اتیوپی اعلام کرد دستگیری در خواننده قتل که باعث شهرهای دوقلو تظاهرات

نایروبی کنیا و اتیوپی گفت که دو مرد دستگیر شده اند در ارتباط با قتل Hachalu Hundessa شناخته شده موسیقیدان و فع

توسط NASERINEWS در 22 تیر 1399

نایروبی کنیا و اتیوپی گفت که دو مرد دستگیر شده اند در ارتباط با قتل Hachalu Hundessa شناخته شده موسیقیدان و فعال که مرگ در ماه گذشته به دنبال ناآرامی های که در آن صدها نفر کشته شدند.

دادستان کل Adanech Abebe اعلام کرد این دستگیری ها در یک بیانیه تلویزیونی جمعه شب اعلام کرد که یک سوم مظنون در Hundessa تیراندازی شد و هنوز هم در اجرا.

"ما همچنان به حمایت از حاکمیت قانون" Abebe گفت.

او گفت: دو مرد دستگیر شده بود اعتراف به قتل Hundessa اقدام به دستور مسلح متلاشی شدن بال از اورومی جبهه آزادی یک گروه مخالفان با هدف تحریک قومی تنش و سرنگونی دولت است. او ارائه هیچ مدرکی برای این ادعا و اورومی جبهه آزادی بود و در عین حال برای پاسخ به این اتهام که از صبح روز شنبه.

Hundessa, 34 کشته شد ژوئن 29 در حومه پایتخت, آدیس آبابا. او گرفته شده بود به بیمارستان منتقل اما در اثر زخم های خود را.

خواننده و فعال عضو اتیوپی بزرگترین گروه قومی این اورومی که مدت طولانی است که به حاشیه رانده شده با وجود تعداد آنها. آهنگ های خود را از مقاومت در برابر او را یک قهرمان به نسل جوان از مردم در تلاش برای سیاسی و اقتصادی تغییر دهید.

پس از مرگ او خشونت را در آدیس آبابا و همسایه Oromia منطقه است. مقامات گفت که حداقل 239 نفر کشته در ناآرامی های که در طی آن ساختمان به آتش کشیده شدند و گروه از مردان جوان انجام شده با انگیزه قومی حملات.

دولت مسدود اینترنت و بازداشت نزدیک به 5000 نفر از جمله فعالان و روزنامه نگاران و برجسته منتقد دولت Jawar محمد.

خشونت را مطرح کرد یک چالش به نخست وزیر Abiy احمد نظارت اتیوپی ظریف گذار از حکومت استبدادی به دموکراسی چند حزبی.

پس در 2018, Abiy معرفی گسترده سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تعمیرات اساسی از جمله عفو برای زندانیان سیاسی و قانونی ممنوع و گروه های مخالف. او برنده جایزه صلح نوبل در سال گذشته برای چنین اقدامات و برای شروع مجدد مذاکرات صلح با همسایه اریتره.

اما این تغییرات آورده Abiy نیز برداشته درب در چالش های جدی به خود دولت است. او در مواجهه با انتقاد از اعضای اورومی جامعه که می گویند او انجام داده است و نه به اندازه کافی برای کاهش مشکلات خود را.

در مینه سوتا اورومی مهاجران پیوست این ماه در ابراز خشم خود را بیش از Hundessa کشته شدند. اعتراضات در سنت پل شامل یک تظاهرات در خارج از وزارت امور خارجه کنگره تجمع در اورومی جامعه از مینه سوتا مرکز و یک مارس بر روی ایالتی 94 در نزدیکی خیابان ویکتوریا که بسته westbound خطوط برای حدود دو ساعت است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب