معرفی انواع دسته گل عروسی

یکی از بهترین و خاطره انگیزترین مراسم ها در طول زندگی، مراسم ازدواج و عروسی است. در مراسم ازدواج و عروسی، باید

توسط NASERINEWS در 21 مهر 1400

یکی از بهترین و خاطره انگیزترین مراسم ها در طول زندگی، مراسم ازدواج و عروسی است. در مراسم ازدواج و عروسی، باید تمام تمهیدات لازم را برای زیباتر کردن این مراسم انجام دهیم. یکی از بهترین کارها این است که دسته گل عروسی مناسبی را برای عروس خانم  در نظر بگیریم. دسته گل عروسی می‌ تواند در انواع مختلفی متناسب با لباس عروس  انتخاب شود. یکی از اصلی ترین  موضوعات، که برای دسته گل عروسی مهم است، هنگام فیلم برداری یا گرفتن عکس در مراسم عروسی است. دسته گل در این تصاویر که به یادگار می مانند، جلوه بیشتری دارد. در ادامه مقاله نکات مهم در مورد دسته گل عروسی را بیان می کنیم.

دسته گل عروسی مصنوعی 

شما در هنگام خرید دسته گل عروسی باید به نوع، اندازه، رنگ و دیگر ویژگی‌های آن دقت کنید. معمولا برای انتخاب دسته گل عروسی از دسته گل های مصنوعی استفاده می کنند. دسته گل مصنوعی نسبت به دسته گل عروسی طبیعی و واقعی، مزایایی دارد. البته دسته گل عروسی مصنوعی معایبی هم دارد. مثلاً  رایحه و رنگ آن غیر طبیعی است. دسته گل مصنوعی تا حد زیادی باعث کاهش استرس می شود! چرا که شما دیگر نگرانی پژمردگی و پلاسیدگی آن نیستید.

این که شما بخواهید از دسته گل مصنوعی و یا دسته گل طبیعی استفاده کنید به انتخاب شماست.  فقط به این نکته توجه کنید تا چند ساعت شما باید یک دسته گل طبیعی در دستان خود داشته باشید.  ممکن است دسته گل به دلایل مختلف مانند گرما و عدم آبرسانی، پلاسیده و پژمرده شود که ظاهری جذابی ندارد.پس بهتر است که برای انتخاب دسته گل عروس  از نوع مصنوعی استفاده کنید. همچنین میتوانید برای آشنایی و راهنمایی راجعه به راهنمای خرید دسته گل زیبا به لینک زیر مراجعه کنید.

https://b2n.ir/s28131

هماهنگی دسته گل عروسی با لباس عروس

 یکی از نکات بسیار مهم که در هنگام انتخاب دسته گل عروس باید به آن توجه کرد این است که  دسته گل عروس باید با لباس عروس، هماهنگی داشته باشد. هماهنگی و هارمونی دسته گل عروس با لباس عروس می تواند نشان دهنده ذوق و سلیقه عروس باشد.  به همین دلیل توجه به آن را نباید نادیده گرفت. اگر لباس شما بلند است و دنباله بلندی دارد، بهترین دسته گل عروس برای آن،  دسته گل های آبشاری است. اگر هم که لباس شما از نوع پرنسسی است، توصیه ما این است که از دسته گل های  دیگر مانند دایره ای یا گرد استفاده کنید. دسته گل های گرد باعث می‌شود که این لباس پرنسسی زیباتر و جذابتر نمایش داده شود.

دسته گل

از دیگر نکات بسیار مهم در هنگام انتخاب دسته گل عروسی می توان به رنگ فصل اشاره کرد. رنگی متناسب با آن فصلی، که در آن قرار است مراسم عروسی برگزار شود.

مثلاً دسته گلهای مصنوعی سفید برای فصل زمستان بسیار زیبا هستند و می‌توان از آنها استفاده کرد. اگر که عروسی در پاییز برگزار می شود، توصیه ما استفاده از رنگ هایی که با این فصل هماهنگی دارند. قهوه ای و زرد و  و کهربایی بسیار مناسب هستند  و  با استفاده از آنها می توانید یک دسته گل زیبا برای عروسی در فصل پاییز تهیه کنید. بیشتر ازدواج ها نیز در فصل بهار و همزمان با آغاز نوروز است. به همین دلیل اگر فصل بهار جشن ازدواج خود را برگزار می کنید، توصیه ما استفاده از رنگ های صورتی، سبز و  در کل  رنگ های شاد است. رنگ مرکبات می تواند رنگ زیبایی باشد که در دسته گل عروس برای فصل تابستان تعبیه شده باشد.

استفاده از  رنگ های گرم  در دسته گل عروسی بسیار جذاب تر و زیباتر است.

به یک نکته دیگر هم توجه کنید. رنگ دسته گل عروس باید با  لباس داماد و  با رنگ رژلبی که عروس  استفاده کرده است نیز هماهنگ باشد. از این رو توصیه می کنیم. این نکات را دقت کنید.

دسته گل عروسی باید با  قد و قواره و استایل عروس خانم هم  متناسب باشد یعنی اگر عروس ریزنقش است از دسته گل های بزرگ استفاده نکنید. چرا که ظاهر جذابی ندارد. در فیلمبرداری و عکسبرداری باید تا آنجا که ممکن است حلقه و زیورآلات عروس خانم به خوبی مشخص باشد. به همین دلیل استفاده از دسته گل عروس که این قسمت ها را  بپوشانند، توصیه نمی شود.

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام استفاده از دسته گل عروس  طبیعی وجود دارد دارند  این است که اغلب گل های طبیعی گرده افشانی می کنند و ممکن است باعث حساسیت شود. این حساسیت ممکن است باعث اذیت شدن عروس خانم شود که خیلی زیبا و جذاب نیست.

دسته گل

انواع دسته گل عروسی

در انتها نیز قصد داریم که در مورد انواع دسته گل ها برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم.

سه نوع دسته گل عروسی وجود دارد:

1) دست گل ‌های آبشاری

2) دسته گل عروس دسته بندی

3) دسته گل های عروسی گرد

 دسته گل آبشاری دسته گل هایی هستند که برای مراسم های مجلل و تشریفاتی بیشتر استفاده می‌شود. در آن، از انواع گلها ی زیبا و شیک استفاده شده است. این دسته گل ها  ساقه های بلندی  دارند و گل های مختلف همانند آبشار از آنها آویزان است.

 اما اگر شما جزء افرادی هستید که در طول جشن ازدواج حوصله نگه داشتن دسته گل  را ندارید، دسته گل های  عروسی بندی مناسب هستند.  این دسته گل ها بوسیله یک بند به دست عروس متصل می شوند تا او در نگه داشتن آن دچار مشکل و خستگی نشود.

دسته گل های گرد هم همان‌طور که گفتیم برای لباسهای پرنسسی بسیار مناسب هستند. چرا هارمونی و هماهنگی خوبی با این لباس ها ایجاد می کنند.

در مورد نوع گل هایی که استفاده می شود، می توانید بنا بر سلیقه خود ، گل های مختلفی را انتخاب کنید. اما بهتر است از گل های رز و لاله که نماد عشق و وفاداری هستند استفاده کنید.

در این مقاله نکات مهمی در مورد انتخاب دسته گل عروسی را بیان کردیم. این نکات صرفا پیشنهاداتی بود که بر اساس تجربه به دست آمده است. شما می توانید خودتان بنا بر سلیقه و علایق خود دسته گل عروسی را تزیین و انتخاب کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن