افزایش 30% قیمت آسفالت در پاییز 1400

آسفالت کاری از جمله قدیمی ترین موادی است که انسان از آن استفاده می کند. این ماده ی مفید و ارزشمند در بسیاری از

توسط NASERINEWS در 18 مهر 1400

آسفالت کاری از جمله قدیمی ترین موادی است که انسان از آن استفاده می کند. این ماده ی مفید و ارزشمند در بسیاری از کشور ها، شهر ها و روستا ها کاربرد دارد و از آن معمولا در خیابان ها، فرودگاه ها، پشت بام خانه ها و سایر مکان ها استفاده می شود. آسفالت انواع مختلفی دارد.

تقریبا همه ی ما این ماده را می شناسیم و نیازی به تعریف این واژه نیست. این ماده با مخلوط کردن شن، ماسه و قیر استفاده می شود و تا امروز خدمات شایسته ای را به انسان ها ارائه داده است. کاربرد اصلی این ماده در کوچه ها و خیابان هاست اما از آن در موارد دیگر مثل پشت بام ساختمان ها و فرودگاه ها نیز استفاده می شود.

اما متاسفلنه قیمت آسفالت هم دستخوش تغییرات ارزی شده است و قیمت آسفالت در سال 1400 نسبت به سال 1399 رشد شدید را تجربه کرده است. اگر بخواهیم عواملی که در این نوسان قیمت آسفالت دخیل هستند را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

•    تعمیرات و ترمیم

هزینه تعمیرات و ترمیم بسته به نوع مواد و مقاومت و میزان پایداری هر نوع آسفالت در قیمت آسفالت موثر است.

•    استفاده در زیرسازی

اینکه از آسفالت در زیر سازی چه سطحی و به چه منظوری استفاده می شود خود در تعیین قیمت آسفالت موثر است. موارد زیر در قیمت آسفالت بر مبنای زیرسازی موثرند:

هموار سازی سطح

شیب سازی

   متراژ فضا

همانطور که گفته شد اگر از آسفالت در زیر سازی استفاده شود، در آن صورت قیمت آسفالت بسته به مساحت تحت پوشش محاسبه می شود. قیمت آسفالت در این صورت در مبلغ نهایی عملیات نصب نیز لحاظ خواهد شد. سه مورد زیر در قیمت آسفالت بر مبنای متراژ موثرند:

هزینه تراشه آسفالت

قیمت آسفالت بر مبنای هر تن

قیمت آسفالت با توجه به متراژ آسفالت کاری

برای استعلام قیمت روز آسفالت در تهران و کرج به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://rizy.ir/TMpW2D

 

آخرین مطالب