کلمه آخر معامله در صفحه اصلی

اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت د

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود. حال اگر قرار باشد که این صفحه جایگزین شود، سیستمعامل با نگاه کردن به این بیت تصمیم میگیرد که آیا نیاز است صفحه بر روی دیسک نوشته شود یا نه. در این الگوریتم سیستمعامل صفحهای را برای جایگزینی انتخاب میکند که در آینده، دیرتر از همه به آن نیاز خواهد شد. ممکن است صفحهای که برای جایگزینی انتخاب شده مجدداً توسط برنامه مورد ارجاع قرار گیرد و نیاز باشد تا صفحه بار دیگر از دیسک به حافظه آورده شود. از اشکالات این برنامه، مانند سایر برنامههای آفیس، علاوه بر قیمت زیاد و برخی مشکلات امنیتی، غیرقابل دسترس بودن کد اصلی برنامه است که در مواردی، کاربران حرفهای نیاز به تغییر آن دارند. وقفه ساعت بیت تغییر را صفر نمیکند زیرا این بیت نشاندهنده این مسئله است که آیا صفحه مورد نظر باید بر روی دیسک نوشته شود یا خیر. توجه کنید که در این الگوریتم اولویت صفحهای که تغییر کرده، اما استفاده نشده، از صفحهای که استفاده شده، اما تغییر نکرده کمتر است.

This c on te nt has been cre ated by GSA Con᠎tent Gen​erator D emoversion.

این بیتها معمولاً توسط سختافزار تغییر میکنند، هر چند که میتوان آنها را به کمک نرمافزار هم تغییر داد. در بیشتر سیستمها برای کاهش عمل ورودی/خروجی از یک تکنیک سختافزاری به این صورت استفاده میشود: هر صفحه دارای یک بیت m (به معنی modify) است. بیشتر صفحهٔ عربستان را شبهجزیرهٔ عربستان تشکیل میدهد و این صفحه با گسترش به سمت شمال تا ترکیه امتداد دارد. کافتهای دریای سرخ و خلیج عدن مرز جنوبی صفحه، جایی که عربستان و آفریقا در حال ازهمجداشدن هستند را تشکیل میدهند. مرز غربی صفحه دریای باندا یک مرز همگرا است که عامل اصلی تشکیل کوههای غرب سولاوسی است. هر چه اندازه صفحات کمتر باشد، این اطمینان به وجود میآید که فضای کمتری از این راه به هدر برود. هر صفحهای که در جلوی صف قرار گرفته باشد، با صفحه جدید جایگزین میشود. این الگوریتم صفحاتی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفتهاند را در حافظه نگه میدارد. برنامهای که حافظه را آدرسدهی میکند، از جریان نقص صفحه و طریقه واکشی آن با خبر نیست. صفحهبندی وقتی انجام میشود که یک خطای نقص صفحه اتفاق افتاده و صفحه خواسته شده را نتوان اختصاص داد، یا به این دلیل که هیچ صفحه خالی در حافظه نیست یا به این دلیل که تعداد صفحات خالی کمتر از حد آستانه است.

اگر جلوی خالی شدن این صف را بگیریم سربار محاسباتی سرویس یک عیب صفحه کم میشود. این الگوریتم دارای مشکل ناهنجاری بلیدی است و خیلی کم از آن استفاده میشود. در صفحهبندی محلی صفحهای برای جایگزینی انتخاب میشود که متعلق به همان فرایند باشد. مراحل انجام این کار بدین صورت است که صفحهای که برای جایگزینی انتخاب شده از حافظه اصلی خارج شده و در دیسک نوشته میشود. آوردن یک صفحه از دیسک عملی به مراتب زمانبر است چرا که سرعت دیسک از سرعت حافظه اصلی کمتر است. در الگوریتم اخیراً استفاده نشده (به انگلیسی: Not recently used)، صفحهای جایگزین میشود که اخیراً کمتر از همه مورد استفاده قرار گرفته است. این روستا در دهستان اسماعیلیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. ویکیپدیا در بسیاری از زبانها وجود دارد؛ برخی از بزرگترین آنها در زیر فهرست شدهاند. بنابراین تنها صفحاتی که در بازه زمانی فعلی استفاده شدهاند دارای بیت دستیابی ۱ هستند. به طور مشابه، وقتی که اطلاعات صفحهای تغییر میکند، «بیت تغییر» مربوط به آن صفحه هم ۱ میشود تا نشان دهد اطلاعات صفحه دستکاری شده است. هرگاه که سیستمعامل اطلاعات صفحهای را تغییر میدهد، این بیت ۱ میشود.

این الگوریتم ساده است و سربار کمی به سیستمعامل تحمیل میکند. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود. اگر صفحه اصلی، صفحه شروع، یا موتور جستجویتان ناگهان تغییر کرده است، ممکن است نرمافزار ناخواسته داشته باشید. با تنظیم Google بهعنوان صفحه اصلی، میتوانید با هر بار باز کردن مرورگر به سرعت به Google بروید. در این الگوریتم، هر صفحه دارای یک «بیت دستیابی» است. مثل «بیت دستیابی» یا «بیت تغییر». سپس سختافزار یا سیستمعامل با خبر شده و سعی میکند صفحه مورد نظر را به صورت خود کار از حافظه کمکی به حافظه اصلی بارگذاری کند. سپس سیستمعامل یک صفحه تصادفی را از آخرین گروه برای حذف شدن انتخاب میکند. اما در صفحهبندی سراسری، هر صفحهای که در حافظه است را میتوان برای جایگزینی انتخاب کرد. این الگوریتم بدین شکل کار میکند: در جدول صفحه، هر صفحه دارای چند بیت کنترلی است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه اینتکس ایران لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب