'ابزار' – اتمی سن 75 سال پیش آغاز شد و امروز - سه شنبه, 16 Jul 2020 PST

در این تاریخ از 75 سال پیش برای اولین بار در جهان سلاح اتمی منفجر کردند در یک آزمون جدید در مکزیک است. قصد داش

توسط NASERINEWS در 26 تیر 1399

در این تاریخ از 75 سال پیش برای اولین بار در جهان سلاح اتمی منفجر کردند در یک آزمون جدید در مکزیک است. قصد داشت ثابت کند که بمب – این محصول از یک $1.89 تریلیون پروژه – کار می کنند. سه هفته بعد دو بمب اتمی خواهد بود کاهش یافته است, در ژاپن, در هزینه های بزرگ زندگی غیر نظامی اما پایان جنگ جهانی دوم بدون یک برنامه به طور بالقوه حتی بیشتر هزینه حمله به آن کشور است.


پروژه منهتن

جنگ در افق در اروپا در اوایل سال 1939 آلمان پناهنده و فیزیکدان لئو Szilárd و دو Hungarian-born همکاران Eugene Wigner و ادوارد تلر متوجه شدم اگر آلمان ضمیمه بلژیک, این امر به آلمان دسترسی به بزرگترین منبع اورانیوم در مستعمره بلژیک کنگو است.

نگران است که نازی ها می تواند به دنبال ساخت بمب اتمی – مانند یک بمب بود و صرفا تئوری که در آن نقطه – Szilárd, Wigner و گوی داوطلب خدمت سربازی به کمک یکی دیگر از همکاران: معروف ترین دانشمند در جهان, آلبرت انیشتین از دانشگاه پرینستون. بتواند اهمیت یک بمب طراحی شده توسط یک واکنش زنجیره ای هسته ای انیشتین gasped: "من هرگز فکر نمی کردم که!"

انیشتین دیکته نامه ای به رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت تحویل داده می شود از طریق یک دوست مشترک اقتصاددان الکساندر ساکس.

روزولت هم درک اهمیت آنچه آلمانی ها بودند که به طور بالقوه به. او با تشکیل یک کمیته مشورتی که منجر به ایجاد top-secret پروژه منهتن در اکتبر 1941.

نخلستان
اوپنهایمر

سرگرد ژنرال لسلی گرووز – که به تازگی به پایان رسید و نظارت بر ساختمان پنتاگون – قرار داده شد مسئول پروژه. فیزیکدان نظری J. رابرت اوپنهایمر از دانشگاه شیکاگو شد و با توجه به وظیفه پیشرو دانشمندان که کار کردن جزئیات سلاح جدید است.

کار به صورت پروژه منهتن را اشغال می کند سایت های مختلف در سراسر ایالات متحده و همچنین به عنوان یک چند در کانادا. در اینجا برخی از قابل توجه ترین:

پروژه منهتن بود تا راز که معاون رئیس جمهور هری ترومن تا به حال به کنار کشیده هنگامی که رئیس جمهور فرانکلین روزولت درگذشت در تاریخ 12 آوریل سال 1945 و در جریان پروژه بمب اتمی و چه آن را به طور بالقوه می تواند انجام دهد. ترومن نوشت: در خاطرات آن شب که ایالات متحده در ساخت مواد منفجره به اندازه کافی بزرگ برای از بین بردن تمام جهان است.


چگونه بمب کار کرده

دانشمندان در لوس آلاموس ساخته شده است دو نوع از بمب. برای اولین بار بود که یک مطلب ساده تفنگ مانند دستگاه:

نوع دوم بود پیچیده تر از کار انداخت روش:

اوپنهایمر تیم می دانست که این روش دوم می تواند عملکرد بزرگتر نتایج. اما آنها نیاز به آزمایش آن ،


تثلیث آزمون

به عنوان کار پیشرفت به سمت یک کار سلاح اوپنهایمر تیم اصرار بر زنده test – به خصوص از مجموعه پلوتونیوم نسخه از بمب — به مطمئن شوید که آن را کار می کنند. ترومن خواسته برای یک آزمون انجام می شود و در زمان اجلاس سران متفقین در کنفرانس پوتسدام آلمان.

تا روز قبل از کنفرانس پوتسدام بود برای شروع لس آلاموس تیم لود اول آن کار بمب – "ابزار" بر روی یک کامیون و بريدن آن به ارتش و نیروی هوایی با بمباران و توپخانه در محدوده نزدیک Socorro, New Mexico.

به عنوان فیزیکدانان ساخته شده نهایی آماده سازی برای آزمون آنها شرط در چگونه قدرتمند انفجار اتمی خواهد بود. خوشخو wagering به پایان رسید زمانی که انریکو فرمی – که تا به حال نظارت اولین راکتور هسته ای در شیکاگو در سال 1941 بود سربار در نظر گرفتن طرف شرط که بمب را مشتعل کردن فضای خود را و اینکه آیا یا نه آن را از بین ببرد فقط نیومکزیکو و یا کل جهان است.

آب و هوا روشن بود که باید برای آزمون. اما پس از بمب برافراشتند بالای خصوص ساخته شده است 100-پا جراحی برج قدرتمند رعد و برق را شکست سست. در نهایت, آب و هوا پاک و برنامه ریزی شده 4 صبح انفجار عقب رانده شد کمی. آب و هوا پاک به عنوان پیش بینی و "ابزار" باعث شد در 5:30 صبح به وقت محلی.

انفجار فوق العاده ای بود. آن شنیده شد بیش از 100 مایل دور و قبل از سحر فلش دیده می شد بیش از 250 مایل دور. در نتیجه قارچ ابر رسیده 7½ مایل بالا است.

یک ماه پس از آزمون اوپنهایمر و نخلستان بازرسی آنچه که باقی مانده بود از 100 پا جراحی برج است که تا به حال برگزار شد "ابزار."

کلمه از آزمایش موفقیت آمیز ارسال شد از طریق یک پیام رمزی به ترومن در پوتسدام. در جولای 24, ترومن خواهد موضوع را به نیروی هوایی ارتش به استفاده از بمب اتمی علیه ژاپن است. که آن را در اوت. 6 و دوباره در اوت. 9.


بازیگران از شخصیت های

"ابزار"

هسته: Plutonium-239

وزن: 4 تن

منفجر: در بالای 100-پا بلند برج فولادی در ایالات متحده آمریکا نیروی هوایی ارتش با بمباران و توپخانه محدوده حدود 35 مایلی جنوب شرقی Socorro, New Mexico در 16 جولای 1945

انفجار: معادل 20 ، 000 تن TNT

مرگ و میر: None

"پسر کوچک"

هسته: اورانیوم-235

وزن: 4.5 تن

منفجر: 1,890 پا بر روی هیروشیما در اوت. 6, 1945

انفجار: معادل 16000 تن TNT

مرگ و میر: 68,000 یا حدود 27 درصد از جمعیت شهر است. 76,000 زخمی شدند این انفجار است.

"مرد چاق"

هسته: Plutonium-239

وزن: 5.1 تن

منفجر: 1,890 پا بیش از ناکازاکی در اوت. 9, 1945

انفجار: معادل 21,000 تن TNT

مرگ و میر: 38,100 یا حدود 22 درصد از جمعیت شهر است. 21,000 زخمی شدند این انفجار است.

"پسر کوچک" و "مرد چاق" خواهد بود که تنها دو بمب اتمی مورد استفاده در جنگ. این تیم در لوس آلاموس انتظار می رود به یکی دیگر از بمب آماده در اواخر ماه اوت و پس از آن تقریبا یک هفته پس از آن.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن