Jamelle Bouie: چرا Juneteenth مسائل

نه آبراهام لینکلن و نه حزب جمهوری خواه آزاد ، آنها کمک مجموعه آزادی در حرکت و در نهایت مدون آن را به قانون با

توسط NASERINEWS در 1 تیر 1399

نه آبراهام لینکلن و نه حزب جمهوری خواه آزاد ، آنها کمک مجموعه آزادی در حرکت و در نهایت مدون آن را به قانون با 13th متمم اما آنها خود را مسئول پایان برده داری. آنها نه آنهایی که به ارمغان آورد در مورد آن تخریب نهایی.

که رهایی بردگان ؟ بردگان آزاد شده ،

"برده" مقاومت به عنوان مورخ Manisha سینها امتیاز را در "برده است علت: تاریخچه لغو مجازات اعدام," "دراز در قلب لغو جنبش است."

"برجسته برده شورش مشخص شده به نوبه خود نسبت به لغو فوری," سینها می نویسد و "فراری بردگان ایالات تمام جناح از جنبش و رهبری اطناب به توجیه انقلابی و مقاومت در برابر به بردگی است."

هنگامی که تجزیه طلبی تبدیل به جنگ آن بود که به بردگی گرفته شده افرادی که تبدیل باریک درگیری بیش اتحادیه به جنگ انقلاب برای آزادی است. "از اولین اسلحه در سامتر قوی ترین طرفداران آزادی بودند و بردگان خود" مورخ ایرا برلین نوشت: در سال 1992. "فاقد سیاسی ایستاده و یا صدای عمومی ممنوع دسترسی به سلاح های جنگ بردگان پرتاب کنار grand اظهارات لینکلن و دیگر رهبران اتحادیه که مقطعی درگیری تنها یک جنگ برای وحدت ملی و حرکت به طور مستقیم به خود آزادی — که از آیندگان — بالای ملی در دستور کار است."

همه از این است که بموقع Juneteenth که یادبود 19 ژوئن 1865 زمانی که ژنرال گوردون گرنجر وارد گالوستون تگزاس به رهبری اتحادیه اشغال زور و تحویل خبر از آزادی اعلام به بردگی مردم در منطقه است. این تعطیلات که تنها شد در سراسر کشور جشن (در میان آمریکایی های سیاه و سفید) در قرن 20th, رشد قد در طول دهه گذشته به عنوان یک نتیجه از کلید سالگرد (2011 تا 2015 بود sesquicentennial از جنگ داخلی) گرایش افکار عمومی (رشد نژادی لیبرالیسم چپ متمایل به سفید پوستان) و ظهور سیاه و سفید زندگی مهم جنبش است.

در طول هفته گذشته به عنوان آمریکایی ادامه داد: در اعتراض به خشونت پلیس نهادی نژادپرستی و نقطه ضعف ساختاری در شهرهای سراسر کشور و مقامات منتخب در نیویورک و ویرجینیا اعلام کرده اند برنامه ای برای ساختن Juneteenth پرداخت تعطیلات به عنوان تعدادی از برجسته کسب و کار مانند نایک توییتر و NFL.

وجود دارد بدیهی است که برخی فرصت طلبی در اینجا تلاش برای پاسخ به این لحظه و برنده مطلوب پوشش با قربانی به عنوان امکان پذیر است. (تعطیلات پرداخت در حالی که خوب هستند به شدت ناکافی پاسخ به تماس برای عدالت و برابری.) اما اگر آمریکایی ها در حال رفتن به علامت و جشن Juneteenth سپس آنها باید انجام دهید تا با دانش و آگاهی از آژانس بردگی مردم است.

رهایی نیست هدیه ای عطا بر بندگان است; آن چیزی بود که آنها در زمان خود اوج خود مبارزه طولانی برای آزادی آغاز شد که به عنوان به زودی به عنوان اموال برده داری تاسیس شد و در قرن 17 و به دست آورد و حتی بیشتر بخار با انقلاب و تولد یک کشور متعهد حداقل فصاحت به آزادی و برابری. در مبارزه که مبارزه سیاه آمریکایی ها خواهد باز کردن مناظر جدید دموکراتیک امکان برای کل کشور است.

برای بازگشت به ایرا برلین — که درگیر این موضوع در "بلند مدت رهایی: مرگ برده داری در ایالات متحده آمریکا" -- از آن است که مفید به نگاه در پایان برده داری به عنوان "نزدیکی-قرن-فرایند طولانی" به جای "کار از یک لحظه حتی اگر آن لحظه بود که یک جنگ داخلی." کسانی که در اسارت بودند بخشی از این فرایند در هر مرحله از راه را از مقاومت و شورش به فرار که به آنها این شانس را به رایگان سیاه به وزن به طور مستقیم در سیاست برده داری. "آنها به بردگان' مقابلهای فعالیت های سیاسی شکل" برلین می نویسد: "انکار کارشناسی ارشد" ادعا می کنند که malingering و ابزار شکستن شدند بازتاب از حماقت و راحت طلبی که خرابکاری نمایندگی بی thrashings از مردم بدوی و غیر خودی بودند و آنهایی که همیشه الهام گرفته از توطئه و insurrections."

با فشار دادن سوال از آزادی به نمایش عمومی, سیاه, آمریکایی مطرح شده این مسئله را "وضعیت آزادی" و در نتیجه "سوال از تابعیت و ویژگی های آن." و به عنوان مورخ مارتا جونز جزئیات در "حق شهروندان: تاریخچه مسابقه و حقوق در Antebellum امریکا" آن است که سیاه وکالت است که در نهایت اشکال این کشور درک درستی از آنچه در آن به معنی یک شهروند آمریکایی باشد. "هرگز فقط اشیاء قضایی قوه مقننه یا antislavery فکر سیاه" آمریکایی ها "سوار قانونگذاران به اصلاح تفکر خود را در مورد شهروندی است. در ضرورت بحث حق شهروندی سیاه آمریکایی مجبور موضوع است."

پس از جنگ داخلی سیاه و سفید آمریکایی ها — رایگان و آزاد — کار می کنند به تحقق بخشیدن به وعده رهایی و به جنوب واقعی دموکراسی است. آنها لغو مالکیت مدارک برای رای گیری و officeholding, نهاد جهانی مردانگی رأی باز در منطقه اول مدارس دولتی و آنها را در دسترس همه کودکان است. آنها ایستاده بود در برابر نژادی تفاوت و تبعیض در زندگی عمومی و در پی کمک به فقیر و محروم. فقط چند سال حذف از تخریب و اجتماعی مرگ میلیون ها نوشت: W. E. B. Du Bois در "سیاه و بازسازی در امریکا" "زمان سرنوشت ساز و تشویق گام به سوی گسترش و تقویت بشر و دموکراسی است."

Juneteenth ممکن است علامت فقط یک لحظه در مبارزه برای رهایی اما این تعطیلات به ما می دهد فرصتی برای تأمل در عمیق سهم از بردگی سیاه و سفید آمریکایی به علت آزادی انسان. آن را به ما می دهد یک راه دیگر برای تشخیص محل مرکزی از بردگی و مرگ آن در داستان های ملی. و آن را به ما می دهد یک فرصت برای به یاد داشته باشید که دموکراسی آمریکایی است و بیشتر نویسندگان از زیرک وکلا و متبحر کشاورز-فلاسفه از انقلاب که ما آزمایش در آزادی مدیون به همان اندازه به مردان و زنانی که تاريخيش در اسارت به عنوان نشانی از آن را به هر کس دیگری در این کشور بی سابقه باشد.

Jamelle Bouie می نویسد یک ستون برای نیویورک تایمز.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب