کیت پترسون: تغییر نام Mullan ابتدایی پیچیده تصمیم گیری - سه شنبه, 28 Jul 2020 PST

جیم آلن مقاله ("آنچه در یک اسم" 7/12/20) احتمالا در مورد تغییر نام اسپوکن مدارس موجود این جذاب خط: "شاید پیچید

توسط NASERINEWS در 7 مرداد 1399

جیم آلن مقاله ("آنچه در یک اسم" 7/12/20) احتمالا در مورد تغییر نام اسپوکن مدارس موجود این جذاب خط: "شاید پیچیده ترین بحث شکل است Mullan." تصمیم گیری برای تغییر نام Mullan جاده ابتدایی است که در واقع پیچیده است.

ستوان جان Mullan صرف بهار سال 1858 در حال آماده شدن برای ساخت یک قابل توجهی بزرگراه. شمال غربی اقیانوس آرام اول مهندسی جاده این امر اتصال کلمبیا و رودخانه میسوری. به عنوان Mullan led خدمه جاده اش از Walla Walla در مه, او موفق به دریافت اخبار نگران کننده. یک گروه واحد از Inland Northwest قبایل بود صریحا شکست نیروهای تحت فرمان ادوارد Steptoe نزدیکی امروز Rosalia.

آن را خوش شانس است Mullan به حال چپ زودتر. کسانی که رزمندگان بودند بعد از او; Steptoe فقط در راه است. سرخپوستان بازدید از جاده نظامی به عنوان یک تجاوز است. هر چند کاملا شکست Steptoe در زمان آرامش است که تعامل خود را تا به حال مانع از مرگ Mullan غیر نظامی سازندگان جاده گزارش "ستوان Mullan حزب شده است نجات از نابودی است."

سه ماه بعد ارتش فرستاده جورج رایت برای انتقام Steptoe را از دست دادن. Mullan امضا شده است. آقای آلن نوشت: "Mullan مبارزه سرخپوستان در نزدیکی حال و روز هوایی ارتفاع است." اما تاریخچه متنوع است. در جنگ از چهار دریاچه ها و اسپوکن دشت Mullan led 30, Nez Perce, رزمندگان ارتش متفقین در برابر ترکیب نیروهای Spokanes, Coeur d'Alenes, Palouses و Yakamas. سرخپوستان مبارزه سرخپوستان.

چند روز بعد رایت اغوا Yakama سالار Qualchan به اردوگاه خود همراه Latah نهر. وجود دارد بدون محاکمه او به سرعت او را به دار آویخته و چندین نفر دیگر. یک اسطوره به وجود آمد که Mullan تلاش برای جلوگیری از اعدام. اما او نه در اردوگاه آن روز داشتن اعزام شده است و به Steptoe میدان جنگ برای بازیابی سربازان باقی مانده است. یکی دیگر از اسطوره ادعای Mullan آن روز نجات زندگی یک پسر که رایت برنامه ریزی برای قطع. دوباره نادرست است. رایت نیروهای مواجه پسر خیلی زودتر در مبارزات و رایت به هیچ وجه قصد دار زدن او را. اما Mullan او را تحت مراقبت خود نامگذاری او جان.

پس از رایت کمپین Mullan آغاز شده جاده کار خود را تکمیل 625 مایل بزرگراه در سال 1862. امروز Mullan جاده تاریخی ملی مهندسی عمران برجسته. بسیاری از اوایل اسپوکن ساکنان وارد شده به خانه جدید خود را از طریق جاده ها است. شهرستانها مانند Missoula مدیون وجود خود را به آن بزرگراه است. شرق Spokane از طریق آیداهو و مونتانا ایالتی 90 تحت Mullan مسیر است که نقش عمده ای در منطقه ما سابقه بیش از 150 سال است.

زمانی که او خود را تکمیل جاده Mullan استعفا از ارتش. او به Walla Walla و بعد از آن در واشنگتن دی سی که در آن او به ریاست اداره کاتولیک هند ماموریت. Mullan مطرح شده پول برای مدارس شبانه روزی لابی برای بودجه فدرال و حمایت از آموزش و پرورش به عنوان تنها راه "برای صرفه جویی در قبایل هند است." بازدید از یک قرن 21 دیدگاه است که پدر سروری. اما Mullan نمایش از آموزش و پرورش هند شد مترقی برای وقت خود را.

تاریخچه پیچیده است. مردی که ترویج آموزش و پرورش هند و مراقبت برای یک پسر نیز نوشت که "negro رأی مجبور شد بر مردم جنوب" و لابی کنگره برای منع چینی مهاجرت.

تصمیم گیری برای تغییر نام مدرسه چالش برانگیز است. شاید تاریخ محلی می تواند نقش بازی کند. همچنین تحت نظر یک تغییر نام است شریدان ابتدایی. Spokane کودکان ممکن است یک زمان سخت شناسایی با فیل Sheridan, Mullan غرب نقطه همکلاسی. شریدان سوار از طریق این منطقه در سال 1877–سفر به Mullan جاده ها است. اما او هیچ ارتباط واقعی برای منطقه ما است. جان Mullan ساخته شده است یک جاده نزدیک به مدرسه تحمل آن جاده را به نام. که در این نزدیکی است, تاریخ چیزی دانشجویان جوان می تواند شناسایی – و شاید دست و پنجه نرم کردن با.

این مدرسه واقع شده است در نزدیکی که در آن Glenrose زن باشگاه نظارت ساخت و ساز از یک بنای تاریخی بزرگ برای جاده ها است. آن را هنوز هم می ایستد یکی از بسیاری همراه Mullan جاده در سه متحده است. در 28 اکتبر سال 1934 صدها نفر از مردم جمع آوری شده برای فداکاری خود را به ادای احترام به جاده ها اهمیت.

Mullan جاده ابتدایی دانش آموزان می توانند بازدید امروز باقی مانده از مدرسه خود را همنام. برخی شاید تا به حال بستگان خود که کمک به ساختن بناهای یادبود جاده مانند کسانی که Glenrose ساکنان. دیگران ممکن است قبیله ای بستگان که زندگی جاده برای همیشه لطفا برای تغییر. تاریخ محلی تنگاتنگی با زندگی ما در هم تنیده. آن را ارائه می کنند دسترس در خیابان به مجموعه تاریخی بحث ارائه منحصر به فرد, فرصت های آموزش.

تاریخچه پیچیده است. همه به این دلیل بیشتر به تدریس آن است. در یک مدرسه به نام برای Mullan جاده امکانات آموزشی گسترده.

کیت پترسن سابق ایالت آیداهو مورخ و نویسنده "جان Mullan: پر سر و صدا زندگی غربی سازنده جاده." (WSU مطبوعات)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب