Spokane کریستین رن رفت به خفاش برای نسل های آینده به عنوان یک حرفه ای داوری در 1970s - شنبه, 18 Jul 2020 PST

سیاتل – او می خواست به بعد میکی گوشته و هیچ کس گفت 8 ساله کریستین رن او نمی تواند. متولد در سیاتل مطرح شده در

توسط NASERINEWS در 29 تیر 1399

سیاتل – او می خواست به بعد میکی گوشته و هیچ کس گفت 8 ساله کریستین رن او نمی تواند. متولد در سیاتل مطرح شده در اسپوکن رن تا به حال outsized عمده-لیگ رویاهای. و مانند بسیاری از جوانان دیگر بازیکنان بیس بال در حال رشد در 1950s رن تصویر خودش یک روز رومینگ مرکز زمینه برای نیویورک یانکیز – درست مانند گوشته او بت.

"مادر بزرگ من به من گفت:" شما می توانید هر چیزی که شما می خواهید به انجام هنگامی که شما رشد می کنند تا " به یاد می آورد رن در حال حاضر 72 و بازنشسته در اسپوکن. "مادر گفت:" آره; او حق است.' من در زمان است و با آن زد. من با توجه به چیزی دیگر مردم گفت. من خیلی خوب ballplayer."

در دوران قبل از سال 1972 به عنوان IX معرفی برابری جنسیتی در ورزش گلف و تنیس بودند به طور معمول تنها فعالیت های سازمان یافته برای دختران. رن علاقه مند نبود در آن. به عنوان intramural ارائه شده و او تفننی در, والیبال, بسکتبال, racquetball و هندبال. اما بیس بال بیس بال ... او بود و او با لذت تمام آن بعد از ظهر از خیابان توپ با بچه های محله, هرگز minding که او تنها دختر وجود دارد. او تعلق دارد.

"ما تا به حال بسیاری از سرگرم کننده است. بازی با پسران زحمت نیست من می گوید:" رن از قدیمیترین چهار همه آنها در دنیا بیش از یک دهانه از 49 ماه و سه روز است. "من تا به حال راه بیشتر سرگرم کننده (بازی بیس بال) از بازی با خواهر من."

به عنوان یک نوجوان رن بازی سریع-زمین سافتبال برای semipro تیم در یاکیما این روزنامه گربه در نظر گرفته شده در آن زمان یکی از بهترین تیم ها در سواحل غرب است. رن معمولا گیر. بدون او نمی خواهد به موفقیت گوشته به عنوان یانکی ها' مرکز fielder. اما رن را کشف یکی دیگر از تماس های درون بازی و در سال 1975 او اولین وقت زن داوری در minor-لیگ بیس بال.

اگر او می تواند به استادیوم یانکی به عنوان یک بازیکن او مصمم به ایجاد یک مسیر جدید برای لیگ های بزرگ.

تاریخ زن داوران مختصر است. فقط هشت زنان کار کرده اند به عنوان داوران حرفه ای در لیگ کوچک است. این لیست شامل نمی شود آماندا کلمنت که به رسمیت شناخته شده توسط جامعه آمریکایی بیس بال تحقیقات (SABR) به احتمال زیاد اولین زن داور; او semipro بازی در اوایل 1900s.

"در اینجا ما در حال 115 سال بعد و ما پیشرفت بسیار بیشتر می گوید:" لسلی Heaphy یک استاد تاریخ در دانشگاه ایالتی کنت و صندلی از صبر زنان در کمیته بیس بال از سال 1995. "در واقع شما می توانید می گویند ما نمی رفته در هر نقطه."

•••

♦ ♦ ♦

انجمن ملی بسکتبال تا به حال خود را اولین زن داور در سال 1997. لیگ ملی فوتبال استخدام را بازی رسمی در سال 2015. بیس بال تا به حال هرگز یک زن داوری در یک بازی مهم در لیگ سطح.

"پاسخ ساده است شما مستقیما به آن خالص جنسیتی" Heaphy می گوید. "من اهمیتی نمی دهند آنچه مردم می گویند که بخش قابل توجهی از آن است. اما برخی از آن متاسفانه تنها راه داوری ساختار تنظیم شده است تا در شرایط چگونه (داوران به طور کلی) در حال ترویج است. ... اما جنسیتی طرف از همه چیز کمک نمی کند. تو یک طرف از مردم هنوز هم از ذهن است که زنان فقط نمی فهمم بیس بال و احتمالا نمی تواند آن را دریافت کند. و آن را مانند excuse me? اما آن را هنوز هم بسیار کسانی که همه چیز حتی در سال 2020 است."

کمیسر NBA آدم نقره گفت: هدف این است که در نهایت نیمی از داوران در NBA زنان است.

"این یک منطقه که رک و پوست کنده, که در آن من اذعان کرد که من مطمئن هستم که چگونه از آن بود که از آن باقی مانده است به طوری مردسالار برای مدتی طولانی" نقره گفت: در سال گذشته با توجه به نیویورک تایمز. "از آنجا که آن را به یک منطقه از بازی که در آن جسمی قطعا وجود دارد هیچ سود به عنوان یک مرد به عنوان یک زن وقتی که می آید به داوری."

دستیابی به موفقیت برای زنان در بیس بال آغاز شد و در اواخر دهه 1960 هنگامی که برنیس گرا شکایت انجمن ملی بیس بال لیگ (که در عمل در زیر چتر MLB) حق را به داوری. پس از پنج سال نبرد قانونی گرا برنده این مورد. او umpired یک کلاس یک بازی در سال 1972 و بی درنگ ترک قبل از بازی دوم از doubleheader. او گفت: خسته از نبرد قانونی و به نظر می رسید به او بیس بال استقرار نبود رفتن به مجموعه خود را برای موفقیت در این زمینه است.

که در زمینه که در آن رن شروع به پیگیری خود را در سال 1975. دو سال بعد پم Postema شد زن دوم اختصاص یک شغل تمام وقت در افراد زیر سن قانونی; در '80s, Postema را تبدیل به بهترین و شناخته شده ترین زن داوری با تشکر از ظاهر او بر روی جلد مصور ("بانویی است Ump"). Postema اخراج شد و در سال 1989 پس از رسیدن به کلاس AAA – یک پله زیر رشته نزدیکترین هر زن رسیده است برای رسیدن به بیس بال بالاترین سطح – و پس از آن او نوشت: یک کتاب در مورد تجارب خود را با عنوان "شما رو به توپ آن را در این لیگ است." او حل و فصل در خارج از دادگاه جنسی-تبعیض دعوی او علیه MLB.

پری آرایشگر زیاد است صریح حمایت از داوران زن امروز. باربر بوده و داوری در سطوح مختلف از آماتور و حرفه ای و مستقل لیگ در سراسر جهان از سال 1981 از نزدیک کار در خدمه با مردان و زنان است.

"ما در نظر گرفته بودند به عنوان یک شوخی و سپس یک تهدید و پس از آن ما فارغ التحصیل بودن صرف ناراحتی" آرایشگر می گوید. "من می توانم هر کسی به درک که چگونه بزرگ آن را برای زنان به انجام, و چگونه ما در آن هستند."

رن در حال صرف چند سال تحصیل در آموزش و پرورش در شرقی دانشگاه واشنگتن و سپس رفت و برگشت به سیاتل در اوایل 20s. او شغل های عجیب و غریب در طول روز او به طور کلی کارگر در خودرو فروشگاه بدن و بعد یک گارد امنیتی – و در شب کار می کرد به عنوان بسیاری از بازی به عنوان او می تواند. در علاوه بر این به بازی بیس بال او officiated بسکتبال و فوتبال بازی. به زودی او را آماده برای یک چالش جدید است.

او اولین تلاش برای ثبت نام رسمی داوری برنامه آموزش رد شد. کسانی که دوره او گفته بودند "کامل است." بنابراین در برنامه بعدی رن عمدا حذف چند را انتخاب کنید حروف: به جای کریستین او کریس. و شما نمی دانید که در آن او پذیرفته شد و بدون هیاهو به لایحه Kinnamon تخصصی داوری دوره آموزشی پنج هفته برنامه ابتدا در ژانویه سال 1975 در جنوب کالیفرنیا. او 26 ساله بود.

مدرسان واقع شد شگفت زده برای پیدا کردن که از 39 دانش آموزان شد. هنوز سسک می گوید او یک نمایشگاه لرزش در داوری مدرسه. او با اعتماد به نفس در توانایی های خود را و دانش خود را از کتاب قانون, اما او نیز به رسمیت شناخته شده او تا به حال تا حد زیادی به یادگیری. او می خواست برای بهتر شود.

•••

♦ ♦ ♦

"من به چالش کشیده شد در راه است که من شاگردی نمی شد و از آنجا که من یک دختر بود," او می گوید. "آنها فکر می کردند که رفتن به شستن من خیلی سریع اما آنها متوجه شدم خیلی خوب توپ-و-اعتصاب داوری (در صفحه اصلی)."

رن ایستاده بود 5 فوت و 8 اینچ قد و وزن 120 پوند است. او مرعوب فیزیکی خواسته های کار, اما برخی از مردان وجود دارد آشکارا سوال که مفهوم, نشان می دهد "که من به اندازه کافی بزرگ و یا به اندازه کافی قوی yada, yada, yada," او به یاد می آورد.

او هنوز هم می تواند تصویر صحنه در حقه یک بعد از ظهر هنگامی که او راه می رفت توسط دو نفر از مدرسان دوره. یکی از آنها بود تنومند سیگار هنگامی که به او گفتم و به مرد دیگر تحت نفس خود را: "او می تواند داوری. چه می خواهیم بکنیم؟"

در پایان پنج هفته دوره رن نام یکی از بالا 10 داوران در مدرسه. در سال های گذشته این دانش آموزان برتر رتبه بندی شدند به منظور 1 تا 10 بر اساس آنها چگونه مدرج در طول این دوره است. جالب آنها قرار گرفت که راه این زمان آن را فقط یک بالا 10. "من فکر می کنم آنها خجالت" او می گوید: "اما آن را با من خوب بود. من می دانستم که چه می گذرد. من احتمالا در سه, اما من نمی دانم. و آن را خسته نمی من."

همه که اهمیت به رن بود که او تا به حال ثابت خود را قادر به. فقط به عنوان مهم به بالا 10 رتبه بندی واجد شرایط خود را برای یک کار در لیگ کوچک باید یکی آمد در دسترس است.

•••

♦ ♦ ♦

زنان شروع به کسب درآمد تبلیغات برای بیس بال نقش تاریخی متعلق به مردان است. این دریانوردان در سال 2015 استخدام آماندا هاپکینز به عنوان یک کار تمام وقت طلایه اولین زنی که در نقش یک تیم MLB در 64 سال است. در این سال در San Francisco Giants استخدام الهام Nakken به عنوان اولین وقت مربی زن تاریخ MLB.

در سال 2017 مارینرز معتقد بودند به اولین تیم به برگزاری یک در بازی بیس بال, شب, این برنامه شامل یک پانل از زنان بحث در مورد حرفه خود را در بازی. آنها میزبانی آن را هر سال از سال و برنامه ریزی برای ادامه به انجام این کار. این دریانوردان باید آن اشاره شد شکایت کرد و در سال 2018 بعد از علنی رسیدگی به شکایات از تبعیض با سابق خود را بالا عملکرد مدیر دکتر Lorena مارتین.

MLB شده است انتقاد خود را برای عدم تنوع و که بوده است به ویژه برای آن داوری خدمه است. در سال 2007 MLB داوران بودند بیش از 90% white; یک دهه بعد این رقم تا به حال تغییر بر اساس یک بررسی توسط Cincinnati Enquirer.

MLB را آغاز یک تلاش هماهنگ برای جذب اقلیت ها در اواسط 2000s با ارائه کمک هزینه تحصیلی به داوری مدارس, در میان دیگر اقدامات. اين تلاش ها به نظر می رسد به آرامی پرداخت: از 235 داوران در لیگ کوچک در سال 2018 حدود 20 درصد اقلیت.

یک مانع قابل توجهی برای زنان و اقلیت ها است که بسیار کم میزان گردش مالی در میان MLB داوران; برخی از سال وجود دارد ممکن است فقط یک یا دو دهانه در MLB داوری خدمه است که شامل 76 شغل تمام وقت. متوسط داوران صرف هفت یا هشت سال کار راه خود را از طریق افراد زیر سن قانونی – با کمی پرداخت و بسیاری از سفر – قبل از آنها حتی در نظر گرفته شده برای ارتقاء به MLB.

"بخش (موضوع) است که به سادگی, استخدام, اما چگونه می توانم شما استخدام برای چیزی است که (برخی از) مردم را نمی بینم به عنوان یک گزینه برای آنها است؟" Heaphy می پرسد. "شما می توانید به کسی بگویید 'شما باید انجام دهید این است.' اما اگر آنها هرگز فرصت داده شود (در بالا ارتقاء)? که سخت ابزار استخدام.

"MLB قطعا ساخته شده برخی از تغییرات در چند سال گذشته است. یکی از بزرگ است که تیم ایجاد کرده رختکن (در MLB درخواست) به صورت بالقوه از داوران. ... اما قسمت استخدام سخت است. برخی ممکن است استدلال می کنند " خوب بچه ها را مجبور به انجام چیزی مشابه به همین.' درست است اما آنها می دانند که آنها باید یک فرصت به آن را. در حالی که سه گانه است تا آنجا که به زنان شده اند. و بسیاری از آنها حتی نمی رفت که دور."

•••

♦ ♦ ♦

رن او تماس بگیرید-تا به عمده-لیگ ورزشگاه زودتر خیلی زودتر از او همیشه می تواند امیدوار بود. پس از اتمام داوری در مارس 1975 رن آمد به سیاتل و منتظر یک جزئی-لیگ انتساب. آنچه که او برای اولین بار بود که یک تماس از لس آنجلس داجرز رئیس جمهور پیتر اومالی که تا به حال دنبال کردن رن در خودکار فروشگاه بدن جایی که او مشغول به کار بود. اومالی او را دعوت به داوری سالانه نمایشگاه بین بازی داجرز و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ورزشگاه طفره زن.

رن پذیرفته دریافت یک کلاس اول صندلی در یک پرواز به L. A. شد و بشقاب داوری برای بازی. این نمایشگاه به صورت رایگان برای طرفداران بنابراین 51,000 از آنها نشان داد تا بسته ورزشگاه. مقامات باشگاه به رن جامد بررسی برای او کار می کنند که روز و رن به یاد می آورد او اولین بازی حرفه ای به عنوان برجسته از زندگی حرفه ای خود را.

"که به من یک عکس از چیزی است که نشان می دهد بود," او می گوید. "وجود دارد هیچ چیز مانند یک لود ورزشگاه هنگامی که شما راه رفتن بر روی زمینه. من هنوز هم موهای پشت گردن من ایستاده تا راست در حال حاضر."

پس از آن رن کردم اولین minor-لیگ انتساب به داوری در شمال غرب لیگ در یکی از پایین ترین بخش از بازی بیس بال شامل 80-بازی فصل. پرداخت حداقل بود: 300 دلار ماهانه حقوق و دستمزد و 5.25 دلار در هر روز هزینه. اما آن را مناسب شروع به دلیل آن اجازه داده او را به نگه داشتن سیاتل به عنوان پایه اصلی (سیاتل Rainiers هنوز بخشی از این لیگ پس از آن) آن را ناخوشایند به دلیل سفر مطالبات در لیگ بدان معنی است که او ممکن است خواسته شود به کار یک بازی در بویزی یک شب و بلینگهام ،

در سفرهای جاده ای طولانی او معمولا درایو را از طریق شب در سال 1975 باشگاه ون که دو برابر به عنوان خانه خود را برای بیشتر از تابستان است. او تا به حال ساخته شده است در پشت یک تایر یدکی استراحت در کنار بالش خود; او آویزان کوچک گلدان گل و یک زن و شوهر فوق العاده پیراهن از ون را سقف.

او سگ, پیکان, واقعی cockapoo بود همراه برای سوار شدن همیشه. Ump و pup subsisted در حد همان رژیم غذایی: مواد غذایی سریع و مانده ballpark سگ های داغ. ("من فکر نمی کنم من قادر به خوردن یک هات داگ همیشه از" رن می گوید.)

رن اول جهشی در آمد یک هفته به فصل در سیاتل Sicks' ورزشگاه در تاریخ 26 ژوئن سال 1975 یک روز پس از 27 روز تولد. Rainiers گیر ران گیبسون استدلال بیش از یک ناپاک نکته او فکر رن از دست رفته است.

"من باید به او گفت shut up" رن می گوید: "از آنجا که او تبدیل به اطراف کردم و در چهره اش جویدن تنباکو پرواز در همه جا. سپس او به من به نام هر بخشی از بدن در این کتاب است."

"من واقعا تا به حال هرگز یک کل بسیاری از مشکلات با ballplayers تا زمانی که من کردم به نرم افزار توپ" رن می گوید. "وجود دارد تعداد کمی از بچه ها که بدون توجه به آنچه شما انجام, شما در اشتباه بودند. اما من اجازه نداد آنها با من تماس نام. من اجرای خود را کمی keisters."

بعد که فصل رن برخورد با یک ناپاک توپ و دچار شکستگی ترقوه در نزدیکی او شانه راست. او مصمم بود به کار را از طریق آسیب و او حالا یک بازی به عنوان استخوان شفا بیش از شش هفته است.

"برای او ساخته شده از محکم مسائل" بارنی Deary که رهبری MLB را داوری برنامه توسعه به خبرنگاران گفت: در اطراف این زمان است. "اما شما ببینید این چیزی است که ما نگران هستیم: که آیا او می تواند مجازات های بدنی. شما هرگز گوش مردان شکایت به دلیل درد طبیعت دوم است فقط بخشی از کار است. و من شک بسیار جدی هر یک از بازیکنان سعی در مجموعه خود را به صدمه دیده است. اگر هر چیزی من فکر می کنم آنها بیشتر در معرض ابتلا به محافظت از او."

امیدوار ارتقاء رن به جای بازگشت و در غرب لیگ برای سال 1976 فصل است. در زمستان قبل از سال 1977 فصل او قطع مو – گرفتن محبوب دوروتی Hamill گوه برش در بخشی بنابراین او می تواند بی ضرر تر در میدان بیس بال.

برای '77 فصل او پیشنهاد شد به میانه لیگ کامل-فصل کلاس یک مدار در ویسکانسین و آیووا. آن خواهد بود او در فصل گذشته به عنوان داوری.

•••

♦ ♦ ♦

آرایشگر خوش بینانه استشاید خوش بینانه تر از او تا به حال شده است در مورد دستیابی به موفقیت برای یک زن به داوری در لیگ های بزرگ.

"شده است وجود دارد تکتونیکی تغییر در نگرش و فرهنگی پذیرش فقط در آخرین پنج تا 10 سال," او می گوید. "تا آن زمان من در ناامیدی بدونم که اگر هر چیزی بود که تا به حال رفتن به تغییر دهید."

آرایشگر اعتبارات umpiring مدارس برای بیشتر فکر باز در مورد زنان وجود دارد ولی هنوز هم خیلی انجام می شود.

"در حال حاضر آنها نیاز به فعال در مورد آن," او می گوید. "آنها فقط نمی توانید صبر کنید به صورت کامل به می آیند در سراسر. آنها نیاز به قرار دادن در همان تلاش و انرژی آنها را به عنوان ترویج ، و این که شروع به اتفاق می افتد."

در سال 2019 بودند دو زن داوران در لیگ کوچک – Jen Pawol و اما Charlesworth-Seiler. در این سال قبل از بیماری همه گیر کوروناویروس تعطیل بیس بال دو زنان بیشتر شد برنامه ریزی برای شروع umpiring در افراد زیر سن قانونی. Pawol آغاز شده و در سال 2016 و آرایشگر معتقد است Pawol است که در مسیر 2024 یا '25 – در نهایت به عنوان اولین زن به درآمد بالا, ارتقاء, از MLB را داوری کمیته توسعه.

رن هرگز خیلی دوست داشتم توجه است که با اینکه تنها زن داوری و او تنها با اکراه موافقت کرد به مصاحبه در حال حاضر به دوباره او جزئی-لیگ تجربه است. آرایشگر استدلال می کند که آن را حیاتی برای زنان در بیس بال به دانستن در مورد رن و دیگران که به کمک مجموعه ای از یک پایه و اساس برای نسل های آینده است.

"این چیزی است که باعث می شود آنچه که کریستین هم بسیار مهم است بنابراین کاملا مترقی برای: زمان که او bucked سیستم برگزار شد و سریع برای زمانی که او" آرایشگر می گوید. "از آنجا که او می دانست که حتی اگر او جلوتر از زمان خود و ارتقاء نیست در کارت برای او آنچه که او ساخته شده آن را فقط یک کمی کمتر دلهره آور برای زنان که به دنبال در صفحه, کفش, جایی در جاده ها است."

•••

♦ ♦ ♦

رن به نظر می رسد با قناعت در umpiring حرفه ای. یا شاید قرار داده و با دقت بیشتری او محتوا با آنچه که او قادر به انجام در زندگی حرفه ای خود را در بیس بال.

"در یک میدان راه آن را روشن ساخته شده بود و به من هیچ راه (برای رشته)," او می گوید. "آنها از ترس از آن است. بیس بال بود و ترس از آن است. آنها ترس آن را نمی خواهد نگاه خوب است."

او راه می رفت دور و بر خود او منطبق پس از 1977 فصل است.

"من به آن بهترین شات من می توانم" او می گوید. "من فکر نمی کنم من تلخ است. من عاشق این بازی است."

آیا او هنوز هم معتقدم تمام این سالها بعد که او به اندازه کافی خوب به آن را به عنوان یک عمده-لیگ داوری? "لعنت حق من به اندازه کافی خوب بود," او می گوید.

تجارب خود را در بیس بال هم به او اعتماد به نفس به شیرجه رفتن به دیگر مردسالار زمینه. پس از بیس بال او یک راننده تحویل برای یو پی اس; او به یاد می آورد که یکی از دو کار در خارج از مرکز شهر سیاتل انبار. و در اواسط 1980s در مراحل اولیه از کامپیوتر سن او رفت و برگشت به مدرسه برای یادگیری در مورد رایانه های اپل. که به او کمک کرد تا زمین یک کار به عنوان یک هیات کامپیوتر متخصص در رنتون مدرسه منطقه که در آن او کار می کرد برای برخی از 25 سال است. برای سال های پیر داوری محافظ سینه آویزان در بالای میز او وجود دارد, یک یادآوری از یک رویای فراموش نکرده است.

او بازنشسته در سال 2015 و رفت و برگشت به Spokane. او دیگر واقعی cockapoo, Boga و داوطلبان چند روز در هفته ارائه مواد غذایی برای وعده های غذایی بر روی چهار چرخ. در نمونه بعد از ظهر شما ممکن است پیدا کردن او رسیدگی به گوجه فرنگی و هویج و لوبیا بوش در حیاط. گذشته چند تابستان, او دوست داشت خود را به چسبیدن به رادیو ترانزیستور در حصار و باغ در حالی که گوش دادن به رادیو پخش اسپوکن سرخپوستان بازی. بیس بال است که در خون او هنوز هم.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن