واشنگتن قضات از درجه اعتبار ساقط 1916 قبیله ای حقوق حاکم به عنوان نژادپرستانه - Thu, 10 Jul 2020 PST

سیاتل – واشنگتن دادگاه عالی روز جمعه خالی یک سال 1916 حاکم است که اجازه دادستان به اتهامات جنایی علیه یک ماهیگ

توسط NASERINEWS در 22 تیر 1399

سیاتل – واشنگتن دادگاه عالی روز جمعه خالی یک سال 1916 حاکم است که اجازه دادستان به اتهامات جنایی علیه یک ماهیگیر قبیله ای به عنوان نژادپرست و ناعادلانه است.

قضات به اتفاق آرا گفت: آنها مجبور به خالی این تصمیم حتی اگر آن را رد در سال 1957 به دلیل "مانند گذشته نظرات را می توانید در ادامه به مقصر بودن بی عدالتی خود وجود است." عدالت Raquel مونتویا-Lewis, دولت اولین Native American justice خواندن این تصمیم از روی نیمکت در المپیا.

در سال 1916 مورد نگران الک Towessnute یک Yakama ملت عضو دستگیر شده پس از استفاده از یک صدای بلند خندیدن قلاب سنتی قبیله ای ماهیگیری به روش نزدیکی Prosser حدود 5 مایل در خارج از رزرو.

حتی اگر Yakamas' 1855 پیمان با ایالات متحده اجازه قبیله به ماهی در آن های سنتی از جمله منطقه ای که در آن او ماهیگیری Towessnute شد متهم با چندین ماهیگیری جنایات.

مانند بسیاری از قبایل اعضای تحت تعقیب برای ماهیگیری رزرو Towessnute ذکر شده در این پیمان حقوق و Benton County Superior Court judge توافق با رد اتهامات عنوان شده علیه. اما دادگاه عالی ایالت ابقاء آنها در یک تصمیم گیری است که تحقیر اقوام و خوار قبیله ای حاکمیت توصیف آمریکایی های بومی به عنوان "خطرناک کودک" که حیف و میل "مناطق وسیع از زمین های حاصلخیز قبل از چشم ما."

دادگاه رد این تصمیم در سال 1957 در یک مورد به رسمیت شناختن معاهدات به عنوان "عالی قانون زمین."

"ما این فرصت را برای رد این مورد زبان خود آن نتیجه گیری و آن mischaracterization از Yakama مردم" به قضات نوشت: در روز جمعه سفارش است. "ما نمی توانیم فراموش نکنید که تاریخ ما و ما نمی توانیم آن را تغییر دهید. ما می توانیم با این حال ایجاد یک مسیر جدید رو به جلو ارتکاب به عدالت به عنوان ما انجام این کار است."

قانونگذاران شش سال پیش تصویب یک قانون اجازه می دهد تعطیلات قبل از سال 1975 قبیله ای ماهیگیری اعتقادات بنا به درخواست. یکی Yakama ملت عضو جانسون Meninick صرف سال تلاش برای محکومیت از اعضای خانواده خود را – از جمله Towessnute – لغو شد.

اما دادگاه عالی ایالت در سال 2015 کاهش یافته و به تخلیه Towessnute مورد به دلیل ناقص دادگاه پرونده ساخته شده از آن مشخص نیست که او در واقع به اعدام محکوم و پس از اتهامات ابقاء شد.

پس از Meninick درگذشت مارس, وکیل, جک Fiander یک Yakama عضو قبیله ای که کار کرده است در بسیاری از موارد مربوط به قبیله ای ماهیگیری حقوق, خواسته دادگاه عالی تجدید نظر در این مورد. دادگاه موافقت کرد و تصمیم خود را جمعه ذکر شده در نامه سرگشاده ای به قضات صادر شده در ماه گذشته با دعوت از جامعه حقوقی برای کمک به از بین بردن نژاد پرستی است که رسوخ در سیستم عدالت.

"برای سال های بسیاری از اعضای قبیله ای' ارتباط با ایالت واشنگتن بود که بازداشت برای ماهیگیری نقض داشتن فرزندان خارج از خانه و بودن برفلد برای ترافیک متوقف می شود" Fiander گفت. "این حکم شروع به بازگرداندن قبیله ای ایمان مردم در سیستم دادگاه."

واشنگتن دادستان کل باب فرگوسن اشاره کرد که او در برابر استدلال Towessnute در سال 1916 و گفت: او در آغوش تلاش برای جبران. دفتر خود را به نام سال 1916 حاکم "یکی از واشنگتن معتبرترین حساس تصمیم دادگاه در مورد معاهده حقوق."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن