Whitworth: تاریخچه و سابقه در ساخت — در سن coronavirus

عدم قطعیت است. سختی. غم و اندوه. Minnesotans قبل از اینجا بوده. به عنوان ما همچنان به مبارزه COVID-19 ما می تو

توسط NASERINEWS در 28 اردیبهشت 1399

عدم قطعیت است. سختی. غم و اندوه. Minnesotans قبل از اینجا بوده. به عنوان ما همچنان به مبارزه COVID-19 ما می تواند نگاه به گذشته ما برای زمینه به جهان اطراف ما امروز. تاریخ ما مهم — در حال حاضر تا آنجا که تا کنون.

در پاییز 1918 جهانی بیماری همه گیر آنفلوآنزا شناخته شده به عنوان "آنفولانزای اسپانیایی" پاره پاره از طریق دولت این ادعا تقریبا 12000 مینه سوتا زندگی می کند. شیوع پوش یکی از مینه سوتا را بیرحمانه ترین سال است.

در اخیر کتاب "مینه سوتا 1918: زمانی که آنفولانزا آتش و جنگ زده کشور" (Minnesota Historical Society Press, 2018) نویسنده کورت قهوه ای رنگ تیره و تار تصویر سال: حدود 1,500 Minnesotans درگذشت در جنگی در طول جنگ جهانی اول; 1200 یکی دیگر از سربازان و ملوانان در برابر بیماری; ویرانگر آتش سوزی جنگل ها در مینه سوتا شمالی ادعا کرد 453 زندگی در یک اکتبر روز و بیش از 2500 کشته از سل. "نقاشی با اعداد" براون می نویسد: "و بوم تبدیل unimaginably تاریک است."

و در عین حال هر تراژدی می یابد قسمت از انسان شجاعت و شفقت است. در میان همه گیر Ojibwe سنت شفاهی داستان یک پدر جان گذشته که در مورد خواب یک لباس خاص و رقص خود را برای کمک به بیمار ، دنبال رویای خود اعضای جامعه ساخته شده که تا به حال مخروط فلزی که jingled زمانی که آن را پوشیده بود. زمانی که دختر شنیده صدای او شروع به بهبود می یابند. این صدای جرنگ جرنگ لباس سنت تا امروز ادامه دارد در میان برخی از جوامع بومی به عنوان یک آیین شفا و سلامتی است.

داستان های دیگر عبارتند از محلی صلیب سرخ فصل که چرخش به اقدام به ایجاد ده ها هزار نفر از ماسک گاز. پیشاهنگی پسر تحویل بهداشت عمومی استفاده نمي نماييد. خارج از کار معلمان داوطلب برای راحتی بیمار و آموزش اقدامات پیشگیرانه. دانشجوی پرستاری مروارید McIver به خطر انداخته او سلامت خود را با از بین بردن او ماسک و کلاه برای ارائه به کودکان بیمار با آرامش چهره او به عنوان لرزاند و آنها را به خواب.

بزرگ بحران نیز می تواند منجر به نوآوری است. کادر پزشکی بداهه بیمارستان در زده جوامع و ایجاد امکانات برای مراقبت از کودکان مبتلا پدر و مادر است. دکتر Edward C. Rosenow یک پزشک در کلینیک مایو مشغول به کار در یک واکسن علیه ثانویه ذات الریه بود که آنفولانزا بزرگترین قاتل. همه گیر منجر به یک چشم انداز مثبت در واکسیناسیون در برابر بیماری های دیگر گسترش سنت افزایش آگاهی عمومی و بهداشتی پیشرفت است که قدمت آن به 1800s.

نوآوری های پیشرفته توسط کلینیک مایو در سال 1918 منعکس کننده تنها بخشی از دولت را بزرگتر مراقبت های بهداشتی کمک برخی از آن کمک به کاهش اثرات coronavirus امروز. "خواهر" الیزابت کنی پیشگام توانبخشی برای درمان بیماران فلج اطفال در Sister Kenny موسسه در مینیاپولیس در سال 1942. (کلینیک او همچنان به کار امروز را به عنوان شجاعت Kenny موسسه توانبخشی). 3M طراحی و توسعه نمونه اولیه برای N95 ماسک ماسک در 1970s. تاسیس در مینیاپولیس در سال 1949 تجهیزات پزشکی شرکت Medtronic توسعه اول باطری خارجی ضربان ساز در سال 1957. امروز این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان هواکش.

به عنوان دولت برتر مخزن از آثار تاریخی و اطلاعات Minnesota Historical Society منحصر به فرد قرار برای کمک به عموم قاب مسائل جاری در زمینه گذشته است.

در همان زمان ما به طور جدی مستندسازی برای آینده: تجارب کارکنان مراقبت های بهداشتی, رانندگان اتوبوس, دولت, رهبران, مواد غذایی کارگران و Minnesotans از هر پس زمینه. در اینجا نمونه ای از داستان های شخصی ما را دریافت کرده ام:

"اشتیاق. من یک جدید نوه های ما و من می خواهند به وجود داشته باشد برای کمک به پدر و مادر او که مشغول به کار هستند اما هنوز در معرض. من را گسترده احتیاطی زمانی که من به او مراجعه کنید و در غیر این صورت باید بدون قرار گرفتن در معرض عمومی."
عمومی نویسندگان غرب سنت پل

"دختر من یک صندوقدار/bagger در مینیاپولیس فروشگاه مواد غذایی. (...) مردمی نگاه کردن به یکدیگر به بهترین توانایی خود را, اما آن است که هنوز یک شغل پر استرس. من دوخته ماسک های او و او به برخی از همکاران. من دوختن برخی بیشتر و ارسال آنها را دوباره."
— کارولین سو اولسون, مینیاپولیس

"در حالی که من در ساخت ماسک برای کمک به Allina من همچنین فکر کردن در مورد چگونه من می توانم این را به تلاش بیشتر پایدار به منظور نگه داشتن آنها را برای دیگران. از, که, آمد, روبان, ماسک, پروژه, که در آن من می خواستم برای ایجاد چیزی خاص و بیشتر به عنوان یک هنری پاسخ. روبان برای من نمادی از هویت و بقا و سازگاری."
— مگی تامپسون Makwa استودیو

"من شهر کلوکت سوخته به زمین در Oct. 1918. عجیب که همچنان ایستاده بود و آب برج. مادر بزرگ من آنا Dufault Lemieux گفت که او موفق به فرار از شعله های آتش با در نظر گرفتن یک قطار به برتر ویسکانسین و منتظر آن است. بیت به بیت کلوکت بازیافت. من هرگز مادر بزرگ خواست او چگونه اجتناب 1918 آنفولانزا. در حال حاضر بیش از 100 سال بعد نوه او مقابله با مشابه تهدید."
عمومی, عوامل, St. Paul

ما از شما دعوت برای به اشتراک گذاشتن داستان خود را از مبارزه و امید و جامعه از طریق ما "تاریخ در حال حاضر: COVID-19" پروژه و به کشف تجارب دیگران با ما وبلاگ جدید که هر دو را می توان در یافت www.mnhs.org/historyisnow.

اهمیت تاریخ را نمی توان بیش از حد در زمان بحران. به عنوان ما همچنان به مبارزه COVID-19 تاریخ می تواند الهام بخش ما را به استقامت. ما می توانید در قرعه کشی راحتی با این حال محدود دانستن ما را در مواجهه با مشکلات قبل از. توسط مستندسازی تجارب ما در حال حاضر کودکان ما کودکان قادر خواهد بود به منظور جلب قدرت از ما در تلاش. و آنها بیش از حد را پیدا خواهد کرد که تاریخ مهم نیست.

کنت ضربه شارپی مدیر و مدیر عامل شرکت مینه سوتا تاریخی جامعه است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب