کشاورزی در یک زمان از خاکستر: Mount St. Helens فوران آیا کمی برای متوقف کردن حرکت رکورد گندم سال - Sun, 17 مارس سال 2020 PST

بسیاری از 540 میلیون تن خاکستر که spewed از کوه سنت هلن در طول فوران آن کاهش یافت و در ranchlands و محصول زمی

توسط NASERINEWS در 28 اردیبهشت 1399

بسیاری از 540 میلیون تن خاکستر که spewed از کوه سنت هلن در طول فوران آن کاهش یافت و در ranchlands و محصول زمینه های سراسر اروپای مرکزی و شرقی واشنگتن ایجاد یک دوره کوتاه از عدم قطعیت برای کشاورزی است.

"این یک معامله بسیار بزرگ. مردم نمی دانند چه کاری انجام دهید که شامل کشاورزان گفت: لایحه Schillinger استاد و دانشمند در دانشگاه ایالتی واشنگتن ديم در ايستگاه تحقيقات در لیند.

در ماه مه سال 1980 Schillinger بود فقط بازگشت از سفر به نپال به خانواده اش مزرعه در اودسا. Schillinger گفت: این یکی از سخت ترین آمار مناطق با 4 یا 5 اینچ از خاکستر پوشش زمینه تجهیزات مزرعه و خانه است.

"من صرف مقدار زیادی از زمان است که در تابستان در پشت بام خانه مادرم پاک کردن آن را خاموش" Schillinger گفت.

ترس از برداشت گندم منفی تحت تاثیر خاکستر آتشفشانی بودند کوتاه زندگی می کردند, اما, به عنوان سال 1980 تبدیل به یک رکورد برای این محصول است. گزارش از زمان نشان می دهد بیشتر کشاورزی در شرق واشنگتن و شمال آیداهو بود یا تا حد زیادی تحت تاثیر زمین شناسی فوران و یا بزرگتر که نیروهای بازار شد و در بازی در تعیین موفقیت مالی از محصولات کشاورزی و دام است.

در حالی که برخی از مناطق مانند اودسا پوشانده بودند با خاکستر ابرها نمی پوشش تمام زمینه ها در منطقه به همان عمق است. این Palouse نیز شناخته شده خود غنی خاک. چند اینچ از خاکستر نیست به اندازه کافی به علت اثرات طولانی مدت بر روی خاک گفت: غنی Koenig, صندلی وزارت زراعت و علوم خاک در WSU.

"من مطمئن هستم که خاکستر تا به حال هر یک تاثیر طولانی مدت در بخش کشاورزی مثبت یا منفی" Koenig نوشت: در یک ایمیل به ماه گذشته است. "مقدار خاکستر شد متغیر است اما هنوز نسبتا کوچک در مقایسه با کلی جرم یا حجم از خاک است."

Ash from the Mt. St. Helens eruption covered fields and streets in Eastern Washington. (The Spokesman-Review)
خاکستر از این کوه است. St. Helens فوران تحت پوشش زمینه و خیابان در شرق واشنگتن است. (سخنگوی-نقد و بررسی)

بسیاری از کشاورزان به سادگی کشت و زرع خاکستر به خاک پس از برداشت و گفت: شیدا Suess بازنشسته گندم کشاورز که مشغول به کار بود برای مدارس در Steptoe در سال 1980.

"این یک بعد از ظهر یکشنبه هنگامی که این فوران" Suess گفت. "من از کلیسا نگاه کرد و دیدم این ابر بزرگ. من فکر کردم من به توده یونجه یا کاه چمن واقعی سریع آن را به باران.' "

خاکستر کاهش یافت و فقط به عنوان گندم زمستانه در حال شروع به بهم زدن تا از زمین که ممکن است عایق گیاهان و کشته تغذیه حشرات Suess گفت. زن و شوهر که با بالاتر از متوسط سال های آسمانی و در اواسط تابستان کشاورزان به دنبال یک محصول سپر.

"گندم خیلی خوب است و بسیار ضخیم در بارش کم (nonirrigated) مناطق شما می خواهم تقریبا سوگند شما می توانید راه رفتن در سراسر آن بدون دست زدن به زمین" اسکات هانسون و سپس-مدیر واشنگتن گندم کمیسیون گفته سخنگوی-نقد و بررسی در 20 ژوئیه 1980.

گرفتن گندم از زمین نشان داد یک چالش است. Suess خود را صرف تابستان به عنوان یک داوطلب آتش نشان hosing پایین خیابان در پیاده رو و دو طرف ساختمان به عنوان بیشتر و بیشتر خاکستر خواهد بود لگد تا زمانی که ماشین سوار. که خاکستر خواهد بود مکیده فیلتر کامیون و ترکیبی از پیمودن Palouse این تپه منجر به افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و قطعات.

"ما در حال دیدن بخش هایی است که باید طی دو یا سه سال بیشتر پوشیدن و تنها با چند روز استفاده از" مل Kagele یک گندم کشاورز در نزدیکی Ritzville گفت: Spokane دیلی کرونیکل در اوت. 20, 1980.

و هنگامی که آن را در خارج از زمین وجود دارد کمتر مکان به فروش آن در ابتدا. جیمی کارتر رئیس جمهور در ماه ژانویه دستور داده بود یک تحریم در فروش گندم به روسیه پس از کشور افغانستان حمله کرد. در مارس کارتر به پایان رسید روابط دیپلماتیک با ایران در میان بحران گروگانگیری قطع فروش ماهانه حدود 200000 تن از شمال غربی گندم به کشور است.

تا پایان ماه اوت گندم بود که انبار در آسانسور به عنوان کشتی های حامل غلات به ساحل غرق شد توسط یک رکورد محصول تخمین زده می شود در حدود 155 میلیون بوشل برسد. تا پایان سال دیگر کشورها آغاز شده بود خرید نرم سفید گندم از شمال غربی بودند که به طور معمول مشتریان از انواع قرمز رشد کرده و در جاهای دیگر در کشور است. کمبود که تنوع باعث واشنگتن کشاورزان برای پیدا کردن مشتریان جدید در مصر و مراکش یوگسلاوی و لهستان با توجه به Dec. 28, 1980, کشاورزی, گزارش, منتشر شده در, سخنگوی-نقد و بررسی.

دیگر محصولات کشاورزی است که تا به حال با آن مواجه قطعیت نیز تجربه سپر سال است. عدس محصول در سال 1980 نیز یک رکورد و سیب زمینی بازده بيشتر از سال قبل از, اگر چه تولید و سطح زیرکشت کاهش یافته بود. که ناشی از قیمت برای یک کیسه سیب زمینی پرش به $1 در سال 1980.

برخی از گاو از دست داده بودند به عنوان یک نتیجه از ranchland خاکستر آسیب, اما برای گاو دامداران آن را افزایش نرخ بهره که به افزایش هزینه ها با توجه به این که Dec. 28 گزارش.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن