مایک لینچ Skywatch: فصل اقدامات نوار

در طول سال های بسیاری از من شده است با نوشتن این ستون من لرزاند کردن فاصله به بسیاری از اجرام آسمانی. من اغلب

توسط NASERINEWS در 15 تیر 1399

در طول سال های بسیاری از من شده است با نوشتن این ستون من لرزاند کردن فاصله به بسیاری از اجرام آسمانی. من اغلب استفاده از مایل به ابراز ستاره ای و کهکشانی فاصله به این دلیل که اعداد را به سرعت تبدیل به دست و پا گیر. من با استفاده از نور ماه چون اعداد کوچکتر هستند و آنها نیز یک یادآوری از چه مدت آن طول می کشد برای نور از ستاره ها برای رسیدن به چشم ما. همه نور و سفر در سرعت 186,300 مایل در ثانیه در خلاء فضا. نور-سال تعریف شده است به عنوان فاصله ای که نور در آن با سرعت در یک سال.

با توجه به این که حدود 31.5 میلیون ثانیه در یک سال شما می توانید محاسبه که یک سال نوری برابر است با حدود 5.8 تریلیون مایل است. پس گفت: یک ستاره است که 70 سال نوری دور است که بسیار معمولی برای ستاره ما دیدن با چشم غیر مسلح به این معنی است که ستاره در حدود 406 تریلیون مایل دورتر. که 406 پس از 15 صفر! همچنین با تعریف نور می بینیم که از امشب ستاره چپ ستاره که 70 سال پیش. ما در واقع دیدن ستاره راه آن نگاه کرد و در سال 1950. اگر ما با دیدن یک ستاره امشب که 3000 سال نوری با ما آن را به عنوان آن را در 980 B. C.! هر زمان که شما به ستاره ها نگاه شما به دنبال بازگشت به گذشته گاهی اوقات بسیار دور گذشته!

پس چگونه ستاره شناسان می دانند چگونه دور این ستاره ها هستند ؟ متاسفانه, آن را کوتاه و آسان ، برای ستاره ها هستند که کمتر از 2000 به 3000 سال نوری دور شما با استفاده از ستارگان اختلاف منظر روش برای تعیین فاصله است. شما را به یک تصویر از یک ستاره هنگامی که زمین در یک طرف خورشید در مدار خود و سپس شما تصویر دیگری را شش ماه بعد و هنگامی که زمین در طرف دیگر از خورشید است. اگر ستاره نه چندان دور شما خواهید دید آن را تغییر کمی در مقابل پس زمینه ستاره. این فرآیند پایین می آید به ساده دبیرستان مثلثات. تغییر ستاره در مقابل پس زمینه ستاره ایجاد آنچه که به نام یک زاویه اختلاف منظر. با استفاده از هندسه پایه قوانین است که می گویند مخالف زاویه با هم برابر هستند شما می توانید در قرعه کشی یک مثلث بین زمین و خورشید و ستاره است. شما را از منظر و زاويه برش آن را در نیم. از آنجا که شما می دانید آنچه که زاویه است و شما می دانید که طول یک ضلع از مثلث (فاصله بین زمین و خورشید) فاصله x (ستاره) = 93,000,000 مایل تقسیم مماس از منظر زاویه.

به عنوان ساده به عنوان ریاضی تمرین اندازه گیری است که منظر زاویه بسیار چالش برانگیز است چرا که این چنین یک ریز زاویه. همچنین شما می توانید فرض کنیم که ستارگان پس زمینه شما با استفاده از اندازه گیری ستارگان اختلاف منظر زاویه ثابت هستند. در واقع آنها در حال تغییر را به خوبی!

اندازه گیری فاصله ستارگان با استفاده از ستارگان اختلاف منظر نیز بسیار دشوار است از سطح زمین به دلیل شما را مجبور به قرار داده تا با آلوده کردن اثرات اتمسفر ما. همین دلیل است که ماهواره را به مدار راه اندازی شد برای اندازه گیری ستارگان اختلاف منظر دقیق تر و محاسبه فاصله به هزاران ستاره.

ستاره ها دورتر از 3000 سال نوری دور نیاز به روش های دیگر به شکل ستاره ای دور. یکی از روش های معروف Hertzsprung-Russell-نمودار توسعه یافته در اوایل 1900s توسط Ejnar Hertzsprung از هلند و هنری نوریس راسل از ایالات متحده است. آنها مورد مطالعه طیف از هزاران ستاره که مانند اثر انگشت. اگر شما را به نور ستاره و ارسال آن از طریق یک طیف شما می توانید گسترش طول موجهای مختلف را تشکیل می دهند که نور و یادگیری زیادی در مورد یک ستاره است. از این رنگین کمان-مانند صفحه نمایش شما می توانید ببینید امضا های مختلف عناصر شیمیایی متوسط و خیلی بیشتر. Hertzsprung و راسل یافت قطعی ارتباط بین نوع طیفی از یک ستاره و درخشش است که میزان نور یک ستاره تولید می کند. آنها کشف کرده اند یک الگوی مشخص زمانی که می رسم یک نمودار از نوع طیفی در مقابل درخشندگی. بسیاری از ستاره ها متناسب با سمت راست در امتداد یک منحنی زیبا. زیبایی این است که تنها با گرفتن طیف یک ستاره شما می توانید تعیین آن درخشش. هنگامی که شما می دانید درخشندگی بدانند فاصله آسان است ریاضی معادله با استفاده از ساده inverse square law نور است.

واقعا دور ستاره Cepheid ستاره متغیر استفاده می شود. این یک کشف بزرگ ساخته شده توسط هنریتا لیویت در اوایل قرن گذشته در دانشگاه هاروارد. او مورد مطالعه هزاران متغیر ستاره هایی که متنوع به طور منظم در روشنایی بیش از چند ساعت به صدها روز. در تمام مشاهدات خود را او کشف کرد که این متغیر به نام ستاره Cepheids شد فوق العاده منظم و بسیار روشن و درخشان 500 تا 10000 برابر خورشید درخشندگی. آنها متنوع در روشنایی با توجه به چرخه تغییرات در ستاره است. Leavitt یافت نزدیک به کامل ارتباط بین یک ستاره این دوره از تنوع و متوسط آن درخشندگی یا نور خروجی است. Cepheid variables پس از آن می تواند به عنوان نشانگر مایل در اعماق فضا به دلیل روشنایی خود را. اگر شما نقطه Cepheid متغیر شما می توانید تعیین کنید که چگونه دور از آن است که تنها با رعایت آن دوره است. هنگامی که شما این دوره شما می توانید آن درخشندگی و از آنجا نسبتا ساده ریاضی می توان مورد استفاده برای تعیین فاصله بسیار دور از مکان!

این ستاره شناس مشهور ادوین هابل با استفاده از مشاهدات Cepheid ستاره متغیر که در آن زمان شناخته شده به عنوان سحابی آندرومدا به تعیین که آندرومدا بود دیگر تمام کهکشان بیش از 2 میلیون سال نوری دور است. تا آن زمان ما در کهکشان راه شیری بود که تصور می شود تنها کهکشان در جهان است. این است که هابل کشف, اما او نمی تواند آن را انجام داده اند بدون هنریتا لیویت و Cepheid variables. چه بزرگ آسمانی معیار!

مایک لینچ است یک کار شناس و بازنشسته پخش هواشناس برای WCCO رادیو در مینیاپولیس و سنت پل. او همچنین نویسنده از "ستاره ها: ماه به ماه تور صور فلکی" منتشر شده توسط ماجراجویی نشریات و موجود در کتابفروشی ها و adventurepublications.net. مایک نیز در دسترس به صورت خصوصی ستاره احزاب است. شما می توانید با او تماس بگیرید در mikewlynch@comcast.net.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن