ترموکوپل چیست نحوه ساخت ترموکوپل و کاربرد؟

دمای در بین اتصالات و محصول فلزات به کار رفته در ساخت ولتاژ ترموالکتریک تاثیرگذار هستند. این حسگر های دمایی که

توسط NASERINEWS در 8 آذر 1401
دمای در بین اتصالات و محصول فلزات به کار رفته در ساخت ولتاژ ترموالکتریک تاثیرگذار هستند. این حسگر های دمایی که به آن ها جفت حرارتی هم گفته می شود. ضروری می باشد دو فلز به فعالیت برده شده در ساختار ترموکوپل غیر نیز جنس باشند. دسته‌بندی نشده یکی از معایبی که این سنسورها دارند غیر‌خطی بودن آن ها می باشد که اما همین مسئله عیب نیست، بلکه طینت این سنسور هست و چنانچه چنین فقدان نمی‌توانست رنج بزرگ دمایی را به جهت ما پوشش دهد. اما از آنجا که در دیر باز راه‌اندازی آن نسبت به سنسورهای خطی زیاد دشوار بود همین مسئله را به‌عنوان عیب همین سنسور مطرح می‌کردند و تا به امروز این لفظ روی همین سنسور باقی مانده است. البته در ادامه همین مقاله خدمت شما تفسیر خواهم بخشید که دارای چه روش‌هایی می‌توان همین سنسورهایی را که زمانی راه‌اندازی دشواری داشتند، امروز حیاتی چه تجهیزات و روش‌هایی بسیار بی آلایش و راحتی اصلی اعتنا زیاد بالا اندازه‌گیری کرد. ترموکوپل یک سنسور تشخیص دمای الکتریکی می باشد که در مدارهای بسته کاربرد دارد.

کاربرد ترموکوپل چیست؟

جهت دوری از تخریب و یا آسیب دیدن ترموکوپل آن را باطن غلاف فلزی یا این که سرامیکی قرار می‌دهند. ولتاژ به وجود آمده در دوسر آخرین این وسیله در هر شکل میلی ولت و کردار الکتریکی هر ترموکوپل بسته به مدل آلیاژ سیم‌های آن طبق دارای جدول های استانداردی می باشد. برای آزمایش ظرفیت فعلی ، برای در اختیار گرفتن دما هنگام آزمایش پایداری حرارتی تجهیزات تابلو برق کارگزاشتن میشود. رخی از کمپانی ها به مراد ارتقا کارایی و بازدهی ترموکوپل سری k از وسایل ذخیره دیتا ها استعمال می کنند ، تا دیتا های ارائه شده بوسیله ولت متر و ترموکوپل ثبت شده و آیتم بازرسی عصر ای قرار دهد. دما یکی از از مهمترین پارامترهایی هست که به جهت اندازه گیری آن نیاز به سنسور است. برق ساخت شده به وسیله ترموکوپل که به انتهای دیگر ترمو کوپل رسیده عرصه مغناطیسی در بوبین تولید می کند و هسته بوبین را در حالت جذب یعنی به طرف داخل بوبین نگه می دارد.
  • در این نوشته از نمایندگی زیمنس قصد داریم کلیه چیز را در رابطه مهم ترموکوپل، اشکال ترموکوپل، ترموکوپل صنعتی و… بگوییم، بدین ترتیب تا پایان نوشته اساسی ما یار باشید.
  • این‌ها در اشکال E، K، J، N و T تولید می شوند که از مواد متمایز ساخته می‌شوند.
  • این وب وبسایت حساس مجوز از وزارت تمدن و ارشاد اسلامی بوده و هر نوع اسکن و نسخه برداری و انتشار دوباره اطلاعات آن غیرمجاز است.
ثابت هنگامی به عنوان زمانی ابلاغ می شود که نیاز هست سنسور به 63.2% تغییرات پله ای دما زیر یک وضعیت خاص برسد. 5 ثابت وقتی ضروری هست تا سنسور به 100% تغییرات پله ای نزدیک شود. ترموکوپلی که در معرض اتصال قرار دارد، سریع ترین میزان پاسخدهی را دارد. به علاوه، هر چه قدر میزان قطر غلاف Prob کاهش باشد، شتاب پاسخدهی کمتر است. ذکر همین نکته ضروریست که گاهی زمان ها غلاف Prob حاذق نمیباشد محدوده تمام دما را اهمیت دقت به تایپ ترموکوبل نماید و نیاز هست که باز‌نگری هایی در این زمینه صورت گیرد. در ادامه داده ها فنی هر یک از گونه های ترموکوپل تفسیر داده می شود.

شینه مسی ارت

نیروی محرکه الکتریکی خالص اندازه‌گیری شده را مهم $$\large E_m$$ نشان داده و به نحوه زیر تعریف می‌کنیم. از این رو خوبتر هست قبل از خرید از طرز شماره تلفن های موجود در وبسایت اهمیت همکاران ما در تماس باشید تا از نهایی لیست قیمت گونه های ترموکوپل ها آگاه شوید. ما در هیتر هدف اقدام به فروش اشکال ترموکوپل های صنعتی و ساده اساسی بالاترین کیفیت و ضمانت جنس نموده ایم و همواره در صدد آن هستیم تا با به کار گیری از خدماتی ایده آل و منحصر به فرد، راضی بودن مشتریان خویش را جلب نماییم. جهت قرائت دمای ترموکوبل باید از یک تجهیز اندازه‌گیری مانندکارت DAQ، میکروکنترلر و PLC به کارگیری کنیم.

خرید مشعل صنعتی گاز سوز اهمیت قیمت استثنایی

اجاق گازهای رومیزی مانند خیلی از اسباب گازسوز اهمیت ایراداتی در کارکرد مواجه می شوند. در شکل بروز تماشا هر نوع کارکرد ناصحیح در قطعات اجاق گازها و ترموکوپل اجاق گاز رومیزی می توانید سوای هیچ مدل نگرانی اهمیت لاین تعمیر تماس بگیرید. ترموکوپل همکاران ما در اسرع وقت به جهت ارائه سرویس ها و تعویض انواع ترموکوپل اجاق گاز به محل آیتم نظرتان اعزام می شوند. مهم رسیدن حرارت به محل اتصال این دو فلز، جریان مقداری از محل اتصال ساخت می شود و به سمت سیم ها، جریان می یابد.

برترین منبع تخصصی برق و الکترونیک در ایران

از گونه های i 1800 و 3-K اهمیت قابلیت و امکان میزان گیری دما میان 180- تا 1000 درجه سانتیگراد به کارگیری می شود. برق ایجاد شده در نوک ترموکوپل در هر صورت میلی ولت میباشد و اخلاق الکتریکی هر ترموکوپل بر شالوده جداول استانداردی که اغلب در کشورهای مختلف تمجید شده و مشابه هم هستند به مدل فلز بر روی سیم بستگی دارد. همین سنسور از دو سیم فلزی ناهمنام تشکیل شده که در نقطه نهایی به نیز متصل شده و به یک ترمومتر ترموکوپلیا دیگر دستگاه هایی که از ترموکوپل پشتیبانی می کنند وصل شده اند. وقتی قسمت اتصالی دو سیم سر یا این که گرم شوند ساخت ولتاژ می نمایند و از همین ولتاژ تولید شده می توان به دمای کنونی گوشه و کنار مورد استعمال رسید. سنسور دمای منشاء یا به عبارتی CJC درون خویش این ماژول‌ها تعبیه شده و پروتکل ارتباطی همین ماژول‌ها مدباس می باشد که بر روی بستر RS485 و یا این که TCPIP داده‌های اندازه‌گیری شده را انتقال می‌دهد. حالا شما حساس استعمال از همین پروتکل می‌توانید داده اندازه‌گیری شده خویش را به PLC و یا این که کامپیوتر خویش انتقال دهید و برنامه پروژه خویش را تکمیل نمایید.

چرا باید از سنسور ترموکوپل به کارگیری کنیم؟

هنگامی که محل اتصال تغییر و تحول دما را تجربه می کند، یک ولتاژ ساخت می شود. آن‌گاه ولتاژ را می توان اهمیت به کارگیری از جدول مبداء ترمودینامیکی برای نظارت دما تعبیر کرد.این حقیقت که دو فلز یک ولتاژ ایجاد می کنند، اثر Seebeck نامیده می شود. دو کاربرد رایج ترموکوپل‌ها اندازه‌گیری دمای گوشه و کنار و ارزیابی بر وجود نور پیلوت است. ترمومتر ترموکوپل دار UT325 برای ترازو گیری دماهای زیرصفر نیز استعمال شود و نقطه اتصال گرم در چنین دمایی قرار دیتا شود. اعمال حرارت به نقطه اتصال دو فلز در اتصال گرم، منجر ساخت ولتاژ کوچکی در میان دو فلز در طرف دیگر می شود. در این نقطه که به ترانسمیتر یا این که ولت متر متصل می شود اتصال منشا یا این که سرد تشکیل می شود.

چرا باید در وسایل گازسور ترموکوپل به کارگیری کرد

طبف جدول بالا سنسور ترموکوپل حیاتی تیپ های مختلفی از جمله تیپ K، J، T و غیره است. جور K یکی از متداول ترین و پرکاربرد ترین تیپ ترموکوپل می باشد. در جدول ذیل کد های رنگی یا این که Color codes های تیپ K در استاندارد های ANSI، BS و IEC سناریو داده است. در صورتی که ترموکوپل شما دارای سیم #۳۰AWG باشد، این میزان به ۱۵۰ سکو سانتیگراد/۳۰۰ فارنهایت کاهش می یابد.

علت فساد فندک در اجاق گازها

پراب های متنوعی وجود داراست که به جهت کاربردهای اندازه گیری گوناگون مناسب می باشد (صنعتی، علمی، دمای غذا، تحقیقات طبابت و غیره). مهم تغییر تحول دمای سمت مشترک دو فلز، در اتصال سرد اختلاف پتانسیل و در سرانجام ولتاژ تولید می‌شود. ولتاژ تولید شده را می‌توان دارای استفاده از یک ولت‌متر اندازه‌گیری کرده و کلیدی تفسیر آن مقدار دما را بررسی اخبار دربین المللی کرد. بسیاری از پیچیدگی ترموکوپل ها به ولتاژ اتصال منشا و روش بازخورد با آن پتانسیل (ناخواسته) هنگام استفاده از ترموکوپل به تیتر وسیله میزان گیری مربوط می شود. به جهت بیشتر کاربردهای عملی، ما صرفا می خوا‌هیم دما را در یک مکان اندازه گیری کنیم، نه تفاوت دما دربین دو مکان را که به طور طبیعی یک ترموکوپل انجام می دهد. از این دسته علاف حافظ می توان در محفظه های گوگردی در reduced temperatures ها به کار گیری کرد. از مشخصات آلیاژ Tantalum می توان به نسوز بودن و انعطاف پذیری اشاره کرد. همچنن در برابر کلرید آهن و مس، حلال ها، کلر، اسیدهای فرمیک، آب نمک و گاز کلری مقاوم است.

ترموکوپل اصلی اتصال زمین‌شده

دو رسانا و اتصال ترازو گیری مرتبط، یک جزء گرمایی را صورت می دهند و رساناها به تیتر اساس های مثبت یا این که منفی شناخته می شوند. تغییر و تحول در EMF (ولتاژ تولید شده) مواد نسبت به تغییر و تحول در دما، ضریب سیبک یا این که حساسیت ترموالکتریکی نام دارد. ها به جبران اتصال سرد نیز نیاز دارا هستند که تضمین می نماید که دمای گوشه و کنار در پایانه های اتصال سرد، نتیجه ترازو گیری را تغییر و تحول نمی دهد و در عاقبت سبب قرائت دقیق خیس می شود. اصول خرید ترموکوپل عمل یک ترموکوپل از اثر سیبک یا این که اثر ترموالکتریک پیروی می کند که به فرایندی اشاره می کند که در آن انرژی گرمایی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. همین اثر، ولتاژ الکتریکی را تعریف می نماید که هنگامی که دو رسانای گوناگون به هم متصل می شوند، تولید می شود و این‌که چطور ولتاژ تولیدی اهمیت دما تغییر می کند. این ترموکوپل نسبتا مناسب و به جهت کاربردهای اهمیت دمای پایین مطلوب می باشد و در برابر رطوبت مقاوم است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن