چه بیشتر کاری را انجام دهید، در آن قوی تر می شوید و به راحتی شروع به انجام آن می کنید. وقتی می خواهید انگلیسی یاد بگیرید بزرگترین اشتباهی که می توانید مرتکب شوید این است که هیچ کاری انجام ندهید.
چگونه سریع یاد بگیریم؟

برآوردهایی که در بالا دیدیم راهنمای خوبی هستند. آنها از سازمان های با تجربه می آیند. اعداد ممکن است بزرگ به نظر برسند، اما همیشه بهتر است بر تخمین های محافظه کارانه تکیه کنید. این به شما کمک می کند تا از ناامیدی جلوگیری کنید و به شما کمک می کند تا سازماندهی کنید.

با این حال، چگونه می توانید سریع تر بروید ؟

خطری که در اینجا وجود دارد این است که شما وقت خود را صرف جستجوی یک فرمول جادویی، ترفند، محصول، هک می کنید که به شما امکان می دهد با ضربه زدن انگشتان خود یاد بگیرید در حالی که دیگران در حال مبارزه هستند. این ایده ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما فریبنده است. میدونی چیه؟ من قبلاً زمان زیادی را برای یافتن یک راه حل معجزه آسا تلف کردم و این یک اشتباه بزرگ بود! اگر واقعاً چنین ترفندی برای تسلط بر زبان انگلیسی در پنج دقیقه در روز وجود داشت، آنقدر محبوب می شد که همه درباره آن می دانستند و برای مدت طولانی در مورد آن صحبت می کردند.

به طور خلاصه: زمانی که برای یافتن دستور العمل جادویی صرف می کنید، زمانی است که با تمرین نکردن تلف می کنید.

با بیان اینکه ...

آیا روش هایی (که شامل جادو نیست) وجود دارد که به شما امکان می دهد انگلیسی را به روشی هوشمندانه تر و سازمان یافته تر از دیگران یاد بگیرید ؟

به عنوان مثال، به جای 100 به سطح A1 در 90 ساعت (در 10% صرفه جویی در وقت شما) یا به سطح C2 در 1000 ساعت به جای 1.200 (16% صرفه جویی در زمان) برسید؟ برای بررسی آن موضوع به زمان بیشتری نیاز دارید، اما در اینجا چند ایده برای کمک به سازماندهی شما وجود دارد:

    یاد بگیرید چگونه یاد بگیرید. کسانی که می دانند چگونه یاد بگیرند سود می برند. یاد بگیرید که یک موضوع پیچیده را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید که راحت تر و قابل هضم تر باشد. به این کار در انگلیسی chunking می گویند . یاد بگیرید که حافظه شما چگونه کار می کند تا بهتر به خاطر بسپارید.
    تکنولوژی ثابت کارایی سیستم تکرار فاصله دار مدت ها قبل ثابت شده است و هنوز مورد استفاده قرار نمی گیرد. توانایی آوردن ابزار و مواد با خود در همه جا نیز یک مزیت بزرگ است، زیرا به ما امکان می‌دهد بیشتر و بیشتر تمرین کنیم.
    آواشناسی، به ویژه الفبای آوایی بین المللی . انگلیسی زبانی نیست که به شکلی که تلفظ می شود نوشته شود. زبان نوشتاری تقریباً اشتباهات کلامی را دعوت می کند. چگونه می توانید انتظار داشته باشید صداهایی را که نمی توانید از هم جدا کنید به خاطر بسپارید؟ دانستن اصول اولیه الفبای آوایی و آوایی انگلیسی این امکان را فراهم می کند که به راحتی چیزها را در زبان گفتاری از هم جدا کنید و واضح تر صحبت کنید .
    به زبان انگلیسی صحبت کنید . انگلیسی یک زبان زنده است. یادگیری از طریق متن به تنهایی نتیجه معکوس دارد. کار بر روی زبان گفتاری شما یک فعالیت ارزشمند برای گذراندن وقت بدون درس است و دلیلی ندارد تا سطح C1/C2 یا شروع دانشگاه صبر کنید.

بنابراین، آیا هنوز نمی‌پرسید چقدر طول می‌کشد تا به زبان انگلیسی روان صحبت کنید؟ این به شما بستگی دارد که به ما نشان دهید! منتظر چه چیزی هستید - بیایید دست به کار شویم !

منبع : https://zabannew.ir

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن