نحوه راه اندازی سرور مجازی

نحوه راه اندازی سرور مجازی سرور مجازی به دلایلی نظیر؛ توسعه سریع تر، هزینه پایین تر، انعطاف پذیری بیشتر و ...

توسط NASERINEWS در 12 بهمن 1400

نحوه راه اندازی سرور مجازی

سرور مجازی به دلایلی نظیر؛ توسعه سریع تر، هزینه پایین تر، انعطاف پذیری بیشتر و ... مورد توجه قرار دارد، از این رو در این بخش نحوه راه اندازی سرور مجازی مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر تا پایان با ما همراه باشید.

سرور مجازی چیست ؟

در سرور مجازی منابع یک رایانه با دیگر سرورهای مجازی به اشتراک گذاشته می شود. به عبارت دیگر با داشتن یک سرور مجازی، کل منابع کامپیوتر ( سرور اختصاصی ) بین دو یا چند ماشین مجازی تقسیم می شوند. 

 سرورهای مجازی بدون تأثیر گذاشتن بر عملکرد یکدیگر، روی یک سرور اختصاصی فعالیت می کنند که تقسیم منابع بین ماشین های مجازی کوچکتر، به حجم کار هر کاربر بستگی خواهد داشت.

سرورهای مجازی به عنوان یک سرویس اجاره داده می شوند که عملکرد مشابه با یک سرور فیزیکی اختصاصی دارند اما هزینه بسیار پایین ‌تری برای کاربر خواهند داشت. یک سرور مجازی در مقایسه با یک سرور اختصاصی از نظر ایجاد و پیکربندی، پیچیدگی کمتری دارد؛ اما چون منابع کمتری را در اختیار کاربر قرار می دهد، هزینه کمتری نیز دارد.

در سرور مجازی به داشتن اطلاعات فنی دقیق و یا شیوه عملکرد زیر ساخت های سرور نیازی نیست چون زیرساخت های آن و پیکربندی  سرورها از قبل توسط مدیران صورت می پذیرد و مدیریت و پشتیبانی آن توسط شرکت هاستینگ انجام خواهد شد.

 راه اندازی سرور مجازی چگونه است؟

مراحل راه اندازی یک سرور مجازی عبارتند از:

·        ابتدا باید به VPS از طریق SSH وارد شد.

·        باید سرور VPSبه روز رسانی شود.

·        باید ساخت پروفایل و نام کاربری جدید صورت پذیرد و حدود اختیارات آن مشخص شود. 

·        دریافت  تاییدیه فعال سازی شود.

·        در نهایت سرور مجازی راه اندازی و از دیواره آتش برای سرور اختصاصی مجازی استفاده شود.

https://www.dana.ir/news/1803700.html/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88%D8%B5%D9%84-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

چنانچه کاربر نتواند سرور مجازی را به تنهایی راه اندازی کند، بهتر است از شرکت هاستینگی که سرور مجازی خود را از آن خریداری نموده است، راهنمایی های لازم را از واحد پشتیبانی شرکت دریافت نماید.

آخرین مطالب