کود آهن چیست؟ کود آهن برای گیاهان آپارتمانی گل من و تو

آب چاه‌های عمیق اصلی مقدار بی کربنات بالایی که دارد موجب بالا ماندن ph و خاصیت قلیایی خاک و در ادامه عدم جذب آ

توسط NASERINEWS در 1 دی 1401
آب چاه‌های عمیق اصلی مقدار بی کربنات بالایی که دارد موجب بالا ماندن ph و خاصیت قلیایی خاک و در ادامه عدم جذب آهن می گردد. یکی از از راه حل های تقابل حیاتی آب های کلیدی بی کربنات هوادهی از طریق فواره‌هاست. دیگر راه در اختیار گرفتن ph آب و خاک به کارگیری از اسید سولفوریک می باشد، کود آمونیوم سولفات در خاک به اسید سولفوریک تبدیل می شود.
  • در واقع هر مشکلی که در گیاه و درخت تولید میشود را می‌توان اصلی امداد کودهای ارگانیک و یا این که شیمیایی برطرف کردن نمود.
  • توجه داشته باشید که همواره بهترین دوران مصرف کود اهن، قبل از گلدهی درختان می باشد.
  • برای گزینش مقدار کود مناسب درخت بادام به تجزیه خاک و برگ توجه می­شود.
  • استفاده از منابع شیمیایی حاوي آهن، یکی از طریق هاي معالجه و تصحیح فقدان آهن است.
امروزه کلات هاي موادسازنده غذایی اندک مصرف مانند آهن، روي، مس، منگنز، کبالت، آهن و کروم در تغذیه انسان، دام و طیور به کارگیری میشوند. همین فرم از مواد جذب بالاتري داشته و از نظر زیست فراهمی در تراز بالاتري هستند. ترکیب سولفات آهن کشاورزی استاندارد بوده و در ترکیب سولفات آهن کشاورزی از محصولاتی اهمیت % خلوص معلوم استعمال شده است. در همین مقاله قصد داریم نگاهی ظریف و تخصصی در این زمینه داشته باشیم. نیتروژن آمونیوم سبب ساز آزاد شدن پروتون توسط ریشه ها می شود ، بنابراین pH را کمتر می دهد و جذب آهن را تسهیل می کند.

قیمت خرید کردن کود روی و سولفات بر روی همپا اهمیت مشخصات

استحکام کلات به شدت به سطح pH محلول بستگی دارد، به تیتر نمونه در پایین لایه یا در خاک. چندین کلات در بازار وجود داراست که متناسب دارای تراز pH در گوشه و کنار اطراف ریشه است. گونه های خاصی از خاک، نظیر خاک رس، گچی، خاک بیش از حد آب پاشی یا این که خاک هایی حیاتی pH بالا، می تواند سبب شود که آهن موجود در دسترس ریشه گیاهان قرار نگیرد یا این که بطورکل در دسترس نباشد. یکی از عوارض مهم که گیاهان نمی توانند آهن به اندازه را از خاک دریافت نمایند همین است که pH خاک فراوان بالا است. درصورتیکه از آهک (کربنات کلسیم) بیش از حد در باغ خود به کارگیری کنید، pH خاک بالا می تواند رخ دهد. این ممکن می باشد در صورتی رخ دهد که نتوانید مقدار مطلوب را بر پایه جور خاک؛ pH فعلی خاک، pH مطلوب خاک و سستی خاک میزان گیری و استعمال کنید. دسته‌بندی نشده كمبودهای آهن و منيزيم تا حدودی شبيه به هم میباشند زيرا هر دو اهمیت عدم توليد كلروفيل مشخص ميشوند. البته كمبود آهن، برخلاف كمبودمنيزيم، هميشه از برگهايی جوانتر شروع ميشود. در اکثر اوقات گونهها، زردي در بين رگبرگهاست، و در برگهاي تازه تشكيل يافته طرح يك شبكه ظريف ديده می شود، رگبرگهاي سبز تيره روی زمينهای به رنگ سبز واضح يا زردرنگ رنگ به طور مشخص و معلوم به چشم ميخورند.

بهترین کودهای تقویتی به جهت گیاهان آپارتمانی

کلرید منیزیم به وسیلهٔ تبخیر محلول، بازیافت شده و فلز منیزیم به وسیلهٔ الکترولیز نمک مذاب بدست می‌آید. در دماهای بالا واکنش‌پذیری بالای منیزیم به رخ احتراق در دمای پایین‌تر از دمای ذوب کود گیاهان خویش را نشان می‌دهد. این مورد قضیه هم در کاربرد و تولید قطعات منیزیمی موانعی تولید کرده‌است. به تیتر مثال تا سال ۲۰۱۵ به کار گیری از قطعات منیزیمی باطن کابین هواپیماهای مسافربری ممنوع بوده‌است.

برسی میخ زدن به درخت گردو و تاثیر براده آهن برای درخت گردو

از مهم‌ترین موضوعاتی که در هنگام خرید کردن کود میکرو معدنی مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت خرید کود میکرو مع... غلظت بالای برخی عناصر در خاک مانند روی، منگنز و مولیبدن باعث تولید رقابت شده و جذب آهن را تحت اثر گذاری قرار کود درختان می دهد. اهمیت درود و وقت بخیر بسیاری از گیاهان برای رشد به مواد مغذی نیاز دارا هستند که با استفاده از همین کوه ها می توان این مواد را تامین کرد. کود آهن از برگزیدگان کودها میباشد البته ممکن هست به جهت بعضی گیاهان مطلوب نباشد. که در نتیجه‌ی همین لکه‌ها برگ‌ها خشک می شوند و رویش شاخه و برگ‌ها نیز کند می‌شوند. چون در این هنگام، جوانترین برگ و یا جوانه، کود باغی بیشترین تغییر‌و تحول را نشان خواهد داد. که کمبود موادتشکیل دهنده آهن و نیتروژن عمده از بقیه عناصر می‌باشد و به نوعی رایج‌تر است.

استفاده کلات آهن به شکل خاک مصرف

امکان جذب بالای کود آهن در زمین ‌هایی که کلیدی عوامل تثبیت کننده ای نظیر آهک و منگنز می ‌باشند. تأثیر سرعت بالا و حداکثری را می قدرت اساسی استفاده از این نمونه کود آهن دار شاهد بود. ارتقا تأثیر آهن و تحرک پذیری آهن در داخل گیاه به واسطه به کار گیری از کود آهن مایع امکانپذیر است. قابلیت به کارگیری از کود آهن اساسی دوز های بالا بسته به نیاز و مدل گیاه، بدون کوچک‌ ترین برگ سوزی. در درختان میوه قابلیت و امکان دارااست نبود آهن در برخی از ساقه ها بازدید شود و در بعضا از ساقه ها فقدان آهن بازدید نشود.

استفاده از کلات آهن در محصولات کشاورزی

بهترین زمان برای دادن کود به گیاهان فصل بهار و تابستان می باشد. در حال حاضر فروش گونه های کود زیستی، کود بیولوژیک، کود آهن و … در وب سایت های اینترنتی نیز انجام می شود. یک عدد از وب وبسایت های معتبر در این زمینه ” رویان تیسان ” اسم دارد که علاوه بر فروش کود می تواند در راستا به کار گیری از قارچ کش زیستی ، قارچ کش بیولوژیک و آفت کش بیولوژیک هم به شما دوستان مشورت دهد. همانطور که گفته شد به جهت کلاته نمودن آهن از ترکیبات متفاوتی استعمال می‌گردد البته کلات‌های رایجی که در بازار عرضه می‌شوند شامل EDDHA, DTPA, EDTA هستند.

چه اتفاقی می افتد درصورتیکه گیاه، اهن به اندازه دریافت نکند؟

با اعتنا به حلالیت فراوان همین کود توسط ادغام کردن اصلی آب نخست به صورت یکنواخت هموژنیزه نموده پس از نیز زدن به طریقه آب پاشی در خاک قابل مصرف می باشد از همین طرز آهن در دسترس ریشه گیاه قرار میگیرد. هرچند بیشتر آهن موجود در پوسته زمین به شکل Fe+3است، البته فرم Fe+2از نظر فیزیولوژیکی برای گیاهان از اصلی بالاتری برخوردار است. همین فرم نسبتا محلول بوده ولی به‌راحتی به فرم Fe+3اکسید شده و بعد رسوب می‌کند. Fe+3در pHهای خنثی و بالا (خاک‌های قلیایی) نامحلول است و این باعث می‌شود در چنین خاک‌هایی آهن در دسترس گیاه نباشد. همچنین در خاک‌های قلیایی و آهکی آهن براحتی کلیدی یونهای فسفات، کربونات‌ها، کلسیم، منیزیم و هیدروکسید ادغام شده و از دسترس گیاه بیرون می‌شود. در این دسته خاک‌ها برای جبران کمبود آهن سفارش می شود از کودهای مناسب مانند کلات آهن استعمال کنید. PH بالا و وجود فسفر دوچندان در خاک می تواند از جذب مطلوب و کافی آهن دوری نماید. اساسا پیشنهاد می شود که مقدار عنصرها موجود در خاک به شکل کلی تنظیم شوند. در این رخ قلالیت خاک تا ترازو ای حفظ می گردد و جذب آهن نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. بر پایه نتیجه ها سالها تحقیق و نهایی پژوهشهای دانشمندان، در حال حاضر این امر اثبات شده است مادامیکه آهن بصورت محلول در آب باشد می تواند به عنوان کود، تامین کننده آهن آیتم نیاز گیاهان بوده و مورد مصرف گیاهان قرار گیرد. کلاتها نسبت به سایر کودها سبب ساز کاهش آلودگی آبهای زیرزمینی می شوند. درصورتیکه آزمایش نشان دهد که بافت در حالا پرورش کمبود آهن دارد، ولی pH طبیعی است، به مقدار مصرف کود دقت کنید. کود حیاتی کمترین میزان نیتروژن به این معنی میباشد که آهن نیز مهم نرخ ذیل اعمال می شود. مهم همین حال، بادمجانیان، دیاسیا، اطلسی، پنجه بازان، گل میمونی و غیره نیاز به آهن مازاد بالا و بیشتر از آنچه که کود تامین می کند، دارند.

گیاه آنتوریوم قرمز

نهال‌های نو کشت شده و طبیعت تازه نفس در او‌لین فصل رویش خویش نباید کوددهی شوند تا وقتی که ریشه‌هایشان به رویش به اندازه برسد و محکم شود. چون ریشه آن ها ضعیف هست و تحمل این حجم از مواد معدنی و مغذی را ندارد و احتمال خشکیدن درخت مضاعف بسیار است. در سال اول رویش درخت (مثلاً درخت سیب) خوب تر است تا هنگامی که نهال، دست‌کم 15 سانتی‌متر به ارتفاع آن افزوده شود به جهت دادن کود دامی حوصله کنید. آن‌گاه از مشاهده او‌لین علامت ها رشد، بسته به نیاز خاک می‌توانید مقداری کود به خاک دهید و این میزان را پس از 4-8 هفته تکرار کنید. تعیین میزان مورد نیاز کود دامی بایستی توسط کارشناس کشاورزی انتخاب شود که می‌توانید در همین ارتباط اصلی کارشناسان امداد کشاورز صحبت کنید. بحث اساسی دیگر در رابطه به کودهای حاوی عنصر کلسیم همین هست که نمی توانید همین کودها را اساسی کودهای حاوی فسفر نیز ترکیب کنید زیرا سبب ساز رسوب خواهد شد و توسط ریشه جذب نخواهد شد. اختلاط کودها از مهمترین و حساسترین اقدامات در تغذیه گیاهی است. ما نمی توانیم هر دسته کودی را بدون درنظر گرفتن اثرات کودها حساس هم ترکیب کنیم چون قابلیت و امکان واکنش منفی فی مابین بعضا عنصرها بالاست و در رخ واکنش میتواند سبب رسوب و یا بی اثر شدن کود شود. درصورتیکه در هر شرایطی نکات اهمیت اختلاط کودها را رعایت کنید و طبق برنامه غذایی اختصاصی، کودها را مصرف کنید، شاهد اثرات مثبت کودها در باغ یا مزرعه خود خواهید بود. به طور کلی مقدار کود دهی کود آهن در یک هکتار متغیر در میان 1 تا 2 کیلو است که شما می بایست اصلی اعتنا به حالت مزرعه و کمبود آهن خاک مزرعه خود از کود آهن به کارگیری کنید. به جهت این که مقدار نبود آهن خاک مزرعه خود را بدانید می‌توانید که یه خرده از خاک مزرعه را آزمایش نمایید تا از این مسئله اطلاع پیدا کنید.
آخرین مطالب