با امکانات آزمون ساز آنلاین آشنا شوید

  امکانات آزمون ساز آنلاین چه چیز هایی می باشد ؟ آزمون ساز های آنلاین به چه صورت کار می کنند ؟ هزینه های

توسط NASERINEWS در 11 شهریور 1400

 

امکانات آزمون ساز آنلاین چه چیز هایی می باشد ؟ آزمون ساز های آنلاین به چه صورت کار می کنند ؟ هزینه های آزمون ساز های آنلاین به چه صورت می باشد ؟ و ... سوالاتی می باشد که در ادامه این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین گسترش بیماری کرونا آزمون های آنلاین در کنار آموزش آنلاین بسیار پر کاربرد شده اند و در سراسر دنیا به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا که در برگزاری آزمون به صورت آنلاین دیگر نیاز نیست که افراد به صورت حضوری در حوزه آزمون حاضر شوند و فقط لازم است با استفاده از لینک و یا اپلیکیشنی که آموزشگاه با استفاده از آن آزمون را طراحی کرده از هر کجا که می خواهند با داشتن سیستم مورد نیاز و همچنین اتصال به اینترنت در آزمون مورد نظر شرکت کنند .

آزمون های آنلاین در کنار تمامی معایبی که دارند دارای برخی مزایا همانند کاهش هزینه ها ، جلوگیری از هدر رفتن زمان ، داشتن امکانات و دسترسی های گسترده آزمون ساز ها و ... می باشند .

 حال ممکن است سوالی مبنی بر چگونگی ساخت و طراحی آزمون های آنلاین ایجاد شود ، در بیشتر مواقع آموزشگاه های بزرگ که دارای هزاران دانشجو هستند مانند دانشگاه های بزرگ از سامانه و یا سایت مخصوص خود برای برگزاری آزمون ها و آموزش های خود به صورت آنلاین استفاده می کنند ، اما برای آزمون های کوچک می توان از وب سایت ها و یا اپلیکیشن های آزمون ساز استفاده کرد که بسیار کاربردی هستند و دسترسی های مختلفی دارند که می توان با استفاده از آنها یک آزمون اصولی و خوب را تهیه کرد.

با یک جست و جوی ساده در اینترنت به راحتی می توانید که به وب سایت های آزمون ساز دسترسی پیدا کنید.

 برخی از آنها دارای هزینه هایی می باشند که در بیشتر واقع زیاد نیست. شما با پرداخت هزینه می توانید که وارد قسمت ساخت آزمون شوید و با وارد کردن سوالات مورد نظر خود آزمون خود را ایجاد کنید.

 معمولا بعد از اینکه آزمون خود را ایجاد کردید به شما لینکی تعلق می گیرد که با استفاده از آن می توانید افراد را در آزمون شرکت دهید و از امکانات بعد از آزمون همانند تصحیح خودکار و ... نیز استفاده کنید .

کاربرد آزمون ساز های آنلاین

کاربرد آزمون ساز های آنلاین چگونه است ؟ شاید تا کنون نام آزمون ساز ها را شنیده باشید ، آزمون ساز ها پلتفرم هایی هستند که بیشتر در قالب وب سایت می باشند و برای ساخت آزمون های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند، به این گونه که افراد با وارد شدن و وارد کردن اطلاعات و هزینه های لازم می توانند که انواع مختلف آزمون های آنلاین مانند آزمون های تشریحی ، تستی و ... را طراحی کرده و از آن استفاده کنند.

 معمولا آزمون ساز های آنلاین دارای قابلیت های مختلفی همانند:

 ۱ ) ایجاد اقدامات امنیتی همانند رمز برای آزمون ها و یا محدود کردن افراد شرکت کننده در آزمون .

 ۲ ) امکان آپلود فیلم و عکس هم در صورت سوال و هم از طریق افراد شرکت کننده .

 ۳ ) امکان تصحیح در لحظه بخصوص برای آزمون های چند گزینه ای که فقط یک گزینه درست دارند .

سایت های آزمون ساز آنلاین بسیاری اکنون در حال فعالیت کردن می باشند که شما با یک جست و جوی ساده و انجام تحقیقات لازم می توانید مناسب ترین آنها را برای طراحی و ساخت آزمون خود انتخاب کنید  . در انتها میخواهیم برای اینکه صرفا از یک زاویه آزمون آنلاین را ندیده باشیم. به شما مقاله ای از سایت خبری انتخاب را  پیشنهاد بدهیم با نام توصیه هایی جادویی برای موفقیت در آزمون آنلاین که با خواندن این مقاله می توانید راه کارهایی را پیاده کنید تا در آزمون دچار مشکل و حادثه ای نشوید.

منبع

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن