بهترین کتاب تاریخی

کودتای 28 اوت یکی کتاب دانشگاهی از بحث برانگیزترین وقایع تاریخ ایران است. این واقعه که سرانجام به سقوط دولت مص

توسط NASERINEWS در 2 مهر 1399
کودتای 28 اوت یکی کتاب دانشگاهی از بحث برانگیزترین وقایع تاریخ ایران است. این واقعه که سرانجام به سقوط دولت مصدق انجامید ، هم در داخل و هم در خارج از کشور گزارش گسترده ای شد و جناحهای مختلف سیاسی در ایران را برانگیخت. محققان سالهاست که روی این واقعه و آنچه در آن دیده می شود ، مطالعه می کنند. دیدگاه های مختلفی در مورد مواردی که این رویداد را پوشش می دهند وجود دارد. در همین حال ، گروهی از محققان هستند که همیشه سعی کرده اند از طریق دیدگاه های علمی و چارچوب های تاریخی به این واقعه و پیامدهای آن بپردازند. در این گزارش ، ما برخی از مهمترین مطالعاتی را که در مورد کودتای 28 آگوست بررسی شد ، بررسی کردیم.

انتشارات کتاب دانشگاهی

کتاب "کودتا در ایران" از سهراب یزدانی (انتشارات ماهی) یزدانی در کتاب انتشارات کتاب دانشگاهی "ایران را کتاب دانشگاهی بچرخانید" تاریخ پنجاه ساله ایران را نمی گوید ، بلکه سعی می کند به این س questionsالات پاسخ دهدانتشارات کتاب دانشگاهی و آنها را تحلیل کند. فصل اول کتاب دانشگاهی این کتاب بحث نظری و تاریخی در مورد پدیده کودتا است. فصل های دو تا پنج مربوط به کودتای ایران است. سرنگونی مجلس اول ، انحلال مجلس دوم ، مجلس سوم توسط اسفند در 1299 و 28 ام توسط مرداد در سال 1332. در آخرین فصل کتاب ، یزدانی سعی دارد ویژگی های مشترک این چهار کودتا را پیدا کند و بررسی کند که آیا یک الگوی مشترک در ایران یافت می شود یا خیر. کودتا کودتا ، تالیف یرواند آبراهامیان و ترجمه محمد ابراهیم فتاحی (انتشارات نی) در این کتاب انتشارات کتاب دانشگاهی، یاروند آبراهامیان سعی کرد تا کتاب دانشگاهی در رویداد 28 اوت شرق شناس به نظر برسد. در این مطالعه ، آبراهامیان به طور خاص به نقش آمریکا در کودتای 28 آگوست اشاره کرده و معتقد است که بازار نفت آمریکا و سرمایه گذاری های کلان در آن انتشارات کتاب دانشگاهی دلیل اصلی نقش آمریکا در کودتا است. با این حال ، برخی از انتقادات به این مطالعه وجود دارد. مثل این است که نقش انتشارات کتاب دانشگاهی مردم در این کودتا را نادیده بگیریم و فقط به نقش حزب توده روی بیاوریم.

خرید تلفنی کتاب دانشگاهی

"کودتای 28 آگوست 1332" به قلم مارک گازیوروفسکی ترجمه غلامرضا نجاتی (منتشر شده توسط شرکت انتشارات) مارک گازیوروسکی تحقیقات زیادی درباره کودتای 19 اوت خرید تلفنی کتاب دانشگاهی کتاب دانشگاهی، محمد مصدق و سیاست خارجی ایالات متحده انجام داده است. کتاب "کودتای 28 آگوست" یکی خرید تلفنی کتاب دانشگاهی از برجسته ترین و کلاسیک ترین نمونه های گازیروفسکی است. خرید تلفنی کتاب دانشگاهی نویسنده در این کتاب توجه ویژه ای به کودتای 28 مرداد دارد و سعی می کند دلایل این کودتا را شناسایی کند. "چگونه و چرا دولت دکتر موساده فروپاشی خرید تلفنی کتاب دانشگاهی و اقدام حزب توده در ایران" کتاب دانشگاهی، نوشته شده توسط ماشاعلا وارکا نویسنده این تحقیق که رئیس سابق اداره خرید تلفنی کتاب دانشگاهی اطلاعات و نظارت پلیس این کشور است ، معتقد است که بسیاری از قسمت های تاریخ کودتای 28 اوت ناگفته مانده است. خرید تلفنی کتاب دانشگاهی وی معتقد است که فروپاشی دولت مصدق ، فروپاشی دولت و از بین رفتن مصدق نیست ، بلکه فروپاشی دولت و تحول در سیستم نوپای اجتماعی است که گامهایی به سوی دموکراسی ، رفاه و استقلال برداشته است.

پخش کتاب دانشگاهی

"اسرار کودتای 19 آگوست: پخش کتاب دانشگاهی شرح چکمه های عملیاتی (آژاکس)" توسط سی ام وودهاوس ترجمه شده کتاب دانشگاهی توسط نظام الدین دربندی (انتشارات رهنما) بدون شک خواندن "اسرار کودتای 28 آگوست" خواننده را پخش کتاب دانشگاهی در کتاب دانشگاهی معرض جستجوی جاسوسی قرار می دهد که بسیاری از گوشه های تاریخ ایران توسط سازمان های پخش کتاب دانشگاهی جاسوسی انگلیس پنهان مانده است. ارزش این کتاب اما در رنگ و بوی جاسوسی و پلیس نیست پخش کتاب دانشگاهی، بلکه در شناخت است. اینها پرسش هایی است که در لایه های پایین تاریخ مدرن ایران و نقش سازمان های جاسوسی در سرنگونی دولت مصدق نهفته است. "کالبدشکافی توطئه" اثر ابراهیم یزدی (انتشارات کلام) «کالبدشکافی توطئه» یکی پخش کتاب دانشگاهی از کتاب های چالش برانگیز کتاب دانشگاهی ابراهیم یزدی است. نویسنده در ابتدا ذکر کرده است که این کتاب شامل چهار مقاله است: سه قسمت اول شامل نوشته ها و سخنرانی های ابراهیم یزدی درباره کودتای 28 مرداد است و قسمت آخر به طور خاص پخش کتاب دانشگاهی به گزارش کودتای 28 اوت توسط انگلیسی ها می پردازد. این نویسنده یکی از چهره های سیاسی تاریخ معاصر ایران است و محققانی که این کتاب را بررسی کرده اند ، موقعیت سیاسی ابراهیم یزدی را در سرنگونی کودتا پخش کتاب دانشگاهی پیش بینی کرده اند.

خریدار کتاب دانشگاهی

"طوفان نفتی خریدار کتاب دانشگاهی" (از کودتای 28 اوت تا سقوط زاهدی) توسط محمدعلی موحد (انتشارات کارنامه) کتاب چهار جلدی "خواب آشفته روغن" خریدار کتاب دانشگاهی توسط استاد محمدعلی موحد تألیف شده است. نویسنده در این مجموعه به کاوش نفت در تاریخ معاصر ایران می پردازد ، خریدار کتاب دانشگاهی اما جلد چهارم این کتاب دانشگاهی تحقیق با عنوان "از کودتای 28 آگوست تا سقوط زاهدی" به طور خاص به واقعه 28 آگوست 1332 می پردازد. سعی کرد از نظر حقوقی به این رویداد نزدیک شود.   "اسناد سیا درباره کودتای 28 مرداد و خریدار کتاب دانشگاهی برکناری دکتر موساده" توسط غلامرضا وطن دوست (انتشارات رسا) پرداختن به اسناد خارجی و داخلی یکی از اساسی ترین راه ها کتاب دانشگاهی برای خواندن تاریخ کودتای 28 اوت است. اطلاعات بیشتر در اینجا
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن