آیا در واقع اسباب بازی بادی کافی انجام می‌دهید؟

استخر بادی در زمانی که شما نیاز داشته باشید سر پا می شود و در زمانی که دیگر به آن نیاز ندارید می توانید آن را

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

استخر بادی در زمانی که شما نیاز داشته باشید سر پا می شود و در زمانی که دیگر به آن نیاز ندارید می توانید آن را جمع کنید و کنار بگذارید. گروه اول: کودکانی بودند که رفتار خشونتآمیز یک الگوی بزرگسال را به مدت ده دقیقه نسبت به بوبو تماشا میکردند که بهصورت پرخاشگری فیزیکی، حملهکردن و ضربهزدن به عروسک بادی بود و همزمان با داد و فریاد، پرخاشگری کلامی را نیز نشان میدادند مثلاً میگفتند: «بزن تو دماغش! یکی از مشهورترین پژوهشهای «آلبرت بندورا» مربوط به آزمایشی با یک عروسک باد شده به طول ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر به نام «بوبو» است که این آزمایش به آزمایش «عروسک بادکرده بوبو» (به انگلیسی: Bobo doll experiment) مشهور است که بندورا به وسیلهٔ آن، توانست نشان دهد که چگونه مشاهدهٔ رفتار پرخاشگری میتواند بر یادگیری خشونت کودکان تأثیر داشته باشد. به هنگام انتخاب دانشگاه برای فوقلیسانس، بندورا از علاقه خود به روانشناسی بالینی پیروی کرد و به دانشگاه آیووا رفت که در آن زمان یکی از مراکز اصلی برای مطالعه دربارهٔ نظریههای یادگیریبود و لیدرشیپ آن دست نظریهپرداز معروف یادگیری، کِنِتدبلیو.

ویژگی دیگر در این سری از اسباب بازی آموزشی بودن آن است تا کودک در زمان بازی علاوه بر سرگرمی توانایهای خود را بالاتر ببرد و از حواس پنجگانه خود بهترین استفاده را داشته باشد تا باعث تقویت این حس شود. اسباببازی وسیلهای برای بازیکردن است که بهطور معمول بهوسیلهٔ کودکان مورد استفاده قرار میگیرد و در رشد و شکوفایی استعدادهایشان به آنان کمک میکند. در این موارد والدین ترجیح می دهند که نمونه های کوچک تری از این وسایل را به منزل بیاوند و با کنترل بیشتر آن را در اختیار فرزندانشان قرار بدهند. نمونههای نمونه ای از بادشدنیها شامل صفحه نمایش فیلم بادی، قایق بادی، بادکنک، کشتی هوایی، مبلمان، بادبادکها و اسباب بازیهای استخر آبی است. شرکت های سازنده وسایل و تجهیزات بازی بادی ( اینتکس Intex ) به این نیاز و تقاضای مشتریان خود هم پرداخته است و علاوه بر تولید انواع تجهیزات بادی پارکی، شما شاهد وسایل بازی بادی تک نفره و نمونه های کوچکتری از هر کدام هم هستید. در این زمان، بندورا با کارگران زیادی دوست شد که انواع و اقسام مشکلاتِ روانی را داشتند و بیوگرافیشان بسیار «پر رنگ و لعاب» بود. This data has been cre at᠎ed by GSA Con​tent Gen erat or DE​MO!

گردانندگان این فروشگاه سابقه طولانی در عرضه ی انواع اسباب بازی ها دارند و تا کنون رضایت حد اکثری مشتریان را در کارنامه خود داشته اند. اسباب بازیها ریشهٔ ما قبل تاریخی دارند. به خصوص در فصل گرم تابستان که کودکان آب بازی کردن را خیلی دوست دارند. معیارهای جذابیت در این اسلحه همگی در کنار هم جمع شده تا آنرا تبدیل به گزینهای عالی برای علاقمندان به تیراندازی کند. چین ۱۴ وزنهبردار را برای حضور در این بازیها آماده کرده بود، اما به دلیل ممنوعیت فدراسیون بینالمللی وزنهبرداری (IWF) در این کشور، این ورزشکاران اجازه شرکت در مسابقات را ندارند. یا «شارون و وُولی» (به انگلیسی: Sharon & Woolley) در سال ۲۰۰۴ بیان کردند که کودکان در سن ۳ تا ۶ سال نمیتوانند بین دنیای واقعی و خیالی تفاوتی قائل شوند و بههمین دلیل با این آزمایش نمیتوان نتیجه گرفت که کودکان در دنیای خود پرخاشگری را تقلید کردهاند با وجود همهٔ این انتقادات، آنچه که بندورا و دیگران توانستند نشان دهند، اهمیت یادگیری مشاهدهای الگوی رفتاری والدین در کودکان است. » و قبل از آنکه چنین رفتاری را مشاهده کنند به اتاقی برده میشدند که حاوی اسباببازیهای دیگربود ولی به آنها اجازهٔ بازی به مدت ۲ دقیقه داده نمیشد تا دچار تعارض شوند و آمادگی لازم برای پرخاشگری را بیابند.

در پایان آزمایش، گروهی از کودکان که الگوی پرخاشگری بزرگسال را تماشا کرده بودند بیشتر از دوبرابر گروه کنترل، رفتارهای پرخاشگری فیزیکی و کلامی را نشان دادند و کودکان گروهی که الگوی بدون پرخاشگری بزرگسال را مشاهده کرده بودند حتی نسبت به گروه کنترل، رفتار پرخاشگری کمتری نشان دادند. گروه دوم: را کودکانی تشکیل میدادند که آنها هم رفتار الگوی بزرگسال را تماشا میکردند اما این رفتار یک رفتار خشونتآمیز نبود و بهصورت بازی با سایر اسباب بازیهایی بود که در اتاق آزمایشی توسط آزمایشگر فراهم شده بود. گروه سوم: گروهی بودند که هیچ نوع الگوی بزرگسالی را تماشا نمیکردند و بهتنهایی در اتاق آزمایش بازی میکردند. او در تمام طول کاریری آکادمیک خود، بجز فقط یک سال، در همانجا ماند. او ۷۲ کودک ۳ تا ۶ ساله را انتخاب کرد که ۳۶ نفر از آنها پسر و مابقی دختر بودند و آنها را در سه گروه ۲۴ تایی تقسیم کرد که شرح این آزمایش به همراه فیلم قابل مشاهده است. ᠎Da​ta has  been g enerat ed ᠎wi​th G᠎SA Conte᠎nt Gen er at or D em​ov er​sion!

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن