چگونه 3D Tiles در حال ایجاد یک پروتکل جریان جدید برای بازی ها و متاورس است

از اشیاء سه بعدی گرفته تا دنیاها VentureBeat با پاتریک کوزی، مدیر عامل شرکت Cesium، که ایده کاشی های سه بعدی

توسط NASERINEWS در 27 شهریور 1401

از اشیاء سه بعدی گرفته تا دنیاها

VentureBeat با پاتریک کوزی، مدیر عامل شرکت Cesium، که ایده کاشی های سه بعدی را مطرح کرد، تماس گرفت. تیم او در Cesium از glTF برای مدل‌های سه‌بعدی فردی مانند ماهواره‌ها، وسایل نقلیه زمینی و هواپیما استفاده می‌کرد، اما هیچ راه خوبی برای اشتراک‌گذاری کارآمد مجموعه‌ای از آنها وجود نداشت. بنابراین، او شروع به کاوش در راه هایی کرد تا امکان پخش تدریجی داده ها را فراهم کند.

کوزی توضیح داد: «ما متوجه شدیم که باید بتوانیم این مدل‌های عظیم را با ترابایت زمین، ابرهای نقطه‌ای با وضوح سانتی‌متری، با هندسه، بافت‌ها و ابرداده‌ها در سرتاسر وب برای تجسم و تحلیل کارآمد منتقل کنیم.

به عنوان مثال، یک برنامه مجهز به کاشی های سه بعدی می تواند نمای شهری بزرگ مانند لس آنجلس را ارائه دهد که از خیابان و ساختمان های مجاور با وضوح بالا شروع می شود، با وضوح پایین تر برای ساختمان ها و مناظر دوردست، زیرا صفحه نمایش کمتری را اشغال می کنند. فضا.

ساخت بر روی کاشی های GIS

Cozzi از رویکردهای مرتبط برای جریان داده های GIS با استفاده از کاشی های دوبعدی الهام گرفت. این تکنیک‌ها به‌طور گسترده در برنامه‌هایی مانند نقشه‌های گوگل استفاده می‌شوند که به شما امکان می‌دهند از لبه زمین به یک خانه بزرگنمایی کنید. اما سه بعدی چالش‌های دیگری را به همراه داشت. امروزه، برنامه‌هایی مانند Google Maps Street View شما را به پرش بین نقاط محدود می‌کنند. برنامه‌های ساخته شده بر روی کاشی‌های سه‌بعدی به شما این امکان را می‌دهند که بدون اینکه ابتدا کل دنیا را دانلود کنید، به آرامی در جاده راه بروید.

نوآوری قابل توجه استفاده از سطح سلسله مراتبی جزئیات برای نشان دادن بالاترین وضوح برای چیزهای نزدیک و وضوح پایین تر در فاصله است. همین رویکرد می‌تواند تجربه مشابهی را برای پیمایش و مقیاس‌پذیری یکپارچه در یک جهان برای دو بعدی و سه بعدی فراهم کند.

کوزی گفت: "ما می خواهیم دقیق ترین مدل را با کمترین میزان انتقال داده در قالب هندسه، بافت و ابرداده پخش کنیم."

در این مورد، هندسه داده‌هایی درباره مثلث‌هایی است که برای توصیف نمایش فیزیکی جهان استفاده می‌شوند. بافت ها رنگ ها، بازتاب ها و سایر ویژگی های بصری جهان را نشان می دهند. ابرداده زمینه اضافی برای نشان دادن اینکه کدام پیکسل ها بخشی از یک پنجره، در یا پنل خورشیدی هستند و اطلاعاتی در مورد خواص آنها فراهم می کند.

کوزی توضیح داد: "آخرین دسته ابرداده برای دوقلوهای دیجیتال ضروری است تا بتوانید با تجسم تعامل داشته باشید، تجزیه و تحلیل انجام دهید یا شبیه سازی های دقیق تری ایجاد کنید." به عنوان مثال، می‌تواند به شما در مدل‌سازی انتشار RF در یک شهر، تخمین ظرفیت خورشیدی یا شمارش تعداد استخرها کمک کند.

یک چالش بزرگ تجزیه کارآمد یک مدل بزرگ به چندین نمایش در مقیاس های مختلف است. 3D Tiles سلسله مراتبی ایجاد می‌کند که شامل داده‌های منبع با وضوح کامل و نسخه‌های با وضوح پایین‌تر است. با این حال، هر نسخه از فشرده سازی ساخته شده در glTF استفاده می کند و به طور چشمگیری اندازه فایل را کاهش می دهد. کوزی می‌گوید: «اگرچه باید چندین سطح از وضوح را ذخیره کنید، اغلب Tileset سه بعدی می‌تواند کوچک‌تر از داده‌های منبع باشد.

سطح بعدی

انجمن 3D Tiles اخیراً 3D Tiles Next را منتشر کرده است که در حال حاضر مراحل استاندارد OGC را طی می کند. یکی از پیشرفت های قابل توجه دسترسی تصادفی کارآمدتر است. این نوید می دهد که پرس و جو از داده های کاشی های سه بعدی برای هوش مصنوعی (AI) و موارد استفاده از تجزیه و تحلیل، مانند شمارش تعداد پنل های خورشیدی و کل مساحت پنجره در نزدیکی یک نقطه خاص را آسان تر می کند. همچنین امکان اتصال متادیتا به پیکسل های مجزا را فراهم می کند. قابلیت همکاری با glTF نیز بهبود یافته است.

کوزی امیدوار است تا راه‌هایی را برای بهبود این که چگونه کاشی‌های سه‌بعدی می‌توانند مقیاس وسیعی را به مدل‌های دلاری ارائه دهند، بهبود پشتیبانی از موتورهای بازی بیشتر و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی سه بعدی را کشف کند. موتورهای بازی به طور فزاینده ای در GIS، دوقلوهای دیجیتال و ابزارهای متاورس صنعتی ادغام می شوند.

کوزی گفت: «من فکر می‌کنم پشتیبانی از موتورهای بازی‌های مختلف واقعاً مهم است تا فضای جغرافیایی سه‌بعدی در مقیاس عظیم را برای هر چه بیشتر مردم ارائه کنیم.

منابع: diseñador 3d, 3d house design

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن