3:05 · موتور 6 سیلندر زانتیا ·

در این مدل از نظر آپشن با مدل های پایه فرقی نداره. سیستم از نظر امکانات این مدل با مدل LX فرقی نداره و فقط دار

توسط NASERINEWS در 10 شهریور 1400

در این مدل از نظر آپشن با مدل های پایه فرقی نداره. سیستم از نظر امکانات این مدل با مدل LX فرقی نداره و فقط دارای گیربکس اتوماتیک هستش. این اولین و ساده ترین مدل پژو پارس هستش که از نظر ظاهر اتاق با پژو 405 فرق داشت و در نمای داخلی، نوع غربیلک فرمان و نمای چوب داشبورد هم فرق داشت. این دو موتوری که گفتم مربوط به 405 های Mi16 نسل اول هستش. این موتور فقط روی 405 های نسل دوم بوده. این موتور روی 405 های نسل دوم که فیس لیفت شدن قرار گرفت و هدفش تولید گشتاور بیشتر تو دور پایینتر بود برای همین توانش نسبت به XU9J4 کمی افت کرد. جالب این که این فیس لیفت اینقدر خوب بودش که شرکت مادر یعنی پژو یک دستگاه از پژو پرشیا رو توی موزه ی خودش به عنوان محصول خودش نگهداری می کنه. هیچ کدوم به پای پژو پرشیا نرسیدش. پژو پرشیا که بر روی پلتفرم 405 و نیم نگاهی به بدنه پژو 605 توسعه پیدا کرده بود، بعدها به دلیل شکایت یک شرکت هندی به دلیل استفاده از نام پرشیا (چون نام یکی از محصول خودش پرشیا بودش) ایران خودرو مجبور شد نام این محصول رو به پژو پارس تغییر نام بده.

این سری البته با امکانات مناسب و نبود خرابیهای نمونه c و صد البته به لطف همکاری ایران خودرو و بنز شرایط بهتری پیدا کرد و از نظر مکانیک و تعمیرات خیال خود را موتور زانتیا آسودهتر میدید. طرح روکش صندلیها و تناسبی که با کلیت کابین دارند رضایتبخش به نظر میرسد. 7jp/l4base .حتی مدل exclusive هم موتور 405 یعنی موتور 140 اسبی زانتیا 2000 .برای اینکه امپرهاش هم درست نشون بده باید سیمکشی ماشین هم دستکاری کنید.اگر بخواهید استوک بخرید زیر دو تومن میتونید این کار را بکنید.البته به نظر من نصب ای بی اس و دیسکی کردن ترمزهای عقب ضروریه.در جواب fizzi هم بگم که بله روی 406 هم نصب میشده. از سال 84 سایپا با عرضه کیا ریو با موتور 1500 16 سوپاپ در زمینه شتاب عرصه را بر 405 1800 8 سوپاپ انژکتوری تنگ کرد. از سال ۸۶ به بعد این خودرو با افت کیفیت در سیستم هیدرولیک هم رو به رو شد.

ایران خودرو برای احیا مجدد شتاب 405 و همچنین کم کردن مصرف سوخت و آلایندگی آن اقدام به نصب موتور TU5 با ECU 7.4.4 روی این اطاق کرد. از سال 1393 شرکت ایران خودرو داشبورد جدیدی رو برای پژو 405 و پا رس تولید کرد. این مدل از سال 79 وارد خط تولید شدش. این محصول متاسفانه مثل بقیه محصولات ایران خودرو هنوزم، با همون ظاهر و با تغییر در داشبورد تولید میشه. از سال 1393 با روی کار اومدن داشبورد جدید و توقف تولید موتور 16 سوپاپ XU7 ایران موتور XUM رو معرفی کردس. پژو 405 از سال 1369 برای اولین توسط ایران خودرو عرضه شد. پژو از ابتدا با سیستم انژکتوری ارائه شد که این سر آغاز تولید محصولات انژکتوری در ایران خودرو بود. این محصول کماکان در حال تولید است. چون هیچ جای دنیا یک محصول رو اینقدر با بزک کردن و اونم با افت کیفیت محسوس هم در بحث فنی و هم در بحث تریم داخلی و خارجی تولید نمی کنن. شتاب زیاد معکوس کشیدن و خودرو را با دنده روشن کردن از دلایل پارگی این تسمه می باشد. میگفتن ما موتورشو که برایه تعمیر پیشمون آوردن باز کردیم و موتور کامل زانتیا 1800 نیست بلکه فقط سر سیلندر موتور زانتیا 1800 رو رویه همون موتور قدیمی (xu7) سوار کردن و مقداری بازده موتور افزایش پیدا کرده.

پیشتر در لیلیمگ شما را با روغن موتور خودروهای مرتبط با گروه سایپا از جمله بهترین روغن موتور برای پراید ، بهترین روغن موتور برای تیبا ، بهترین روغن موتور برای ساینا و روغن موتور برلیانس H330 و سایر خودروهای خانوادهی برلیانس آشنا کردیم. اگر در طراحی و ساخت خودروی شما از قطعهی Headers استفاده شود، گازهایی که به سمت اگزوز میروند، با سرعت و عملکرد بهتری از خودرو خارج میشود؛ از طرفی خودرویی که از این قطعه برخوردار است، گشتاور بیشتری دارد. چنین مواردی شاید شما را از خریدن این خودرو منصرف کند! تا حدودی خودرو رو به روز نگه داره. مثلا موتور زانتیا 2000 هم همین مقدار گشتاور رو تولید می کنه ولی چون گشتاور زانتیا در دور 4200 به دست میاد و منحنی گشتاورش در دورهای بالا به اندازه ی Mi16 فلت و صاف نیست، به توان 135 اسب در دور 5500 می رسه و بیشتر از دور 5500 گشتاور مفید نداره تا بتونه توان بیشتری تولید کنه ولی موتور XU9J4 تا دور 6500 گشتاور مفید داره. در نتیجه دور بالاتر و گشتاور فلت تر باعث میشه Mi16 به توان 160 اسب برسه.

آخرین مطالب