تقویت خودرو - نمای کلی

دو مدل آینه معمولی و الکترونیکی در بازار وجود دارد و راننده با توجه به سلیقه از آنها استفاده میکند. خواهد شد.

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

دو مدل آینه معمولی و الکترونیکی در بازار وجود دارد و راننده با توجه به سلیقه از آنها استفاده میکند. خواهد شد. همچنین به دنبال یک پروفیل میل بادامک باشید که با سرسیلندرها سازگار باشد و حرکت صاف و هم پوشانی کافی ایجاد کند. تقریبا همه افراد دوست دارند که قدرت موتور ماشین خود را تقویت کنند تا قدرتمندتر و کارآمدتر حرکت کند. آیا کسی هست که رانندگی با اتومبیل پرسرعت را دوست نداشته نباشد؟ این کار البته باعث مقدار کمی آلودگی و آسیب به موتور میشود اما برای کسانی که دوست دار سرعت و شتاب هستند، کاربرد دارد. صیقلی بودن ازین جهت است که دود در مسیر خروج خود اصطکاک کمی داشته و راحت تر خارج میشود. هدرز قطعهای است که به اگزوز برای خارج کردن سریع و کامل دود ایجاد شده از احتراق داخل سیلندر، کمک میکند. در کشور ایران افرادی که علاقه شدیدی به تیونینگ و قوی کردن خودروی خود دارند در رده سنی ۱۸ تا 30 هستند و معمولا بیش از آنکه خودرو را از لحاظ فنی تقویت کنند، به ظاهر و زیبایی آن اهمیت میدهند. دودی کردن شیشهها، جلوه زیبایی به ظاهر خودرو میدهد و به وسیلهی آن با کمترین هزینه می توان تغییر زیادی در ظاهر خودرو به وجود آورد. همانطور که میدانید این افزایش مصرف سوخت برای شما هزینه بیشتری را به دنبال خواهد داشت. 1.بالا بودن هزینه تولید و تعمیرات این سیستم که باعث گران شدن موتور میشود. علت این موضوع محدود شدن رفتار پدال گاز توسط کامپیوتر خودرو و دریچه گاز برقی میباشد که این مشکل با اصلاح عملکرد دریچه گاز برطرف خواهد شد. قالب سپس با اپوکسی پر میشود و گرمای هوا یا هوا را میگیرد. برای این کار بسته به درخواست راننده، یکی از دو نوع فنر لول اسپورت ثابت و فنر لول قابل تنظیم استفاده میشود. فنر لول اسپورت ثابت باعث میشود ارتفاع خودرو همواره ثابت بماند و هنگام حرکت تغییر نکند. آیا خودرو سنگین شما در حالت ایمنی “Limp Home” قرار گرفته و کند حرکت می کند؟ در پاسخ بهبخش دوم سوال شما نیز باید گفت لنتهای ترمز خودرو شما یا کیفیت مطلوبی ندارند یا دیسکهای ترمز محور جلو یا کاسههای محور عقب از گرد و غبار پوشیده شده است و بهدلیل وجود ذرات گرد و غبار، لنت در زمان سایش با دیسک یا کاسه، صدا تولید میکند.

به طور کلی لنت های ترمز به سه دسته تقسیم میشوند.۱. پلیمر تقویت شده با الیاف کربن (انگلیسی: Carbon-fiber-reinforced polymer) به گونهای از فیبر کربن گفته میشود که با پلاستیک یا فیبر کربن الیاف ترموپلاستیک با نامهای اختصاری بینالمللی (CFRP, CFRTP, نوربرت پرفورمنس CRP) تولید میگردد، در فرایند تولید به تناوب حتی گاهی از کربن تنها یا فیبرهای پلیمری تقویتشده با (نام اختصاری FRP) هم استفاده میشود، بهطور کلی این عنوان در مورد یک پلاستیک مخصوص تقویت شده با الیاف بسیار قوی و در عین حال سبک فیبرهای کربن کاربرد دارد، در کشورهای مشترکالمنافع بریتانیا عنوان (فیبر به تنهایی و بدون کربن) رایج است. نکته دیگری که میتوان در مورد تیونینگ و تقویت خودرو بیان کرد، کم بودن قابلیت تیونینگ خودروهای داخل کشور است. اگرچه سیستم جرقهزنی مگنتی عملکرد بسیار بهتری نسبت بهسیستم جرقهزنی پلاتینی دارد، اما این نکته را فراموش نکنید که جایگزینی سیستم مگنتی بهجای پلاتینی، نیازمند تنظیم زمان آوانس و ریتارد است. در این حالت باید توسط دستگاه تونآپ زمان جرقهزنی تنظیم شود و سیستم جرقهزنی مطابق با علامت شاخصی که روی فلایویل قرار دارد، تنظیم شود. به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت با توجه بهاینکه خودرو شما دارای سیستم سوخترسانی کاربراتوری است، بنابراین قطعات آن نیاز بهبررسی بیشتر و درنهایت تعویض دارند. جالب است بدانید خودروهای شناخته شده و پرطرفدار در سطح جهان بیشتر از سایر خودروها قابلیت تیونینگ شدن را دارد. این حرکت شامل انتخابهای زیادی چون خلاص شدن از شر صندلی های اضافی در صورتی که به آنها نیاز ندارید و سرنشینان زیادی را با خود همراه نمیبرید، تعویض پنجره های شیشهای با نوع پلاستیکی یا تلقی، و حتی خارج کردن برخی از قسمتهای داشبورد نیز میشود. همچنین سعی کنید جنس لوله و مخزن اگزوز را از استیل صاف و صیقلی انتخاب کنید تا دود و جریان هوای خروجی، بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود. ما در مجموعه اقای تست همواره سعی بر این داریم تا نظرات مثبت مشتریان را به سمت خود جذب کنیم از همین رو طرح فروش رایگان خودرو را برای شما راه اندازی کردیم پس زودتر بیا و از این فرصت محدود بیشترین بهره رو ببر.

شاید دلیل این امر نیز تاثیر این دو قسمت در جذب کردن مردم است. همچنین تعویض روکش داخلی درهای خودرو و هماهنگ کردن آن با روکش صندلیها در بین علاقهمندان به تیونینگ رایج است. تغییر روکش صندلیهای خودرو، یکی دیگر از تغییراتی است که بلافاصله رانندگان علاقهمند به تیونینگ در خودروی خود اعمال میکنند. بسیاری از رانندگانی که علاقهمند هستند صدای خودروی آنها همانند صدای خودروهای لوکس شود، یا منبع اگزوز را عوض میکنند یا سراگزوز نصب میکنند. در بسیاری از موارد رانندگان سعی میکنند روکشی برای فرمان خودرو تهیه کنند. سعی کنید از سرسیلندرهایی استفاده کنید که به ازای هر سیلندر، هشت سوپاپ یا بیشتر دارند. اگرچه نرخ مرگ و میر به ازای هر وسیله نقلیه ثبت شده و به ازای هر مسافت طی شده توسط وسیله نقلیه بهطور پیوسته از زمان ظهور مقررات قابل توجه خودرو و راننده کاهش یافتهاست و تعداد خام تلفات بهطور کلی بهدلیل عملکرد افزایش جمعیت و وسایل نقلیه بیشتر در جادهها افزایش مییابد. در کشورهای اروپایی که جمعیت آنها بیش از ۱ میلیون نفر است. از طرفی حدود چهار روز است لنتترمز را تعویض کردم؛ اما در زمان ترمز گرفتن صدای زیادی تولید میشود. از دیگر اقداماتی که برای تقویت موتور به صورت ویژه و تخصصی انجام میشود میتوان به تعویض کل موتور، تعویض قطعات خودرو مانند گیربکس، سرسیلندر، میللنگ و سوپاپها، اشاره کرد. البته بحث تیونینگ تنها بـه مواردی کـه در سطور پیشین این متن بـه آنها اشاره شد محدود نمیشود و جنبههاي دیگری را نیز در بر می گیرد. از تأثیرات دیگر نیز میتوان به کاهش میزان برخورد و تنش ترافیک خودرویی با عابران پیاده و دوچرخهسواران اشاره کرد. همه ما میدانیم که هوای سرد چگالتر است، به این معنی که مولکول های هوای بیشتری در واحد حجم وجود دارد بنابراین، هر چه هوای داخل موتور خودروی شما سردتر باشد، تعداد مولکول های موجود در هوا برای مخلوط شدن با سوخت و تولید انرژی بیشتر و بیشتر میشود. هر فردی که صاحب اتومبیلی باشد، باید به اهمیت سلامت و تقویت موتور ماشین خود پی ببرد. رینگ، لاستیک، لامپ، سیستم صوتی، اگزوز و هر قسمت از ظاهر خودرو حتی ارتفاع آن نیز به کل تغییر کرده است.

کیت ورود هوای سرد جز سیستمهای جانبی خودرو است که هوای سرد را وارد سیستم احتراق داخلی موتور میکند و به طور طبیعی، خودرو دمای هوا را به محض ورود به موتور تنظیم میکند، زمانی که موتور سرد است، هوای گرم و زمانی که موتور گرم است، هوای سرد وارد سیستم شده و به عبارتی باعث افزایش کارایی و تقویت موتور ماشین خواهند شد. جدیدترین مدلهای اتومبیل دارای سیستمهای رایانه ای از پیش نصب شده هستند که برای تنظیم کلیه فعالیتهای خودرو طراحی شده اند. از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدلهای کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. بنابراین قبل از جرقه زدن شمع، مخلوط سوخت و هوا محترق شده و این هم باعث افت توان موتور و هم ضربه های قوی در محدوده سر سیلندر خواهد شد. استفاده از بنزین معمولی چون درجه اکتان پایینی دارد، در هنگام متراکم شدن در سیلندر سبب پدیده ضربه زدن می شود و همین موضوع باعث میشود که پیش از اینکه شمع جرقه بزند، مخلوط مشتعل شده و این مورد باعث کاهش توان خروجی موتور و ضربه در محدوده سرسیلندر می گردد. چگونه با تعویض شمع ها می توان تقویت موتور خودرو را شاهد بود؟ شما با تعویض شمع های معمولی به شمع های سوزنی و ایریدیوم می توانید، عمل احتراق درون سیلندرها را بهبود ببخشید. اگر لاستیک های خودرو با کیفیت باشند، به سرعت و عملکرد خودرو کمک میکنند. بوتون این طراح و متفکر به اصل پی برده بود که اگر ساختمان موتور و میل لنگ متعادل بوده و نیز لقیهای قطعات متحرک نسبت بهم کم باشد میتوان قدرت و سرعت زیادی را از موتور بدست آورد. اجسام سبکتر سریعتر از اجسام سنگین حرکت میکنند و این یک اصل فیزیک است. حال پس از گذشت دو هفته خودرویم در زمان حرکت در دور موتورهای بالا ریپ میزند و توان خوبی برای حرکت ندارد. همچنین صدای زیادی از موتور خودرویم تولید میشود. با توجه به سلیقه راننده تعویض میشود. با همکاری این شرکت، حجم موتور پراید از ۱۳۰۰ سی سی به ۱۵۰۳ سی سی و نسبت تراکم آن، از ۸/۵ به ۹/۷ افزایش یافتهاست و حداکثر توان آن به ۸۷ اسب بخار رسیدهاست که توان خروجی پایینی برای یک موتور ۱۵۰۰ سی سی است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نوربرت پرفورمنس لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402