ارتودنسی دندان چقدر طول می کشد؟

ارتودنسی دندان چقدر طول می کشد؟ احتمال تشدید مشکلات قبلی دندان: در ارتودنسی جهت جابجایی دندان ها به حال ایده

توسط NASERINEWS در 17 بهمن 1401

ارتودنسی دندان چقدر طول می کشد؟

احتمال تشدید مشکلات قبلی دندان: در ارتودنسی جهت جابجایی دندان ها به حال ایده آل، به صورت دائم فشاری بر دندان ها از طریق بریس ها وارد می فلوشیپ جراحی فک و صورت شود. این فشار می تواند برخی مشکلات قبل از جمله تورم و حتی پوسیدگی ها را تشدید کند. طول دوره درمان ارتودنسی دندان: درمان ارتودنسی دندان، در اکثر موارد 18 تا 24 ماه به طول میانجامد و نسبت به نوع درمان میتواند تغییر کند. وجود بیماری زمینهای در فرد و عدم همکاری او در طولانی بودن فرآیند درمان، نقش زیادی دارد. چگونه متوجه شویم به ارتودنسی نیاز داریم؟ سوالی که به کرات پرسیده می شود: از کجا بفهمیم به ارتودنسی نیاز داریم؟ بهترین راه برای تشخیص این که خود یا فرزندانتان نیاز به ارتودنسی دارید یا نه، مراجعه به متخصص ارتودنسی و گرفتن مشاوره است. اولین ملاقات کودک با دندانپزشک، سن دو سالگی و سن مراجعه به ارتودنتیست، هفت سالگی است. ارتودنتیست با معاینه دندانها میتواند تشخیص دهد که نشانههای اولیهای از مشکلات رایج دندان و موقعیت قرارگیری نادرست فک را دارید یا خیر.

هفت راه‌هایی که فیس‌بوک بدون اطلاع من ایمپلنت دندان من را نابود کرد

در این مقاله سعی شده است به قیمت ایمپلنت دندان، انواع ایمپلنت Implant، هزینه کاشت هر یک از برند های ایمپلنت، مزایا و معایب و همچنین نکات مهم در قبل و بعد از انجام ایمپلنت بپردازیم. زمانی که به علت های گوناگون دندان خود را از دست می دهید دندان پزشک شما ، به شما کاشت ایمپلنت را پیشنهاد می دهد. این روش بهترین راه برای بدست آوردن دوباره زیبایی و سلامتی شما است. اما مساله ای که برای همه بیماران اهمیت دارد قیمت ایمپلنت دندان، هزینه انواع ایمپلنت و کیفیت کار دندانپزشک می باشد. پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی مقاله زیر را مطالعه نمایید و توصیه های آن را جدی بگیرید. قیمت های ارائه شده ما جزو ارزانترین قیمت ایمپلنت دندان در کشور می باشد و برای اینکه تمامی هموطنان بتوانند از خدمات دکتر آقاجری استفاده کنند. با کمترین قیمت ممکن زیر نظر بهترین متخصص ایمپلنت در کشور جراحی صورت می گیرد. برای این که از خدمات دکتر صادق آقا جری بهرمند شوید می توانید به سایت مراجعه و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • لمینیت سرامیکی
  • طول دوره درمان
  • کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد
  • آموزش صحیح مسواک زدن را به کودک
  • دارای بسته بندی
  • صبر و تحمل
  • سازگاری بالایی که فلز تیتانیوم با بدن انسان دارد

البته تعدد دستگاههای ثابت در ارتودنسی زیاد است و هر کدام برای اصلاح یک مشکل یا دستهای از ناهنجاری های دندانی و فکی استفاده می شود. چه وقت هایی و برای چه افرادی از ارتودنسی ثابت استفاده می کنیم؟ تمام افرادی که مشکلات نامرتب بودن دندان دارند میتوانند با روشهای ثابت درمان شوند. اما اگر شما کسی هستید که مشکل نامرتبی جزئی تا متوسط دندانی دارید تریجیح مان این است با روش متحرک شما را درمان کنیم. زمانی که مشکلات پیچیده تر شود، بهترین روش درمان استفاده از دستگاههای ثابت خواهد بود. همچنین افرادی که به جز مشکلات پیچیده دندان با ناهنجاری فکی مواجهند احتمالا به جز درمان های ارتودنسی دندان با دستگاه های ثابت، نیاز به جراحی فک خواهند داشت. برعکس دستگاههای ثابت، یک سری دستگاه هستند که لزوماً قرار نیست از ابتدا تا زمان صاف شدن دندان ها، به آنها متصل باشند. این دستگاهها متحرک هستند و بیمار میتواند حین غذا خوردن (یا خلاصه در زمانهای دیگری که موقتاً بودنشان ضروری نیست) آنها را بردارد.

ایمپلنت دندان

دندانپزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین میکند. همچنین به یاری این علم میتوان بسیاری از بیماریها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی مرتبط با نحوه رعایت بهداشت پیشگیری و درمان انواع بیماریهای دهان و دندان است. دندانپزشکی یک علم تخصصی است که وظیفه آن حفظ سلامت دهان و دندان است. این علم میتوان از بسیاری از بیماریها در مرحله اولیه اطلاع پیدا کند و آنها را درمان کند و از پیشرفت آن جلوگیری کند. دندانپزشکان اغلب اولین متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که طیف وسیعی از بیماری ها را تشخیص داده و شناسایی می کنند ، از فشار خون بالا گرفته تا سرطان دهان. آنها مشکلات مربوط به دندان ها، بافت لثه، زبان، لب ها و فک ها را تشخیص داده و درمان می کنند.

کاشت ایمپلنت دندان در طول چندین بازدید از مطب با فاصله چند هفته یا چند ماهه بین هر یک از بازدید ها اتفاق می افتد، بسته به اینکه دندانپزشک شما چه کاری باید انجام دهد. مطب دکتر شهاب محمدی و کلینیک دندانپزشکی طی ده سال گذشته به هزاران نفر از افراد کمک کرده است. آنها بر روی مسائل مربوط به بهداشت دهان کار می کنند.هر مرکز ایمپلنت مطب دکتر محمدی مجهز شده تا همه این مراحل را روی شما انجام دهد. همه چیز در یک مکان و با یک تیم حرفه ای دندانپزشکی و به یک روش انجام می شود. صرف نظر از اینکه چه نوع پروتزی را انتخاب می کنید و یا چندین مرحله برای قرار دادن ایمپلنت طی می کنید، احتمالا تورم، درد ، خونریزی و احتمالا کبودی را تجربه خواهید کرد. اگر هر یک از اینها شما را نگران کرده یا به نظر می رسد پایدارتر از حد طبیعی است، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. اساسا شما باید از ایمپلنت خود مراقبت کنید همانطور که از دندان طبیعی خود مراقبت می نمایید.

برای تشخیص دقیق داخل دهانی و همچنین تجویز پروسه درمان به گونه ای قابل توجه ای به کیفیت رادیوگرافی های دندانپزشکی نیاز خواهید داشت. اولین و اصلی ترین رادیوگرافی به دنبال ظهور تصویری جزئی بر روی صفحه ای شیشهای توسط دکتر اتو والکوف در ژانویه ۱۸۹۶ انجام شد. در این تصویر با قرار دادن رادیوگراف به مدت ۲۵ دقیقه در داخل دهان خود اجرا گردید. با توجه به نیاز جامعه ی دندانپزشکی تصویربرداری دندان از آن زمان با پیشرفت گستردهای همراه شد. سنسور آر جی وی دندانپزشکی از دو بخش فعال و غیر فعال برخوردار می باشد که جهت عکس برداری می باسیت از قسمت فعال سنسور بهره برداری گردد. بافت مربوطه در معرض اشعه X قرار داشته و نور انعکاسی به وسیله سنسور ضبط می گردد. تصویر سریعا پردازش و با بهره مندی از مبدل های آنالوگ به دیجیتال، به داده های دیجیتال تبدیل خواهند شد. این داده های دیجیتالی به کامپیوتر ارسال و دندانپزشک می تواند به سرعت اسکن را مشاهده نماید.

ایمپلنت دندان.

ایمپلنت دندان یکی از روش های خوب برای جایگزین کردن دندان ها می باشد. بعضی از افراد ترجیح می دهند به جای گذاشتن دندان مصنوعی، از ایمپلنت استفاده کنند که البته مزایای بیشتری بهترین متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دارد. ممکن است بعضی به دلیل تصورات اشتباه، بعضی از افراد از ایمپلنت ترس داشته باشند و تصور کنند که بسیار دردناک است ولی اینگونه نیست. البته قیمت ایمپلنت دندان ممکن است مقداری زیاد باشد. ایمپلنت برای گروه خاصی از افراد ممکن است عوارض ایجاد کند که در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد ایمپلنت دندان را ارائه کرده ایم. در صورتی که دارای یک یا چند دندان از دست رفته می باشید و تصمیم به انجام کاشت دندان دارید، ما می توانیم به شما کمک نماییم. شما می توانید از این راهنما استفاده نمایید تا بتوانید درک کنید. بعضی از افراد به علت بالا رفتن سن و یا دیگر مشکلاتی که امکان دارد برای هر فردی پیش بیآید، یک یا برخی از دندان های خود را از دست بدهند.

افرادی که به بیماری های مزمنی مانند دیابت کنترل نشده، بیماری نقص ایمنی، هموفیلی و غیره مبتلا می باشند. افرادی که با پرتو درمانی نواجی سر و گردن خود سرکار دارند. اگر در دسته ی افراد مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان بودید، پس بهتر است تا به طور کامل بدانید که ایمپلنت دندان چیست که در عنوان بعدی برای شما شرح داده است. اما اگر شما یکی از کاندیدای نامناسب ایمپلنت بودید، نگران نباشید، راه حل های دیگری برای شما وجود دارد که در رابطه با آن ها نیز، اطلاعات مفیدی در انتهای مقاله به شما داده خواهد شد. ایمپلنت دندان نوعی پروتز کاشتنی است که در دهان شما و درون استخوان فک جایگذاری می شود. این پروتز در واقع از یک پایه تیتانیومی و گاهی زیرکونیا ساخته می شود که به دلیل سازگار بودن جنس آن با محیط دندان، هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کند. این پایه فلزی در زیر بافت لثه، در داخل استخوان فک قرار می گیرد تا همانند ریشه یک دندان عمل کند.

ضمن اینکه درمان پذیرتر هستند.

در این روش نیز حرکات دندانی به کمترین می رسد. در سنین پایین، قابلیت تنظیم فک برای افراد وجود دارد. یعنی فرد مورد نظر ضمن ترتیب یافتن دندان هایش، فک هنجاری نیز خواهد داشت. در این نوع ارتودنسی میزان همکاری بیمار در اولویت قرار دارد و میزان تاثیر و موفقیت مرحله های ارتودنسی متحرک به رسیدگی و توجه شما بستگی دارد. نامنظم بودن دندان و یا ناموزون بودن فک و صورت دلایل مختلفی چون ضربه، عدم رسیدگی، تصادف، کشیدن دندان قبل از زمان واقعی و موروثی و ژنتیکی بودن اتفاق می افتد. برای برطرف کردن این ناهماهنگی ها ابتدا باید دندان هایتان در کلینیک تخصصی دندان پزشکی مورد معاینه و بررسی قرار بگیرد. نامنظمی و ناموزونی فک، صورت و دندان ها در سنین کودکی و پایین به مراتب راحت تر درمان می شوند. ضمن اینکه درمان پذیرتر هستند. در سنین پایین کودک از اعمال مراحل ارتودنسی برای ترتیب دندان ها و هنجار شدن فک نتیجه می گیرد.

بنابراین مراجعه در زمان مناسب و شروع درمان به موقع، مانع از نیاز به جراحی های سنگین فک و درمان های سخت می شود. ناهماهنگ بودن دندان ها و فک علاوه بر اینکه زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهند و موجب کاهش اعتماد به نفس فرد می گردند، می تواند معایب و عوارض متعددی را برای سلامت دهان و دندان ایجاد کنند. برای تشخیص اینکه آیا فرد به درمان ارتودنسی نیاز دارد و یا خیر، متخصص ارتودنسی به خوبی وضعیت دهان و دندان فرد را بررسی خواهد کرد. با این حال ایشان برای ارزیابی دقیق تر، قبل از اینکه روش درمانی را برای فرد انتخاب کنند، به بررسی رادیوگرافی های خاص خارج دهانی و داخل دهانی می پردازند. رشته ارتودنسی به صورت کاملا تخصصی به پیشگیری، تشخیص و درمان انواع ناهنجاری های دندانی و فکی می پردازد. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند باید شناخت کاملی از ناهنجاری های دندانی و فکی و همچنین اختلالات فانکشنال سیستم دهانی داشته باشند.

  • بررسی سلامت دهان نوزاد و پوسیدگی دندان ها
  • مدیریت دندان های شیری و تازه درآمده کودک
  • حفظ شکل اولیه ریشه دندان از بین رفته
  • برند ایمپلنت دی او DIO
  • سرعت و قدرت توربین بیشتر از آنگل است
  • بهداشت عمومی و اکولوژی

البته این امر در روز های اول اهمیت بیشتری دارد بنابراین در روز اول از مصرف نوشیدنی های گرم یا غذاهای داغ خودداری کنید. محل ایمپلنت را با زبان یا انگشت لمس نکنید و در 48 ساعت بعد از جراحی ایمپلنت از انجام ورزش های شدید بپرهیزید. ممکن است پس از درمان ایمپلنت دندان مقداری تورم یا کبودی داشته باشید. این موضوع معمولاً دو تا سه روز بعد به اوج خود می رسد. البته کاملا طبیعی است و به طور طبیعی پس از چند روز فروکش می کند. یکی از روش های کاهش تورم ایمپلنت استفاده از بسته های یخ یا نخود فرنگی یخ زده می باشد. هر بار حداکثر ده دقیقه آن را بر روی گونه بگذارید و سپس بیست دقیقه استراحت دهید. خوابیدن بر روی دویا سه بالش نیز می تواند به کاهش درد کمک نماید. چه چیزهایی برای ایمپلنت مضر است ؟ عادت های بدی وجود دارد که برای ایمپلنت دندان مضر می باشد. عادت های روزانه شما می تواند در تعیین طول عمر ایمپلنت دندان شما موثر باشد.

خوب، بد و ایمپلنت دندان

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نام وسایل دندانسازی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن