وب سایت فروشگاهی چیست؟

وب سایت تجارت الکترونیکی چیست تجارت وب تعریف وب سایت وب سایت تجارت الکترونیکی ، طبق تعریف ، وب سایتی است که

توسط NASERINEWS در 28 اردیبهشت 1400

وب سایت تجارت الکترونیکی چیست

تجارت وب تعریف وب سایت

وب سایت تجارت الکترونیکی ، طبق تعریف ، وب سایتی است که به شما امکان خرید و فروش کالاهای مشهود ، محصولات دیجیتالی یا خدمات را به صورت آنلاین می دهد.

 

تجارت ، اعم از مبادله مبادله یا خرید و فروش کالا و خدمات ، قرن هاست که رواج داشته است. هیچ کس نمی تواند خودکفا باشد. و این نیاز به تقاضا و عرضه کالاها و خدمات را نشان می دهد.

 

قرن هاست که معاملات در سرتاسر جهان به صورت محلی و در نقاط مختلف انجام شده است. با در نظر داشتن همان مفهوم ، اکنون به صورت الکترونیکی فکر کنید.

 

با این حال ، به یاد داشته باشید که با آنلاین شدن کل دنیا ، قوانین حریم خصوصی داده ها به طور فزاینده ای سختگیرانه تر می شوند. و قبل از شروع ، یک تجارت الکترونیکی باید از تمام سیاست های قانونی لازم برای وب سایت تجارت الکترونیک خود آگاه باشید.

 

تجارت الکترونیکی چیست؟

تجارت الکترونیکی که به آن تجارت الکترونیکی یا تجارت الکترونیکی نیز می گویند ، صرفاً خرید و فروش خدمات و کالاها از طریق رسانه های الکترونیکی مانند اینترنت است.

 

همچنین شامل انتقال الکترونیکی داده ها و بودجه بین دو یا چند طرف است. به زبان ساده ، خرید آنلاین است همانطور که معمولاً آن را می شناسیم.

 

تجارت الکترونیکی از دهه 1960 شروع شد ، زمانی که سازمان ها شروع به استفاده از تبادل الکترونیکی داده (EDI) برای انتقال اسناد تجارت خود به جلو و عقب کردند. دهه 1990 شاهد ظهور مشاغل خرید آنلاین بودیم که امروزه کاملاً پدیده ای است. اولین خرید آنلاین CD Sting بود که توسط خرده فروش آمریکایی ، NetMarket در 11 آگوست 1994 به فروش رسید.

 

آنقدر راحت و آسان شده است که هر کسی می تواند فقط با چند کلیک از اتاق نشیمن برای هر چیزی خرید کند.

 

این امر با ظهور تلفن های هوشمند بیشتر پیشرفت کرده است ، جایی که اکنون می توانید با استفاده از دستگاه بی سیم متصل به اینترنت از هر مکان و هر زمان خرید کنید.

 

اکنون می توانید تقریباً هر کالایی یا خدماتی را به صورت آنلاین جستجو کنید ، بدون اینکه مجبور شوید از نظر جسمی به جایی بروید.

 

"در سه سال آینده انتظار می رود که فروش تجارت الکترونیکی 15.5 درصد از فروش خرده فروشی در سراسر جهان را تشکیل دهد." - Oberlo.in

وب سایت تجارت الکترونیکی چیست؟

وب سایت های تجارت الکترونیکی پورتال های آنلاین هستند که معاملات آنلاین کالا و خدمات را از طریق انتقال اطلاعات و وجوه از طریق اینترنت تسهیل می کنند. در روزهای اولیه ، تجارت الکترونیکی بخشی از طریق ایمیل و تماس تلفنی انجام می شد.

 

اکنون ، با داشتن یک وب سایت واحد ، هر چیز و هر آنچه که معامله نیاز دارد را می توان بصورت آنلاین اجرا کرد.

 

انواع وب سایت های تجارت الکترونیکی

بر اساس عملکردی که در وب سایت های مختلف تجارت الکترونیکی وجود دارد ، برچسب گذاری شده یا به آنها متفاوت ارجاع می شود.

 

تجارت به تجارت (B2B): معاملات الکترونیکی کالا و خدمات بین شرکت ها. مثال: یک کسب و کار محصولات SAS را به مشاغل دیگر می فروشد.

تجارت به مصرف کننده (B2C): معاملات الکترونیکی کالا و خدمات بین شرکت ها و مصرف کنندگان. مثال: شما یک تی شرت جدید از یک فروشگاه آنلاین خریداری می کنید.

مصرف کننده به مصرف کننده (C2C): معاملات الکترونیکی کالا و خدمات بین مصرف کنندگان ، عمدتا از طریق شخص ثالث. مثال: شما تلفن هوشمند قدیمی خود را در eBay یا Olx به مصرف کننده دیگری می فروشید.

مصرف کننده از تجارت (C2B): معاملات الکترونیکی کالا و خدمات که در آن افراد محصولات یا خدمات را به شرکت ها ارائه می دهند. مثال: یک تأثیرگذار شبکه های اجتماعی در ازای دریافت هزینه ، مخاطبان آنلاین خود را در معرض دید قرار می دهد.

تجارت الکترونیکی چگونه کار می کند؟

تجارت الکترونیکی چیزی نیست جز نوعی تجارت. سبک عملکرد آن کاملاً شبیه به صنعت خرده فروشی فیزیکی است. تنها تفاوتی که با فروشگاه آجر و ملات دارد این است که در اینجا ، کل مراحل به صورت آنلاین انجام می شود.

 

سفر یک شرکت تجارت الکترونیکی با راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیکی آغاز می شود. این کار معمولاً با افزونه هایی مانند WooCommerce انجام می شود.

 

پس از آن ، محصولات به همراه جزئیات لازم مانند توضیحات محصول و برچسب قیمت نمایش داده می شوند.

 

یک دکمه CTA مانند "اکنون بخرید" برای راحتی مشتری در نزدیکی محصولات قرار گرفته است. در صورت تمایل به خرید کالایی ، می توانند بر روی دکمه کلیک کرده و پرداخت را انجام دهند.

 

معمولاً از مشتریان خواسته می شود تا با پر كردن فرم ، سفارش خود را ثبت كنند. در آنجا ، آنها باید تمام جزئیات لازم مانند آدرس تحویل را ارائه دهند. روش های مختلفی برای پرداخت در صنعت تجارت الکترونیکی وجود دارد.

 

خریداران یا می توانند از طریق یک درگاه پرداخت مانند PayPal پرداخت را انجام دهند یا می توانند از کارت های اعتباری خود استفاده کنند. گزینه دیگری به نام COD یا وجه نقد هنگام تحویل وجود دارد. این امر عمدتا توسط مشتریان ارشد ترجیح داده می شود.

در این گزینه ، خریدار هنگام تحویل کالایی که سفارش داده اند در آدرس شخصی وی ، پرداخت را انجام می دهد. پرداخت می تواند به صورت نقدی یا از طریق کارت یا سایر گزینه های مناسب مانند Google Pay انجام شود.

 

اگر از کیفیت محصول راضی نیستید یا به اشتباه کالای دیگری به شما تحویل داده می شود ، می توانید از سیستم لجستیک معکوس استفاده کنید. این کار صرفاً برگرداندن اقلام و پس گرفتن پول است.

 

شما باید مطلع شوید که می خواهید محصولی را که سفارش داده اید پس دهید. نماینده شرکت به شما می آید و محصول را پس می گیرد. پول به حساب شما نقد می شود.

 

ارتقا product محصول در تجارت الکترونیکی نیز به صورت دیجیتالی انجام می شود. دو روش برجسته تبلیغات دیجیتال و بازاریابی از طریق ایمیل است.

 

تبلیغات در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی قرار می گیرند که بیشتر مورد علاقه گروه های هدف هستند. از کلیه بازدید کنندگان خواسته می شود آدرس ایمیل خود را ارائه دهند.

 

بر اساس آن یک لیست ایمیل تهیه می شود. پس از آن ایمیل های شخصی ارسال می شود. گاهی اوقات اعلان های شخصی لباس های احتمالی نیز به حساب های اجتماعی ارسال می شود.

نمونه کار طراحی سایت اصفهان

https://www.saynadesign.com/portfolio/طراحی-وب-سایت/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن