همه چیز در باره پیستون خودرو

علت وجود روغن در ذیل پیستون ، در مبحث روانکاری تشریح شده است. به همین راحتی , چنانچه پیستون فقدان , قدرتی هم س

توسط NASERINEWS در 23 دی 1400
علت وجود روغن در ذیل پیستون ، در مبحث روانکاری تشریح شده است. به همین راحتی , چنانچه پیستون فقدان , قدرتی هم ساخت نمی‌شد زیرا قطعهای وجود نداشت تا بتواند سوخت را متراکم و آن گاه همین مراحل را انجام دهد , نمایندگی فروش پیستون تبریز در تهران پس پیستون ماشین در این حد مهم و لازم است . 3 ـ وجود شکافهای حرارتی بر روی پیستون : این شکافها به رخ T و در دامنه پیستون تعبیه میگردند و در اثر گرما این شکافها به هم رسیده و از چسبیدن پیستون به سیلندر خودداری می‌نمایند و در ضمن کمترین لقی میان پیستون و سیلندر را ساخت می کنند که سبب ساز ارتقاء کمپرس و توان موتور می شود . به همین دلیل است که در همین وسیله از پیستون لاغر و شاتون بلندتری از موتور مسابقهای طراحی می‌کنند . قدرت دوچندان زیادی ایجاد خواهد شد و این توان نسبتاً 4 برابر اقتدار تولیدی بوسیله پیستون لاغر اهمیت شاتون کوتاه هست . پیستون لاغر مدام حساس شاتون کوتاه میباشد که از این پیستون در موتورسیکلتها اکثر استعمال میشود . پیستون پهن کلیدی شاتون کوتاه برای ساخت توان و سرعت 2 برابر بوده و در اتومبیل های آفرود سرعتی استفاده میشود . البته چرا شاتون کوتاه در شتاب اثر گذاری میگذارد ؟ از چدن یا فولاد معمولا در ساختار پیستونهای موتورهای سنگین که به شتاب دوچندان و عجله آنی نیاز ندارند استفاده میشود. هواپیما به جهت حرکت روی باند و فراهم شدن به جهت پرواز نیاز به یک موتور و گیربکس دارااست . تریلی و کامیون نیازی به سرعت بالا ندارند چون خطرساز می‌شوند اما در عوض برای کشیدن بارهای دوچندان سنگین نیاز شدید به قدرت مضاعف متعددی دارند . آیا پیستون در قدرت یا این که شتاب خودرو تاثیری دارااست ؟ درصورتیکه هنگام حرکت متوجه انقطاع شدن یک قطعه فلزی از خودرو شدید باید شاتون را تحلیل کنید. به جهت دوری از بروز این ایراد باید یاتاقان سر پهناور شاتون را هر گاه که موتور باز می شود مورد بررسی و اندازه گیری قرار گیرد و میزان لقی یا این که به عبارتی clearance آن گزینه ترازو گیری قرار گیرد به جهت همین کار از یک فیلر گیج به کارگیری می شود که ان را دربین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و تحلیل نمایید که میزان این لقی از مقدار مجازی که از طرف سازنده در دفترچه تعمیراتی دستگاه داده شده است بیشتر نباشد. مثلا در یک سیلندر از محصول کامپوزیت اساسی حجم ۵۰ سی سی همین لقی می تواند ۰.۰۰۱۵ اینچ باشد در صورتیکه به جهت یک موتور با حجم ۱۲۰۰ سی سی از مدل بوش فولادی که به طور معمول در اتومبیل های اسنو موبیل و یا این که خودرو های چمن زنی گزینه استعمال می باشد همین لقی می تواند حدود :.۰۰۵۵ تا .۰۰۷۵ اینچ باشد . البته اینکه شکاف و لقی بین پیستون و سیلندر غ چه میزان بایستی باشد در آیتم موتور های متعدد حیاتی یکدیگر فراوان مختلف می باشد . پیستون در اثر حرارت و دارا بودن ضریب انبساط زیاد، ( پیستون های آلومینیومی) قطرش فراوان می شود. علت با به‌وجود آمدن این مشکل ؛ گرم شدن سرعت بالا و بیش از میزان ، تزریق سوخت رقیق و یا این که داغ بودن بیش از ترازو مدل شمع ها است. پیستون ها به طور معمول سبک حیاتی قدرت انتقال حرارتی بالا ساخته میشوند. ارتفاع پیستونها معمولا پاره ای بخش اعظم از قطرشان میباشد و تا حد امکان سبک ساخته میشوند. در اتومبیلهای سواری و سبک از پیستون آلومینیومی استفاده میشود. 1ـ بیضی ساختن پیستون : زیرا گرمای احتراق به بالای پیستون می رسد و آن حوزه‌ و قسمت قرار گرفتن گژن پین عمده از همگی جا گرم می شود ، با انبساط بیشتری می باشد که این انبساط موجب چسبیدن پیستون به سیلندر و گونه های در عمل موتور می‌شود به این ترتیب پیستون را بیضی میسازند که آن گاه از گرم شدن انبساط پیدا کرده و شرایط دایره پیدا میکند. فرم این شیارها مهم اعتنا به فرم تاج و تعداد سوپاپهای هر سیلندر در موتور تغییر تحول میکند. پیستون حیاتی سر صاف: مرحله تاج این پیستونها صاف و یک دست است. نوع طراحی تاج سیلندر فضای محیط احتراق، استحکام و ضریب انبساط پیستون و میزان مرغوب بودن احتراق را پایین تاثیر میگذارد. این رینگ کار جمع نمودن روغن از دیواره سیلندر را به جهت پرهیز از شکافت آن به گوشه و کنار احتراق به امداد رینگ جرم کامل شدن مینماید و چنانچه رینگ جرم توده نمودن روغن را ناقص انجام داده باشد حلقه روغن آن را تام میکند. رینگهای دانسیته یک تکه و از محصول چدن ساخته می‌شوند که مقاومت ضروری را در برابر گرما داشته و خطر شکست و شکاف آن‌ها کمتر باشد. این حلقههای فلزی که از کالا چدن خاکستری ساخته میگردند در برابر گرما مقاومت بالایی دارند و همچنین از خواص ارتجاعی برخوردارند. محصول آن ها از چدن یا این که آلومینیم میباشد پیستون های چدنی بدنه ای پهناور خیس و سنگین خیس دارند. در مواردی در راستای گژنپین قطر پیستون را کمتر در نظر میگیرند تا پیستون در وضعیت سرد مقداری متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون حالت گرد به خویش بگیرد. در صورتی که از نوشتن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در مورد آدرس پیستون سازی تبریز لطفا از ورقه ما بخواهید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن