5 سوال مهم که توسط بهترین متخصص ایمپلنت پاسخ داده شده است

 در این مقاله تصمیم داریم در مورد ایمپلنت دندان توضیحاتی ارائه دهیم و به پرتکرارترین سوالات کاربران در زم

توسط NASERINEWS در 8 مهر 1401

 در این مقاله تصمیم داریم در مورد ایمپلنت دندان توضیحاتی ارائه دهیم و به پرتکرارترین سوالات کاربران در زمینه ایمپلنت دندان پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید

ایمپلنت دندان چیست و آیا دائمی است؟

ایمپلنت‌های دندانی تقریباً مانند دندان‌های طبیعی، ریشه‌ای از تیتانیوم دارند که به یک اباتمنت و یک قسمت سفید قابل مشاهده به نام تاج متصل است. آنها در استخوان فک قرار می گیرند و به یک ثابت دائمی تبدیل می شوند.

دوره نقاهت ایمپلنت دندان چقدر است؟

متخصصین ایمپلنت توصیه می کنند که برای ایمن بودن هنگام انتخاب تاریخ برای کاشت ایمپلنت، تا ده روز به خود فرصت دهید تا بتوانید خود را از مشارکت های اجتماعی و کاری مهم رها کنید. به یاد داشته باشید که بهبودی شما به تعداد ایمپلنت های شما و جنس آنها نیز بستگی دارد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

برای فرایند ایمپلنت از بی حسی موضعی استفاده می شود که همیشه منجر به یک روش بدون درد می شود. همچنین ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد که خود هیچ اعصابی برای ایجاد درد ندارد. دندان های مجاور نیازی به سوراخ کردن یا تغییر ندارند، بنابراین این یکی دیگر از مواردی است که ناراحتی و نگرانی بابت درد را کاهش می دهد.

در ایمپلننت فقط یک برش روی لثه ایجاد می شود که بعد از چند روز بهبود پیدا میکند. با این حال، با ایمپلنت‌های دندانی، اکثر بیماران گزارش می‌دهند که بهبودی عموماً راحت‌تر از بسیاری از روش‌های دندان‌پزشکی دیگر است. عوارض بعدی ممکن است شامل مقداری کبودی و تورم و شاید یک درد مبهم باشد که معمولاً با مسکن‌های بدون نسخه درمان می‌شود.

آیا ایمپلنت های دندانی می توانند جایگزین دندان مصنوعی شوند؟

"بله قطعا! دکتر مورنه ویلیامز از WeCare Dental می گوید  ایمپلنت ها پیشرفتی در پروتزهای سنتی و قدیمی هستند. پروتزهای استاندارد بدون ایمپلنت می توانند باعث از بین رفتن استخوان طبیعی شوند و با ایمپلنت، استخوان طبیعی حفظ می شود.

برخلاف پروتزهای سنتی، با ایمپلنت های دندانی، دندان هایی به دست می آورید که مجبور نیستید آنها را بردارید و کل ناحیه لثه شما را نمی پوشانند.

چگونه از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت کنیم؟

برخلاف دندان ها، ایمپلنت های دندانی نمی توانند باعث پوسیدگی دندان شوند، اما مانند دندان های معمولی، ایمپلنت های دندانی به محیطی سالم نیاز دارند. این به این دلیل است که مانند دندان، ایمپلنت های دندانی نیز می توانند به شدت تحت تاثیر مشکلات لثه قرار گیرند.

 همانطور که دندان هایی با مشکلات لثه درمان نشده ممکن است لق شده و بیافتد، همین امر در مورد ایمپلنت نیز صادق است. هر گونه پوسیدگی دندان یا مشکل لثه باید قبل از کاشت ایمپلنت کاهش یابد.

تمیز کردن روزانه ایمپلنت به همان اندازه که برای دندان اهمیت دارد، مهم و ضروری است. تمیز نگه داشتن ایمپلنت ها از پلاک به اندازه تمیز نگه داشتن دندان ها از پلاک مهم است. این می تواند شامل استفاده از یک روش خاص مسواک زدن، خلال دندان و برس های کوچک باشد. متخصص ایمپلنت شما روش های تمیز کردن و مسواک زدن دندان های ایمپلنت را به شما آموزش خواهد داد.

 منبع : https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-855812

 

آخرین مطالب