مبارزه هرگز به پایان می رسد: کارل Maxey کلمات هنوز هم حلقه درست - Sun, 21 Jun 2020 PST

"این کشور خودمان با وجود همه بهتر آن روح انجام داده اند و خواب است و در عین حال شرم آور زمین است." W. E. B. دو

توسط NASERINEWS در 1 تیر 1399

"این کشور خودمان با وجود همه بهتر آن روح انجام داده اند و خواب است و در عین حال شرم آور زمین است." W. E. B. دوبوا

لو Maxey نمی خواهم برای قرار دادن کلمات در دهان او, اواخر, شوهر, کارل Maxey اما کارل اسپوکن بزرگ رهبر جنبش حقوق مدنی و اول وکیل شناخته شده بود به قول تاریخی و ادبی و ارقام در داخل و خارج از دادگاه و دوبوا در کارنامه اش. لو فکر می کند کارل خواهد داشت دوبوا " کلمات گفتاری در پی جنگ جهانی اول و تولسا مسابقه کشتار اتصالات برای این لحظه.

کارل شده اند که 96 روز سه شنبه و لو خواهد بود toasting او را با شامپاین. او به یاد می آورد در شب کارل دیکته خود را 5 ژوئن 1983 سرمقاله به او.

لو تا به حال نه آن را بخوانید در حالی که یک جمله گیر کردن به او: "'اگر کن شن و ماسه به اندازه کافی خوش شانس به حدود پنج lustrums از هم اکنون و revisits ما با یک مقاله در همین موضوع آمار خواهد بود فقط به عنوان بد به این دلیل که مردم فحش ندهید."

سخنگوی-نقد و بررسی خبرنگار کن شن و ماسه نوشت: صفحه اول مقاله "آیا سیستم تشخیص?" به نظر می رسد که در 29 مه سال 1983 که کارل در پاسخ به او در op-ed ستون. مقاله مفصل تعدادی از آمار نشان می دهد که مردان سیاه و سفید در واشنگتن مقتولین در یک نامتناسب نرخ شرح مناجات از موانع است که سیاه چهره متهمان در سیستم عدالت کیفری. به خوبی گذشته پنج lustrums (یک lustrum پنج سال) شن و ماسه و گفت که متاسفانه Carl پیش بینی دقیق.

"او می دانست که این یک مبارزه طولانی و احتمالا این کار هرگز نمی تواند بیش از" گفت و ماسه که در حال حاضر مدیر کل آنلاین عملیات این وقایع از آموزش عالی است.

لو فکر می کند که کارل خواهد بود متأسف است که وجود دارد نبوده است بهبود بیشتر توسط 2020, اما او همچنین می داند که کارل خواهد بود ایفای نقش فعال در تظاهرات.

"من شده است که مایل است که او در اینجا برای کمک به با تمام این" لو گفت. "من همیشه فکر می کنم که شورش مانند ما شاهد در حال حاضر نشانه ای از امید است. من فکر می کنم که مردم در خیابان ها به این معنی است که کسانی که مردم فکر می کنم که هنوز هم وجود دارد احتمال تغییر در سیستم است. کارل خواهد بود کار با هر وسیله ای آن را برای دریافت این اصلاحات انجام شود."

In this March 1981 photo, Spokane Lawyer Carl Maxey is shown in his office. (The Spokesman-Review photo archive)
در ماه مارس 1981, عکس, Spokane, وکیل کارل Maxey نشان داده شده است ، (سخنگوی-نقد و بررسی عکس بایگانی)

سپس و در حال حاضر

جرقه های اخیر تظاهرات – مرگ جورج فلوید در بازداشت پلیس – به ارمغان می آورد به ذهن یک مورد کارل رسیدگی طولانی نیست پس از لو و کارل چهارشنبه در تابستان سال 1974. Craig S. اردن a 17-year-old, سیاه, Lewis and Clark, دانش آموز دبیرستان بود یک مظنون در یک خانه سرقت و او فرار از پلیس. افسر پلیس John D. Moore فریاد زد او را به توقف در حال اجرا و اردن تبدیل شده و سپس ادامه داد: در حال اجرا است.

مور شات اردن ، مور گفت: او فکر, نوجوانان بود که برگزاری یک تفنگ اما جسم در دست او بود و یک دستکش است. اردن دست به دستبند به بیمارستان منتقل شده که در آن او مرده.

چرا که پلیس شهر درگیر شد, در تیراندازی آن کاهش یافت و به کلانتر, برای انجام تحقیقات. کارل گفت: رسیدگی به پرونده وکیل بود و بیش از حد نزدیک متفقین با اداره پلیس و در خواست پزشکی قانونی استنطاق به ارائه بی طرفانه شنوایی.

"شما نمی توانید اجازه می دهد که پلیس به بررسی خود" کارل در نقل اخبار حساب کرد.

در نهایت با کمک فشار عمومی کارل دریافت پزشکی قانونی استنطاق اما پزشکی قانونی شهرستان لوئیس Shanks نشان داد او واجد شرایط برای انجام آن است.

"همانطور که من درک می کنم شما پیشنهاد قالب برای استنطاق ... بخش کلانتر را گزارش تحقیقات خود را به تعقیب وکیل" کارل گفت: در نامه ای سرگشاده به Shanks. "هر کس وجود دارد خواهد بود به نمایندگی از اجرای قانون با هیچ کس وجود دارد به نمایندگی از خانواده مقتول."

او گفت: انجام استنطاق در این شیوه "است مانند ترک شیر برای محافظت از یکشنبه کباب."

استنطاق کردند که شانکس بود که در کنوانسیون به طوری که معاون پزشکی قانونی ریاست و استنطاق به رهبری از پیگرد قانونی وکیل Donald C. Brockett که آورده 21 شاهد است. همه سفید و شش عضو هیئت منصفه تصمیم گرفت مور تا به حال هیچ مسئولیت کیفری. Brockett تصمیم به دنبال اتهامات علیه مور.

در دهه 1970 میلادی کارل خرید و فروش با تعداد زیادی از این نوع موارد به دلیل سیاتل بود یکی از بالاترین نرخ های سیاه و سفید از مردم کشته شده توسط پلیس در کشور نسبت به جمعیت و او در پزشکی قانونی inquests در سیاتل لو گفت. تمام این موارد سخت بود برای کارل اما اردن مورد متفاوت بود, او گفت:. کارل می دانستند کری اردن قربانی مادر و بقیه خانواده.

"فقط با داشتن آن را در اینجا ساخته شده است که آن را حتی سخت تر" لو گفت.

پس از Brockett تصمیم کارل با صدور بیانیه کری به نمایندگی: "کریگ اردن مطرح شده بود تنها با مادر سیاه و سفید برای 16 سال گذشته یک مادر که تا به حال شش فرزند دیگر به افزایش نیز می باشد. پنج نفر از کسانی که سال آنها در رفاه; بقیه از زمان و در زمان حاضر, مادر آنها را پشتیبانی توسط خودش. این در واقع یک کار دشوار است برای هر فرد, اجازه دهید به تنهایی یک زن سیاه و سفید مرد جهان. احساس این جامعه است که بیش از اندازه کافی منعکس در بسیاری از نفرت نامه که به نظر می رسد در مطبوعات گفتن خانم اردن اگر او تا به حال فقط او را نگه داشته در خانه او خواهد بود امروز زنده و در ماده گفتن او را که او فقط آنچه که او سزاوار."

اگر کریگ را اعدام کرده بود امروز اتفاق افتاده است را يافته اند هر گونه متفاوت است ؟ لو نمی کنم.

"من نفرت را به می گویند که تا حق کردن خفاش, اما هیچ چیز وجود دارد نشان می دهد مطلقا هیچ چیز" لو گفت. "همه چیز نه فقط پیشرفت در این زمینه است."

صدای جدید

Spokane شهرستان councilwoman بتسی Wilkerson گفت که او فکر می کند اگر کارل بودند هنوز هم در اطراف و سفت او می تواند در مراحل دادگاه با یک تصادف تعقیب درهم bullhorn, و او می تواند با تمرکز بر جوانان و آموزش و پرورش.

"و این چیزی است که واقعا می تواند ما را از رفتن در مسیر درست" Wilkerson گفت. "من فکر می کنم آنهایی که به آینده پشت سر ما است."

Wilkerson شده است هیجان زده "به گوش بسیاری از دیگر سیاه صداهای در حال حاضر. آنها در واقع در خارج وجود دارد و آنها در حال افزایش. از آنجا که شما می خواهم به عقب نگاه آنها بوده ام, خیلی, خاموش, در بسیاری از جبهه ها. و جدید وجود دارد که ما هرگز حتی شنیده ام از قبل از آنهایی که جوان!"

سندی ویلیامز کارل Maxey مرکز مدیر اجرایی و سیاه و سفید لنز اخبار, ویرایشگر گفت: او به تازگی در تعطیلات و "ما رانندگی تا ساحل و ما رفت و از طریق این کمی itty bitty اورگان شهر ساحلی. و همانطور که ما در حال رانندگی از طریق این شهر وجود دارد این دو سفید دختران نوجوان که ایستاده بودند در گوشه خیابان نگه داشتن 'Black Lives Matter' نشانه ها همه توسط خود داشتن خود اعتراض وجود دارد. وجود دارد چیزی در مورد آن است که ساخت راه خود را به جریان اصلی جامعه در راه است که من قبل از دیده نمی شود."

این کارل Maxey مرکز غیر انتفاعی است متعهد به بهبود زندگی مردم سیاه و سفید در اسپوکن و Wilkerson گفت: به این دلیل وجود دارد هیچ نام و نام خانوادگی که می توانست بهتر کار می کرد.

Wilkerson گفت: او تا به آنهایی که جوان به خاطر موقعیت فعلی خود را – نوه او بودند تشویق او در ("گران گران, آیا این, آیا این, آیا آن را!") زمانی که او تصمیم گرفت به دنبال صندلی خود در اسپوکن شورای شهر. Wilkerson احساس قدرت میکند چرا که حتی اگر او دوباره اجرا خواهد شد او گفت که او نمی رای به فکر انتخابات بعدی به او رای با وجدان و گفت: بقیه از شورای شهر است و مشکل چگونه پیش بینی او رای خواهد داد در مورد مسائل.

"[دولت شهر] واقعا تاکید کرد در مورد کل این پلیس چیز" Wilkerson گفت. "آن را مانند," هی, من گوش دادن به مردم است. I ain't got چیزی برای گفتن حق در حال حاضر من فقط گوش دادن' است که خوب است."

Spokane attorney and champion collegiate boxer Carl Maxey fought his way into the segregated world of Spokane in the 1950s. Maxey poses for a portrait in 1997. (The Spokesman-Review photo archive)
Spokane وکیل و قهرمان دانشگاهی بوکسور کارل Maxey مبارزه راه خود را به تفکیک دنیا از اسپوکن در 1950s. Maxey شمار برای یک پرتره در سال 1997. (سخنگوی-نقد و بررسی عکس بایگانی)

بازنشسته برتر قاضی دادگاه جیم مورفی گفت: کارل معتقد بودند که سیستم عدالت کیفری باید در نظر فردی است. هر چند او مواجه می شوند او را به عنوان یک قاضی بی شماری بار مورفی برای اولین بار ملاقات کارل زمانی که او در دانشکده حقوق و کار به عنوان یک پادو در Ridpath هتل که در آن کارل خواهد غالبا خود را برای ناهار.

"او البته تا به حال شهرت به عنوان یک بوکسور در دانشگاه و انجام شده است که نوع رویکرد به چیزهایی که به حقوق مدنی و مبارزه برای حقوق مدنی مسائل" مورفی گفت.

Gonzaga University Boxing Coach, Joey August, works with a young Carl Maxey circa the 1940's. (The Spokesman-Review photo archive)
Gonzaga University, بوکس, مربی جوی اوت با این نسخهها کار با کارل Maxey حدود سال 1940. (سخنگوی-نقد و بررسی عکس بایگانی)

مورفی گفت: او بوده غمگین برای دیدن گسترش سلاح های هسته ای از مرگ و میر در دست پلیس است.

"این چنین سوختگی در سیستم قضایی ما و از جمله سوختگی در جامعه ما به عنوان یک کل" مورفی گفت.

اما آنچه را که کارل را از تماس با "پال خواستار قطع بودجه دولت پلیس"?

"من فکر می کنم او می توانست تصور می کردند که لازم بود" لو گفت. "من در آن به عنوان یک مختصر عبارت است. نباید آن را گرفته به معنای واقعی کلمه. اما برچیدن آنچه آنها انجام می دهند در مینیاپولیس من فکر می کنم, از بین بردن معنا نیست که از بین بردن. منظورم اینه که خوب غم و اندوه. چرا ارسال مسلح پلیس ؟ وجود دارد چهار پلیس که رفت به فروشگاه که زمانی که به کسی گفته می شود در حدود 20 دلار تقلبی لایحه است."

Wilkerson گفت که او می داند که defunding است "واقعا به اتهام کلمه و وقتی به شما می گویند که آن را واقعا می شود مردم amped تا زمانی که آنها در حال اعتراض و راهپیمایی. آن را ندارد همان اثر را به عنوان 'ما در حال رفتن به دوباره اختصاص بودجه است.' به نظر من این تخصیص مجدد منابع است. زمان تغییر کرده و از آنچه که من می دانم پلیس روشها و ابزار است که استفاده از آنها تغییر کرده است. بنابراین اجازه دهید نگاهی به آن."

اما Wilkerson گفت: دولت نیست زیرک و تقویت خدمات بهداشت روانی و مواد مخدر و الکل خدمات درمان نمی خواهد اتفاق می افتد بیش از شب.

"من می خواهم به دوباره اختصاص بودجه برای حمایت از این سیستم دانستن آن را برای رفتن به گرفتن برخی از زمان و من نفرت گفت که اما این حقیقت" Wilkerson گفت. "اما در حال حاضر ما باید پلیس. من می خواهم به آنها ابزار است. من می خواهم این آموزش که من درام ضرب و شتم."

Wilkerson کارل Maxey مرکز هیئت مدیره رئیس جمهور گفت: هنگامی که او را پسر خود گواهینامه رانندگی او تا به حال صحبت با او در مورد چه باید بکنید هنگامی که او مواجه می شوند ، این روزها او گفت که بحث در می آید خیلی زودتر از آنجا که "شما فقط هرگز نمی دانید."

اما آن را نه فقط در برخورد با پلیس است. می توان آن را "راه رفتن به مطب پزشک و یا رفتن به یک فروشگاه. شما تنها فرد در آن وجود دارد یکی از یکی" Wilkerson گفت. "و این است که وزن ما احساس می کنیم و این زمانی است که من صحبت کردن در مورد نگاه. مردم فقط نگاه شما متفاوت است. آن را سنگین گاهی اوقات شما سازگار به آن, اما پس از آن چیزی اتفاق خواهد افتاد و آن را مانند " واقعا؟' و آن را دوباره شروع می شود."

In this March 1975 photo, Spokane Lawyer Carl Maxey is shown at his home with his two sons, Beven,at left, a star athlete at Lewis and Clark High School, and Bill, a University of Oregon Law School student. Maxey and his wife, Merrie Lou, were married in the summer of 1974.  (The Spokesman-Review photo archive)
در این مارس 1975, عکس, Spokane, وکیل کارل Maxey نشان داده شده است در خانه خود را با او دو پسر Beven در سمت چپ یک ستاره ورزشکار در, Lewis and Clark, دبیرستان و لایحه یک دانشگاه اورگان قانون ، Maxey و همسرش, Merrie لو بودند و ازدواج در تابستان سال 1974. (سخنگوی-نقد و بررسی عکس بایگانی)

این Maxey میراث

Wilkerson گفت که Maxey میراث – که از کارل و همچنین فرزندان و نوه – مهم است "که نسل چیز قدرتمند است که شما فقط نمی تواند دور از آن," او گفت:. "اما من می خواهم بچه های دیگر از رنگ قادر به راه رفتن در همان کفش و ترک میراث خود را در اسپوکن و یا هر کجا که هستید در, برای ترک میراث خود را. و این بدان معناست که گاهی اوقات که یکی از یکی."

بیوان و لایحه Maxey – کارل پسران – در Maxey قانون عمل و همچنین کارل نوه مورگان Maxey. مورگان تنها 6 هنگامی که کارل در سال 1997 درگذشت اما او رشد کرده است تا شنیدن داستان در مورد جنگ پدر بزرگ او جنگیدند. او را نگه می دارد یک پوستر از کارل در "به یاد داشته باشید که مبارزه هرگز به پایان می رسد."

"من فکر می کنم که واقعا بزرگترین میراثی است که او را پشت سر گذاشت که او شروع به مبارزه اما این یک مبارزه است که یک فرد می تواند در آن مبارزه برای جامعه" مورگان گفت.

از همه کارل موارد یکی که خارج از غرفه به مورگان ترین است که در سال 1963 مورد سلمانی که حاضر به قطع یک مرد سیاه و سفید ، Maxey نمایندگی Jangaba جانسون یک Gonzaga University تبادل دانشجو و محقق فولبرایت از لیبریا با تشکیل پرونده شکایت دولت واشنگتن و هیئت مدیره در برابر تبعیض است. هیئت مدیره طرفه با Maxey اما آرایشگر مهدی جان ویلر نگه داشته و جذاب برای اولین بار به دادگاه عالی و سپس در نهایت واشنگتن دادگاه عالی ایالت در سال 1967. دوباره دادگاه طرفه با Maxey. به جای پیروی ویلر بازنشسته شد.

"راه رفتن به آرایشگاه شما نمی خواهد که به نگرانی در مورد کسی که به شما گفتن" هی, هیچ, من قصد دارم برای برش مو خود را فقط به این خاطر که چگونه شما نگاه'" مورگان گفت. "این تنها چیزی است که خیلی ساده بود که واقعا نیست که چندی پیش به خصوص در اینجا. آن را فقط به نظر می رسد مانند آن خواهد بود که میلیون ها سال پیش است که شما می خواهم که برای مقابله با چیزی شبیه به آن. اما من فکر می کنم که احتمالا بازدید خانه سخت با من."

مورگان بوده است شرکت در تظاهرات و پدر بزرگ او, "من فکر می کنم او می تواند در خارج وجود دارد با بقیه معترضان و من فکر می کنم او خواهد بود و این یک موضوع و ساخت این فراخوان برای همه است."

مورگان نیز به نمایندگی از یکی از معترضان 20 ساله Troy LeBlanc دستگیر شد و در ژوئن 12 در دو فقره جرم آزار و اذیت برای تهدید به کشتن در 31 مه و ژوئن 1, ناشی از تعامل با پلیس اسپوکان در تظاهرات. حکم برای LeBlanc بازداشت صادر شد در ژوئن 5 و مورگان نمی کنم که این یک تصادف است.

"من فکر می کنم دلیل آن صادر شد که روز جمعه به طور خاص انجام شود چرا که وجود دارد پیش بینی اعتراض یکشنبه پس از آن انجام شد به مطمئن شوید که آقای LeBlanc بود که بخشی از آن" مورگان گفت.

مورگان گفت که او خوشحال بود به LeBlanc است. در واقع مورگان استفاده می شود به مربی LeBlanc در بسکتبال و پس از LeBlanc او با قرار وثیقه او فرستاده مورگان یک عکس از یک dunk contest در شرق مرکزی جمع آوری که در آن مورگان dunking در LeBlanc.

"من سعی می کنم برای درمان مشتریان به عنوان نفر به عنوان مخالف فقط یک علامت دلار" مورگان گفت. "آنها مردم مشکلات درست مثل همه ما. بنابراین من فکر می کنم این کمک می کند تا به نمایندگی از آنها را اگر ما می توانیم درک برخی از مشکلات آنها و آنچه آنها در حال رفتن را از طریق."

مورگان شرقی واشنگتن نماینده برای لورن میلر کانون که کارل عضو موسس. مانند پدر و پدربزرگ, Morgan دریافت مدرک حقوق خود را از Gonzaga مدرسه قانون است.

"من فکر می کنم این بسیار مهم است که اقلیت می دانم که وجود دارد یک راه برای درگیر شدن در جامعه حقوقی آیا آن را شروع به عنوان یک کارمند رفتن به مدرسه قانون و یا چه چیزی شما اما این که تغییر باید ساخته" مورگان گفت.

Spokane دادستان شهرستان جاستین بینگهام اذعان کرد که دفتر او شده است داشتن مشکلات استخدام متنوع نامزدها. در حال حاضر وجود دارد هیچ سیاه وکلا در تعقیب او گفت:.

مورفی به عنوان یک عضو از دولت واشنگتن و اقلیت و عدالت کمیسیون از زمان ایجاد آن به زمانی که او بازنشسته و از روی نیمکت در سال 2003 است. در آن زمان آنها تاسیس یک سیستم استخدام در شهرستان کینگ که منجر به بسیاری از سیاه محاکمه و قضات دادگاه های استیناف.

چیزی مشابه انجام شده در اسپوکن و مورفی گفت: "من فکر نمی کنم من همیشه برای من خاطره مصاحبه یک فرد سیاه و سفید برای یک قضایی موقعیت."

یکی دیگر از بی عدالتی در دادگاه است و داوران است. بینگهام است که بخشی از اقلیت و عدالت کمیسیون داوران تنوع نیروی کار اما او گفت: این گروه نه ملاقات کردند و در بیش از یک سال است. نقطه توصیه هایی را برای کاهش موانع برای خدمت در هیئت منصفه – مانند مهد کودک – اما بینگهام گفت: "من صادقانه نمی به یاد داشته باشید آخرین باری که ما ملاقات کرد."

"یکی از سخت ترین قطعات به خصوص در دفاع سمت است که به اعضای هیئت منصفه که شبیه مشتری خود را, و متاسفانه بسیاری از داوران استخر در اسپوکن بازنشسته هستند و بسیار سفید" بینگهام گفت.

Gonzaga University School of Law دین یعقوب Rooksby گفت: او می داند Gonzaga نیاز به انجام بهتر در نظر تنوع. در چند سال گذشته در کلاس اندازه 100 تا 140 مدرسه تا به حال دو تا سه, سیاه, دانشجویان حقوق. قانون مدرسه 24 اعضای هیئت علمی تمام وقت وجود دارد یکی از سیاه استاد .

"این است که من فکر می کنم یک مثال از آن ما شکست خورده" Rooksby گفت. "من فکر می کنم یکی از چیزهایی که در مورد آنچه اتفاق می افتد در حال حاضر این است که ما در حال گرفتن جدی و سخت و دیر نگاه در مورد موانع ساختاری برای ورود به حرفه قانونی است."

یک چیز Rooksby است و امیدوار است که Gonzaga توسط teaming تا با قانون مدارس در دانشگاه سیاتل و دانشگاه واشنگتن به انجام تحقیق و تفحص از نظام عدالت کیفری که در مدارس انجام شده بود برای اولین بار 10 سال پیش. او گفت: Gonzaga نیاز به کار در جهت ایجاد یک فرهنگ که در آن دانش آموزان متنوع احساس خوش آمدید و فکر می کند مرکز مدرسه مدنی و حقوق بشر – فراهم می کند که آموزش و پرورش تحقیقات و رویدادهای اجتماعی در امور حقوق مدنی – این است که یک گام در این جهت است.

"مرکز ما این است که واقعا منبع فعالیت وقتی که می آید به آموزش و پرورش در زمینه های مدنی و حقوق بشر و باور کنید یا نه, نیست, تمام مدارس قانون باید چنین مرکز" Rooksby گفت.

Wilkerson گفت که او دیده مواردی که بچه ها چه کسی می تواند رفته اند به دانشگاه به پایان رسید تا در نظامی چون خانواده مطمئن نیستید که چگونه برای پر کردن کمک های مالی فدرال فرم. در ظرفیت او را با کارل Maxey مرکز Wilkerson گفت او شده است صحبت کردن با مقامات Gonzaga, ضربه شارپی دانشگاه و شرقی دانشگاه واشنگتن در مورد ساخت خود را پذیرش قابل دسترس بیشتر را به جامعه سیاه و سفید.

"مردم خود را می توانید به جایی که مردم زندگی می کنند و کمک به خانواده ها حق وجود دارد در محله" Wilkerson گفت. "چگونه در مورد ساخت آن را برای آنها راحت و راحت است برای شما اگر شما در حال رفتن به انجام کمک رسانی مثل شما می گویند شما در حال رفتن به انجام."

Wilkerson گفت: هنگامی که او می بیند چیزهایی مانند بانک مرکزی امریکا گرفتن یک آگهی اعلام کرد که Black lives matter "من می خواهم به آنها را بپرسید با این بیانیه آنچه را که شما انجام می شود در جامعه از رنگ ؟ من مسائل خود را."

در پایان کارل نامه ای از طرف خانواده اردن نوشت: "خانم اردن همچنین می خواهم به اعلام به همه که او قصد ندارد به دنبال هر بیشتر اقدام علیه افسر اما او می پرسد که پسر او نمی تواند فراموش شود و حقایق در این مورد ندارد و جاروب زیر میز."

 (Molly Quinn / The Spokesman-Review)
(مولی کوین / سخنگوی-نقد و بررسی)
 (Molly Quinn / The Spokesman-Review)
(مولی کوین / سخنگوی-نقد و بررسی)
 (Molly Quinn / The Spokesman-Review)
(مولی کوین / سخنگوی-نقد و بررسی)
 (Molly Quinn / The Spokesman-Review)
(مولی کوین / سخنگوی-نقد و بررسی)
 (Molly Quinn / The Spokesman-Review)
(مولی کوین / سخنگوی-نقد و بررسی)


tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب