درخواست دکتر کیهان: افزایش و چرخش هوا هستند مواد تشکیل دهنده برای تورنادو - Sun, 24 مارس سال 2020 PST

عزیز Dr. جهان: آنچه که یک گردباد ساخته شده است ؟ – آلیس, 6, Ames, Iowa عزیز آلیس آیا تا به حال احساس گرم و وزش

توسط NASERINEWS در 5 خرداد 1399

عزیز Dr. جهان: آنچه که یک گردباد ساخته شده است ؟ – آلیس, 6, Ames, Iowa

عزیز آلیس

آیا تا به حال احساس گرم و وزش باد توسط شما پس از سرد تند باد هوا ؟ شما نمی توانید آن را ببینید اما شما می تواند احساس آن را بر روی پوست خود را. نامرئی به شما بادها با هم مخلوط کنید.

معمولا این بادها بی ضرر هستند. اما تحت شرایط مناسب, آنها همچنین می تواند مواد تشکیل دهنده اصلی برای یک گردباد.

برای یادگیری بیشتر من از گفتگو با جان Contezac کریگ اسوالد و جو Zagrodnik یک تیم از دانشگاه ایالتی واشنگتن دانشمندان که بسیار کنجکاو هستند در مورد آب و هوا.

برای ایجاد یک گردباد آنها توضیح داده شده شما نیاز به دو چیز است: افزایش تهویه و چرخش هوا است.

"هنگامی که شما مقدار مناسب از هر دو طوفان به احتمال زیاد به تولید یک گردباد" Zagrodnik گفت. "که هیچ تضمینی وجود ندارد – شما فقط بیشتر احتمال دارد به یک گردباد تحت آن شرایط است."

ویژه طوفان به نام یک "supercell" اغلب کسانی که مواد تشکیل دهنده. Supercells فرم به عنوان یک چرخش توده با هوا افزایش سرعت در.

درجه حرارت های مختلف باد می تواند باعث افزایش و چرخش است. هوای گرم بالا می رود اما هوای سرد غرق می شود. هوای گرم به دام افتاده در نزدیکی سطح می تواند به افزایش سریع اگر وجود دارد بسیار سرد و باد در بالای آن است. هنگامی که این بادها عبور از مسیرهای از جهات مختلف آنها ممکن است چرخش بطرف بالا.

افزایش چرخش هوا می تواند به شکل یک قیف ابر اولین نشانه قابل رویت بالقوه گردباد. قیف ابرها شبیه یک مخروط بستنی کشیدن پایین از آسمان است. آنها معمولا خاکستری تیره و ساخته شده از شیر تغلیظ شده آب مانند دیگر ابرها.

گردباد توانید رنگ خود را از رطوبت به علاوه چیزهایی در طول راه برداشت. "آن را مانند یک ابر در برخی از نقطه" اسوالد توضیح داد. "اگر آن را به زمین می رسد و شروع به هم بزنید تا خاک از آن بلند خواهد شد که خاک را به قیف و تبدیل آن تاریک است."

اگر یک قیف ابر چرخش زمین را لمس آن را تبدیل به یک گردباد. اما بسیاری از قیف ابرها هرگز فراموش. خود را چرخش محو و آنها ناپدید می شوند بدون ایجاد آسیب.

گردباد نه تنها الگوهای آب و هوایی به شکل از twirling باد. جایی که من در واشنگتن زندگی می کنند من گاهی اوقات دیدن گرد و غبار شیاطین مارپیچی چرخش خاک. اما آنها متفاوت از گردباد.

"تورنادو' چرخش در می آید از ابر و پایین می رود و به سطح" Contezac گفت. "اما گرد و غبار شیاطین جیب شدید هوای گرم در سطح و هوا به سرعت در حال چرخش در اطراف آن جیب است. آنها تولید شده از سطح به سمت بالا."

همه چرخش طوفان باعث گردباد. اما مهم است بدانید که چگونه برای ایمن ماندن اگر یک گردباد اتفاق می افتد در نزدیکی شما. یک ساعت مچی به معنی مواد لازم برای تولید یک گردباد وجود دارد. هشدار به معنی گردباد است در واقع ایجاد شده است.

در طول یک گردباد تماشای شما باید در مواظب برای طوفان در منطقه شما. یک گردباد هشدار دهنده است که شما باید به یک محل امن مانند زیرزمین و یا حمام. بحث به رشد یو پی اس زندگی می کنند و در مورد به کجا بروید.

اگر چه دانشمندان می دانند تورنادو' دستور العمل عمومی آنها هنوز هم در بسیاری از رمز و راز. ما هنوز در حال تلاش برای یادگیری به همین دلیل برخی از طوفان را تورنادو و دیگران ندارند. شاید روزی شما کمک می کند کشف پاسخ.

صمیمانه

دکتر جهان

درخواست دکتر جهان یک پروژه از دانشگاه ایالتی واشنگتن. ارسال یک سوال در askdruniverse.wsu.edu/ask.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب