یک جدول زمانی از وقایع در زندگی Rep. John Lewis - Fri, 17 Jul 2020 PST

متولد روستایی در آلاباما در طول روز تاریک از Jim Crow تبعیض, Rep. John Lewis رز از فقر به تبدیل شدن به یک رهبر

توسط NASERINEWS در 28 تیر 1399

متولد روستایی در آلاباما در طول روز تاریک از Jim Crow تبعیض, Rep. John Lewis رز از فقر به تبدیل شدن به یک رهبر جنبش حقوق مدنی و بعد انتخاب شد به کنگره است. در اینجا یک جدول از برخی از رویدادهای مهم در Lewis' زندگی.

Feb. 21, 1940: متولد پسر سیاه sharecroppers نزدیکی تروی, Alabama.

---

سقوط 1959: طولانی علاقه مند به حقوق مدنی و با الهام از کار کشیش مارتین لوتر کینگ جونیور لوئیس شرکت در یک سری از کارگاه های آموزشی بدون خشونت رویارویی در حالی که حضور در دانشگاه در Nashville, Tennessee. او می رود به شرکت در تحصن توده جلسات و برجسته "جنبش" از سال 1961 که آزمایش تبعیض نژادی در جنوب.

---

ژانویه 1963: خدمت به عنوان رئیس هیئت دانشجو بدون خشونت هماهنگی کمیته لوئیس می رسد در شهر سلما در ایالت آلاباما برای کمک به ثبت نام مردم برای رای دادن. هشت ماه بعد و تنها چند روز پس از کمک به مارتین لوتر کینگ جونیور سازماندهی مارس در واشنگتن لوئیس دستگیر شده است برای اولین بار از بیش از 40 بار برای حقوق مدنی فعالیت در سلما.

---

7 مارس 1965: Lewis است مورد ضرب و شتم توسط یک ایالت آلاباما سپاهی در حالی که تلاش برای سرب حدود 600 رای گیری حقوق راهپیمایان از سلما در راه به مونتگمری در یک رویارویی خشونت آمیز در حال حاضر شناخته شده به عنوان یکشنبه خونین. او صرف دو روز در یک بیمارستان.

---

مارس 21-25, 1965: لوئیس می پیوندد هزاران نفر دیگر در طول سلما به مونتگمری حق رای مارس.

---

1971: لوئیس طول می کشد به عنوان مدیر اجرایی رای دهندگان پروژه آموزش برنامه جنوبی شورای منطقه ای.

---

مارس 5, 1977: Lewis, ساخت اولین پیشنهاد برای کنگره در مترو آتلانتا را از دست میدهد و به یک محبوب سفید سیاستمدار در یک انتخابات. بعد از آن سال او منصوب شده توسط جیمی کارتر رئیس جمهور به طور مستقیم اقدام فدرال داوطلب آژانس.

---

Oct. 6, 1981: لوئیس برنده اولین دفتر سیاسی با انتخابات خود را به عنوان یک عضو از شورای شهر آتلانتا که در آن او در خدمت تا سال 1986.

---

Nov. 4, 1986: لوئیس انتخاب شده است به کنگره به نمایندگی از گرجستان 5 منطقه که شامل بسیاری از آتلانتا. او دوباره انتخاب شد 16 بار اخیرا بدون مخالفت در سال 2018 است. تنها هنگامی که او دریافت کمتر از 70 درصد آرا.

---

2001: لوئیس دریافت John F. Kennedy مشخصات در شجاعت جایزه یک عمر دستاورد یکی از بسیاری از افتخارات از جمله مدال آزادی ریاست جمهوری, ملت, بالاترین غیرنظامی افتخار ارائه شده توسط رئیس جمهور باراک اوباما در سال 2011.

---

آوریل 27, 2009: لوئیس و چهار نفر دیگر دستگیر می شوند در واشنگتن در طول یک تظاهرات در مقابل سفارت سودان که در آن آنها در اعتراض به اخراج کارگران کمک در میان یک بحران انسانی.

---

8 مارس 2015: لوئیس می پیوندد اوباما رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش و هزاران نفر دیگر در سلما در بزرگداشت از سالگرد 50 از یکشنبه خونین.

---

ژوئن 22, 2016: لوئیس آگهی دموکراتیک نشستن در خانه کف در اعتراض به انفعال در کنترل اسلحه اقدامات است.

---

Dec. 29, 2019: لوئیس اعلام کرد او تشخیص داده شده است با پیشرفته سرطان لوزالمعده است.

---

17 جولای سال 2020: لوئیس می میرد در سن 80.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن