راهنمای طرح برای دکوراسیون خانه

قبل از اینکه خیلی دیر شوید، Scoop را در دکوراسیون خانه دریافت کنید امروزه فاکتورهای زیادی برای طراحی دکوراسیو

توسط NASERINEWS در 16 بهمن 1401

قبل از اینکه خیلی دیر شوید، Scoop را در دکوراسیون خانه دریافت کنید

kitchen decorationامروزه فاکتورهای زیادی برای طراحی دکوراسیون خانه های لوکس در نظر کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن گرفته می شود. تناسب و هماهنگی بین رنگ وسایل و لوازم و چگونگی چیدمان آنها، دکوراسیون این نوع خانه ها را از بقیه متمایز ساخته است. دکوراسیون منزل های لوکس متناسب با فضای داخلی آن هاست. رنگ سطوح با لوازم خانه هماهنگی لازم را دارد و همین باعث می شود تا جذابیت دکوراسیون آن دوچندان گردد. اگر خانه ای قدیمی دارید که دکوراسیون آن برایتان خسته کننده شده است باید به فکر یک تغییر اساسی باشید. اولین گام برای تغییر دکوراسیون های قدیمی داشتن یک ایده است. اگر ایده ای دارید، آن را روی کاغذ بیاورید. این کار باعث می شود به رویای داشتن یک خانه دنج و راحت نزدیک شوید. اگر خانه شما نیاز به تعمیرات اساسی نداشته باشد، با استفاده از نور و رنگ های متنوع می توانید فضای خانه را متحول سازید. برای دکوراسیون خانه ویلایی ایده های بسیاری وجود دارد، اما هزینه زیادی برای اجرای این ایده ها لازم است.

راهنمای مافیا برای دکوراسیون خانه

kitchen decorationاسباب کشی انجام شده و حالا نوبت به دکوراسیون خانه جدید رسیده است؛ یکی از دغدغههای افراد برای رفتن به خانه جدید تغییر دکوراسیون منزل است. آیا دکوراسیون خانه قدیمی به این خانه جدید ربطی پیدا می کند؟ قطعا با رواج اجاره نشینی با هر بار اسباب کشی این مشکل پیش روی شما خواهد بود. بهترین ایده همیشه برای دکوراسیون منزل جدید، بهره گرفتن از هوش و سلیقه خود شما است. شاید بسیاری از وسایل شما در خانه قبلی به کار دکورراسیون فعلی شما نیاید. پس بهتر از به فکر لوازم نو هم باشید. نیازی نیست که ساعتها در بازار صرف خرید اجناس گران قیمت شود. کافی است با ایجاد تغییرات کوچکی در کوسن، پادری، لیوانهای دم دستی، روتختی و وسایلی که به صورت روتین از آنها استفاده میکنید شاهد تغییرات باشید. اولین توصیه ما به شما خرید با کمترین هزینه برای خانه جدید است. اگر دسترسی به بازار دارید به آن جا بروید، به عنوان مثال طاقه پارچههای که به انتها رسیدهاند، با قیمت کمتری به فروش میرسند.

  • مبل ال: ۴.۲ میلیون تومان
  • طراحی مجدد اجزایی مثل کابینت و کمد و …
  • فضای نشیمن
  • میزکار اتاق: ۵۰۰ هزار تومان هزینه چوب و متریال
  • تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد
  • سفید گچی

استایل ۸۰ سال پیش دیگر مد نیست. با اینهمه بعضی از سبکها همیشه طرفدار دارند و روی مد بهحساب میآیند. بعد از خواندن این مطلب از «درجه» شما هم میتوانید سبک مشخصی برای خانهتان انتخاب کنید و بر همان اساس وسیله بخرید و خانه را تزیین کنید. اول چند سوال را گوشه ذهنتان بگذارید و بعد شروع به خواندن کنید. دوست دارید اطراف شما خلوت باشد؟ وسایل زیاد شما را کلافه میکند؟ از اینکه خردهریز زیادی در دکور خانه ببینید، سر ذوق میآیید؟ حس و حال خانه سنتی به شما آرامش میدهد؟ فکر میکنید جای رنگهای تند در اتاق نشیمن و اتاق خواب نیست یا رنگها شاد حالتان را خوب میکنند؟ اگر جواب حدودی این سوالها را میدانید، تا چند دقیقه دیگر سبک خانه محبوبتان را پیدا میکنید. کدام سبک دکوراسیون خانه مناسب شماست؟ بهترین راه انتخاب استایل دکوراسیون خانه این است که سلیقهتان را درنظر بگیرید. خانه قرار است درمورد شما چه بگوید؟ میتواند علاقهمندیهای شما را نشان دهد؟

رنگ این دیوار، در صندلی نارنجی روبروی تخت تکرار شده.

kitchen decorationدرست روبروی درب های کشویی و شیشه ای حمام، یک کمد بزرگ لباس قرار گرفته. درب شیشه ای کمدها، در حفظ نظافت و پیدا کردن سریع لباس های گران قیمت به صاحبخانه کمک می کند. وسط کمد هم یک صندلی عثمانی نرم و قهوه ای روشن قرار گرفته. یک سرِ این صندلی، محل بازی و سرگرمی یکی از میمون های خانه است. داخل اتاق خواب ثانوی این دکوراسیون خانه اسپرت ، یک دیوار تاکیدی حنایی می بینیم که با حضور چراغ آویز کروی و مشکی، جلوه بیشتری گرفته. سوی دیگر تختخواب هم با یک تخته موج سواری هاوایی و یک آباژور رومیزی میمون شکل دکور شده. گلدان شیشه ای مشکی با چراغ کروی براق هماهنگ شده. هدبورد و بالش های سبز هم مکمل رنگ گرم و آرام دیوار تاکیدی هستند. رنگ این دیوار، در صندلی نارنجی روبروی تخت تکرار شده. ترکیب رنگی اتاق خواب ثانوی، در طراحی اتاق خواب مهمان هم به کار رفته. جذابیت این اتاق، حاصل ترکیب رنگ های مکمل سبز و قهوه ای می باشد. یک چراغ میمون شکل هم از گوشه اتاق آویزان شده. کمدها، درب های مسی دارند که جلوی دیده شدن لباس ها را می گیرد. یک روانداز سبز، روی روتختی سفید خودنمایی می کند. یک چراغ رومیزی کنار تخت قرار گرفته و نور خود را روی نوارهای مسی دیوار هدبورد پخش می کند. صندلی دورنگ کنار کمد، ترکیبی از رنگ های اصلی این اتاق خواب است. آخرین اتاق این دکوراسیون خانه اسپرت ، سرتاسر با نوارهای LED پوشیده شده. در سایه کاناپه، میمونی می بینید که چراغ به دست گرفته و مسیر منتهی به صندلی پوف قهوه ای را روشن می کند. این پوف در حاشیه قالی قرار گرفته ولی در مواقعی که استفاده نمی شود، زیر میز عسلی پنهان می شود. همچنین می تواند برای فردی که روی مبل راحتی کنار پنجره استراحت می کند، نقش زیرپایی داشته باشد.

با این نکات دکوراسیون خانه خود را تقویت کنید

همیشه اولین موردی که باعث جذابتر به نظر رسیدن دکوراسیون خانه میشود، بلند بودن سقف خانه می باشد. اگر سقف خانه شما بلند نیست باید با لوازم جانبی خطای دید ایجاد کرد به گونه ایی که سقف خانه بلندتر به نظر برسد. برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد می توانیم پرده را در فاصله کمی از سقف نصب نمایم و همچنین از پرده های بلند استفاده کنیم. در مرحله دوم باید بهترین رنگ و یا بهترین کاغذ دیواری را برای خانه خود انتخاب نمایید. انتخاب بهترین رنگ و بهترین کاغذ دیواری بیشترین تاثیر را در جذابیت دکوراسیون خانه دارد. اگر قصد دارید تا برای زیبایی دیوار های خانه خود به جای کاغذ دیواری از رنگ استفاده نماید بهتر است از رنگ های روشن مانند استخوانی و یا سفید استفاده نماید. اما اگر میخواهید جلوه و جذابیت بیشتری به دیوار های خانه خود بدهید بهتر است تا از کاغذ دیواری استفاده نماید. کاغذ دیواری ها طرح های متنوع و جذابی دارن که با کمی حوصله میتوان برای هر اتاق از کاغذ دیواری مناسبش استفاده کرد.

kitchen decorationبرای شبیه کردن دکوراسیون منزل با دکوراسیون منازل گرانقیمت، نیازی به صرف مبلغ هنگفت ندارید. برای این منظور، فقط کافیست چیزی را پیدا کنید که به نظر میرسد از یک فروشگاه مدرن خریداری شده است. لوازم تزیینی در مقیاس بزرگ مانند لوستر، آینه با قاب قدیمی و چند مبل آنتیک، بهترین گزینه هستند. اما لوازم تزیینی کوچک نیز میتوانند شما را به هدفتان که داشتن خانه ای با دکوراسیون لوکس است، نزدیک کنند. صندوقهای عتیقه، دیوارکوبهای دارای مجسمه یا حتی قاب عکسهای عتیقه، میتوانند به دکوراسیون شما حس نوستالژی خاصی بدهند. دکوراسیون خانه لوکس به همین راحتی در خانه شما قابل پیادهسازی است. فضایی که تمام خطوط موجود در آن صاف باشد، قطعاً پس از مدتی، خستهکننده میشود. برای افزودن عمق و جذابیت به دکوراسیون خانه لوکس، استفاده درست از اشکال هندسی، اهمیت دارد. اگر هدف این است که خانه ای با دکوراسیون لوکس داشته باشید، اقلامی با خطوط منحنی به آن اضافه کنید.

kitchen decorationمراقب باشید نور تابیده شده از پنجره نباید مانع دید راحت تلوزیون شود. پیشنهاد میشود از چراغهای دیواری در بالا یا کنار پنجره پذیرایی بزرگ برای افزایش زیبایی پنجره و دکوراسیون خانهی نورگیر خود کمک بگیرید. اگر صاحب خانه با پنجره های بزرگ شدهاید خوب است از نوری که از طریق این پنجره مهمان خانهتان میشود به خوبی بهره ببرید. خانه هایی با پنجره بزرگ که نورگیرهای خوبی دارند، ساعتهای طولانیتری روشن هستند و نیاز کمتری به روشن شدن چراغ برای روشن نگه داشتن محیط دارند. پس تا میتوانید از این نور در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. این پنجره ها به شما کمک میکنند تا فضای پرنورتری داشته باشید و مجبور نیستید لوازم مختلف خانه را به بهانهی روشنتر نشان دادن خانه از رنگهای محدودی انتخاب کنید. اگر نگران دید دیگران به داخل خانه هستید، میتوانید از پردههای مختلف برای پنجره استفاده کنید. یکی از معایب پنجره پذیرایی بزرگ این است که در صورتی که همسایه مشرف داشته باشید به راحتی میتوانند داخل خانه شما را ببینند.

البته دقت کنید اگر قرار است مبلها روبهروی پنجره پذیرایی بزرگ و پرده قرار گیرند، طبیعتا طرحی از پرده دیده نخواهد شد. یکی دیگر از مدلهای پرده که اتفاقا میتوانند باعث زیباتر شدن محیط شوند پردههایی هستند که قسمت بالایی آنها طرح دارد. امروزه استفاده از پنجره پذیرایی بزرگ در دکوراسیون خانه بسیار مرسوم شده است. پنجره های بزرگ خانه را مدرن می کند و نور را تا حد بالایی به خانه روانه میکند. هزینه در پنجره های بزرگ تنها به سایز شیشه بستگی ندارد و قیمت جنس پروفیل و چهارچوب نیز تاثیر بسزایی در قیمت پنجره خواهد داشت. استفاده از این نوع پنجره ها در دکوراسیون خانه مزایای بسیاری نظیر استفاده از هوای سالم، استفاده بهینه از نور خورشید و برخورداری از ظاهری لوکس و مدرن دارد. در انتخاب پنجرهی مناسب برای فضاهای مختلف قیمت محصول دارای اهمیت بسیاری است و در این قیمت عوامل مختلفی دخیل هستند. همگی در قیمت محصول نهایی موثر هستند.

  • حتما فضایی برای بازی بچهها در نظر بگیرید
  • نورپردازی در طراحی دکوراسیون
  • دکوراسیون داخلی کلاسیک
  • استفاده از فضای زیر تخت و خالی
  • مطالب تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی را بخوانید

 

مبلهای تختشو چند منظوره هستند. این مبلها این قابلیت را دارند تا در زمان مناسب تبدیل به تخت و یا مبل شوند. این مبلها فضای کمی اشغال میکنند و بسیار مناسب دکوراسیون خانه های 20 متری هستند. برخی ابزارها در خانه هستند که قابلیت جمع شدن دارند. میتوان از میزها یا قفسههای تاشو در دکوراسیون آپارتمان های کوچک استفاده کرد. این وسایل را هر زمان لازم نداشته باشید میتوانید به آسانی جمع کنید. آینههای بزرگ میتوانند تاثیری بسیار در بزرگتر دیده شدن خانه داشته باشند. این آینهها با چند برابر نشان دادن فضا، از دلگیر بودن خانه جلوگیری میکنند. سادگی فضا موجب میشود تا المانهای کمتری در محیط وجود داشته باشد و در نتیجه چشم خسته نشود. سادگی و خلوتی فضا از سردرگمی و کلافگی در خانههای کوچک جلوگیری میکند. رعایت چند نکته در دکوراسیون خانه های 30 متری هم موجب میشود تا بهترین استفاده را از فضای محدود داشته باشید.

آخرین مطالب