نحوه پارتیشن بندی با cmd در هنگام نصب ویندوز ۱۱ الو رایانه

به این نکته مهم توجه نمایید که داده ها خاصی بر روی هارد دیسک مقصد نداشته باشید. زیرا هارد یا این که حافظه ssd

توسط NASERINEWS در 1 مهر 1401
به این نکته مهم توجه نمایید که داده ها خاصی بر روی هارد دیسک مقصد نداشته باشید. زیرا هارد یا این که حافظه ssd مقصد به طور کامل فرمت شده و دیتاها بازنویسی خواهد شد. بعد از انتخاب آیتم مورد نظر از پنجره گشوده شده گزینه Next را زده و در تراز بعد از آن از شما میزان جرم که به جهت فضای درایو خود را نیاز دارید درخواست می نماید که به آن درایو اختصاص دهد. حال که به صحت دارای روش پارتیشن بندی حساس CMD آشنا شدید، وقت آن میباشد که اسم درایو خود را تغییر دهید. عمومی ۲- در نصیب بالای تصویر زیر از شما می خواهد مطمئن گردید که هارد را درست تعیین کرده اید و آن را تیک بزنید. در این پنجره از شما می خواهد اصلی GPT یا MBR پارتیشن بندی را انجام بدهید که در اینجا ما GPT را تعیین می کنیم. معمولا روی مکان نما مموری‌های یواس‌بی نیازی به چند پارتیشن ندارید و همان یک پارتیشن به جهت همین گونه ابزارهای ذخیره‌سازی به اندازه است. چنانچه چند پارتیشن بر روی مکان نما مموری خویش ساخت کنید، هنگامی که آن را به کامپیوتر وصل می‌کنید، یک سری درایو در کامپیوترتان ظواهر خواهد شد. همان‌طور که اشاره کردیم، وجود پارتیشن‌ها به جهت ذخیره نمودن داده ها اضطراری است. همچنین حجم آن نیز مضاعف هست و به حدود 400 مگابایت فضای خالی نیاز دارد. ولی درعوض یک عدد از بهترین ابزارهایی میباشد که می‌توانید یار خویش داشته باشید و بر روی هر کامپیوتر اهمیت هر سیستم‌عاملی، بدون نیاز به‌نصب، از آن استعمال کنید. از دیگر امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد قابلیت تبدیل یک درایو به بکاپ، تبدیل MBR و GTP، ساخت پارتیشن‌های FAT32 اصلی سایز 1 ترابایت و بازیابی تغییرات اعمال شده از طرز خصوصیت بکاپ مداد است. همینطور وقتی که سایز یک پارتیشن را تغییر و تحول می‌دهید، می‌توانید سایز آن را به‌صورت کاستوم، خودتان تمجید کنید. به جهت اینکه دسترسی کامل به پارتیشن‌ها داشته باشید، می بایست به‌سراغ بهترین نرم افزار های پارتیشن بندی بروید. ابتدا می بایست بدانیم پارتیشن بندی چیست؟ Partition به پارسی به معنای تفکیک نمودن می باشد .

پارتیشن بندی دارای برنامه EaseUS Partition Master

هاردی که از جدول پارتیشن سنتی به کار گیری می‌کند، می‌تواند صرفا 4 پارتیشن داشته باشد. به کارگیری از پارتیشن‌های extended و logical راهی به جهت بدور زدن همین حصر است. آن گاه از این که روی یک هارد، یک پارتیشن ساخت می‌شود، بایستی اساسی استفاده از یک پوشه سیستم فُرمت شود. NTFS و FAT 32 از معروف‌ترین فولدر سیستم‌های سازگار دارای ویندوز هستند. HFS+ فایل سیستمی سازگار حیاتی مک و ext4 هم فولدر سیستمی است که کلیدی لینوکس سازگاری دارد.
  • تعیین ظرفیت و وضعیت پارتیشن جدید بوسیله کشیدن نوار آبی رنگی بالای صفحه در نرم افزار.
  • این فعالیت شما را به بخش Startup Manager می پیروزی و می توانید درایو خود را در آنجا انتخاب نمایید.
  • پارتیشن بندی نمودن هارد اکسترنال منجر می شود که شخص رئیس بهتری بر روی هارد داشته باشد، امنیت داده ها خود را بالا ببرد و عملکرد و شتاب هارد را افزایش دهد.
  • در سمت چپ گزینه Storage را پیدا کنید و مهم کلیک روی اشاره گر کناری آن منوی آن را گشوده کنید.
  • در پنجره Disk Utility، هارد درایو خویش را انتخاب نمایید.هارد درایو شما، اولی هارد درایو در لیست درایوها خواهد بود و ممکن میباشد اسم هایی مشابه به Fusion یا این که Macintosh HD داشته باشد.
در ارتباط حساس مابقی درایو ها طبق سلیقه خویش فعالیت کرده و فضای گزینه نیاز را به دیتاها خویش اختصاص دهید. در بیشتر مواقع همت می شود پارتیشن یا درایوی که در آن سیستم برهان برای مثال ویندوز قرار داراست به صورت مجزا باشد، تا سیستم برهان و برنامه های جانبی و قابل انعطاف افزارهای متعدد پس از کارگزاشتن در آن ذخیره و جانمایی شوند. پارتیشن بندی کامپیوتر توسط متخصصین تعمیرات کامپیوتر ایسوس به شکل فن ای و حیاتی پیشرفته ترین امکانات انجام می شود. تعمیرکاران همین مرکز ، متخصصان خبره و کاربلد حوزه ی تعمیرات کامپیوتر میباشند که اهمیت به کارگیری از ابزار درجه یک ، به تعمیر همین دستگاه می پردازند . لذا کاربران می توانند مطمئن باشند که سیستم کامپیوترشان در واحد تعمیرات تخصصی کامپیوتر ایسوس ، به صدق تعمیر می گردد .

پارتیشن بندی هارد دیسک لپ تاپ

قبل از آغاز آموزش پارتیشن‌بندی قصد دارم تفسیر مختصری راجع به پارتیشن بندی بهتون بدم. آنگاه از گشوده کردن این قسمت، حیاتی درایو‌هایی اهمیت حجم‌های متعدد رو‌به‌رو می‌شین. پارتیشن بندی هارد در ویندوز سرور ۲۰۱۶ تفاوت چندانی حیاتی ویندوزهای قبل ندارد و مثل ویندوز های نو به دو صورت MBR و GPT می توان هارد را پارتیشن بندی کرد. این نکته را به خاطر بسپارید که ویندوز XP ، توان ساپورت GPT را ندارد . همچنین به جهت کارگزاری ویندوز مادربرد ، می بایست سیستم اهمیت بایوس UEFI باشد . 8- باکلیک بر روی گزینه Finish عملیات پارتیشن بندی به اتمام می رسد. 1- در ابتدا بر بر روی My Computer کلیک راست کرده و مورد Manage را انتخاب می کنیم.

اطلاعات تماس

حالا در صفحه باز شده بایستی Product Key ویندوز خود را وارد کنید، برای رد شدن از این مرحله به اندازه می باشد بر روی I don’t have product key کلیک کنید. هارد دیسک هایی که بوسیله FAT32 پشتیبانی می‌شوند، نمی‌توانند عمده از 32گیگابایت باشند. Disk Management حافظه SSD را پیدا نماید و بر روی آن کلیک راست کند، گزینه New Simple Volume را تعیین کند. پارتیشن های extended دسته دیگری از پارتیشن ها می‌باشند که امکان تبدیل شدن به پارتیشن های logical را دارند. در اورجینال هر هارد به صورت متوسط با 4 عدد پارتیشن primary و یک پارتیشن extended هست. (boot volumes نوعی پارتیشن میباشد که به جهت حفظ و مراقبت کردن فایل های سیستم دلیل ویندوز استعمال می شود). NIUBI Partition Editor از نظر امکانات یک عدد از برگزیدگان برنامه های پارتیشن بندی هارد است. این برنامه مهم وجود اینکه مجانی می باشد امکانات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. در جمع بیش از 10 عملیات مختلف با آن قابل انجام می باشد و همه آنها در یک پنل در سمت چپ برنامه نشان داده شده‌اند. تمام تغییراتی که اعمال می‌کنید، به‌صورت برنامه‌ریزی شده و اهمیت یک کلیک اعمال خواهند شد و از آنجایی که برنامه فارغ از نیاز به سیستم‌عامل فعالیت می‌کند، نیازی نیز به ریبوت نمودن سیستم ندارید. ممکن است تنها نقطه ضعف این ابزار همین باشد که برخلاف بقیه برنامه‌ها، کل پارتیشن‌ها را در یک برگه فهرست نمیکند و می بایست از طرز یک منو کشویی، به‌صورت جداگانه به پارتیشن‌های هر دیسک دسترسی پیدا کنید. چندین طریق برای استفاده بهینه از همین قطعه اهمیت کامپیوتر وجود دارد. یک شیوه پارتیشن بندی میباشد که فضای هارد را به بخش‌های مجزای گوناگون تقسیم می‌کند. به همین ترتیب می‌توانید فضای هارد را به بخش‌های مجزای متمایز تقسیم کنید که شبیه به دیسک‌های مستقل فعالیت می‌کنند. اصلی پارتیشن بندی می‌توانید فضای هارد را تقسیم بندی نمایید تا به صورت بهینه از آن به کارگیری کنید. مقدار حافظه را می بایست بر حسب مگابایت وارد کنید، برای نمونه اگر می خواهید درایو شما 50 گیگابایت حافظه داشته باشد، باید در فریم عدد را وارد کنید. آن‌گاه میزان حافظه ای که می خواهید به درایو اختصاص دهید، را انتخاب نمایید و بر روی به نقل از Apply ضربه بزنید. پس از بوت نمودن ویندوز و گشوده نمودن برگه Windows Setup، بر روی دکمه Install now ضربه بزنید. ویندوز 11 تازه ترین ورژن سیستم ادله Windows NT هست که در 24 ژوئن 2021 توسط مایکروسافت توسعه و گسترش یافته و رونمایی شد.

روش دوم پارتیشن بندی هارد دارای یاری ویندوز (تمامی ورژن ها XP , ویستا , ۷)

لیست قیمت هارد اکسترنال توشیبا دیسک صحیح قدمت هارد دیسک را بالا می برد و شتاب سیستم را توسعه می دهد. پارتیشن بندی هارد دیسک باید امکان انعطاف داشته باشد تا مفید واقع شود. سپس از انجام تراز اول کاربر بایستی هارد اکسترنال را انتخاب کرده و بر بر روی آن کلیک کند. اگر به تازگی یکی از این حافظه‌ها را خریداری کرده‌اید، مطلقا تا نقطه نهایی حیاتی ما همراه باشید. وقتی که شما یک هارددیسک یا حافظه SSD برای لپ تاپ خویش خریداری می کنید ، می بایست آن را پارتیش بندی کنید . یک عدد دیگر از مواقعی که شما به پارتیشن بندی نیاز پیدا می نمایید ، هنگامی هست که شما بخواهید تعداد درایو های خویش را بسط دهید . نرم افزار بدون پول پارتیشن بندی‌ هارد ssd حیاتی فناوری ایمن است.

روش حذف پس‌زمینه تصاویر حیاتی استعمال از برنامه Preview مک

همانطور که بازدید می کنید در این سیستم یک پارتیشن Primary و 3 پارتیشن Logical دیده می شود. طرز کار به همین صورت میباشد که وقتی یک پارتیشن را تعیین می کنید آیتم های متفاوتی در قسمت چپ برنامه فعال می شود. در تراز اولیه فرض نمایید می خواهید یک عدد از پارتیشن ها را به دو قسمت متساوی تقسیم نمایید به جهت انجام اینکار بر روی پارتیشن گزینه هارد اکسترنال ای دیتا نوع hd770g نظر خودتان، یکبار کلیک کنید تا مورد های قسمت چپ برنامه فعال شود. نخست روی پارتیشن آیتم حیث کلیک کرده و دکمه Next را انتخاب کنید. شما می‌توانید به جهت ذخیره داده ها از پارتیشن‌های دیگر به کار گیری کرده ولی قبل آن بایستی درایو را کاملا فرمت کرد. سیستم‌هایی که از لینوکس به کار گیری می‌کنند، معمولاً یک سری پارتیشن دارند. حواستان باشد که تمامی دیتا های ذخیره شده ازبین خواهد رفت. به جهت ساختن پارتیشن در آغاز حافظه خود را به کامپیوتر متصل نموده و آنگاه از اتصال درایو شما بارگذاری می شود در رخ اضافه نشدن به شکل اتومات یک مرتبه سیستم خویش را رویه اندازی دوباره یا ری استارت کنید. بعد از آن از گشوده شدن پنجره آیتم نظر در ورقه اصلی همین ابزار، حافظه هایی که به دستگاه شما متصل میباشند نمایش داده می شود. برای شناخت اهمیت گونه های پارتیشن و نحوه ساخت آن تا انتهای این مطلب همپا کمک سیستم باشید. ابزار داخلی Disk Management ساده‌ترین روش به جهت پارتیشن بندی هارد دیسک بوده که بخش‌های جدیدی برای هارد ایجاد می‌کند. کاربران می‌توانند در رخ نیاز به خدمت پارتیشن بندی هارد به یکی از از نمایندگی‌های معتبر محصولات HP مراجعه کرده و سرویس ها گزینه نیاز خود را دریافت کنند. در این مرکز در آغاز گونه پارتیشن بندی بسته به مدل و دسته لپ تاپ شما معرفی و در شکل تأیید بر روی آن پیاده خواهد شد. پارتیشن بندی هارد روشی مطلوب برای طبقه بندی درست و بنیادین دیتاها و پردازش پر سرعت آنها بوده که مهم به کارگیری از این طرز می‌توان یک‌سری سیستم برهان را به طور هم‌زمان بر روی یک سیستم کارگزاری کرد. البته اعضا می بایست دقت داشته باشند به جهت محافظت داده ها در دوران همین عملیات باید آیتم Using Enhanced Data Protecting Mode را انتخاب کنند. (در صورتی که سیستم شما از جور MBR است)، از رابط کاربری به جهت پارتیشن بندی هارد در کارگزاری ویندوز استعمال کنید. بر بر روی سوییچ New کلیک کنید و میزان مناسب رو برای درایوها بر مبنای مگابایت وارد کنید. به جهت تبدیل گیگابایت به مگابایت، تعداد گیگابایت رو در 1024 ضرب کنید. مثلاً برای ایجاد یک درایو 60 گیگابایتی، بایستی 60 را در 1024 ضرب نمایید که معادل مگابایت می شود. برای دانلود قابل انعطاف افزار EaseUS Partition Master و دانلود نرم افزار Mini Tool Partition Wizardروی لینک و پیوند بزنید. پس از پایان، دقیقا در کنار درایو فیزیکی، فضای اختصاص دیتا نشده – Unallocated partition جدیدی را می‌بینید که در نیمه دوم پنجره Disk Management قرار دارد. ایجاد پارتیشن‌های جداگانه برای فایل‌های سیستمی تان از دیتای سیستمی شما مراقبت مینماید زیرا هر پارتیشن، فایل سیستم خودش را دارد. در نوار کاوش عبارت “diskmgmt.msc” را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. کنترل پنل Control Panel را گشوده کنید، به ابزار Administrative Tools رفته و بر روی کامپیوتر منجمنت click Computer Management کلیک کنید. برای دسترسی به این مورد مطمئن شوید که بدون شک هارد دیگری روی سیستم شما کارگزاشتن شده هست یا خیر. در ردیف سوم مهم آیتم ای به نام Volume Lable رو به رو می شوید که در اینجا می توانید به جهت درایو خود نامی تعیین کنید. این روند را می‌توانید بر روی هر کدام از درایو های خود انجام دهید و به تغییر تحول نام درایو از طریق command prompt بپردازید. در اولین گام مانند تصویر زیر، در منوی dos کلمه deskpart را تایپ کنید و enter را بفشارید تا دستورها دارای ارتباط با پارتیشن بندی در منوی CMD فراخوانی شود. در قسمت Enter the amount of space to shrink، مقدار حافظه ای که می خواهید از درایو کسر شود را به مگابایت وارد کنید. پس از گذشت مدت کوتاه پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد، در قسمت Total size before shrink، فضای کنونی درایو را مشاهده می کنید. در همین صورت بایستی فضای یکی از درایو های خود را کاهش دهید تا بتوانید درایو تازه تولید کنید. درحال حاضر می بایست منتظر بمانید تا ویندوز کارگزاری شود، پس از آن وارد گوشه و کنار ویندوز 11 می شوید. امکان پشتیبانی GPT تا 64 بیت نیز وجود دارد و حساس فرمت GPT می توانید تا 9.4 زتابایت از گنجایش هارد را استعمال کنید. برای آن که زتابایت را به خوبی درک کنید، عدد یک اهمیت بیست و یک صفر بایت که همان 1024 اگزابایت یا یک تریلیون گیگابایت. سیستم ادله در آن نصب میشود; درایوی هست که سیستم ادله از شیوه آن بوت میشود. البته باید اعتنا داشته باشید که وقتی پارتیشنی فرمت شود کلیه داده‌هایی که روی آن قرار دارند، حذف می‌شوند. در صورتی که موقعیت اول مد نظرتان است، کافیست به سادگی روی بعدی کلیک نمایید و کار را به انتها رسانید. برنامه نصب یک پارتیشن بر روی کل فضای هارد دیسک ساخته و آن را اهمیت یاری فولدر NTFS سیستم، فرمت میکند؛ سپس، ویندوز را بر روی آن پارتیشن نصب میکند. ابتدا هارد اکسترنال را کلیدی کابل USB به رایانه متصل کرده و بعد از آن، برنامه MiniTool Partition Wizard را راه‌اندازی کنید. دارای اجرای نرم افزار، خواهید دید که کل هارد دیسک‌های متصل به کامپیوتر، در ستون Disk Map فهرست شده‌اند. در همین سطح به جهت درایو ساخت شده، یک صحبت انگلیسی در نظر بگیرید و بر روی Next کلیک کنید. در همین پنجره بایستی پارتیشن ایجاد شده را فرمت کنید تا بتوانید داده‌ها را بر روی آن ذخیره کنید. یک سیستم فایل را گزینش نمایید و در نهایت تیک کنار “Perform a quick format” را فعال کرده و بر روی Finish کلیک کنید. در صورتی که مادربرد سیستم شما قابلیت و امکان UEFI را دارااست ، با نصب یک ویندوز 7 یا این که 8 اساسی آپدیت جدید ، 64 بیتی و قابلیت و امکان UEFI ؛ هارد خود را پارتیشن بندی کنید و به دنبال آن تغییر فرمت هارد دیسک خویش را از mbr به GPT تماشا کنید . نکته کاربردی دیگر به جهت به کارگیری از همین نرم افزار تغییر و تحول فرمت هارد می باشد که به جهت همین کار در آغاز حتمی هست که بر روی گزینه Format کلیک کرده و در پنجره باز شده تغییر فرمت مورد نظر را اعمال نمایید. قالب دستگاهایی که مالتی مدیا میباشند FAT32 را به تیتر پیش فرض می شناسند و فرمت EXFAT و NTFS اکثراً به جهت دسکتاپ ها و لپ تاب ها گزینه استفاده قرار می گیرد. قابلیت و امکان پهناور همین دو فرمت قابلیت و امکان جابجایی فایلهایی دارای حجم بالاتر از 4 گیگ می باشد که امروزه کاربرد زیادی دارد. همچنین قابل انعطاف افزارهای متعدد دیگری مثل EaseUS Partition Master و Paragon Partition Manager – که همگی ساختار یکسانی دارند- هم وجوددارند که می توان برای پارتیشن بندی از آن ها به کار گیری نمود.
آخرین مطالب