بریتانیا می گوید روسیه به دنبال جایگزینی دولت اوکراین است

[ad_1] دولت بریتانیا این ادعا را بر اساس یک ارزیابی اطلاعاتی بدون ارائه مدرکی برای تایید آن مطرح کرد

توسط NASERINEWS در 3 بهمن 1400
[ad_1]

دولت بریتانیا این ادعا را بر اساس یک ارزیابی اطلاعاتی بدون ارائه مدرکی برای تایید آن مطرح کرد

لندن: دولت بریتانیا روز شنبه روسیه را متهم کرد که به دنبال جایگزینی دولت اوکراین با یک دولت طرفدار مسکو است و گفت یوهنی مورایف، قانونگذار سابق اوکراین به عنوان یک نامزد احتمالی در نظر گرفته می شود.

مورایف رئیس حزب کوچک طرفدار روسیه ناشی است که در حال حاضر هیچ کرسی در پارلمان اوکراین ندارد.

وزارت خارجه بریتانیا نام چند تن دیگر از سیاستمداران اوکراینی را معرفی کرد که به گفته آن‌ها با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه ارتباط داشتند.

مشخص نیست که بریتانیا چه معنایی بر این باور است که روسیه ممکن است برای استقرار یک دولت دوست در کیف استفاده کند.

دولت بریتانیا این ادعا را بر اساس یک ارزیابی اطلاعاتی بدون ارائه مدرکی برای تایید آن مطرح کرد. این در بحبوحه جنگ لفظی بین مسکو و غرب بر سر طرح های روسیه در مورد اوکراین رخ می دهد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این اطلاعات "میزان فعالیت روسیه را که برای براندازی اوکراین طراحی شده است، روشن می کند و بینشی از تفکر کرملین است."

تراس از روسیه خواست تا «تنش‌زدایی کند، به کمپین‌های تجاوزگری و اطلاعات نادرست خود پایان دهد، و مسیر دیپلماسی را دنبال کند» و دیدگاه بریتانیا را تکرار کرد که «هر گونه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین یک اشتباه استراتژیک بزرگ با هزینه‌های سنگین خواهد بود».

بریتانیا به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت دفاع خود در برابر حمله احتمالی روسیه، سلاح های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

در بحبوحه تلاش‌های دیپلماتیک برای خنثی کردن بحران، انتظار می‌رود بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه برای گفتگو در مسکو دیدار کند. هیچ زمانی برای این دیدار که اولین مذاکرات دفاعی دوجانبه بریتانیا و روسیه از سال 2013 خواهد بود، اعلام نشده است.

ایالات متحده در ماه های اخیر کارزار تهاجمی را برای متحد کردن متحدان اروپایی خود در برابر تهاجم جدید روسیه به اوکراین به راه انداخته است. کاخ سفید ارزیابی دولت بریتانیا را "عمیقا نگران کننده" خواند و گفت که در کنار دولت منتخب اوکراین است.

امیلی هورنای سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: «این نوع توطئه عمیقاً نگران کننده است. "مردم اوکراین حق حاکمیت دارند که آینده خود را تعیین کنند و ما در کنار شرکای منتخب دموکراتیک خود در اوکراین ایستاده ایم."

این ارزیابی در حالی انجام شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، شنبه را در کمپ دیوید در خارج از واشنگتن با تیم ارشد امنیت ملی خود درباره وضعیت اوکراین گذراند. یک مقام کاخ سفید گفت که این گفتگوها شامل تلاش‌هایی برای کاهش تنش با دیپلماسی و اقدامات بازدارنده است که از نزدیک با متحدان و شرکا، از جمله کمک‌های امنیتی به اوکراین، هماهنگ شده است.

در تحولی دیگر، کشورهای بالتیک استونی، لتونی و لیتوانی قصد دارند موشک‌های ضد تانک و ضدهوایی ساخت آمریکا را به اوکراین بفرستند، اقدامی که ایالات متحده روز شنبه در بحبوحه تشدید تنش‌های کیف با روسیه به طور کامل از آن حمایت کرد.

وزرای دفاع سه کشور بالتیک در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که "در تعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوزات روسیه ادامه می دهند."

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی گفت که واشنگتن از کشورهای ناتو و جمهوری‌های شوروی سابق به دلیل حمایت دیرینه‌شان از اوکراین درود می‌فرستد.

بلینکن در توییت دیگری نوشت: «من تسریع کردم و اجازه دادم و ما کاملاً از انتقال تجهیزات دفاعی حمایت می‌کنیم، متحدان ناتو، استونی، لتونی، لیتوانی در حال ارائه به اوکراین برای تقویت توانایی این کشور برای دفاع از خود در برابر تهاجم غیرمسئولانه و غیرمسئولانه روسیه است».

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اوایل این هفته، ارسال تسلیحات غرب به اوکراین را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت که این محموله‌ها "هیچ کاری برای کاهش تنش نمی‌کند."

مسکو ده ها هزار سرباز را در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین جمع آوری کرده است که به ترس از تهاجم منجر شده است. غرب خواسته‌های اصلی مسکو را رد کرده است - وعده‌های ناتو مبنی بر اینکه اوکراین هرگز به عضویت آن اضافه نخواهد شد، هیچ تسلیحاتی در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر نخواهد شد و نیروهای خود را از اروپای مرکزی و شرقی عقب خواهد کشید.

دیدار روز جمعه بین بلینکن و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، بدون موفقیت به پایان رسید. در میان وضعیت نامطمئن امنیتی، وزارت امور خارجه ایالات متحده در حال بررسی طیف وسیعی از گزینه ها برای تضمین ایمنی و امنیت سفارت ایالات متحده در کیف و کارمندان آن از طریق کاهش حضور دیپلماتیک خود در آنجا است.

وزرای دفاع کشورهای حوزه بالتیک در بیانیه خود گفتند که استونی تسلیحات ضد تانک Javelin را در حالی که لتونی و لیتوانی موشک‌های ضد هوایی استینگر و سایر تجهیزات مرتبط را برای تقویت قابلیت‌های نظامی دفاعی کیف ارسال می‌کنند، ارائه خواهد کرد. زمان ارسال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین مشخص نیست.

امروز اوکراین در خط مقدم جدا کردن اروپا از درگیری نظامی با روسیه قرار دارد. کاله لاانت، وزیر دفاع استونی گفت: بیایید با آن روبرو شویم، جنگ در اوکراین ادامه دارد و مهم است که از اوکراین به هر نحوی که می توانیم حمایت کنیم تا آنها بتوانند در برابر متجاوز مقاومت کنند.

استونی همچنین به دنبال موافقت آلمان برای ارسال هویتزرهای ساخت شوروی که زمانی متعلق به آلمان شرقی بود، به اوکراین است. استونی هویتزرها را از فنلاند غیرعضو ناتو خریداری کرد که به نوبه خود آنها را از منابع نظامی مازاد آلمان در دهه 1990 خریداری کرده بود.

دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی درخواست استونی برای ارسال هویتزرها به اوکراین است اما هیچ جدول زمانی برای تصمیم گیری ارائه نکرد. برلین گفت که قصد دارد این موضوع را با فنلاند هماهنگ کند که درخواست تایید مشابهی از استونی دریافت کرده است.

برلین به طور معمول در مورد انتقال سلاح های فروخته شده توسط آلمان به کشورهای ثالث، اظهار نظر می کند. اما برخی گزارش‌های اخیر رسانه‌ها حاکی از آن است که کابینه اولاف شولتز، صدراعظم آلمان می‌تواند مانع از انتقال تسلیحات استونی به کیف شود، و این امر بر اختلافات در واکنش غرب به بحران اوکراین تاکید دارد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه مدعی شد که آلمان حمایت کافی از اوکراین را نشان نمی دهد.

کوله‌با در یک پست توییتری گفت که موضوع انتقال تسلیحات و اظهارات آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، مبنی بر ابراز تردید نسبت به قطع ارتباط روسیه از سیستم پرداخت جهانی سوئیفت «با سطح روابط ما و وضعیت امنیتی کنونی مطابقت ندارد».

همچنین روز شنبه، وزارت خارجه اوکراین سفیر آلمان را احضار کرد تا به ویدئویی که اخیراً منتشر شده بود، اعتراض کند که در آن رئیس نیروی دریایی آلمان گفت که اوکراین شبه جزیره کریمه را که روسیه در سال 2014 ضمیمه کرد، پس نخواهد گرفت و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مستحق "احترام" است. ."

اظهارات نایب دریاسالار کی آخیم شوئنباخ باعث ایجاد حیرت و سرزنش سریع در برلین شد. اواخر روز شنبه، فرمانده نیروی دریایی آلمان استعفای خود را اعلام کرد و گفت که می‌خواهد از آسیب‌های بیشتر ناشی از "اظهارات نسنجیده" خود در هند جلوگیری کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در حال حاضر به شهروندان آمریکایی هشدار می دهد که به دلیل همه گیری ویروس کرونا از اوکراین بازدید نکنند، اما همچنین به آنها توصیه می کند در سفر به آنجا به دلیل تجاوز احتمالی روسیه تجدید نظر کنند.

گمانه زنی ها مبنی بر اینکه اعلام حضور دیپلماتیک ایالات متحده در اوکراین ممکن است برجسته باشد، از زمانی که سفارت در کیف اعلام کرد جلسه ای مجازی در تالار شهر درباره وضعیت امنیتی با شهروندان آمریکایی در اوکراین در روز سه شنبه برگزار می کند، افزایش یافته است.

گفتگوها در مورد این موضوع مدتی است که در جریان بوده است، اما مقامات گفتند که بلینکن هنگام بازدید از کیف در روز چهارشنبه، برنامه های احتمالی را با تیم امنیتی سفارت بررسی کرد.

این مقامات تاکید کردند که هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و تخلیه کامل در نظر گرفته نشده است. آنها گفتند که یکی از سناریوهای ممکن این است که به خانواده های پرسنل آمریکایی دستور داده شود کشور را ترک کنند و در عین حال به کارکنان غیرضروری اجازه داده شود که داوطلبانه با هزینه های دولتی خارج شوند.

آخر

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب