خرید سرور مجازی میکروتیک

سرور مجازی میکروتیک در واقع یک روتر با سیستم عامل MikroTik RouterOS است. با خرید سرور مجازی میکروتیک

توسط NASERINEWS در 22 بهمن 1400

سرور مجازی میکروتیک در واقع یک روتر با سیستم عامل MikroTik RouterOS است. با خرید سرور مجازی میکروتیک، سیستم کامپیوتر شخصی شما به یک روتر با تمام ویژگی های مورد نیاز از قبیل روتینگ، فایروال، مدیریت پهنای باند، دسترسی وایرلس، backhaul لینک، هات اسپات، VPN سرور و غیره تبدیل خواهد شد. در این مقاله بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

سرور مجازی میکروتیک چیست؟

سرور مجازی میکروتیک در واقع یک سرور مجازی خصوصی VPS است که اصلی ترین کاربرد آن مسیریابی است. سرور VPS میکروتیک با استفاده از سیستم عامل  MikroTik RouterOS که مبتنی بر کرنل لینوکس است، کامپیوتر و لپ تاپ شخصی شما را به یک روتر مجازی با قدرت فوق العاده تبدیل می کند. البته این را نیز باید بگوییم که خرید سرور مجازی میکروتیک به کاربران حرفه ای توصیه می شود و در واقع برای آنها مناسب است.

زیر ساخت های پیشرفته سرور مجازی میکروتیک مانند فضای ذخیره سازی فوق سریع NVMe، رم های DDR4 و پهنای باند 1 گیگابایت در ثانیه، می تواند بدون توجه به تعداد دستگاه هایی که به آن متصل شده است، هر حجم کاری را پشتیبانی کند.

کاربردهای سرور مجازی میکروتیک

می توان بر اساس قابلیت های سرور مجازی میکروتیک، کاربردهای آن را دسته بندی و تعریف نمود که عبارت است از:

·        استفاده برای مسیریابی و روتینگ که در واقع اصلی ترین کاربرد سرورهای مجازی میکروتیک است و شامل مسیریابی استاتیک، مسیریابی مجازی حمل و نقل، تشخیص حمل و نقل دو طرفه، کاربردهای مبتنی بر خط مشی، مسیریابی رابط، ECMP، پروتکل مسیریابی پویا می شود.

·        قابلیت های شبکه ای فوق العاده سیستم عامل MikroTik RouterOS (و همتای منبع باز آن یعنی OpenWrt) موجب شده است که عمدتا از سرور مجازی میکروتیک به عنوان سرور VPN استفاده شود؛ یک تونل امن و خصوصی که دستگاه های شما را به اینترنت و سایر منابع متصل می کند.

پس اگر قصد دارید یک شبکه VPN راه اندازی کنید، قطعا خرید سرور مجازی میکروتیک و استفاده از RouterOS ساده ترین و سریع ترین راه برای استقرار سرور VPN تان است.

شما می توانید از سرور مجازی میکروتیک برای پشتیبانی از IKEv2، رمزگذاری سخت افزاری، PPP و IPIP نیز استفاده کنید.

·        استفاده از سرور مجازی میکروتیک به عنوان فایروال و دیوار آتش یکی دیگر از کاربردهای آن است که کاربردهایی از قبیل فیلتر کردن، اتصال های داخلی، لیست سیاه، تشخیص منبع و مقصد، پشتیبانی از IPv6 و دور زدن ردیابی اطلاعات و ... را شامل می شود.

  

·        علاوه بر این می توان از سرور مجازی میکروتیک به عنوان شبکه بیسیم و پروتکل NV2، سیستم توزیع شبکه وایرلس WDS، رومینگ وایرلس مشتری و ... نیز استفاده کرد.

·        همچنین اگر می خواهید تمام سرورهای تان را با هم ادغام کنید، یکی از موثرترین راهکارهای پیش رویتان، خرید سرور مجازی میکروتیک است. این سرور به شما این امکان را می دهد که منابع تان بر روی سرورهای میزبانی وب سایت تان را یکپارچه کنید. البته اگر قبلا وب سایتی راه اندازی کردید اما از شرکت ارائه دهنده میزبانی آن راضی نیستید، خرید این سرور نیز راهکاری مفید برایتان خواهد بود.

و می توانید یک سرور مجازی خصوصی ویندوز را با یک سرور مجازی لینوکس از طریق سرور مجازی میکروتیک به هم متصل کنید!

·        کاربردهایی از قبیل پروکسی سرور، پشتیبان پروتکل socks، فهرست ذخیره سازی و پشتیبانی از آن در درایوی جداگانه، پروکسی سرور HTTP cache و DNS را نیز می توان از طریق این سرور انجام داد.

مزایا خرید سرور مجازی میکروتیک

-         بدون شک اولین مزیت خرید سرور مجازی میکروتیک، بهره مندی از قابلیت منحصر به فرد مسیریابی و دیوار آتش آن است.

-         پروتکل پیکربندی هاست به صورت پویا (DHCP Server)، مزیت دیگر این سرور است. DHCP در واقع یک پروتکل مدیریت شبکه است که به IP های روی سرور اجازه می دهد تا یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

-         مزیت دیگر سرورهای مجازی میکروتیک، ترجمه نشانی شبکه یا Network Address Translate است.

-         همچنین شما با استفاده از یک سرور مجازی میکروتیک می توانید بار ترافیک سایتتان را متعادل کنید.

-         خرید سرور مجازی میکروتیک نسبت به سایر سرورهای مجازی رقیب مانند سرورهای سیسکو، هزینه کمتر دارد و در نتیجه مقرون به صرفه تر است.

-         سرعت بالا، پایداری و آپتایمی 99.99% و نصب و راه اندازی رایگان دیگر مزیت های سرور مجازی میکروتیک است.

-         استفاده از مکانیزم MPLS برای مسیریابی و تشکیل جریان های ترافیک در شبکه، مزیت دیگر استفاده از سرور مجازی میکروتیک است.

-         اندازه گیری عملکرد کلی سرویس یا Quality Of Service نیز از دیگر مزایای این سرور است.

-         امکان پشتیبان گیری، بازیابی اطلاعات و احراز هویت نیز از جمله مزایای خرید سرور مجازی میکروتیک است. 

 

نکات مهمی که قبل از خرید سرور مجازی میکروتیک باید بدانید

1. سرور مجازی میکروتیک برای روترهای خود شش لایسنس در قالب RouterOS و CHR ارائه داده است. CHR لایسنس سرور یا ماشین مجازی فضای ابری است. هر چه این لایسنس ها که در واقع در حکم یک سطح و مرحله هستند، بالاتر باشند، امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. سطح صفر یا Trial کمترین امکانات را دارد و بالاترین سطح امکانات و تعداد نامحدود کاربران، مربوط به لایسنس سطح 6 می شود.

پس از خرید لایسنس سطح صفر یا Trial mode، 24 ساعت فرصت دارید تا در سطح یک یا Free Demo ثبت نام کنید و یا کد معتبری برای یکی از سطوح 3، 4، 5 یا 6 خریداری نمایید.

2. هنگام خرید سرور مجازی میکروتیک باید از شرکت ارائه دهنده سرویس حتما IP استاتیک بخواهید تا بتوانید سیستم عامل RouterOS را مدیریت کنید.

3. به یاد داشته باشید همیشه بهترین و بالاترین امکانات در نسخه های جدیدتر ارائه می شود. علاوه بر این، برای امنیت بالاتر نیز توصیه می کنیم که آخرین نسخه RouterOS را خریداری کنید.

 

4. درست است که هزینه خرید سرور مجازی میکروتیک و IP استاتیک به قیمت ارز وابسته است و با افزایش قیمت ارز هزینه های شما بالاتر می رود، اما کیفیت را فدای قیمت نکنید. 

آخرین مطالب