گالری طلا و جواهرات ربیعی

اصل هماهنگی: این اصل اشاره به این دارد که طراحی محیط باید به گونه ای باشد که در مجموع همه اجزای محیط مانند رنگ

توسط NASERINEWS در 29 آبان 1400
اصل هماهنگی: این اصل اشاره به این دارد که طراحی محیط باید به گونه ای باشد که در مجموع همه اجزای محیط مانند رنگ ها، بافت ها و جنس مواد، اشیاء و اجزای خود محیط وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند، فضایی هماهنگ و زیبا را به وجود آورند. به طور مثال ویترین انگشتر ها و حلقه ها از ویترین دست بند ها باید جدا باشد؛ اما ست ها باید در کنار هم قرار بگیرند تا نما و ظاهرشان نشان داده شود؛ یعنی گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره همه باید در کنار هم قرار بگیرند. در حقیقت طلا و جواهر هنگامی که در یک ویترین زیبا قرار بگیرند نما پیدا کرده و چشم گیر تر می شوند. به شکلی که علاوه بر ارائه ی یک دکور چشم نواز و دل نشین بتواند کارایی لازم را نیز برای صاحب مغازه و مشتریان داشته باشد. بهتر است اجناس داخل مغازه به صورتی چیده شوند که علاوه بر این که مشتری به راحتی بتواند آن ها را مشاهده کند دسترسی به آن به راحتی ممکن نباشد؛ یعنی طراحی داخلی طلا فروشی باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند بدون در دست گرفتن اجناس آن را به خوبی مشاهده کند و نتواند به راحتی به آن دسترسی پیدا کند. با توجه به متراژ مغازه تلاش کنید تا بخشهای مختلف مغازه از جمله بخش فروش، بخش تعمیرات و صندوق را جدا از یکدیگر قرار دهید تا بتوانید مشتری را با توجه به نوع خدماتی که میخواهد به راحتی راهنمایی کنید. توجه کنید که ویترین جلوی مغازه که معمولا به وسیله شیشه های ضد ضربه و مستحکم از فضای بیرون مرز بندی شده اند. رنگ های کلاسیک و لاکچری که احساس نیاز و خرید را در مشتریان برانگیخته کند، رنگ های در اولویت اول می باشند. در چیدمان محصولات مغازه باید سعی نمایید اجناس و کالاهایی که ارزش بالاتری دارند و همچنین فروش بالاتری دارند را بیشتر در معرض دید مشتری قرار دهید و اجناسی که فروش کمتری دارند را در قفسه های پایین قرار دهید. ویترین طلا فروشی باید دارای گونه های مختلفی از طراحی ها و اجناس طلا فروشی باشد تا توجه مشتریان با سلیقه های مختلف را به خود جلب کند. به همین دلیل در طراحی مغازه طلا فروشی باید به نورپردازی بیشتر از هر چیز دیگری توجه کنید. اصل مهم دیگری که باید در طراحی داخلی مغازه و فروشگاه رعایت شود، استفاده از ترکیب رنگی مناسب برای آن است. اگر شما نیز یک فروشنده طلا باشید علاقه دارید که محصولات شما در معرض دید مشتری قرار گیرد. رنگ های فانتزی به هیچ وجه در طراحی مغازه طلا فروشی استفاده نمی شود و رنگ هایی مانند سبز و یا صورتی در طراحی طلا فروشی از رنگ های غیر قابل استفاده می باشند؛ زیرا در صورتی که از آن ها استفاده شود به شدت از زیبایی و شیک بودن مغازه کاسته می شود. همانطور که در قسمت قبل گفتیم، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی باید با توجه به نوع کاربری محیط، سلیقه مشتریان و ویژگی های فضای محیط، انجام شود. در طراحی داخلی طلا فروشی می توان با نصب جعبه های جواهرات به طور جداگانه در داخل مغازه، می توان علاوه بر تامین امنیت، اجناس ارزشمند تر را بهتر به مشتریان نشان داد. در طراحی مغازه طلا فروشی ویترین باید به گونه ای باشد که بدون اینکه فروشنده قصد دست زدن به محصول را داشته باشد، مشتریان بتوانند این محصولات را در ابعاد مختلف ببینند و در صورت قصد خرید به آن دسترسی داشته باشند. همانطور که گفته شد طلا فروشی از جمله مشاغلی است که به دلیل معاملات بالایی که در آن انجام می شود و وجود داشتن مقدار زیادی جواهرات قیمتی در آن فروشگاه به یک طراحی دکوراسیون ایمن نیاز دارد. در یک مغازه طلا فروشی ویترین این نقش را ایفا می کند. بدون شک طراحی دکوراسیون داخلی مغازه یکی از عواملی است که بر روی میزان استقبال مشتریان و نرخ فروش یک کسب و کار تاثیر بسیار زیادی دارد، در حقیقت دکور داخلی مغازه می تواند نظر افراد را به سمت خود جلب کند و سبب شود که میزان بازدید از اجناس داخل مغازه و استقبال مشتریان و میزان فروش آن مغازه افزایش پیدا کند زیرا می تواند به عنوان یک عامل تشویق کننده و ترغیب کننده ی مردم برای وارد شدن به یک مغازه و دیدن اجناس آن عمل کند، بنابراین طراحی داخلی مغازه به ویژه دکوراسیون مغازه کوچک نقش بسیاری در رشد بیشتر آن کسب و کار ایفا می کند، طراحی یک محیط آرام و دلنشین برای کافه ها و رستوران ها می تواند سبب جذب مشتریان بیشتر و علاقه مندی آنها شود. در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی و طراحی داخلی مغازه طلا فروشی، طراحی ویترین مغازه طلا فروشی یکی از مهم ترین بخش هاست که باید دقت بیشتری به آن شود. اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد طراحی داخلی فروشگاه عطر بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.
آخرین مطالب